onko normaalia höpöttelyä näin pieneltä lapselta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja toivon asiallisia vastauksia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä tyttö joskus pienenä toisteli paljon kakkaa ja pissaa ja hihitellen pippeliä jne... kun kyllästyin kuulemaan niitä juttuja joka paikassa niin opetin että jokaisella asialla on oma paikkansa, ja jokaisella puheella myös. Kakka ja pissa juttuja voidaan hokea vessassa ja laitoin tytön sinne hihittelemään. Muutaman kerran meni ihan oma-aloitteisesti vessaan toistelemaan kakka ja pissa sanaa ja siihen loppui se juttu. Kyllästyi kai... Ei nyt ihan sama juttu, mutta josko tästä olsii apua... ?
Onhan nuo pimppi ja pippeli sanat varmaan kivoja lapsesta kun ne selvästi aiheuttavat aikuisissa hämmennystä. Kuten varmaan just noi vessa-sanatkin.... Mun mielestä pimpistä ja pippelistä pitäisi pystyä puhumaan omilla nimillään jo pienelle lapselle jotta oppisivat ettei niissä ole mitään hävettävää. Pojilla on pippeli ja tytöillä pimppi. Sillä sipuli, ei mitään huvittavaa tai hävettävää.

viimeiselle äipälle.. ihan vaan uteliaisuuttaní kysyisin, että miksi lapsen luonnollinen kehitys pitää tukahduttaa? Eikö voi vaikka jutella asiasta ja kertoa, ettei moinen sanojen toistelu ole hyvää käytöstä. On luonnollista, että lapsia kiinnostaa sukupuolten erot ja lapsetkin ovat seksuaalisia olentoja.

Alkuperäinen kirjoittaja mama:
viimeiselle äipälle.. ihan vaan uteliaisuuttaní kysyisin, että miksi lapsen luonnollinen kehitys pitää tukahduttaa? Eikö voi vaikka jutella asiasta ja kertoa, ettei moinen sanojen toistelu ole hyvää käytöstä. On luonnollista, että lapsia kiinnostaa sukupuolten erot ja lapsetkin ovat seksuaalisia olentoja.

lapsi ei tosiaankaan oo seksuaalinen.

lapsi ei tosiaankaan oo seksuaalinen.

tohon kommentoisin, että väärin.. kyllä lapset ovat seksuaalisia. ja heidän seksuaalisuutensa kehittyy tietenkin iän mukana. On väärin kieltää lapselta normaali kehitys. Kysely esim. miksi isällä on pippeli ja äidillä ei on täysin normaalia.

meillä 2-v tytöstä on hauskaa hokea pylly, pieru, pissa ja kakka juttuja. Toisaalta oppinut isolta veljetään, joka puolestaan alotti pieru jutut mennessään tarhaan..

Mä oon ennen vedet silmissä nauranu tuota sanaa ETUPYLLY :laugh:
Kunnes 3 v. poikani kysyi et mikä toi äidin juttu on, sanoin et pimppa, poika ei uskonu vaan sanoi PYLLY, äitil on kaksi pyllyä :D

Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En tiiä mikä on normaalia ja mikä ei mut meiän 2,5v poika saattaa sanoa et isillä on pippeli ja äitillä on pimppa. Nää ihan siitä et kun poika on joskus pissalla olleessa räpeltänyt pippeliä niin on sanottu et anna pippelin olla. Ja sit kun poika on saattanu pesulla sanoa et missä äidin pippeli niin on todettu et tytöillä ja naisilla on pimppa ja pojilla ja miehillä on pippeli. Onko sit normaalia et ton ikänen tietää noi sanat niin sitä en tiedä mut ite oon sillä kannalla et mielummin puhutaan asioista niiden oikeilla nimillä salailematta niin on lapsellekin selvää ettei ole mikään salaisuus eikä yllytä puhumaan niistä sopimattomissa paikoissa.

oikeastiko teillä sanotaan pimppiä pimpaksi? pimppa nimitys kuuluu aikuselle. toivottavasti vain provoilet.

Täh? Mikä ero on pimpillä ja pimpalla muuta kuin ehkä joku murre? Itse en ainakaan ole tiennyt että niillä olisi jotain eroa.

pimppa sanaa käytetään enempi aikusten rivoissa puheissa ku pimppiä. joku kirjottiki kerran kimppa pimppa ym. jutuista täällä palstalla.

Alkuperäinen kirjoittaja voi etupylly!:
Karseeta ku lapsi joutuu kulkemaan perse edellä joka paikkaan.

LOISTAVA KOMMENTTI!

Kyllä AP on nyt itse epänormaali, jos käyttää sanaa etupylly! Mistä ihmeestä te ootte tollasen termin keksiny? Ainakin teidän lasta kiusataan isompana, jos se kertoo kavereille tollasen termin.
*repeilee*

saanko mä nyt kysyy tätä ap:lta joka käyttää sanaa etupylly.
kun olen siitä puhunu työkavereiden kanssa ja niiden jotka opiskelee kasvatusalaa.
Niin miks pitää opettaa lapsille sana etupylly/etusaparo miks ei suoraan pimppi ja pippeli.. mitä pahaa näissä sanoissa on??

Alkuperäinen kirjoittaja d:

LOISTAVA KOMMENTTI!

Kyllä AP on nyt itse epänormaali, jos käyttää sanaa etupylly! Mistä ihmeestä te ootte tollasen termin keksiny? Ainakin teidän lasta kiusataan isompana, jos se kertoo kavereille tollasen termin.
*repeilee*

Etupylly on ikivanha nimitys tyttölapsen pimpille.

Eiköhän jokainen lapsi jossain vaiheessa käy läpi nuo pimppi/pippei/tissi puheet. Menee kyllä ohi aikanaan.
Ja tuosta etupyllystä vielä.. laittakaapa tuohon hakuun, löytyy aika monta ketjua :p

Alkuperäinen kirjoittaja kristallilapsi04:
saanko mä nyt kysyy tätä ap:lta joka käyttää sanaa etupylly.
kun olen siitä puhunu työkavereiden kanssa ja niiden jotka opiskelee kasvatusalaa.
Niin miks pitää opettaa lapsille sana etupylly/etusaparo miks ei suoraan pimppi ja pippeli.. mitä pahaa näissä sanoissa on??

toisessa saman tyylisessä ketjussa kaivattiin vastauksia kasvatusalan ihmisiltä, mutta eipä kukaan vaivautunu vastaamaan kunnolla.

Alkuperäinen kirjoittaja Äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja d:

LOISTAVA KOMMENTTI!

*repeilee*

Etupylly on ikivanha nimitys tyttölapsen pimpille.

Jep, varmaan pimeältä keskiajalta, ajalta miekka ja kirves. Jolloin nainen oli likainen kuukautisten aikaan eikä moisista asioista todellakaan puhuttu. Nykyään, kun ajat ovat hieman toiset, voisi lopettaa moisten ylihäveliäitten termien viljelemisen ja puhua asioista ns. oikeilla nimillä...

Miten niin onko normaalia? Epäiletkö sitten jotain ikävää tapahtuneen vai mikä on?

Meillä lapset reilu 2v. ja melkein 5v. ja molemmat tietää että isillä on pippeli, äitillä heillä itsellään pimppa. 2v. joskus intoutuu höpöttelemään että hänellä on pippeli tai esim. pylly paljaana juostessaan suihkun jälkeen pyllistää ja sanoo "mullapa on pyllykkäpeppu". Tai saunassa ollessa sanoo että "äitillä on isot tissit" ja saattaa kokeillakin miltä ne tuntuu. Isompi tyttö saattaa kysyä tuleeko tisuista jo maitoa (meille vauva tulossa kohtapuolin ) jne.

Ei minusta ole mitään outoa että tuon ikäiset on kiinnostuneita noista asioista ja alkuun se varmasti tuntuukin jännältä huomata isin ja äidin eroavaisuudet ja on kiva höpötellä asiasta. Jos siihen suhtautuu jotenkin vihaisesti ja toruu asiasta niin voi tulla sellainen olo että tää on jotain noloa/kummallista ja höpötys vain laajenee ja lisääntyy.

En tiiä mikä on normaalia ja mikä ei mut meiän 2,5v poika saattaa sanoa et isillä on pippeli ja äitillä on pimppa. Nää ihan siitä et kun poika on joskus pissalla olleessa räpeltänyt pippeliä niin on sanottu et anna pippelin olla. Ja sit kun poika on saattanu pesulla sanoa et missä äidin pippeli niin on todettu et tytöillä ja naisilla on pimppa ja pojilla ja miehillä on pippeli. Onko sit normaalia et ton ikänen tietää noi sanat niin sitä en tiedä mut ite oon sillä kannalla et mielummin puhutaan asioista niiden oikeilla nimillä salailematta niin on lapsellekin selvää ettei ole mikään salaisuus eikä yllytä puhumaan niistä sopimattomissa paikoissa.

oikeastiko teillä sanotaan pimppiä pimpaksi? pimppa nimitys kuuluu aikuselle. toivottavasti vain provoilet.

Täh? Mikä ero on pimpillä ja pimpalla muuta kuin ehkä joku murre? Itse en ainakaan ole tiennyt että niillä olisi jotain eroa.

pimppa sanaa käytetään enempi aikusten rivoissa puheissa ku pimppiä. joku kirjottiki kerran kimppa pimppa ym. jutuista täällä palstalla.

No kyllä on aikuisen mieli pervo jos pimppa on jotenkin rivoa sana! Minä olen kuvitellut että aikuisten rivoissa puheissa viljellään sanoja v*ttu, p*llu jne. Hyvänen aika, älä nyt ainakaan opeta lapsellesi että pimppa-sanassa on jotain rivoa merkitystä!

Kaikkia sitä onkin...

Alkuperäinen kirjoittaja v:

No kyllä on aikuisen mieli pervo jos pimppa on jotenkin rivoa sana! Minä olen kuvitellut että aikuisten rivoissa puheissa viljellään sanoja v*ttu, p*llu jne. Hyvänen aika, älä nyt ainakaan opeta lapsellesi että pimppa-sanassa on jotain rivoa merkitystä!

Kaikkia sitä onkin...

meillä pimppa, pillu, vittu, pimpsa, kyrpä, kulli, mulkku ym. aikuisten sanat on kiellettyjä. lasten sanat pimppiä ja pippeli ei oo kiellettyjä, mutta niitten turhaa hokemista ei sallita.

Alkuperäinen kirjoittaja v:

Kaikkia sitä onkin...

meillä pimppa, pillu, vittu, pimpsa, kyrpä, kulli, mulkku ym. aikuisten sanat on kiellettyjä. lasten sanat pimppiä ja pippeli ei oo kiellettyjä, mutta niitten turhaa hokemista ei sallita.

hups eksy ylimääränen ä kirjain pimppi sanaan.

Yhteistyössä