onko normaalia höpöttelyä näin pieneltä lapselta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja toivon asiallisia vastauksia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

toivon asiallisia vastauksia

Vieras
tyttö 3v5kk hokee monta kertaa peräkkäin pylly, etupylly, kikki, ikkällä on ito kikki, äikkällä on kalvanen etupylly, x:llä ei oo kalvanen etupylly jne. nauraa räkättää hokiessaan ja yltyy vaan ku kielletään. :( onko muilla samanlaisia kokemuksia?

No on mun mielestä jo aika iso noihin puheisiin, mutta onhan toi normaalia. Se on hänen tapansa tutkia sitä onko mies vai nainen, tyttö vai poika. Ja nimenomaan yltyy kun kielletään
Asa pitää selittää perusteellisesti ja kertoa, että niistä ei ole tapana puhua vieraiden kuullen.

Alkuperäinen kirjoittaja toivon asiallisia vastauksia :
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Käytättekö itse noita nimityksiä etupylly ja kikki?

käytetään lapsen läsnä ollessa.

No noi on kyllä aika...tai siis ei toi kikki mitään, mutta että etupylly...Siis ehkä lapsi vaistoa, että sanat aiheutta teissä hämmennystä ja testaa siksi.

Alkuperäinen kirjoittaja jaaaha:
tais olla provo,vai sanooko joku ihan aikuisten oikeesti etupylly?????
Ja joo,jokatapauksessa aika vanha lapsi on tollaseen puheeseen,nuoremmalta kuullostaa

ei oo provo. etupyllystä puhutaan vain lapsen läsnä ollessa ei siis aikusten kesken. oon luullu että kyseessä olevat hokemiset alkaa suunnilleen eskari iässä.

Alkuperäinen kirjoittaja toivon asiallisia vastauksia :
Alkuperäinen kirjoittaja jaaaha:
tais olla provo,vai sanooko joku ihan aikuisten oikeesti etupylly?????
Ja joo,jokatapauksessa aika vanha lapsi on tollaseen puheeseen,nuoremmalta kuullostaa

ei oo provo. etupyllystä puhutaan vain lapsen läsnä ollessa ei siis aikusten kesken. oon luullu että kyseessä olevat hokemiset alkaa suunnilleen eskari iässä.

aah....no sä oot kyl hakoteillä nyt.YLEENSÄ ne alkaa siinä lukion kynnyksellä.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Miksei voi sanoa pimppi ja pippeli niinkuin kaikki muutkin?

ei nämäkään nimitykset tytölle ihan outoja oo. on hoidossa kuullu pimppi ja pippeli nimitykset, mutta ei käytä niitä kotona. eipä mua haittaa jos joskus sanoski pimppi ja pippeli, kuhan ei ala hokemaan niitä.

Alkuperäinen kirjoittaja millipilli:
No ei ole normaalia... kukaan normaali ihminen nimittäin ei käytä sanaa etupylly

Samat sanat.
Oma poika on muuten täsmälleen samanikäinen, mutta saattaa joskus hihitellen sanoa, että pippeli. Mutta ei tosiaankaan selitä että jollakulla on karvainen etupylly. Kiinnostunut on kyllä sukupuolten välisistä eroista.

En tiiä mikä on normaalia ja mikä ei mut meiän 2,5v poika saattaa sanoa et isillä on pippeli ja äitillä on pimppa. Nää ihan siitä et kun poika on joskus pissalla olleessa räpeltänyt pippeliä niin on sanottu et anna pippelin olla. Ja sit kun poika on saattanu pesulla sanoa et missä äidin pippeli niin on todettu et tytöillä ja naisilla on pimppa ja pojilla ja miehillä on pippeli. Onko sit normaalia et ton ikänen tietää noi sanat niin sitä en tiedä mut ite oon sillä kannalla et mielummin puhutaan asioista niiden oikeilla nimillä salailematta niin on lapsellekin selvää ettei ole mikään salaisuus eikä yllytä puhumaan niistä sopimattomissa paikoissa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En tiiä mikä on normaalia ja mikä ei mut meiän 2,5v poika saattaa sanoa et isillä on pippeli ja äitillä on pimppa. Nää ihan siitä et kun poika on joskus pissalla olleessa räpeltänyt pippeliä niin on sanottu et anna pippelin olla. Ja sit kun poika on saattanu pesulla sanoa et missä äidin pippeli niin on todettu et tytöillä ja naisilla on pimppa ja pojilla ja miehillä on pippeli. Onko sit normaalia et ton ikänen tietää noi sanat niin sitä en tiedä mut ite oon sillä kannalla et mielummin puhutaan asioista niiden oikeilla nimillä salailematta niin on lapsellekin selvää ettei ole mikään salaisuus eikä yllytä puhumaan niistä sopimattomissa paikoissa.

oikeastiko teillä sanotaan pimppiä pimpaksi? pimppa nimitys kuuluu aikuselle. toivottavasti vain provoilet.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:

oikeastiko teillä sanotaan pimppiä pimpaksi? pimppa nimitys kuuluu aikuselle. toivottavasti vain provoilet.

Täh? Mikä ero on pimpillä ja pimpalla muuta kuin ehkä joku murre? Itse en ainakaan ole tiennyt että niillä olisi jotain eroa.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:

Kyllä mä tiedän kymmenen rumempaa nimitystä naisen alapäälle kuin pimppa eikä ainakaan yksikään tuntemistani aikuisista käytä pimppa-sanaa vaan ihan jotain muuta.

Ihan normaalilta kuullostaa. Kyllä meilläkin on lapset monesti luetelleet kenellä on pippeli ja kenellä ei. Eikä olla kielletty puhumasta. Kylässä ei tietenkään tarvitse ainakaan ääneen pohtia kenellä on pippeli tai karvoja.

Alkuperäinen kirjoittaja millipilli:
No ei ole normaalia... kukaan normaali ihminen nimittäin ei käytä sanaa etupylly

Meillä tyttö puhuin ennen etupyllystä ja ihan itse oli nimityksen keksinyt. Me emme käytä sitä nimitystä. Nyt tyttö jo 5v eikä enää sano etupylly mutta jos niin haluaisi sanoa niin ei tuo minua häiritsisi. Ja ihan on normaali!

Yhteistyössä