Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kannattaa myös mielestäni näissä tapauksissa selvittää aidosti, mitä syrjitty lapsi on itse mahdollisesti tehnyt. Olen opettajana kokenut myös sellaista, että sen pahimman manipuloijan ja kiusaajan vanhemmat ovat jatkuvasti sitä mieltä, että heidän lastaan kiusataan, kun muut eivät kiusaajaa, mielestäni ihan syystä, huoli leikkiin.
No meidän lapsen tapauksessa myös opettaja on sitä mieltä, että toinen tyttö on kiusaaja. Asia on siellä myös huomattu ja syksyllä puututtu. Mä nyt vaan ite mietin, että missä menee se kiusaamisen ja lievemmän keljuilun raja. Ei kaikesta jaksaisi aina sanoa. Toisaalta toiminta pahenee sitä mukaan kun ei puutu asioihin. SYksyllä lapsen unilelun varastaminen ja sen raajoista repiminen oli sellaista josta ilmoitin. Tyttöni oli myös leikkimässä toisen tytön kanssa kun kiusaaja tuli sotkemaan heidän leikkinsä ja varasti tavaroita. Nyt tämä silloin tytön kanssa leikkinyt tyttö on myös alkanut karttamaan meidän lasta. Olisiko syynä tämän meidän naapurissa asuvan kiusaavan jengijohtajan suunnitelmat saada tyttäreni yksinäiseksi. Hulluinta on, että hän itse haluaa ajoittain taas leikkiä tyttäreni kanssa, kun muita kavereita ei saatavilla. Lisäksi hän eskarissa lajittelee lapsia ja määräilee heidän asemansa. Smaa tämä kiusaajatyttö harrasti jo kerhossa nelivuotiaana. Uskovainen äiti vaan puolustelee lastaan ja sai raivarin, kun esikoulussa oli puututtu ja lapsi oli tunnustanut tekonsa. Minulle tuli sitten pihalle huutamaan, kun puutun kuulemma liikaa lapsen asioihin.
siis kyllä sinä olet ihan itse tekemässä tästä toisesta lapsesta kiusaajaa ja jos noin puhut omalle lapsellsi toisesta lapsesta, niin omasi on se kiusaaja.
Jos omasi menee kolmanneksi, on syyy sen toisen. Mutta jos se toinen tulee, niin se on sotkemassa.
Mistä tiedät että sun lapsi ei ole se sotkija siinä.
törkeitä tuollaiset vanhemmat, jotka on omansa laittamassa toista paremmaks.