Onko normaalia et lapset nukkuu ilman pikkupöksyjä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysymys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysymys

Vieras
Mulle nousi muistikuvia lapsuudesta. Olin perhetuttavamme luona yötä, olin ehkä 6-7-vuotias.
Siellä oli kaksi noin minun ikäistäni tyttöä. He nukkuivat ilman pikkuhousuja. Oli siis kesä ja jotkut pitkät yöpuvut kai päällä mutta sanoivat mullekin, että ota pikkuhousut pois. Muistan ajatelleeni että se oli outoa, mutta tein niinkuin käskettiin.

Onko tuollainen ihan normaalia ja ok? Omassa kodissani ei olisi noin tehty.

Mulle nousi muistikuvia lapsuudesta. Olin perhetuttavamme luona yötä, olin ehkä 6-7-vuotias.
Siellä oli kaksi noin minun ikäistäni tyttöä. He nukkuivat ilman pikkuhousuja. Oli siis kesä ja jotkut pitkät yöpuvut kai päällä mutta sanoivat mullekin, että ota pikkuhousut pois. Muistan ajatelleeni että se oli outoa, mutta tein niinkuin käskettiin.

Tätähän voit miettiä, sillä sun omalla pienellä päällä? Kukin nukkuu miten tahtoo...

minä nukuin lapsesta saakka ilman alushousuja, nimenomaan kotoa opittua. Äiti sanoi (viisaasti) että saa alapää tuulettua.
Samaa olen yrittänyt opettaa omille lapsille, huonoin tuloksin tosin kun eivät tykkää käyttää yöpukuja, niin nukkuvat enimmäkseen åelkissä alushousuissa. Itse nukun edelleen joko täysin alasti, tai jos tosi kylmä niin heitän jonkun paitulin päälle.
Mitä kummallista tuossa muka on?

Ihan jo gynekologi on sanonut että kaikenikäisille naispuolisille tekee hyvää nukkua ilman pikkareita. Että saa alapää tuulettua.

Että kyllä meillä nukkuu sekä tyttö että minä ilman housuja. Kuopus, poika, käyttää vielä vaippaa mutta eiköhän jatkossa sitten nuku löysät pyjamahousut jalassa jos ei ihan kelteisillään tykkää olla.

Minustakin on outoa nukkua ilman alushousuja. Nukun välillä ilman yöasua (esim. helteillä), eli silloinko kuuluisi nukkua ilman mitään alapään suojana? Olisipa outoa mennä yöllä vessaan ilman vaatetta alapään suojana.

Itse en koskaan nuku ilman alushousuja, ja alapääni voi hyvin. Ei ole koskaan ollut mitään ongelmia siellä.

Minustakin on outoa nukkua ilman alushousuja. Nukun välillä ilman yöasua (esim. helteillä), eli silloinko kuuluisi nukkua ilman mitään alapään suojana? Olisipa outoa mennä yöllä vessaan ilman vaatetta alapään suojana.

Itse en koskaan nuku ilman alushousuja, ja alapääni voi hyvin. Ei ole koskaan ollut mitään ongelmia siellä.

Minkä takia sun pitäis yöllä, omassa kodissas, suojata alapää :D
Laitatko seksin jälkeenkin pikkarit jalkaan mennessäsi veskiin? Ettet silloinkaan hippuloi alapää paljaana?

Mä en tykkää käyttää pikkareita muutenkaan jollei ole pakko, enkä varmasti ainakaan öisin vedä niitä jalkaan kuin menkkojen aikaan, muuten nukun nakuna. Tyttö nukkuu yökkäri päällä mutta en mä sillekään pikkareita laita yöksi, ikävät päällä.

Minkä takia sun pitäis yöllä, omassa kodissas, suojata alapää :D
Laitatko seksin jälkeenkin pikkarit jalkaan mennessäsi veskiin? Ettet silloinkaan hippuloi alapää paljaana?

Niinpä!

Mä oon meidän perheen ainoa naku-nukkuja. En tajuu mikä noit kaikkia muita vaivaa, ehkä se että ne ei osaa käyttää peittoa juuri ollenkaan (eli potkivat peiton aina pois). :)

Tytärpuoli nukkuu yleensä pelkillä pikkareilla, joskus saattaa olla joku toppi tai t-paita päällä. No kyllähän se joskus menee nukkumaan vaikka sukkahousuilla ja pitkähihasella :D Pojista pienempi on vielä vaippaikäinen, vanhempi nukkuu joskus pyjamalla (ilman erillisiä alushousuja) ja joskus pikkukalsareilla ja t-paidalla.

Lapsena mulla tais olla yöpukuna yleensä just pikkarit ja ylisuuri t-paita. Varmaan joskus teininä aloin ymmärtää sen päälle, et kivampi nukkua kun ei mikään hierrä mistään. Nykyään oisin mielelläni nakuna ihan muutenkin.

Mun äiti, 70v on aina nukkunu ilman pikkareita (pitää saaha pimpsan tuulettua ;)), mulle ei oo menny oppi perille, en osaa nukkua ilman housuja , mun tytöt kuulemma mummolassa nukkuu ilman pikkuhousuja, pitkä yökkärimekko päällä. Kotona käyttävät yölläkin alushousuja
Mun mies, 47v nukkuu myös aina alasti

On ihan normaalia ite en nukkuis ilman boksereita ja t paitaa tai no kesällä helteellä kun on +30°C sisällä!! Niin ilman t paitaa mutta aina bokserit päällä en vois nukkuu ilman bokseja kun sit pippeli menee "minne sattuu" bokserit pitää pippelin paikallaan ja jos tulee märkä uni se "kiva tunne" pippelissä yöllä ei tuu mulle yöllä kun päivällä tulee leikittyä niin joo.... mutta jos muille tulee niin parempi ett bokserit kasuu kuin sänky bokserit on helppo vaihtaa ett ei tarttis lakanoita vaihtaa

Mä nukun aina ilman alushousuja (paitsi menkkojen aikaan), yllä on kyllä perseenpeittävä yömekko. Eli jos nousen ylös niin en järkytä lapsia. Minusta on mukavampi niin.
Lapset nukkuu miten niistä on mukavin.

Kesällä jos on oikein kuuma niin silloin nukun pelkät pikkarit jalassa tai ehkä ihan alasti. Muuten talvisin pikkarit+joku pitkähihainen paita.
Mutta mulla se paita on rullautunut aina kaulaan kun herään.. :D

Tiedän vaan sen, että itse ja jotkut kaveritkin lapsena nukkuivat ilman pikkuhousuja. Minulla oli yöpaita ja ei alkkareita. Välillä oli pyjama eikä alkkareita. Niin myös yökyläläisillä. Teininä jäi kaikki pois ja niin jatkuu edelleen.

On ihan tavallista ett nukkuu ilman pikkareita nukkuu niissä vaattwissa mihin on tottunut

Joo ei siinä mitään jotkut nukkuu ilman pikkareita yöpuvun alla ja jotkut pikkarit päällä yöpuvun alla

Oon mies ja mä en osais nukkuu ilman mitään pyjaaman/yöpuvun alla ja en käytä yöpukua/pyjaamaa enkä alasti pystyis nukkua kaan koska mulla on pippeli :D se heiluis siellä vasemmasta oikeelle jos ois alasti :D mä tykkään kun pippeli ja kassit pysyy paikoillaan joten käytän boksereita ka ei yöpikua vaan bokserit ja t paita

Sen tekee niinkuin ite haluu jotkut nukkuu pikkuhouissa pyjaaman alla ja jotkut ilman pikkuhousuja pyjaaman/yömekon alla se on vaan miten ite on tottunut sun kaverit tytöt sanoi sullee että ota pois pikkarit koska niille oli ehkä sanottu samoin ota pikkarit pois kun nukut nitä ei tartte kun on kuitenkin mekko/pyjaama. Ja muistan itsekkin kun olin 5v niin sanoin iskä mun pitää laittaa pikkarit pälle isä sanoi ei sun tartte käyttää alushousuja pyjaaman alla

No kuullostaa kyllä vähän oudolta koska pimppiä ei saa hinkata housuja vasten sit voi tulehtua pimppi, tyttöjen aluhousut on tehty materiaalista joka on hellä pimppiä vasten ei tulis käyttää muuta kun pimpille tarkoitettua materiaalia esim just pikkarit.

No ei kai juksasin vaan voi nukkua ilman pikkareita ihan hyvin ei pimppi tulehdu toisesta kankaasta eikä oo outoo monet tekee nin ne jotka on tottunut ottamaan pikkarit alushousut pois pyjaaman alla ja ne hotka on tottunut jättämään pikkarit alushousut päälle niin jättää päälle ne