onko noloa mennä tarhaan ostoskassin kanssa lapsia hakemaan?

  • Viestiketjun aloittaja äippätii
  • Ensimmäinen viesti
haamaaa

Ohi aiheen

mua ainakin vaan huvittaa kun perjantaisin yksi lapsi haetaa aina 45 min
sovittua myöhemmin prisman- muovikasseja takapenkit piukassa, haetaan puistosta joten ihan vaivatta näen, millä reissulla ollaan oltu :)

ihan kiva kyllä munkin sinne kauppaan tarttee omien lapsien kanssa mennä, ja päästäisiin jopa aiemmin jos nuokin hakisivat oman "kullannuppunsa" silloinkin sovitusti.

Ikinä ei mitään pahoittelua tms, ne varmaan kuvittelee että ei meillä ole mitään omaa elämää.

Monesti jatkan sitten siitä puistosta omien kanssa kärryillä kauppaan, tekemään meidän perheen viikonlopun ruokaostoksia.


Olen siis semmoinen parjattu pph


 
etkä kade
Etkä yhtään kuullosta kademieliseltä??Pussitkin Prismasta, voi voi.Vaihda alaa ja vie lapses toisille hoitoon.Käy kaupassa ja löntystele myöhässä hakemaan kullannuppus.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 14:00 Piipi kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 13:46 äippä kirjoitti:
Monet vanhemmat tosiaankin luulee että jos tulee ajoissa hakemaan niin me työtekijät päästään kotiin heti. Meidän päiväkodissa ainakin meni lähes 15min kun tarkisti ovet ja ikkunat ja laittoi hälytykset päälle. Eli jos lapset haettiin tasan klo 17.30 niin ylitöiksi meni. Eli seuraavana päivänä otettiin aamusta heti pois ylityöt eli aika oli suoraan lapsilta pois.
No nuo hommat pitää ottaa huomioon kun työvuoroja suunnitellaan, ei niitä nipistetä hoitoajoista ja sillä tavoin sysätä vastuuta vanhemmille. Suuressa osassa työpaikoista mm. omassani on laskettu 15 min sekä aamuun että iltaan virallisen työajan päälle ns vaatteiden vaihtoon menevää aikaa sekä muuhun valmistelevaan työhön kuuluvaa aikaa. On huonoa suunnittelua jos työntekijän työaika on tasan sama kuin laspen hoitoaika.


Meillä oli työvuorot suunniteltu sen mukaan mitä vanhemmat olivat ilmoittaneet hoitoajaksi. Kukaan ei ollut ilmoittanut että tarvitsee hoitoa klo 17 jälkeen eli kun työaika oli meillä klo17.30 asti niin siinä olisi pitänyt olla tarpeeksi pelivaraa vaikka olis joku tullut pikkusen tavallista myöhemmin.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 14:01 haaskalintu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 13:46 äippä kirjoitti:
Monet vanhemmat tosiaankin luulee että jos tulee ajoissa hakemaan niin me työtekijät päästään kotiin heti. Meidän päiväkodissa ainakin meni lähes 15min kun tarkisti ovet ja ikkunat ja laittoi hälytykset päälle. Eli jos lapset haettiin tasan klo 17.30 niin ylitöiksi meni. Eli seuraavana päivänä otettiin aamusta heti pois ylityöt eli aika oli suoraan lapsilta pois.
Mä oon muuten nähny monesti kun tädit lähtee kotiin kun viimenen lapsi haetaan. Uloslähtiessä on tarkistettu sisältä kaikki paikat ja vain yksi ovi on auki (jotta voi hakea lapsen tavaroita sisältä). Kun viimeinen lapsi on luovutettu niin ei muutakun hälläri päälle, ovi lukkoon ja kotiin. Aikaa tohon meni vähemmän kuin ehdin laittaa kypärää lapselle. Ja työaikaa olis ollu n. 0,5h jäljellä.

Ehkä he laskevat ylityötunteja noin pois? Näin oli ainakin mun aiemmassa työpaikassa. Eli siis kun kuitenkin jotkut hakevat lapsensa myöhemmin kuin sovitaan ja täytyy olla ylimääräistä, saa vastapainoksi lähteä aiemmin silloin kun kaikki lapset on jo haettu.

Musta ihan inhimillinen systeemi. Ja mielummin mä itsekin ne ylityötunnit otin siinä kohtaa takaisin kuin että ne olisivat pois lasten kanssa vietetystä ajasta.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 15:03 ella kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 14:01 haaskalintu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 13:46 äippä kirjoitti:
Monet vanhemmat tosiaankin luulee että jos tulee ajoissa hakemaan niin me työtekijät päästään kotiin heti. Meidän päiväkodissa ainakin meni lähes 15min kun tarkisti ovet ja ikkunat ja laittoi hälytykset päälle. Eli jos lapset haettiin tasan klo 17.30 niin ylitöiksi meni. Eli seuraavana päivänä otettiin aamusta heti pois ylityöt eli aika oli suoraan lapsilta pois.
Mä oon muuten nähny monesti kun tädit lähtee kotiin kun viimenen lapsi haetaan. Uloslähtiessä on tarkistettu sisältä kaikki paikat ja vain yksi ovi on auki (jotta voi hakea lapsen tavaroita sisältä). Kun viimeinen lapsi on luovutettu niin ei muutakun hälläri päälle, ovi lukkoon ja kotiin. Aikaa tohon meni vähemmän kuin ehdin laittaa kypärää lapselle. Ja työaikaa olis ollu n. 0,5h jäljellä.

Ehkä he laskevat ylityötunteja noin pois? Näin oli ainakin mun aiemmassa työpaikassa. Eli siis kun kuitenkin jotkut hakevat lapsensa myöhemmin kuin sovitaan ja täytyy olla ylimääräistä, saa vastapainoksi lähteä aiemmin silloin kun kaikki lapset on jo haettu.

Musta ihan inhimillinen systeemi. Ja mielummin mä itsekin ne ylityötunnit otin siinä kohtaa takaisin kuin että ne olisivat pois lasten kanssa vietetystä ajasta.
Samaa mieltä, että on hyvä systeemi.

Halusin vaan kommentoida tohon luulee väitteeseen, joskus näin todellakin käy että työntekijät pääsee kotiin heti kun viimenen haetaan.
 
arhcie
No itse haen kyllä ekana lapset hoidosta ja sitten käymme kaupassa. Autolla liikutaan ja lasten hoitoaika muutenkin pitkä joten en halua sitä enää yhtään pidentää.
 
lastenhoitaja
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 11:03 vieras kirjoitti:
Mielestäni se on noloa silloin, jos lapsella muutenkin pitkä hoitopäivä. Ei se lapsi ole sen väsyneempi siellä kaupassakaan kuin muualla.... tekosyy vain.
Jos lapsella on huutava nälkä, voi aina mennä kotiin eka syömään ja myöhemmin kauppaan! Tai sitten ottaa evästä mukaan, vaikka pieni leipä tai porkkana.

Tätä peesailen!
Mutta ei tämä keskustelu ole mielestäni mitenkään outo.Ja ihan tätä päivää.Nykyajan vanhemmat luulevat, että kaikki pitää saada tarjottimella valmiina ja kaiken olla helppoa.
Ja päivähoitopaikka on todella sitä varten, että vanhemmat käyvät töissä, tosin muitakin painavia syitä on.On lapsen etu, että se saa olla vanhempiensa kanssa mahdollisimman paljon ja hoitopäivät olisivat mahdollisimman lyhyitä.Mutta nykyajan vanhemmat ajattelee, että koko rahan edestä pidetään lasta hoidossa, kun kerta maksetaankin.Monikaan ei tule ajatelleeksi näitä asioita lasten kantilta.Aikuinen on töissä 8 tuntia, mutta lapsen päivä on 10 tuntia ja hän viettää sen vielä isoissa, meluisissa ryhmissä, jossa yksilöllistä huomiota ja omaa rauhaa ei juurikaan voi saada.Ei se päiväkotielämä lapsen kannalta aina ole niin ruusuista.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 14:54 äippä kirjoitti:
Meillä oli työvuorot suunniteltu sen mukaan mitä vanhemmat olivat ilmoittaneet hoitoajaksi. Kukaan ei ollut ilmoittanut että tarvitsee hoitoa klo 17 jälkeen eli kun työaika oli meillä klo17.30 asti niin siinä olisi pitänyt olla tarpeeksi pelivaraa vaikka olis joku tullut pikkusen tavallista myöhemmin.
No kyllähän se niin on että jos sovittu aika klo 17 niin se klo 17 eikä minuuttiakaan yli, jonkun auton hajoomisen voi vielä ymmärtää tuossa tilanteessa. Mutta ei juurikaan muuta syytä. Tämä kaikkihan lähti tilanteesta ( käsittääkseni) jossa toimittiin ilmoitetun ja etukäteen sovitun hoitoajan puitteissa, ja mietittiin sitä voiko sitä aika käyttää asioiden hoitoon ja minun mielipiteeni on että voi aivan hyvin.

Minun lapsillani on keskimäärin sovittu hoitoaika 8-16 ja se pitää. Erikseen sovitaan siitä tulevat poikkeukset. Mutta jos tuohon aikaan sisällytän asioitten hoitamisen ja työnteon niin se on tosiaankin vain ja ainoastaan minun henkilökohtainen asiani. Sen lisäksi lapsillani oli noin joka toinen viikko ylimääräinen vapaa ja usein pitkiä viikonloppuja isän pekkasten jne mukaan ja pitkät lomat.

Minusta tämä keskustelu alkaa olla lähinnä naurettavaa kettuilua ihan selkeästä maalaisjärjellä ajateltavasta asiasta. :saint:
 
Ja mä kamala äiti olen joskus saattanut käydä vaateostoksilla ennen tytön hakemista. :LOL: :whistle: Olen kuitenkin koulussa 30km päässä eikä sieltä tule linkkoja tule joka välissä, välillä tulee odotteluja aivan pakosta.

Kun olen koulussa(nyt työharjoittelussa) mun lukujärjestys vaihtuu joka viikko. Ilmoitan tytön hakuajan aina aamulla ja se vaihtelee.
 
Ei pidä paikkaansa että päivähoidossa lapsi saa olla sen ajan vaan kun vanhempi töissä!!
Mulla tyttö puoltaviikkoa ja olen työtön. Tätä he itse ehdotti päiväkodista ettei kannata päivähoitopaikkaa irtisanoa kesäks koska sit ei välttämättä saa samaa paikkaa takas ja lapsi saattaa vieraantua täysin. Eikä minua pahasti katota vaikka olen kotona kun lapsi hoidossa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 21:11 äiti kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa että päivähoidossa lapsi saa olla sen ajan vaan kun vanhempi töissä!!
Mulla tyttö puoltaviikkoa ja olen työtön. Tätä he itse ehdotti päiväkodista ettei kannata päivähoitopaikkaa irtisanoa kesäks koska sit ei välttämättä saa samaa paikkaa takas ja lapsi saattaa vieraantua täysin. Eikä minua pahasti katota vaikka olen kotona kun lapsi hoidossa.
Kannattaisi varmaan laittaa kokopäiväiseksi niin ei missään nimessä pääse vieraantumaan ja ehdottomasti antaa olla koko kesän hoidossa, kun niin kamalasti tykkää olla.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 14:01 laiskoja akkoja kirjoitti:
Laiskoja akkoja, jotka eivät osaa eivätkä halua hoitaa lapsiaan.Ovat kuitenkin osanneet tehdä ne.Mutta siinäpä kaikki.
Miten niin laiskat akat? Missäs ne lapsosten isät taas loistaa tästäkin keskustelusta :whistle: ?
 
haamaa
Juu ihan kade olen kun sinne samaiseen Prismaan muksuineni raijaudun.

Tais kalikka kalahtaa, kun koira älähti :)

Jos hakisivat lapsosensa niinkuin on sovittu (kuten hakevat ma-to) Pääsisi myös meidänkin perhe ajoissa viikonlopun viettoon.


Pointti olikin lähinnä että jos on sovittu hakuaika 16.30 se on silloin 16.30 ei 17.15 tai 17.30.

Ymmärrän kyllä että satunnaisesti menee yli, on ruuhkaa jne. mutta jos kyse on laiskuudesta (isin ja äitin) etteivät halua omaa kultanuppuaan kauppaan viedä, vaan käyvät kaupassa "meidän perheen ajalla"


Ihan vapaasti nolostelematta käykää kaupassa lastenne ollessa hoidossa kunhan teidän kauppareissunne ei aiheuta muille "ylitöitä"

Saa käydä ihan muissakin kaupoissa kuin Prismassa, en ole kade vaikka kävisitte Ihan vaan Siwassa


:saint:
 
enpä tiennytkään
Uusi juttu mulle, että hoitoaika on vain työ - ja työmatkaaikoja varten. Mä maksan 2 lapsen hoidosta 380 euroa joka kuu (-heinäk.) ja vetaisin kyl herneen nenään jos tädit tulisi kyseleen mitä olen tehnyt sillä välin kun lapset on ollu hoidossa. Tarha on auki 17.00 asti, eikö riitä että lapset on haettu ennen sitä?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 21:48 haamaa kirjoitti:
...... jos on sovittu hakuaika 16.30 se on silloin 16.30 ei 17.15 tai 17.30.

Ihan vapaasti nolostelematta käykää kaupassa lastenne ollessa hoidossa kunhan teidän kauppareissunne ei aiheuta muille "ylitöitä"

Saa käydä ihan muissakin kaupoissa kuin Prismassa, en ole kade vaikka kävisitte Ihan vaan Siwassa
Ok, en tajunnut viestiketjun alusta, mistä tässä oli kysymys. Kyllä minua nolostuttaisikin :ashamed: jos myöhästyisin päiväkodilta sen takia että Hulluilla Päivillä oli ruuhkaa.

Toimitan kauppa-asiat (paitsi lähikauppa) yleensä suoraan töistä tullessani, koska minusta on fiksumpaa että lapset leikkivät kavereiden kanssa päiväkodin pihassa klo 16 asti kuin että hakisin heidät klo 14.30 ja istuttaisin bussissa ja raahaisin kaupassa ja kotona olisimme viiden tienoilla. Lauantaitakaan en ole innostunut pyhittämään shoppailulle, koska silloin menisi sekä minun että lasten vapaapäivä kaupungilla.

Ongelmaa tästä ei pääse tulemaan, sillä meillä ostetaan harvoin muuta kuin ruokaa ja se haetaan lähikaupasta.
 
ja lainmukaan se ei edes kuulu millään muotoa päiväkodinhenkilökunnalle että missä vanhemmat ovat hoitoaikana. myöskään hoitokellonaikoja ei ole vanhempien mikään pakko ilmoittaa. valitettavasti. kunhan haetaan ennen sulkua. näin se vaan menee nykyisin. just töissä tästä puhuttiin.
onneks suurin osa vanhemmista on fiksuja ja ilmoittaa aikoja, mutta joukkoon mahtuu niitä muita jotka eivät :/ se on aika haaste.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 22:08 vieras kirjoitti:
ja lainmukaan se ei edes kuulu millään muotoa päiväkodinhenkilökunnalle että missä vanhemmat ovat hoitoaikana. myöskään hoitokellonaikoja ei ole vanhempien mikään pakko ilmoittaa. valitettavasti. kunhan haetaan ennen sulkua. näin se vaan menee nykyisin. just töissä tästä puhuttiin.
onneks suurin osa vanhemmista on fiksuja ja ilmoittaa aikoja, mutta joukkoon mahtuu niitä muita jotka eivät :/ se on aika haaste.
näimpä. tämä on sitä sublektiivista hoito-oikeutta nykypäivänä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 22:08 vieras kirjoitti:
ja lainmukaan se ei edes kuulu millään muotoa päiväkodinhenkilökunnalle että missä vanhemmat ovat hoitoaikana. myöskään hoitokellonaikoja ei ole vanhempien mikään pakko ilmoittaa. valitettavasti. kunhan haetaan ennen sulkua. näin se vaan menee nykyisin. just töissä tästä puhuttiin.
onneks suurin osa vanhemmista on fiksuja ja ilmoittaa aikoja, mutta joukkoon mahtuu niitä muita jotka eivät :/ se on aika haaste.
Itseasiassa hoitoajoista on tehtävä kirjallinen sopimus, johon maksutkin sitten perustuu. Ja jos ajat ovat vaihtelevat niin siitäkin on tehtävä sopimus. Erasia on sitten jos tekee sopimuksen joka kattaa koko päivähoitopaikan aukioloajan...
 
Khimaira
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 22:08 vieras kirjoitti:
myöskään hoitokellonaikoja ei ole vanhempien mikään pakko ilmoittaa. valitettavasti. kunhan haetaan ennen sulkua.
Minusta on jo törkeyden huippu olla ilmoittamatta hoitoaikoja, ellei hoitopäivä sitten todellakin ole päiväkodin aukeamisesta- kiinni menemiseen :/

Kuinka monen lapsi on hoidossa koko päikkärin aukioloajan? Joka päivä?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 21:55 Leija kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 21:48 haamaa kirjoitti:
...... jos on sovittu hakuaika 16.30 se on silloin 16.30 ei 17.15 tai 17.30.

Ihan vapaasti nolostelematta käykää kaupassa lastenne ollessa hoidossa kunhan teidän kauppareissunne ei aiheuta muille "ylitöitä"

Saa käydä ihan muissakin kaupoissa kuin Prismassa, en ole kade vaikka kävisitte Ihan vaan Siwassa
Ok, en tajunnut viestiketjun alusta, mistä tässä oli kysymys. Kyllä minua nolostuttaisikin :ashamed: jos myöhästyisin päiväkodilta sen takia että Hulluilla Päivillä oli ruuhkaa.

Toimitan kauppa-asiat (paitsi lähikauppa) yleensä suoraan töistä tullessani, koska minusta on fiksumpaa että lapset leikkivät kavereiden kanssa päiväkodin pihassa klo 16 asti kuin että hakisin heidät klo 14.30 ja istuttaisin bussissa ja raahaisin kaupassa ja kotona olisimme viiden tienoilla. Lauantaitakaan en ole innostunut pyhittämään shoppailulle, koska silloin menisi sekä minun että lasten vapaapäivä kaupungilla.

Ongelmaa tästä ei pääse tulemaan, sillä meillä ostetaan harvoin muuta kuin ruokaa ja se haetaan lähikaupasta.
Miksihän sitä aina pidetään raahaamisena, väsyneenä,kiukkuisena jne kun lapsi on vanhempiensa mukana ja se hoitopaikka ah ihanaa on se autuus jossa lapsi saa leikkiä sovussa kavereidensa kanssa. Miksi kaupassa käynnistä tehdään lasten kanssa muka niin vaikeaa. Meillä 3lasta ja mukana aina kaupassa. Vaihtelua heillekkin ja oppivat siinä ohessa miten kaupassa tulee käyttäytyä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 09:15 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 21:55 Leija kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 21:48 haamaa kirjoitti:
...... jos on sovittu hakuaika 16.30 se on silloin 16.30 ei 17.15 tai 17.30.

Ihan vapaasti nolostelematta käykää kaupassa lastenne ollessa hoidossa kunhan teidän kauppareissunne ei aiheuta muille "ylitöitä"

Saa käydä ihan muissakin kaupoissa kuin Prismassa, en ole kade vaikka kävisitte Ihan vaan Siwassa
Ok, en tajunnut viestiketjun alusta, mistä tässä oli kysymys. Kyllä minua nolostuttaisikin :ashamed: jos myöhästyisin päiväkodilta sen takia että Hulluilla Päivillä oli ruuhkaa.

Toimitan kauppa-asiat (paitsi lähikauppa) yleensä suoraan töistä tullessani, koska minusta on fiksumpaa että lapset leikkivät kavereiden kanssa päiväkodin pihassa klo 16 asti kuin että hakisin heidät klo 14.30 ja istuttaisin bussissa ja raahaisin kaupassa ja kotona olisimme viiden tienoilla. Lauantaitakaan en ole innostunut pyhittämään shoppailulle, koska silloin menisi sekä minun että lasten vapaapäivä kaupungilla.

Ongelmaa tästä ei pääse tulemaan, sillä meillä ostetaan harvoin muuta kuin ruokaa ja se haetaan lähikaupasta.
Miksihän sitä aina pidetään raahaamisena, väsyneenä,kiukkuisena jne kun lapsi on vanhempiensa mukana ja se hoitopaikka ah ihanaa on se autuus jossa lapsi saa leikkiä sovussa kavereidensa kanssa. Miksi kaupassa käynnistä tehdään lasten kanssa muka niin vaikeaa. Meillä 3lasta ja mukana aina kaupassa. Vaihtelua heillekkin ja oppivat siinä ohessa miten kaupassa tulee käyttäytyä.
Joo, mun näkemyksen mukaan se olis meillä raahaamista; lapset väsyjä ja nälkäsiä eikä meillä ole autoa millä hurauttaa..kauppa metron ja pk:n välissä, joten mun on yksin helpointa käydä..ja sitten mun ajatukset menee lukkoon kun lapset kinuaa ja säntäilee ja kun saa etsiskellä niitä sieltä kaupasta...muuten kyllä osaavat olla, ilman raivareita yms. Mieluiten menen lasten kanssa viikonloppuna, heille sopivaan aikaan....eli kaikelle on taas kerran aikansa ja paikkansa..
Meillä siis lapset ovat joskus mukana kaupassa, mutteivät AINA! Ja hyvä niin.
Muuten, viimeisen kahden viikon aikana kun olen hakenut neljän pintaan pk:sta heillä on olleet leikit kesken ja ovat mulle murisseet, et miksi pitää jo lähteä.....että kyllä nuo ainakin viihtyvät, mutta ei se toki tarkoita sitä, et KAIKKI LAPSET TÄS MAAILMAS OLIS MIELUUMMIN PK:SSA KUIN KAUPASSA! B)
 

Yhteistyössä