onko noloa mennä tarhaan ostoskassin kanssa lapsia hakemaan?

• Viestiketjun aloittaja äippätii
  • Ensimmäinen viesti
Nokialla
Nokialla on tarhasta nimenomaan sanottu oikein johtaja piti puheen, ett tarha-aika on vanhempien työaika ja matkat ..... EI TODELLAKAAN kauppamatkat lisänä ...... Ett näin sanottiin meillä !!!

Ja 10 tuntia päivässä on maximi hoitoaika ihan lasten etuuksien tähden .... Kyllä tarhat lasta ajattelee, eikä itseään "ettei tarvis olla töissä" tyylisesti .... Varmaan katsoo pahalla aikuisia jotka pitää lapsiaan pitkää päivää hoidossa .... Tästähän saadaan uusi aihe, ett "on pakko pitää lasta pitkään hoidossa, ett työpäivät pitkiä, ett saa palkkaa" jne ..... Hups ja sori !!! :x

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 22:53 Nokialla kirjoitti:
Nokialla on tarhasta nimenomaan sanottu oikein johtaja piti puheen, ett tarha-aika on vanhempien työaika ja matkat ..... EI TODELLAKAAN kauppamatkat lisänä ...... Ett näin sanottiin meillä !!!
No ne keksii omia sääntöjään siellä nokialla :saint:

Esim kun itse opiskelin, oli matkaa hoitopaikkaan 3km ja siitä edelleen opiskelu paikkaan 25km noin yhteen suuntaan. En todellakaan olisi ajanut ensin hakemaan lapsia ja sitten taas takaisin kaupunkiin ja sitten vasta kotiin :LOL: Kyllä mä kävin matkalla kaupoilla kunhan ne mahtuivat sovittuun hoitoaikaan mukaan (klo 8-16), jonka olisin halutessani voinut sopia pidemmaksikin. :whistle: Ja oli ihan ilmoitusluonteinen asia.

Ei saakeli. Mulla on joka toinen päivä kauppakassi mukana. Mulla menee kaupassa tasan vartti ja se aika menisi kuitenkin bussia odotellessa. Meille päin kun ei mene ihan kokoajan busseja. Onkohan ne tarhassa nyt kattoneet pahalla :whistle:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 22:43 Lunatic kirjoitti:
Mitä ihmettä se kenellekään kuuluu mitä vanhempi hoitoaikana tekee, kunhan hakee mukulan sovittuun aikaan.

Jo nyt on outoa. :kieh:
Mä kun olin työharjottelussa ja lapset perhepäivähoitajalla..niin sanoi kun kerran menin kauppakassin kanssa hakemaan..että noi kuuluu hoitaa sitten hoitoajan jälkeen.. eli sen kuuluis hoitaa lapsia vain sillon kun olen töissä..
eli pääsin aikasemmin kävin kaupassa..ja siitä tuli silti sanomista..

No ei nolota, ei sitten millään.

Jos lapset on päiväkodissa esim kolmeen ja minä olen kolmelta hakemassa niin sillon ei luulis muita liikuttavan missä minä oon ollu. Vaikka olisin lähteny töistä aikasemmin ja istunu autokaupassa... Saati sitten että nolostelisin ruokakaupassa käyntiä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 23:15 CrystalBlue kirjoitti:
[että noi kuuluu hoitaa sitten hoitoajan jälkeen.. eli sen kuuluis hoitaa lapsia vain sillon kun olen töissä..
Tais hoitaja elää vielä 70-80 luvun tunnelmissa :D

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 21:48 nimimerkki kirjoitti:
musta olis noloo mennä lapsia väsyttään mihinkään kaupparuuhkaan, kun voisivat sillä aikaa leikkiä muiden lasten kanssa päiväkodissa, jonka hoidosta minä maksan....

joo mutta lapset ovat normaalisti hoidossa sen vuoksi, että vanhemmat töissä. Ei siksi, että saavat käydä rauhassa kaupassa. Kyllä lapset kuuluu hakea ensin!!!

Kun siitä päivähoitopaikasta on maksettu ja siihen on vielä lisäksi subjektiivinen oikeus jokaisella lapsella, vanhempi /vanhemmat saa tehdä lapsen hoidossaoloaikana just ihan tasan mitä huvittaa eikä se kuulu päiväkodin henkilökunnalle tai kenellekään muullekaan.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 23:18 huppa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 21:48 nimimerkki kirjoitti:
musta olis noloo mennä lapsia väsyttään mihinkään kaupparuuhkaan, kun voisivat sillä aikaa leikkiä muiden lasten kanssa päiväkodissa, jonka hoidosta minä maksan....

joo mutta lapset ovat normaalisti hoidossa sen vuoksi, että vanhemmat töissä. Ei siksi, että saavat käydä rauhassa kaupassa. Kyllä lapset kuuluu hakea ensin!!!
ja mä kun ajattelin viedä tytyn huomenna hoitoon ihan vaan siksi menen kaupunkiin koko päiväksi :saint:

No just, mut pitäis varmaan jo sitte kivittää :whistle: .

Hain viime viikolla kesken päivän vain toisen lapsista lääkärireissulle ja kävimme jopa apteekissa samalla matkalla. Ja iloisesti keikkui apteekin kassa kädessä kun menimme hakemaan toisenkin muksun päiväkodista :whistle: . Ja huomenna sama juttu, toinen lapsista haetaan kesken päivän allergiatestiin ja toinen jää nauttimaan subjektiivisesta päivähoito-oikeudesta.

Mamale harmaana
Siis näinkö..

Meillä ei ole autoa, jopa pojan pyörä on rikki. Kauppaan on tarhapaikasta kilometrin verran, tarhapaikasta kotiin hieman vähemmän. Ajan pyörällä hakemaan lapsen tarhasta ja takaisin tullaan niin että poika kävelee ja minä ajan hiljalleen vieressä. (niin kauan kuin hänen pyörä korjataan)
Pitääkö minun siis mieluummin tehdä niin että haen pojan tarhasta, kävelemme(Poika kävellen, minä pikkusiskon kanssa pyörällä) kilometrin verran sieltä kauppaan, toisen samanmoisen kotiin. Kuin että polkasen nopeasti pyörällä kauppaan ennen kuin haen esikon tarhasta ja haen hänet sen jälkeen jonka jälkeen hänen tarvii vain kävellä kotiin. :kieh: :kieh:
Antakaa nyt anteeksi muttei ole käynyt mielessäkään.. saatika mielen vieressä että tästäkin aiheesta saisi väittelyn aikaan. :LOL:

NuoriAikuinen
Mielenkiintoinen ketju, itse en ole moista tullut edes ajatelleeksi tosin eihän mulla vielä lasta päivähoidossa olekaan vielä... mutta joo, hyvinkin voisin kuvitella ainakin silloin tällöin käyväni ensin kaupassa ja sitten hakea tytön hoidosta.. n

harmis
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 21:41 äippätii kirjoitti:
:ashamed:
minkä takia joku kysyy tällasta? :eek: :eek: selventäkää mulle, oi viisaammat.

onks joku juuri näin arka tekeen mitään jokapäiväistä että pitää kysellä täältäki että onko noloa mennä hakemaan lastaan tarhasta ostoskassin kanssa... ei hyvää päivää!

Mä kun olin työharjottelussa ja lapset perhepäivähoitajalla..niin sanoi kun kerran menin kauppakassin kanssa hakemaan..että noi kuuluu hoitaa sitten hoitoajan jälkeen.. eli sen kuuluis hoitaa lapsia vain sillon kun olen töissä..
[/quote]

Ei oo todellista!! Olisin kyllä sanonut suorat sanat tollaselle ääliölle.

Mielestäni se on noloa silloin, jos lapsella muutenkin pitkä hoitopäivä. Ei se lapsi ole sen väsyneempi siellä kaupassakaan kuin muualla.... tekosyy vain.
Jos lapsella on huutava nälkä, voi aina mennä kotiin eka syömään ja myöhemmin kauppaan! Tai sitten ottaa evästä mukaan, vaikka pieni leipä tai porkkana.

itsekäs
Noloa on mun mielestä vain se, että sun pitää netissä jollain keskustelupalstalla anella hyväksyntää ventovierailta ihmisiltä lsiihen että saatko hakea lapsesi tarhasta kauppakassin kanssa vai ilman! Etkö hyvä ihminen osaa päättää itse onko se SUN mielestä noloa. Onko ihan hirveesti väliä sillä mitä mieltä täällä asiasta ollaan? :headwall:

Yhteistyössä