onko noloa jättää juhlimatta pyöreitä? oletteko juhlineet 30v, 40v juhlia?

• Viestiketjun aloittaja "kriisi"
  • Ensimmäinen viesti
"kriisi"
en tykkää juhlia itseäni, lapsille kyllä juhlat pidän mielelläni, mutta en halua nostaa itseäni jalustalle juhlimalla vuosien täyttymistä, toiset kuitenkin haluaa muista, onko noloa olla juhlimatta, ja ottaa vieraat vastaan lahjoineen, kuitenkaan mitenkän panostamatta?

"vieras"
Minä en järjestänyt 30 v. juhlia ja jos joku antoi lahjan, niin kyllä sen vastaan otin, eli en antanut takaisin. En nähnyt asiassa mitään ongelmaa, mutta ei meillä mitään lahjojen vastaanottotilaisuutta ollut.

Asun kaupungissa, mutta olen maalta kotoisin, jossa tuo ei kyllä onnistuisi. Ihmisiä paukkaa kylään kutsumatta, joten kai se olisi ollut järkevää pitää kahvileipää kaapissa siltä varalta, että joku vain yhtäkkiä seisookin eteisessä kukkakimpun kera. Ei siinä vaiheessa oikein voi poiskaan käännyttää.

"vieras"
Olin ihan viimeisilläni raskaana, kun täytin 30v eikä tullut mieleenkään mitään juhlia pitää. En kyllä varmaan olisi pitänyt muutenkaan. Ei ole noloa jättää juhlimatta.

"vieras"
eikös nämä 30 ja 40 vuotisjuhlat ole aika tuore hömpötys, ennen juhlittiin vain 50 ja 60 ja siitä seuraavat tasakymmenet
- tyhjänpäiväisiä lahjankalastelubileitä

En ole juhlinut synttäreitäni, täytin sitten pyöreitä tai en. En ole ajatellutkaan että se olisi jotenkin noloa. Täysin vieras ajatus. Joillekin taas synttäreitten vietosta on muodostunut traditio, jolloin saa kaikki ystävät kootuksi samaan aikaan saman katon alle. Ei siinäkään musta mitään noloa ole. Ihan hauskaahan se.

hauskaa
Tapana on laittaa lehteen ilmoitus, ettei juhli ja että on matkoilla. On yhdentekevää, oletko todella matkoilla vai makaatko vain hiljaa olohuoneen lattialla, kun ovikello soi. Ja onhan päivämatka naapurikaupunkiinkin matka.

Näin maalla.

"vieras"
Tapana on laittaa lehteen ilmoitus, ettei juhli ja että on matkoilla. On yhdentekevää, oletko todella matkoilla vai makaatko vain hiljaa olohuoneen lattialla, kun ovikello soi. Ja onhan päivämatka naapurikaupunkiinkin matka.

Näin maalla.
Mun mielestä edelleenkään ei ole aihetta juhlia 30 ja 40 v eikä todellakaan voi olettaa että sellaiset muistetaan ulkoa.
Sitten ne isommat luvut kutsun kanssa voi juhlia.

En kyllä myöskään käsitä kulttuuria jossa pitää ilmoittaa että En juhli.
Juhlat pitäisi olla vain Jos kohde ne haluaa ja Kutsuu kaverit / kaupingin väen koolle.

En mä ole juhlinut omia 30 enkä 40 päiviä. Lasten juhliin toki kutsutaan vieraita. Olen kuitenkin leiponut omillekkin synttäreille jotain, kun aina äitini muistaa syntymäpäivänä ja joku sisarusteni perheistä voi poiketa kahville. Toki ilolla otan vieraat vastaan, mutta ketään en kutsu.

"vieras"
Mulle järkättiin yllätyssynttärit 30-vuotispäivänä ja ihan hymyssä suin ystävien kanssa juhlittiin. Muutaman vuoden päästä kun täytän 40, järjestän samoille tyypeiille isot kemut. Niin ja kakku oli myös 35-vuotispäivänä, tosin isot juhlimiset jäi vähemmälle kun olin raskaana tuolloin.

Miksi ei sais omia syndejään juhlia, en ymmärrä. Ja aion juhlia niin kauan kun minulla on ystäviä ympärilläni niitä kanssani juhlimassa.

Juhlin 40v. joskin en omasta aloiteestani, vaan kavereittten. He tarvitsivat " syyn " juhlimisille, ja 40v päivästä tulikin sitten hyvää syy yhteiselle hauskanpidolle.

30v . juhlia vietin yhden tuttavapariskunnan kotona, jossa juhlittiin tyttären 6v, päivää, Se sai suuremman painoarvon.

50v, juhlia en ajatellut järjestää.

Yhteistyössä