Onko niin, et 5-vuotias ei enää mahdu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
turvavyöistuimeen? Kun kaikki tietämäni 5-vuotiaat istuu jo pelkällä korokkeella ja ovat istuneet jo pitkään. Onko kyse siitä, et koroke vie vähemmän tilaa autossa vai onko 5-vuotias yleensä jo niin iso, ettei mahdu sellaiseen vyöistuimeen enää esim toppavaatteet päällä? mun lapsi on vasta 3 ja kuvittelin, et hän olisi vyöistuimessaan vielä pitkään, mut mahtaako olla edes mahdollista. Meillä on Britaxin istuin, joka on tarkoitettu 36 kg asti, mut mahtuuko siihen oikeasti kuinka kauan?

Meidän 5,5 -vuotias istuu täyttä päätä Britax two way elitessa. Ajateltiin kyllä vaihtaa turvavyöistuimeen, syystä että saataisiin vielä noistakin istuimista hyvin vaihdossa.. Vyöt välillä tuppaa kiertymään hieman ärsyttävästi.

Meillä poika 6v5kk ja istuu turvavyöistuimessa ja hyvin mahtuu.
Ollaan sanottu että voi olla pelkällä istuimella koska siitä saa pelkän korokkeen.
Mutta poika ei halua. haluaa istua turvavyö istuimessa.
Ja tyttö täytti tänään 5v. ja on myös samanlaisessa turvavyö istuimessa.
Meillä Maxi Cosi Rodi Xp -turvavyöistuin tytöllä ja pojalla.

maxi-cosi-rodi-xp.jpg

Alkuperäinen kirjoittaja muamu:
Meidän 5,5 -vuotias istuu täyttä päätä Britax two way elitessa. Ajateltiin kyllä vaihtaa turvavyöistuimeen, syystä että saataisiin vielä noistakin istuimista hyvin vaihdossa.. Vyöt välillä tuppaa kiertymään hieman ärsyttävästi.

Siis onko käytössä vielä turvaistuimena eli istuimen 5-pistevöillä? Mitä teidän lapsi painaa? Aika kevyt ilmeisesti. Meidän 3-v on 18 kg ja istuu Britaxin Evolvassa auton vöillä kiinni eli 5-pistevyöt on jo pois käytöstä, kun tuli painoraja täyteen.

Meidän 4½vee istuu vielä turvavyöistuimessa, ja mahtuu siihen varmasti vielä vuoden-pari. Ja niin kauan siinä saa istua kun vaan mahtuu. Ei se enempää tilaa vie ku koroke.

Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:
Alkuperäinen kirjoittaja nytkypylly:
meidän esikoinen pääsi juuri turvavyöistuimestaan, ja täytti 8v, ja on iso ikäisekseen :D eli kyllä mahtuu isompikin =)

mun 7v ei ole mahtunut enää aikoihin...on 150cm pitkä ja painoa 45 kg

Mä olen 32-v ja pituutta 5 cm enemmän :D Painoa kans vähän enemmän :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Mahza:
Meidän 4½vee istuu vielä turvavyöistuimessa, ja mahtuu siihen varmasti vielä vuoden-pari. Ja niin kauan siinä saa istua kun vaan mahtuu. Ei se enempää tilaa vie ku koroke.

Veikkaan, et leveyssuunnassa voi viedä vähän enemmän tilaa. Tai riippuu millainen istuin. Meillä on käytössä turvaistuin, mistä on irroitettu istuimen omat 5-pistevyöt ja se on siis normaalin turvaistuimen levyinen. Kakkosautossa ihan vyöistuimena myytävä istuin ja se on kyllä kapeampi.

Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
Meidän esikoinen istui yli 7-vuotiaaksi turvavyöistuimessa.

Mutta monethan ostaa suoraan pelkän korokkeen, kun on paljon halvempi. :/

Mä en ole mikään kovin rikas, mut lasten turvallisuudesta ei tingitä. Painon ja pituutensa puolesta meidän esikoinen saisi istua pelkällä korokkeella, mut mun mielestä se on jotenkin aika turvattoman oloinen, kun sivusuojaa ei ole yhtään. Ja entä sitten jos lapsi nukahtaa kesken matkan. Meidän lapsi ainakin välillä pitkällä matkalla voi torkahtaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
meidän esikoinen pääsi juuri turvavyöistuimestaan, ja täytti 8v, ja on iso ikäisekseen :D eli kyllä mahtuu isompikin =)

olet juuri sopiva!!! Tuo pimu menee musta kohta ohi...on niin tullut isäänsä =)

Alkuperäinen kirjoittaja muamu:

Siis onko käytössä vielä turvaistuimena eli istuimen 5-pistevöillä? Mitä teidän lapsi painaa? Aika kevyt ilmeisesti. Meidän 3-v on 18 kg ja istuu Britaxin Evolvassa auton vöillä kiinni eli 5-pistevyöt on jo pois käytöstä, kun tuli painoraja täyteen.

Meidän 5,5 v neiti painaa n. 18 kg :) Ollaan harkittu sitä saksalaista turvavyöistuinta-jonka-nimeä-en-muista.

melkonen ekaluokkalainen :o kai harrastuksena on lentopallo? :D mut juu, mein likka on nyt vaan vaatimattomat 136cm :D

En nyt sanois, et kovin sopivan kokoinen olen, kun olen näin lyhyt. Ja kun tota painoa on päässyt kertymään vähän liikaa. En edes uskalla mennä punnitsemaan itseäni enää...

melkonen ekaluokkalainen :o kai harrastuksena on lentopallo? :D mut juu, mein likka on nyt vaan vaatimattomat 136cm :D

=) harrastaa esteratsastusta. Pitkä on teidänkin neiti. Meillä testattiin hormoonien ylituotannot ton mitan takia, mut ihan normaali kasvu hällä. ennuste on 185cm!! 20cm äitiään pisempi olisi :o

=) harrastaa esteratsastusta. Pitkä on teidänkin neiti. Meillä testettiin hormoonien ylituotannot ton mitan takia, mut ihan normaali kasvu hällä. ennuste on 185cm!! 20cm äitiään pisempi olisi :o

juu, on tosiaan, mut meillä mä olen itse pitkä, mies taas lyhyempi.. eli likoista tulee varmasti isäänsä pidempiä, 4v on vielä isosiskoaankin isompi, eli oli nyt just neuvolassa 111cm...

En jaksa lukea koko ketjua, mutta meillä 5,5v poika on 122cm pitkä ja mahtuu hienosti turvavyöistuimeensa. Ei tulisi mieleenkään laittaa pelkälle korokkeelle.

Rodi XP on meillä.

Alkuperäinen kirjoittaja Mahza:

Veikkaan, et leveyssuunnassa voi viedä vähän enemmän tilaa. Tai riippuu millainen istuin. Meillä on käytössä turvaistuin, mistä on irroitettu istuimen omat 5-pistevyöt ja se on siis normaalin turvaistuimen levyinen. Kakkosautossa ihan vyöistuimena myytävä istuin ja se on kyllä kapeampi.

Tuo on semmonen malli, josta saa sit korokkeenki, ja ihan kapea on. Tytöllä taasen on turvaistuin, josta saa vyöistuimen, josta saa korokkeen, ja se on leveempi ku pojan istuin.
Ja jos ton asian voi vaikeemmin ilmasta :ashamed: Ei taas lanttu leikkaa...
Mut siis pointti kuitenki on et niin kauan siinä istuu ku mahtuu, ja mahtuu varmasti pitkään.

Ap, mitä tarkoitat turvavyöistuimella? Meidän 3.5 v ei enää mahtunut Gracon Cosmic xtp turvaistuimeen, päälaki tuli yli pääntuista.

Siirryimme tähän istuimeen, joka on korokeistuin selkätuella.
http://www.autoliitto.fi/testit_ja_ajoneuvot/lasten_turvaistuimet/romer_kidfix_2007/

Meilläkin 5v istuu vielä turvavyöistuimessa ja en oo edes ajatellu että muuntaisin sen pelkäks korokkeeks. Paremmin saa turvavyönkin kulkemaan sopivasta kohdasta sen istuimen kautta.