Onko Nakamura minkälaatuinen pyörämerkki?

Korjaaja
Pysykää erossa Nakamura-merkkisestä polkupyörältä näyttävästä tekeleestä. Korjaan työkseni polkupyöriä ja pistää kyllä vihaksi minkälaisia laitteita myydään polkupyörinä. Runko painaa, osat on ihan mitä sattuu. Varsinkin ne jarrut on melkein vaaralliset kun antavat kahvaa puristaessa periksi. Vaijerit jumissa, puolat katkeilevat vannetta oikoessa. Tuon pyörän korjaaminen vaatisi joka ikisen osan vaihtamista ja sillä hinnalla olisi jo kunnon fillarin ostanut.
Varatkaa vähän enemmän rahaa kun ostatte pyörää ja kysykää pyöräliikkeistä neuvoja ostoon ja huolenpitoon. Luonto säästyy, rahaa säästyy ja hyvästä pyörästä on iloa (kyllä, pyöräily on kivaa) pitkäksi aikaa.
 
Jarppa77
"Naamakura" oli joskus 10-20-v sitten sellainen keskitason perusluotettava merkki, nykyään päätynyt halpamerkiksi jota ehkä kannattaa välttää.
Kovia yleistyksiä. Ihmisillä on eri tarpeita. Eivät kaikki aja 200km per viikonloppu. Itse ostin Nakamuran perusmallin vaimolleni 350€:lla, ollut erittäin tyytyväinen kun edellinen pyörä oli parin kympin käytetty. Nyt on ajanut sillä kolme vuotta joskus työajoja 20km sivu, välillä ihan lähelle bussipysäkille ja sitä rataa. Nyt kävimme eilen heittää maalaismaisemissa Kirkkonummella 20 km lenkin ja toimii erittäin hyvin. Vaimoni vielä pitää metallin valkeasta väristä.

Pienenä miinuksena ruuvien ruostuminen kun pyörä on koko ajan pihalla. Tangon ruuvi ja jokunen muukin ei ole hyvin pintakäsitelty kun ottanut ruosteen pintaan.
 
Vv
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;28415010:
Nakamura on Budget Sportin oma halppismerkki joka vastannee laadultaan Bilteman Yosemitea. Jos varovasti sileää tietä ajelee niin kaipa se kelvannee.
Mä olen kyllä oman Nakamurani aikoinaan ostanut ihan muualta kuin Budget sportista,muistaakseni Intersportista (??).
 
vierailija
Itse ostin hobbarista aikoinaan 3-vaihteisen Raleighin, moni naureskeli laadulle, en siitä välittänyt. Ajelin sillä fillarilla tuhansia kilometrjä ilman huolen häivää kesät talvet......9 vuotiaana se minulta pöllittiin törkeällä tavalla, olisi kestänyt ehkä vielä monta vuotta....harmittaa nuo rosmot.
 
vierailija
Jos budjettisi on 350 euroa, suosittelen ostamaan laadukkaan käytetyn pyörän esim. Tunturi, Helkama...
Kannattaa myös ottaa selvää mitkä osasarjat pyörissä ovat hyviä ja mitä kannattaa välttää.
Alumiinirunko on huomattavasti kevyempi ja mukavampi kuin teräsrunko...
Ei muutakun huutonettiä ja tori.fi -sivustoja sivustoja selaamaan.
 

Yhteistyössä