Samaa sanoo tuo velovastaava vierestä.Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;28415010:Nakamura on Budget Sportin oma halppismerkki joka vastannee laadultaan Bilteman Yosemitea. Jos varovasti sileää tietä ajelee niin kaipa se kelvannee.
Olisiko sinulla hyviä ehdotuksia kohtuuhintaisesta pyörästä sunnuntaipyöräilijälle?Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;28415010:Nakamura on Budget Sportin oma halppismerkki joka vastannee laadultaan Bilteman Yosemitea. Jos varovasti sileää tietä ajelee niin kaipa se kelvannee.
Ei mulla ole niin kattavaa kokemusta eri pyöristä että sillä kompetenssilla voisi mitään suositellaOlisiko sinulla hyviä ehdotuksia kohtuuhintaisesta pyörästä sunnuntaipyöräilijälle?
Minkäverran ajattelit pyörään sijoittaa? Minä innostuin viime kesänä pitkästä aikaa ajamaan ja kesän alussa minulla oli yksi vanha pyörä pölyttymässä tallissa. Kesän lopussa minulla oli neljä pyörää ja yksi on nyt tekeillä Siitä innostuu ihan kamalasti!En siis ole pyöräillyt vuosiin ja en tiedä miten paljon sitä tulee pyöräiltyä, niin millään haluaisi ostaa kallista pyörää varastoon pölyttymään.
Tonnin sijoitus kellarissa hapertumassa kyllä ketuttaisi itseäni aivan liikaa! Ajattelin tosiaan halvemmalla aloittaa, jos sitten innostuukin, niin sitten voi vähän hintavemman hankkia.Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;28415046:Ei mulla ole niin kattavaa kokemusta eri pyöristä että sillä kompetenssilla voisi mitään suositella
Oma fillarini on Meridan maastopyörä (tarkkaa mallia en muista) joka noin tonnin hintaisena oli minusta kohtuuhintainen.
Totta, mutta jos ei halua/voi siihen hintaan panostaa, voi siitä halvemmastakin saada ajokin, jolla pääsee. :e säädöt on usein tekemättä tehtaan jäljiltä halvassa pyörässä, eikä niitä siellä markettikaupassa kukaan tee. Kun ne tekee, se halvempikin vaihteisto saa mahdollisuuden toimia. Ainakin paremmin kuin ilman säätöjä. Tosi usein näkee niinkin yksinkertaisen asian, ettei penkki ole oikealla korkeudella, tai kuulee, miten ketjut on rasvaamatta. Pikkujuttuja, joita ei kokematon tule ajatelleeksi.Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;28415125:Nämä ovat juuri niitä joilla pyörästä saadaan halpa. Kun jokaisesta osasta tingitään niin loppusummassa on huomattava ero. Kuten laadussa ja toiminnassakin.
Ruostumaton teräs maksaa moninkertaisesti tavalliseen "patarautaan" verrattuna.
Esimerkiksi halpa (vaihteen)vaihtaja on tehty halvoista materiaaleista "sinnepäin" eikä vaihde vaihdu sulavasti. Kallis vaihtaja on tehty kestävästä materiaalista suurella tarkkuudella ja vaihde siirtyy kevyellä sormen liikkeellä täsmällisesti. Sama pätee kaikkiin osiin.
Laadukkaat osat vaikuttavat käytettävyyteen ja ajomukavuuteen ihan suoraan.
Minulla on onneksi tuo pyöriä rakentava puoliso tuossa, huoltaa ja säätää, mutta muuten kannattaa kyllä turvautua asiantuntijaan, jos ei omasta takaa ole taitoa. Tuo on muuten kans totta, että kypärän säädöt, ne pehmustepalojen laitot sun muut on yllättävän tärkeitä, nekin pitää talveksi vaihtaa ohuempiin, että mahtuu myssy väliin ja keväällä vaihtaa paksumpiin. Mulla oli ennen aina sellainen potta kypäränä, joka keikkui takaraivolla, inhosin sitä. Nyt on kunnon kypärä, eipä tee mieli, ei edes uskalla ajaa enää ilman sitä.Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;28415168:Juu, onhan ne ihan ajettaviksi tarkoitettu ne halvemmatkin ja tottahan niillä perusajossa pärjää.
Ja tosiaan nuo markettifillarit ovat aina vähän sinnepäin kasattuja ja käytännössä se vaatisi heti alkuun fillarin käyttämisen huollossa ennen käyttöönottoa ellei itse osaa vaihteita säätää (kuten useimmat eivät osaa).
Oman fillarini ostin ihan polkupyöräliikkeestä ja siellä fiksattiin ihan kaikki kypärän hihnaa myöten juuri minun mitoilleni sopiviin säätöihin. Ei muuta kun kovaa ajoa.
Ja oikeat fillariliikkeet tekevät kaikki tarvittavat säädöt kaupan päälle. Mutta jos viet markettipyörän asiantuntevaan pyörähuoltoon säädettäväksi niin saat kyllä maksaa palvelusta reilusti.Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;28415168:Juu, onhan ne ihan ajettaviksi tarkoitettu ne halvemmatkin ja tottahan niillä perusajossa pärjää.
Ja tosiaan nuo markettifillarit ovat aina vähän sinnepäin kasattuja ja käytännössä se vaatisi heti alkuun fillarin käyttämisen huollossa ennen käyttöönottoa ellei itse osaa vaihteita säätää (kuten useimmat eivät osaa).
Oman fillarini ostin ihan polkupyöräliikkeestä ja siellä fiksattiin ihan kaikki kypärän hihnaa myöten juuri minun mitoilleni sopiviin säätöihin. Ei muuta kun kovaa ajoa.
Juu, toki se palvelu on varmasti hinnoiteltu katteeseen ainakin jossain määrin.Alkuperäinen kirjoittaja pyöräilik;28415275:Ja oikeat fillariliikkeet tekevät kaikki tarvittavat säädöt kaupan päälle. Mutta jos viet markettipyörän asiantuntevaan pyörähuoltoon säädettäväksi niin saat kyllä maksaa palvelusta reilusti.
Erona että Nakamurat painavat 4-7 kg vähemmän kuin Bilteman vastaavat pyörät ja osat ovat Alivio ja Deore-sarjaa siinä missä Yosemitessä Acera.Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;28415010:Nakamura on Budget Sportin oma halppismerkki joka vastannee laadultaan Bilteman Yosemitea. Jos varovasti sileää tietä ajelee niin kaipa se kelvannee.