Onko naisvaltaisilla työpaikoilla aina tämmöstä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Muutama kuukausi sitten vaihdoin työpaikkaa ja päällimmäinen syy oli se, että ilmapiiri oli todella huono ja selän takana juoruttiiin jatkuvasti. Nyt uudessa työpaikassa tuntuu olevan lähes sama meininki. Ihmetellään toisten pukeutumista, kun työpaikalle tullaan liian niukoissa vaatteissa, vaikka pitäisi olla kuulemma vähintään polvet ja olkapäät peittävät vaatteet. Ihmetellään toisten sairaslomien syytä ja työmoraalia jne, jne... Puolet työpäivästä menee ihan turhaan ihmettelyyn ja valitukseen. Onko vaan sattumaa vai johtuuko siitä, että työpaikoilla naiset käyttäytyvät aina näin??

Meillä oli tollastakin. Oikein kunnon hiekkalaatikkomeininkiä, kyttäystä, vertailua et kuka tekee miten paljon et kaikki tekee yhtä paljon. Kuppikuntia, juoruilua, sisäpiirijuttuja. You name it. Inhottavaa kyllä :(

Mä oon ollut nyt neljä vuotta nykyisessä työpaikassani, jossa on pelkkiä naisia 12 hlöä, eikä meillä juoruta, haukuta, kytätä, olla veemäisiä, vaan keskitytään työhön. ja siinä ohessa pidetään myös hauskaa ja jutskataan kivoja juttuja.

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Älkää helvetti yleistäkö.

Ei todellakaan ole joka työpaikassa, ainakaan meillä, vaikka yks mies tosin löytyy.

Oon tehnyt naisvaltaisella alalla töitä lyhyitä pätkiä eri paikoissa, niin on uskomatonta miten työpaikan ilmapiirissa heti näkyy, onko työporukassa myös miehiä, vaikkei mies olisi sillä hetkellä työvuorossakaan. Kyllä kukko tekee ihmeitä kanalaumaan, henki paranee ja meno rentoutuu. :D

Noin se vähän tahtoo olla.

On sitä moni ihmetellyt, kun olen ollut väliin ainoana naisena miesten joukossa töissä, että miten minä uskallan tai viihdyn siellä. Mukavampaa ja reilumpaa menoa noissa miesvaltaisissa paikoissa on ollut ja samaa mieltä ovat olleet muutkin noissa paikoissa työskennelleet naiset.

Musta naisvaltaisella paikalla on kivaa. Ärsyttää vaan miten erilailla jotkut naiset sitten käyttäytyy miesten seurassa, ja jotenkin miesten mielipiteillä on aina enemmän painoarvoa ja naisia haukutaan kanoiksi.

Kyllä mä tunnistan oman entisen työpaikkani tuosta kuvauksesta. Eniten turhautti ja vitutti se joutavanpäiväinen taivastelu kaikesta mahdollisesta turhasta, ihan ajanhukkaa sellainen. Arvostelua, joka ei liity mihinkään ja jolla ei ole mitään väliä. Asioista ei myöskään voitu puhua suoraan, jos oli joku ongelma, vaan se oli sellaista selän takana jauhamista, joka ei johda mihinkään. Sitten jos yritti reippaasti ottaa asioita puheeksi, niin kaikki vetäytyivät koloihinsa ja väittivät kirkkain silmin, että ei tässä mitään ongelmaa. Huoh.

Nykyään työskentelen miesvaltaisella alalla ja täytyy sanoa, että viihdyn huomattavasti paremmin ja homma toimii. Kukaan ei kuluta aikaansa joutavien asioiden vatvomiseen ja taivasteluun ja asioista voi ihan oikeasti puhua. Sitä en tiedä, että johtuuko se nyt sitten sukupuolesta, ehkä ne erot yksilöiden välillä ovat isompia. Mene ja tiedä.