Onko naisen haluttomuuden syy mies?

• Viestiketjun aloittaja Vierasmiess
  • Ensimmäinen viesti
Jos jonkun kanssa ei viihdy niin onko sillon vika siinä toisessa? Ei, vaan kemiat eivät loppujen lopuksi kohtaa. Jos ei halua omaa miestä ei tarkoita etteikö haluaisi seksi. Ihmiset tuppaavat pysymään suhteissä jotka eivät oikeasti toimi.

cccc
Jos ja kun syy haluttomuuteen on miehessä, miten hänen tulisi ratkaista asia? Onko naisella mitään vastuta siitä että ongelmaa yritetetään parisuhteessa ratkaista vai odottako hän vain tyytyväisenä miehen "siirtoja", ratkaiseeko mies esim. ongelman vai hakeeko hän halukkaampaa seuraa?

"banaani"
"Eilisen ketjun pohjalta, kuinka moni on sitä mieltä että jos naine ei nauti seksistä niin miehessä on vika? Entä jos mies tapaa peräjälkeen kaksi naista jotka ovat kuivapilluja niin missä on vikaa?"

Jos mies tapaa peräjälkeen kaksi naista jotka ovat "kuivapilluja", niin eiköhän se syy siinä tapauksessa ole mitä suuremmalla syyllä miehen syy. Ja huom!, painotus tässä tälle "sitä suuremmalla syyllä":lle! Koska haluttumuutenhaan nyt varmasti on yhtä monta mahdollista syytä kuin haluttomiakin on, mutta toki mies voi olla yksi syy. Jos olet jatkuvasti kohdannut haluttoman naisen, vika voi hyvinkin olla sussa. :)

"mies1"
Sekä naiset että miehet on nykyään aivan helvetin pinnallisia. Mahdolliselle tulevalle partnerille ladataan jo etukäteen sellaiset reunaehdot ettei niitä täytä kovinkaan moni ihminen maailmassa. Esim yksi mun sinkkukaverini haluaa ehdotuomasti miehen ja perheen, mutta miehen täytyy olla vähintään 185cm pitkä, palomiehen tai poliisin kroppa, akateeminen (että pystyy keskustelemaan samalla tasolla tän tradenomin kanssa), sen verran hyvin pinkka kunnossa että voi ostaa kaverilleni sopivan ihanan asunnon ilman kovin isoja lainoja ja pystyy viemään kaveriani vkl-reissuille, kalliisiin ravintoloihin ja ostella lahjoja. Lisäksi tän miehen täytyy olla romanttinen ja viettää paljon aikaa naisensa kanssa mutta hänen täytyy olla hienolla tittelillä hyvinpalkatussa työssä.

Löytääkö joku muukin tuosta listasta epäkohtia ja ristiriitaisuuksia?
Aika paha :D Rahaa mulla ei ole noin paljoa, mutta muuten voisi natsata.

Mut joo, naisilla on alkanut noi vaatimukset nousta, ja itsekritiikki häivytetty vähän liikaa. Itsekin tapaan naisia, jotka ovat aika vaatimattomia eri piirteiltään, mutta vaativat silti paljon mieheltä. "Naisten vapaus" saa eriskummallisia muotoja, hieman kuten sananlaskussa "kun kissa on poissa, hiiret hyppivät pöydällä".

qpb
Joskus syy haluttomuuteen saattaa kulminoitua siihen kumppaniin, luulisin kuitenkin, että useimmiten sille haluttomuudelle löytyy syy oman pääkopan sisältä. Toisinaan sen syyn jäljittäminen on vaan vaikeaa.

Itse olen elänyt samassa parisuhteessa nyt 17 vuotta (olen 36-vuotias), ja oma pitempi haluton kauteni liittyi vartaloni muutoksiin. Lihoin siis jonkin verran, ja mieheni pelkkä kosketuskin alkoi ärsyttää, koska hänen kosketuksensa teki kaikki makkarani vielä konkreettisemmiksi. Miehelle makkarani eivät olleet ongelma, mutta minulle ne olivat niin suuri ongelma, että alkoivat vaikuttaa koko arkeen - oman pääni sisällä. Mulla ei missään vaiheessa ollutkaan muuta vaihtoehtoa kuin päästä eroon makkaroistani. Ja kun niin tapahtui, minun ei enää seksiäkään harrastaessa tarvinnut miettiä yhtään sitä, miltä näytän. Siitä syystä nautin taas seksistä, ja haluttomuuteni on mennyttä.

Minä olen sitä mieltä, että jokaisen ihmisen tulee itse ottaa vastuu onnellisuudestaan, eikä vain odotella, että joku muu tekee sen. Pätee useimmiten myös seksiin.

"random"
[QUOTE="mies1";29855266]Aika paha :D Rahaa mulla ei ole noin paljoa, mutta muuten voisi natsata.

Mut joo, naisilla on alkanut noi vaatimukset nousta, ja itsekritiikki häivytetty vähän liikaa. Itsekin tapaan naisia, jotka ovat aika vaatimattomia eri piirteiltään, mutta vaativat silti paljon mieheltä. "Naisten vapaus" saa eriskummallisia muotoja, hieman kuten sananlaskussa "kun kissa on poissa, hiiret hyppivät pöydällä".[/QUOTE]
Muistaakseni myös oma vaatimuslistasi naisille oli vähintäänkin hyvin kattava. Soimaako tässä pata kattilaa?

"nainen"
Minä olen sitä mieltä, että jokaisen ihmisen tulee itse ottaa vastuu onnellisuudestaan, eikä vain odotella, että joku muu tekee sen. Pätee useimmiten myös seksiin.
Onhan se monesti näinkin, mutta kyllä sillä kumppanin toiminnallakin nyt jotain merkitystä on. Mulla hiipuivat seksihalut kyllä aika pieniksi, kun mies pyrki elelemään perheessä neljäntenä lapsena vaatien palvelua ja passaamista kuin pahainen kakara, osallistumatta yhtään mihinkään arjen toimintaan. Miten tunnet halua ja himoa ihmiseen, joka käyttäytyy kuin yksi lapsistasi? Halut palasivat vasta, kun mies oppi käyttäytymään aikuisen miehen tavoin.

qpb
[QUOTE="nainen";29855307]Onhan se monesti näinkin, mutta kyllä sillä kumppanin toiminnallakin nyt jotain merkitystä on. Mulla hiipuivat seksihalut kyllä aika pieniksi, kun mies pyrki elelemään perheessä neljäntenä lapsena vaatien palvelua ja passaamista kuin pahainen kakara, osallistumatta yhtään mihinkään arjen toimintaan. Miten tunnet halua ja himoa ihmiseen, joka käyttäytyy kuin yksi lapsistasi? Halut palasivat vasta, kun mies oppi käyttäytymään aikuisen miehen tavoin.[/QUOTE]

Kyllä tietysti, siksi kirjoitinkin useimmiten. Tuo minun aiemmin esittämäni soveltunee lähinnä sellaisiin parisuhteisiin, joissa se suhde muutoin on kunnossa, mutta silti kumppani on haluton.

"mies1"
[QUOTE="random";29855290]Muistaakseni myös oma vaatimuslistasi naisille oli vähintäänkin hyvin kattava. Soimaako tässä pata kattilaa?[/QUOTE]

Ei minulla ole listaa, sori :) Ei ylipainoa, ei polkkatukasta lyhempiä hiuksia, ei liian vanhaa, eikä uskovaista tai feministiä sanan vähänkään vahvemmassa/fanaattisemmassa merkityksessä. Lisäksi ei 178+ cm pitkää.

Kyllä tuossa melkoisesti vielä jää ehdokkaita, mihinkään ton tarkempaan en usko. Noi kolme ulkonäkövaatimusta perustuvat aivan siihen, että kukaan lihava, lyhyttukkainen tai todella pitkä nainen ei _koskaan_ _missään_ ole saanut viisariani värähtämään. Vähän kuin jotkut eivät tykkää jostain ruuasta, hajusta tai maisemasta. Eli on yksi asia tietää karkeasti muutama juttu, mistä ei pidä, ja on aivan toinen asia olla miettinyt pilkulleen sen ihmisen sallitun olemuksen, toiminnan, aseman, jne. jne.

ulkoa
[QUOTE="nainen";29855307]Onhan se monesti näinkin, mutta kyllä sillä kumppanin toiminnallakin nyt jotain merkitystä on. Mulla hiipuivat seksihalut kyllä aika pieniksi, kun mies pyrki elelemään perheessä neljäntenä lapsena vaatien palvelua ja passaamista kuin pahainen kakara, osallistumatta yhtään mihinkään arjen toimintaan. Miten tunnet halua ja himoa ihmiseen, joka käyttäytyy kuin yksi lapsistasi? Halut palasivat vasta, kun mies oppi käyttäytymään aikuisen miehen tavoin.[/QUOTE]

Omista valinnoista tossakin toisaalta oli kyse, otit vastuuta onnellisuudestasi. Ilmeisesti puhuitte parisuhteenne ongelmista ja tilanne korjaantui sen sijaan että oisit vaan venannu marttyyrina vuosia ja vinkunu että pee mies. Jos miehesi ei olisi tehnyt ryhtiliikettä, niin oisitko vaan tyytyny tilanteeseen ja jääny siihen loppuelämäksesi.

[QUOTE="nainen";29855255]Onko olemassa mitään biologista pohjaa sille, että ihmisen pitäisi olla jatkuvasti halukas seksiin? Miten kauan tämmöinen käsitys on ollut vallalla, että seksiä pitää haluta ja harrastaa vähintään kaksi-kolme kertaa viikossa tai sulla on ongelma, oot jotenkin viallinen?

Joku tuolla jo kirjoittikin, että nykyajan ylikorostunut seksuaalisuus ja aiheen jatkuva esilläolo luo käsitystä, että on NORMAALIA haluta seksiä koko ajan ja EPÄNORMAALIA, jotenkin sairasta, jos ei halua. Mutta onko se näin?[/QUOTE]

Miehien pitäs aina olla kykeneväisiä seksiin ja naisten halujen pitäs olla korkeimmillaan sillon kun hedelmöittyminen on mahdollista, eli suunnilleen kierron alusta ovikseen asti.. Periaatteessa on epänormaalia jos nainen ei oviksenkaan kieppeillä halua seksiä ollenkaan.

"random"
[QUOTE="mies1";29855340]Ei minulla ole listaa, sori :) Ei ylipainoa, ei polkkatukasta lyhempiä hiuksia, ei liian vanhaa, eikä uskovaista tai feministiä sanan vähänkään vahvemmassa/fanaattisemmassa merkityksessä. Lisäksi ei 178+ cm pitkää.

Kyllä tuossa melkoisesti vielä jää ehdokkaita, mihinkään ton tarkempaan en usko. Noi kolme ulkonäkövaatimusta perustuvat aivan siihen, että kukaan lihava, lyhyttukkainen tai todella pitkä nainen ei _koskaan_ _missään_ ole saanut viisariani värähtämään. Vähän kuin jotkut eivät tykkää jostain ruuasta, hajusta tai maisemasta. Eli on yksi asia tietää karkeasti muutama juttu, mistä ei pidä, ja on aivan toinen asia olla miettinyt pilkulleen sen ihmisen sallitun olemuksen, toiminnan, aseman, jne. jne.[/QUOTE]
Siis aika tarkalleen median tarjoama stereotypia haluttavasta naisesta: nuori, hoikka, pitkätukkainen, ei liian pitkä, ei omia mielipiteitä. Kuulosta Barbielta.

Kuinka omaperäistä.

"mies1"
Miehien pitäs aina olla kykeneväisiä seksiin ja naisten halujen pitäs olla korkeimmillaan sillon kun hedelmöittyminen on mahdollista, eli suunnilleen kierron alusta ovikseen asti.. Periaatteessa on epänormaalia jos nainen ei oviksenkaan kieppeillä halua seksiä ollenkaan.
Riittääkö susta, että asiaa katsotaan biologian näkökulmasta? Argh, en kestä jos vastaat kyllä, silloin oloni tuntuu Don Quiotelta enemmän kuin koskaan :)

Muiden naisten haluttomuudesta en tiedä, mutta itse olen haluttomampi kuin mun mies, syitä:

-väsymys
-laiskuus, kuka jaksaa kuoriutua kylmänä talvi-iltana myöhään vaatteistaan kun voisi mennä lämpimän täkin alle ja alkaa nukkua?
- oma kroppa ei ole niin kuin 20-vuotiaalla
-mä toteutan sitä klisettä jonka mukaan nainen antaa seksiä jos kaikki muu on hyvin. Jos on kämppä mullinmallin ja mies on tehnyt jotain ärsyttävää niin ei mua himota
-luulen että add vaikuttaa tähän, siis olen niin jonkun asian vallassa(kiire, stressi, hyvä tv-ohjelma, nettisivu) että mun on vaikeaa siirtää fokustani johonkin muuhun. Olen siis altis riippuvuuksiin.
-Se että lapsia on talossa. Jos me mentäisiin kahdestaan johonkin hotelliin niin siellä minusta kuoriutuisi aika sexy eukko

Seksiä kyllä silti annan miehelle, mutta sen minkä hän tarttee. :)

Viimeksi muokattu:
"mies1"
[QUOTE="random";29855361]Siis aika tarkalleen median tarjoama stereotypia haluttavasta naisesta: nuori, hoikka, pitkätukkainen, ei liian pitkä, ei omia mielipiteitä. Kuulosta Barbielta.

Kuinka omaperäistä.[/QUOTE]

Olkiukko, yleinen vitsaus väittelyissä täällä.

Naiset hei, lukekaa tarkemmin viestejä. Sehän pitäisi olla teidän perinteinen vahvuus. Tää onkin mulle eräs viestinnällinen outous kun naiset ovat niin hirmu karkeita ja kulmikkaita täällä näkemystensä kanssa - ei ollenkaan feminiini piirre. Älkää unohtako tota, moni mies tykkää naisen pehmeydestä ja hienovaraisuudesta :)

urpo kaaleppi
Kun puhutaan naisten "haluttomuudesta" niin tuskin sitä on tutkittu sen verran tarkasti että onko haluttomuus täydellistä vai omaan kumppaniin kohdistuvaa. Veikkaan että suurimmassa osassa tapauksissä jälkimmäiseen. Mitä tästä voi siis päätellä. Oman kumppanin kanssa ei synkkaa syystä että...ja niin edespäin. Toisin sanoen ei ole mitään laajamittaista ongelmaa nimeltään "naisten haluttomuus" vaan haluttomuus juuri siinä nimenomaisessa parisuhteessa jossa sillä hetkellä ollaan. Silloin kannattaa kumppanin katsoa peiliin ja ottaa opikseen. Mikäli sikäli haluaa jotain muutosta. Mutta useinhan miehet ovat hyvin laiskoja edes ajattelemaan muutosta omassa käyttäytymisessään, tavoissaan, ajattelumaailmassaan koska se vaatisi vaivannäköä. Uskallan väittää että tässä suhteessakin naiset ovat aktiivisempia, nimittäin muutoksessa. Nainen haluaa yleensä miellyttää toista. Mutta jos hän kerta toisensa jälkeen kokee pettymyksen että se kumppani ei haluakaan miellyttää vaan pysyä kenties ärsyttävissä, jopa riitoja aiheuttavissa tavoissaan, niin lopputuloshan on päivänselvä. Ei kukaan jaksaa soutaa vastavirtaan jatkuvasti vaan väsähtää lopulta ja luovuttaa. Ja mikäli parisuhde jatkuu niin siinä nyt sitten yhdessä kaksi joista ei toista ainakaan ymmärrettävistä syistä haluta se toinen.
Oliko tarpeeksi vaikean selkeästi sanottu vai haetaanko rautalankaa avuksi?

"mies1"
Kun puhutaan naisten "haluttomuudesta" niin tuskin sitä on tutkittu sen verran tarkasti että onko haluttomuus täydellistä vai omaan kumppaniin kohdistuvaa. Veikkaan että suurimmassa osassa tapauksissä jälkimmäiseen. Mitä tästä voi siis päätellä. Oman kumppanin kanssa ei synkkaa syystä että...ja niin edespäin. Toisin sanoen ei ole mitään laajamittaista ongelmaa nimeltään "naisten haluttomuus" vaan haluttomuus juuri siinä nimenomaisessa parisuhteessa jossa sillä hetkellä ollaan. Silloin kannattaa kumppanin katsoa peiliin ja ottaa opikseen. Mikäli sikäli haluaa jotain muutosta. Mutta useinhan miehet ovat hyvin laiskoja edes ajattelemaan muutosta omassa käyttäytymisessään, tavoissaan, ajattelumaailmassaan koska se vaatisi vaivannäköä. Uskallan väittää että tässä suhteessakin naiset ovat aktiivisempia, nimittäin muutoksessa. Nainen haluaa yleensä miellyttää toista. Mutta jos hän kerta toisensa jälkeen kokee pettymyksen että se kumppani ei haluakaan miellyttää vaan pysyä kenties ärsyttävissä, jopa riitoja aiheuttavissa tavoissaan, niin lopputuloshan on päivänselvä. Ei kukaan jaksaa soutaa vastavirtaan jatkuvasti vaan väsähtää lopulta ja luovuttaa. Ja mikäli parisuhde jatkuu niin siinä nyt sitten yhdessä kaksi joista ei toista ainakaan ymmärrettävistä syistä haluta se toinen.
Oliko tarpeeksi vaikean selkeästi sanottu vai haetaanko rautalankaa avuksi?
Et liene mies. Minä en ikinä voisi teennäisesti missään tilanteessa miellyttää ketään naista. Teen kaiken aidosti ja omasta halusta, ja se joko riittää tai ei.

"vierailija"
[QUOTE="mies1";29855396]Älkää unohtako tota, moni mies tykkää naisen pehmeydestä ja hienovaraisuudesta :)[/QUOTE]

Äläkä sä unohda, ettei monia naisia kiinnosta mistä moni mies tykkää. Jos on oma itsensä eikä se riitä, niin no can do. En mä ainakaan alkaisi esittää jotain mitä en ole, miesten mieliksi.

Sitä paitsi, monella on jo se oma mies, jolle kelpaa omana itsenään. Miksi silloin pitäisi miettiä, mikä miellyttää yleensä miehiä?

[QUOTE="mies1";29855376]Riittääkö susta, että asiaa katsotaan biologian näkökulmasta? Argh, en kestä jos vastaat kyllä, silloin oloni tuntuu Don Quiotelta enemmän kuin koskaan :)[/QUOTE]

Noh, yksinketasintahan se ois aatella noin.. Eli olet epänormaali jos et halua seksiä ollenkaan, kenenkään kanssa.

Ketään muutahan ei omasta haluttomuudesta voi syyttää kun itseään. jos omasta mielestä puolisossa on vika ni sillonhan se pitää pistää kiertoon, ongelmat on muualla ku makkarin puolella.

"vaimo"
Olen ollut suhteessa, jossa syy oli 100% miehessä (naisen halut olivat hänen mukaansa sairaita ja iljettäviä, normaali nainen ei seksiä kaipaa tai halua ja nauttiminen siitä on yököttävää ja huoramaista) ja nykeisessä liitossani se on oikeastaan 100% hormoneissa (luonnollisissa), en ihan alkukierrosta halua koskaan ja jos haluaisin, niin paikat menee pahasti rikki heti. Tosin ne on niitä suihinottopäiviä sitten miehelle kun jollain tasolla haluan häntä aina, tai ainakin tuottaa mielihyvää :) Mutta jos ei olisi hyvä mies, joka ei kohtelisi minuakin hyvin, niin en kyllä vaivautuisi sellaisen eteen.

"mies1"
[QUOTE="vierailija";29855435]Äläkä sä unohda, ettei monia naisia kiinnosta mistä moni mies tykkää. Jos on oma itsensä eikä se riitä, niin no can do. En mä ainakaan alkaisi esittää jotain mitä en ole, miesten mieliksi.

Sitä paitsi, monella on jo se oma mies, jolle kelpaa omana itsenään. Miksi silloin pitäisi miettiä, mikä miellyttää yleensä miehiä?[/QUOTE]

Ei esittää, mutta jos nainen ei saa kauneudenhoidosta kicksejä, se on kyllä miinusta ajattelussa varmaan monelle. Ja sitähän minä ihmettelenkin että kuinka niin terävästi viestivä nainen on pariutunut. Kuulostaa mulle väärällä tavalla työläältä naiselta hän. :)

Sitä paitsi, kyllä nuo yleisen tason kysymykset esim. kauneudesta silti pitäisi naisia kiinnostaa. Jos eivät, silloinhan esimerkiksi nainen voisi päästää itsensä rupsahtamaan kun oma mies jo on. Tuo on kyseenalaista vapautta, aatteellisesti outo Locken ja Canthin ristisiitos :p No mut ei mennä siihen.

"mies1"
Tykkään kyllä naisen temperamentista, kovastikin, mutta en siitä, että nainen ikään kuin aktiivisesti hyökkäilee miestä vastaan. Kaksi eri asiaa nämäkin. Politiikan tuominen suhteeseen naiselta olisi minulle pahin painajainen, jatkuva jonkinlainen tappelu.

Ootkos mies1 koskaan naisvaatimuksinesi miettinyt sitä että vastavuoroisesti naisilla on oikeus asettaa vaatimuksia miehille?

Mä haluaisin joskus kuulla sun määritelmän hyvästä miehestä, naismakusi jo tiedetään. Millainen on kelpo mies?

"vierailija"
[QUOTE="mies1";29855463]Ei esittää, mutta jos nainen ei saa kauneudenhoidosta kicksejä, se on kyllä miinusta ajattelussa varmaan monelle. Ja sitähän minä ihmettelenkin että kuinka niin terävästi viestivä nainen on pariutunut. Kuulostaa mulle väärällä tavalla työläältä naiselta hän. :)

Sitä paitsi, kyllä nuo yleisen tason kysymykset esim. kauneudesta silti pitäisi naisia kiinnostaa. Jos eivät, silloinhan esimerkiksi nainen voisi päästää itsensä rupsahtamaan kun oma mies jo on. Tuo on kyseenalaista vapautta, aatteellisesti outo Locken ja Canthin ristisiitos :p No mut ei mennä siihen.[/QUOTE]

Ei mennäkään. Mulla on mies, ollut jo 20 vuotta, vaikka olen ilmeisesti "terävästi" viestivä enkä naisellisen pehmeä (kuten sun mielestä kaikkien naisten pitäisi olla). Onko sulle yllätys, ettei kaikki miehet tykkää meikkaavista naisista? Kai mä ihan kohtuu-ok näköinen olen, on ollut aikoinaan sen verran vientiä ja olisi näköjään vieläkin. Mun mies aina sanoo, jos meikkaan, että hyvältä näyttää mutta niin näyttää ilmankin.

Kaikki miehet ei pelkää naisia, jotka esittää mielipiteitään kulmikkaasti ja miesmäisesti. Onko sulle yllätys?

Yhteistyössä