Onko naisella ( pätee toki toisinpäinkin ) velvollisuus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Lounatuuli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"Lounatuuli"

Vieras
kertoa miehelleen ( tai miehellä naiselleen ) tarkkaan missä kulkee, kenen kanssa, mitä tekee, milloin tulee, mitä aikoo jne. jos on viettämässä iltaa kavereittensa kanssa?

Meillä ongelmana se että mie ei käy juuri koskaan missään. Enkä minäkään. Miestä koetan kovasti tupata välillä edes kavereitten kanssa johonkin mutta harvemmin mihinkään lähtee. Tahtoisi lähteä minun kanssani. Minä sitten taas kaipaan enemmänkin aikaa omien kavereitteni kanssa kuin mieheni kanssa koska mieheni kanssa, varsinkin nyt kesälomalla, ollaan tässä kotona koko ajan yhdessä.

Mutta mies suuttuu jos lähden kavereitten kanssa johonkin. Ei kiellä mutta mököttää, ei puhu mitään ja naamasta ja äänensävystä huomaa että on suutuksissa vaikka ei sitä suoraan sanokaan.

Sitten jos lähden johonkin niin tahtoo tietää tarkkaan kenen kanssa. Laittaa monta viestiä illan ja yön aikana että "miten menee, onko ollut kivaa" jne. kuin varmistaakseen että olen hengissä, kunnossa, sen verran selvinpäin että kykenen vastaamaan, kenen kanssa, missä, mitä aion, mitä teen, mihin meen, milloin tulen jne.

Se ahdistaa!

Tämä tuli siis tuosta toisesta ketjusta juuri mieleeni!

Ei meillä ole koettu sitä velvollisuutena, mutta ollaan infottu puolin ja toisin missä ollaan ja milloin tullaan. Ainakin suunnilleen. Tänäänkin olin laittanut miehelle tiedon missä kyläpaikassa olen ja että tulen iltakahdeksaan mennessä.

Saunomiset, ruokailut yms.helpompi sumplia kun tietää ketkä paikalla. Eikä sitte tartte olla huolissaankaan. Kotona voi sitte kertoa mitä tarkemmin tehnyt, jos haluaa.

Missään tapauksessa ei ole velvollisuus. Ihan kohteliasta samassa talossa asuvaa kohtaan kertoa, jos lähtee kavereitten kanssa jonnekin, mutta missään tapauksessa ei tarvitse raportoida missä, milloin, miksi ja kenen kanssa

Siis tarkoitiin toki juuri sitä että illan aikana infotaan tilanteesta.

Meillä on lapsia joten toki tiedetään usein jo monta viikkoa etukäteen milloin on lähdössä johonkin. Eli ei kummankaan tarvitse vaan ihmetellä et kappas, otti kassin ja lähti jonnee eikä tietoa minne :D

Mutta siis tarkoitin tuota että kun mies esim. tietää että olen kaverini luo menossa ja sieltä vaikka jonnekin keikalle. Niin koko illan hän haluaa kuitenkin tietoa että missä olen, ketä olen tavannut, mitä tehnyt. Ja usein kysyy ihan suoraan "onko joku lähennellyt? Tai tullut lähelle?" Tms. "onko joku tehnyt pahaa" jne.

Se ahdistaa ja suorastaan oksettaa minua.

Sano miehelle, että olet jo iso tyttö ja pärjäät itseksesi. Ja myös, ettet aio raportoida joka minuuttia vaikkei se tarkoitakaan että olisit muita miehiä metsästämässä

Meillä ei ole lapsia, joten kumpikin on vapaa menemään kuten haluaa. Vaikka on kohteliaista olla aiheuttamatta toiselle huolta, ei sinänsä tulisi mieleenkikään vaata vaimoa tekemään tiliä kulkemisistaan. Hätätilassa saan vaimon puhelimen selville paikannuksen avulla, mutta tätä ominaisuutta ei ole tarvinnut koskaan käyttää. Tuo aloittajan kuvaama käyttäytyminen ahdistaa ihan aiheesta.

Varmaan tosi hyvä fiilis olla jossain jos mies soittelee jatkuvasti ja vielä kyselee TOLLASIA O_o Ei oo normaalia. Sano seuraavaks että se ei saa soittaa koko illan aikana jos ei oo oikeeta asiaa.

No siis ei ole velvollisuus eikäole normaalia tuollainen tivaaminen!! Ahdistaa jo ajatuskin, että mies kyselisi perään koko ajan. Yleensä ei kysy edes seuraavana päivänä...(tosin mie oon varmaan ite lörpötellyt kaikki, niin ei tartte kysyä ) Mä en itsekään koskaan kysele. Paitsi aamulla kysysin, jos ei olis kotio tullut...

[QUOTE="Lounatuuli";28668664]kertoa miehelleen ( tai miehellä naiselleen ) tarkkaan missä kulkee, kenen kanssa, mitä tekee, milloin tulee, mitä aikoo jne. jos on viettämässä iltaa kavereittensa kanssa?

Meillä ongelmana se että mie ei käy juuri koskaan missään. Enkä minäkään. Miestä koetan kovasti tupata välillä edes kavereitten kanssa johonkin mutta harvemmin mihinkään lähtee. Tahtoisi lähteä minun kanssani. Minä sitten taas kaipaan enemmänkin aikaa omien kavereitteni kanssa kuin mieheni kanssa koska mieheni kanssa, varsinkin nyt kesälomalla, ollaan tässä kotona koko ajan yhdessä.

Mutta mies suuttuu jos lähden kavereitten kanssa johonkin. Ei kiellä mutta mököttää, ei puhu mitään ja naamasta ja äänensävystä huomaa että on suutuksissa vaikka ei sitä suoraan sanokaan.

Sitten jos lähden johonkin niin tahtoo tietää tarkkaan kenen kanssa. Laittaa monta viestiä illan ja yön aikana että "miten menee, onko ollut kivaa" jne. kuin varmistaakseen että olen hengissä, kunnossa, sen verran selvinpäin että kykenen vastaamaan, kenen kanssa, missä, mitä aion, mitä teen, mihin meen, milloin tulen jne.

Se ahdistaa!

Tämä tuli siis tuosta toisesta ketjusta juuri mieleeni![/QUOTE]

Väärä mies, jos ei seura kelpaa. Valitan.

Miksi se puoliso pitää yrittää omistaa? En vaan ymmärrä. Mies ei ikinä tuputtaisi minua lähtemään mihinkään vaikka en olisi vuosikausiin käynyt postilaatikkoa kauempana. Ei ainakaan ilman omaa seuraansa. Miksi pitää yrittää vahdata koko ajan?

[QUOTE="mies";28670108]Just. Mies on vain huolissaan mitä teet siellä. Ehkä käyttäydyt muutenkin sillälailla että hänellä on todellakin syytä epäillä/olla huolissaan.[/QUOTE]

Käyttäydyn miten? Käyn 1-3 kertaa vuodessa missään ilman miestäni :D Et eipä ainakaan mitään sen suuntaisia epäilyksiä voi olla että yhteenään ravaisin jonkun toisen miehen luona tms. :D

Minua ällöttää että joku on huolissaan. Pelkää että jotain pahaa tapahtuu tms. YÄK! Pärjään kyllä!

Kuullostat samanlaiselta kuin exvaimoni. Ikinä ei tarttenut kuulemma hänestä kantaa huolta. Kävi paljon "tyttöystävien" kanssa viihteellä.

Sitten paljastui että "tyttöystävät" olikin häntä köyriviä himokkaita ukkoja..

No omalla miehellä oli joskus vähän ongelmia alkoholin kanssa ja ollaan sovittu että ilmoittelee missä on ja kenen kanssa. Saattoi joskus sammua ja itse tietysti huolesta raivona kotona ettei mitään ole sattunut. Nykyään osaa ottaa alkoa ja on päässyt aina kotiin asti. Silti kyselen siinä loppuillasta että mitä kuuluu tekstiviestiste jos sattuukin niin että ottaa vähän liikaa ja tiedän sitten kenelle soittaa jos on käynyt jotain. Miehelle asia on ok enkä tosiaan kysele kun Max pari kertaa illassa teksiviestiste enkä vaadi kertomaan kenen kanssa on vaan että kenellä on.

Mutta jos koskaan mitään ongelmaa ole ollut niin vähän turhan mustasukkaista jos on tollasta.

Siis mitään syytä mustasukkaisuuteen ei ole! Ja mies tietää sen kyllä mutta tuo on vain jotenkin juurtunut häneen. On muutenkin aika tulinen luonne ja räiskähtelee.

Minusta olisi vaan kiva kerran kesässä nauttia ajasta omien ystävieni kanssa ilman että mies kyselee jatkuvasti että onko joku käynyt kimppuuni jne. Se oikeasti kuvottaa. En ole mikään kakara jota pitäisi holhota. Miehestä nyt vaan aina joka paikassa on hulluja jotka automaattisesti hyökkää kimppuuni kun poistun pihalta kauemmas.
Vaikka kyselee kymmenillä viesteillä illan aikana missä olen, kenen kanssa, mitä teen jne. niin tiedän että joka kerta kotiin tullessa täällä on mies naama väärin päin odottamassa minua kotiin ja kysyy silti VIELÄ että "eikö muka varmasti kukaan satuttanu? Eikö muka oikeasti mitään sattunu? Eikö muka oikeasti kukaan miespuolinen ahdistellu? Liimautunu sinuun väkisin kiinni? Lääminy?" jne. Se ei siedä että kukaan miespuolinen edes katsois minuun päin. Saati sanoisi minulle jotain, puhumattakaan että humalapäissään horjahtais ja hipaisis. Jos ollaan yhdessä jossain ni ei varmaan paljon vaatis että tirvasis tuollasta hoippujaa turpaan.

Ja tämä on oikeasti nyt ongelma meidän parisuhteessa :(

[QUOTE="eee";28670714]Miksi ihmeessä sä olet lähtenyt mukaan tollaseen minuuttiraportointiin? Jos koet lähentelykysymykset ällöttäviksi, kai jätät vastaamatta niihin?[/QUOTE]

En voi olla vastaamatta kun niitä tulee koko ajan lisää. Jos en 10min sisään vastaa niin tulee heti viesti "hei, onko kaikki ok". Ja kun mies nimenomaan pelkää että joku satuttaa. Ei sitä että pettäisin häntä.

Mutta minua tuo ahistaa ja ärsyttää jo iltamenoihin lähtiessä kun tietää mitä tuleman pitää :(

Tutulta kuulostaa, exäni käyttäytyi aivan samalla tavalla. Kovin harvoin kävin missään mutta kun kävin, laitteli viestiä monta kertaa tunnissa ja kyseli tarkkaan, missä olen ja kenen kanssa, olemmeko vielä samassa paikassa ja kapakkaan päästyämme pommitti viesteillä aivan jatkuvasti :( "onko kukaan lähennellyt, ootko varmasti turvassa?" Kerran sitten yökerhoon päädyttyämme jätin käsilaukkuni puhelimineen kaverilleni, joka istui pöydässä eikä välittänyt lähteä tanssimaan ja minä kavereiden kanssa innokkaasti tanssiessani unohdin puhelimen kyttäämisen tyystin. Meni toista tuntia, ettei exä kuullut musta mitään eikä samasta syystä saanut kaverianikaan kiinni, oli sillekin jo koettanut soittaa. Se tuli sitten paikalle vitun kiukkuisena ja hermostuneena, näki mut tanssilattialla ja ympärillä tanssi miehiä, kukaan niistä ei mua lääppinyt mutta muutama kuulemma katseli. Jatkoa en viitsi edes kertoa...

Tutulta kuulostaa, exäni käyttäytyi aivan samalla tavalla. Kovin harvoin kävin missään mutta kun kävin, laitteli viestiä monta kertaa tunnissa ja kyseli tarkkaan, missä olen ja kenen kanssa, olemmeko vielä samassa paikassa ja kapakkaan päästyämme pommitti viesteillä aivan jatkuvasti :( "onko kukaan lähennellyt, ootko varmasti turvassa?" Kerran sitten yökerhoon päädyttyämme jätin käsilaukkuni puhelimineen kaverilleni, joka istui pöydässä eikä välittänyt lähteä tanssimaan ja minä kavereiden kanssa innokkaasti tanssiessani unohdin puhelimen kyttäämisen tyystin. Meni toista tuntia, ettei exä kuullut musta mitään eikä samasta syystä saanut kaverianikaan kiinni, oli sillekin jo koettanut soittaa. Se tuli sitten paikalle vitun kiukkuisena ja hermostuneena, näki mut tanssilattialla ja ympärillä tanssi miehiä, kukaan niistä ei mua lääppinyt mutta muutama kuulemma katseli. Jatkoa en viitsi edes kertoa...

Kävikö käsiksi sinuun tai noihin miehiin?? Ei ole pakko vastata mutta todella kiinnostaa koska nykyään tuntuu etten voi mieheni kanssakaan hyvillä mielin mihinkään lähteä kun pelkään että käy turhaan jonkun kimppuun mitättömästä syystä. Ja olen myös välillä miettinyt että olenko itsekään täysin turvassa.

Kävikö käsiksi sinuun tai noihin miehiin?? Ei ole pakko vastata mutta todella kiinnostaa koska nykyään tuntuu etten voi mieheni kanssakaan hyvillä mielin mihinkään lähteä kun pelkään että käy turhaan jonkun kimppuun mitättömästä syystä. Ja olen myös välillä miettinyt että olenko itsekään täysin turvassa.

Ei käynyt sillä kertaa kehenkään käsiksi muttei kaukana ollut... Nolasi mut ja itsensä repimällä mut tanssilattialta ja huutamalla mulle, sitten pyyteli vuolaasti anteeksi ja avautui parille vieressä virnuilevalle miehelle jne. Hävetti ja vitutti suunnattomasti.

Tuohon kannattaa puuttua kovalla kädellä, ei nimittäin yleensä tule ajan kanssa helpottamaan vaan päinvastoin pahenemaan...

Yhteistyössä