Onko nainen mielestäsi valmis äidiksi, jos ei ole valmis lopettamaan tupakoimista raskautuessaan?

Tumpula
Alkuperäinen kirjoittaja vuotaraaputin:
ei. ei se lopettaminen niin vaikeata ole etteikö sitä tekisi vauvan vuoksi.
Pakko se on olla samaa mieltä.
Lisään vielä että ei se pelkkä tupakoimattomuus tietenkään hyvää äitiä tee, tarvitaan siihen paljon muutakin. Väkisinkin silti tulee ajatus että jos ei ole vauvan hyvinvoinnin vuoksi valmis tupakointia lopettamaan, onko muihinkaan uhrauksiin valmis lapsen terveyden vuoksi...
 
Alkuperäinen kirjoittaja bambi07:
Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Alkuperäinen kirjoittaja merenneitonen:
Minusta ei!
Ihan kauheeta lukea tuota raskaus + tupakointiketjua, missä eräät äidit eivät pidä asiaa haitallisena.. :eek:
Mä en tommosta ketjua ole nähnyt tällä palstalla missään. :attn:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1237552#m13468751
Tossa ketjussa ei ainakaan kukaan väitä, että tupakointi ei olisi haitallista. :attn:
 
Alkuperäinen kirjoittaja witchi:
ja vielä en puolusta niitä jotka polttaa, mutta sen tiedän että tälläiset keskustelut on ihan turhia ei tämä saa ketään lopettamaan sitä tupakointia ei ennen kuin itse sitä haluavat.
Mutta mikä saa äidin olemaan haluamatta tarjota lapselle todennäköisesti terveempää elämää?

 
Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Alkuperäinen kirjoittaja witchi:
ja vielä en puolusta niitä jotka polttaa, mutta sen tiedän että tälläiset keskustelut on ihan turhia ei tämä saa ketään lopettamaan sitä tupakointia ei ennen kuin itse sitä haluavat.
Mutta mikä saa äidin olemaan haluamatta tarjota lapselle todennäköisesti terveempää elämää?
sitä en tiedä itse en polta enkä ole polttanut tuttava piirissä niitä kyllä on ja tiedän ettei tälläiset keskutelut siihen ole auttaneet yhtään sen enempää
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja witchi:
Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Alkuperäinen kirjoittaja witchi:
ja vielä en puolusta niitä jotka polttaa, mutta sen tiedän että tälläiset keskustelut on ihan turhia ei tämä saa ketään lopettamaan sitä tupakointia ei ennen kuin itse sitä haluavat.
Mutta mikä saa äidin olemaan haluamatta tarjota lapselle todennäköisesti terveempää elämää?
sitä en tiedä itse en polta enkä ole polttanut tuttava piirissä niitä kyllä on ja tiedän ettei tälläiset keskutelut siihen ole auttaneet yhtään sen enempää
jos ei tämmösistä keskusteluista osaa ottaa ittensä niin on typerä. :kieh:
 
Tähänhän voisi heittää lihavuuden myös sehän lisää ennenaikaisen synnytyksen riskiä, loppuraskauden aikaista sikiökuolleisuuden riskiä sekä raskausajan diabeteksen ja "raskausmyrkytyksen" riskiä.

 
Se, että tupakoi raskaana ollessa, kertoo voimakkaasta nikotiiniriippuvuudesta. Ei kerro siitä, rakastaako lastaan, vaihtaako vauvalle puhtaat päälle jne.

Täällä on monta äitiä, jotka ovat ylipainoisia, eivät voi lopettaa suklaan tai sipsien syömistä, eivät voi aloittaa liikkumista. Se hyväksytään. Pidetään hyvänä selityksenä sitä, että kun ei vain voi. Miksei tupakan kanssa ole sama asia, koska siinä on varmasti enemmän addiktoivia aineita?

Oletetaan, että tupakoinnin voi lopettaa tuosta vain. Tai että juomisen voi lopettaa tuosta vain. Vaikka olisi maailman parhain syy lopettaa (lapsi), ei se niin helppoa ole. Syyllistäminen ei auta tippaakaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja witchi:
Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Mutta mikä saa äidin olemaan haluamatta tarjota lapselle todennäköisesti terveempää elämää?
sitä en tiedä itse en polta enkä ole polttanut tuttava piirissä niitä kyllä on ja tiedän ettei tälläiset keskutelut siihen ole auttaneet yhtään sen enempää
Näillä vauhkoamisilla, jotka ehkä kömpelösti joskus verhotaan "valistuksen" kaapuun, ei juuri ole mitään muuta vaikutusta kuin käänteispsykologinen sellainen - korkeintaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Alkuperäinen kirjoittaja witchi:
Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Mutta mikä saa äidin olemaan haluamatta tarjota lapselle todennäköisesti terveempää elämää?
sitä en tiedä itse en polta enkä ole polttanut tuttava piirissä niitä kyllä on ja tiedän ettei tälläiset keskutelut siihen ole auttaneet yhtään sen enempää
Näillä vauhkoamisilla, jotka ehkä kömpelösti joskus verhotaan "valistuksen" kaapuun, ei juuri ole mitään muuta vaikutusta kuin käänteispsykologinen sellainen - korkeintaan.
näin tätä ajoin takaa
 
no huhheijaa.. sillähän se äitiys mitataan ja että onko valmis siihen! onko enään typerämpää kuultukaan. siis en mäkään mitenkä puolustele polttajia ja tottakai se on haitallista vauvalle. mutta ehkä on oikeesti sellasia ihmisia jotka on halunneet lopettaa mutta ei ole pystynyt, ja sitten niitä jotka pystyy samantien lopettaa kun tekee testin ja sit niitä jotka ei välitä!
 
mmmmm marabou
ne sikiön kärsimykset on toisarvoinen asia. Joidenkin pitää saada imeä sitä röökiä ja sikiö saa kärsiä. Aina kun mammeli imasee sitä tupakkia niin sikiö alkaa kipristelemään.
Tälläisetkö ovat kypsiä äideiksi ?
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja merenneitonen:
Minusta ei!
Ihan kauheeta lukea tuota raskaus + tupakointiketjua, missä eräät äidit eivät pidä asiaa haitallisena.. :eek:
Ottamatta kantaa itse aiheeseen - Mikä ihmeen oikeus teillä on arvostella muita tai muiden tekemisiä - voisin myös sanoa että sinäkään et ole valmis äidiksi koska et voi olla arvostelematta muiden päätöksiä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja witchi:
voi elämän kevät |O
kyllä se äitiys tulee jostain muusta kuin siitä tupakoitko vai etkö
se on jokaisen ihmisen oma valinta mitä tekee eikä tupakoimattomuus tee kenestäkään pyhää ja hyvää äitiä
näinpä.voi ne tupakoimattomat äiditkin tehdä "pahaa" lapselleen...jollain muulla tavalla vaan :/
tähänhän voi sitten lisätä että ne ne naiset ketkä
vievät lapsia hoitoon käydäkseen baareissa,naiset ketkä antavat selkäsaunan lapsilleen ole valmiita äidiksi :kieh: :kieh: listaa voisi jatkaa loputtomiin.
mä en ymmärrä miten jotkut voi olla niin idiootteja ja lapsellisia että tuolla tavalla mittaavat hyvää äitiyttä :headwall: :headwall:
 
Äidiksi valmis....
Tuo on kyllä aika uskomatonta; tupakoitsija ei automaattisesti ole valmis äidiksi? Entäs muut "virheet"?
Se, joka syö raskausaikana välteltäviä ruoka-aineita riskeeraa myös vauvan terveyden. Ylipainoinen tai " yli-ikäinen ", entäs hän... riskeeraa tietoisesti hänkin. Mielenterveysongelmaisiakin on tällä palstalla, eikä heistäkkän osa ole varmasti äitinä kovin "valmis" tai ainakin riski lapsensa terveyden vaarantamiseen on myös näissä tapauksissa.

Uskallan väittää, että tällä palstalla on äitejä; jotka eivät olisi vamiit äideiksi; vaikkeivät he tupakoisikaan.

Mielenkiinnosta kysyisin JOKAISELTA, tunnetko olevasti virheetön, erehtymätön äiti.
Itse tunnen olevani hyvä äiti, mutta en todellakaan erehtymätön.
 
vieras
Ei ole. Sama kuin narkomaani. Mutta eihän sitä tajua, miten paljon lastaan voi rakastaa ennen kuin hänet näkee. Vielä pahempia on ne, jotka polttaa seuraaviakin odottaessa, vaikka kauhistelen kyllä asiaa yleensäkin.
 
Tiu
Alkuperäinen kirjoittaja Luuseri äiti:
Entäs jos on ylipainoinen, mielenterveyshäiriöinen ja polttaa? 3 tervettä lasta, joista vanhin 16v. Saatte hakea lapseni pois :(
jos näiltä kohkaajilta kysytään, niin ei varmasti ole valmis. Kiviä tulee niskaan jos esittää eriävän mielipiteen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Luuseri äiti:
Entäs jos on ylipainoinen, mielenterveyshäiriöinen ja polttaa? 3 tervettä lasta, joista vanhin 16v. Saatte hakea lapseni pois :(
Jos tuohon minun kirjoitukseeni viittaat, niin en missään nimessä tarkoittanut syyllitää ylipainoisia, mielenterveysongelmaisia, tupakoitsijoita tai ketään; vaan tarkoitus oli verrannollistaa näille tuomitsijoille, ettei se hyvä äitiys (kuten mikään muukaan tässä maailmassa) ole niin yksiselitteinen juttu.

 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Annette-79:
Äidiksi valmis....
Tuo on kyllä aika uskomatonta; tupakoitsija ei automaattisesti ole valmis äidiksi? Entäs muut "virheet"?
Se, joka syö raskausaikana välteltäviä ruoka-aineita riskeeraa myös vauvan terveyden. Ylipainoinen tai " yli-ikäinen ", entäs hän... riskeeraa tietoisesti hänkin. Mielenterveysongelmaisiakin on tällä palstalla, eikä heistäkkän osa ole varmasti äitinä kovin "valmis" tai ainakin riski lapsensa terveyden vaarantamiseen on myös näissä tapauksissa.

Uskallan väittää, että tällä palstalla on äitejä; jotka eivät olisi vamiit äideiksi; vaikkeivät he tupakoisikaan.

Mielenkiinnosta kysyisin JOKAISELTA, tunnetko olevasti virheetön, erehtymätön äiti.
Itse tunnen olevani hyvä äiti, mutta en todellakaan erehtymätön.
kyse onkin siitä että plus näitä kaikki virheet mitä jokainen tekee...niin kannattaako vielä sit tupakoida??

tuskin ne tupakoivat äidit täydellisiä oo muuten ku et "vaan" vetää röökii...vai onko? :whistle:
 

Yhteistyössä