Onko muut lappilaiset tiukan paikan edessä: kokoomus vai vihreät?

Enkä nyt puhu pelkästään kaupunkilaisista... vaan teistä muista, jotka asutte maalla. Kumpaa äänestätte? Tuntuis hullulta äänestää vihreää, toisaalta ihan yhtä hullua äänestää Niinistöä, kokoomus ei ole erityisen lähellä sydäntä. Jotenkin valinta olisi helpompi tehdä joidenkin muiden puolueiden ehdokkaiden välillä.
 
"vieras"
Vaikken ihan lappilainen olekkaan niin minulla on todella vaikea äänestää kumpaakaan. Ihan kokoomuksen politiikka on niin perseestä etten voi antaa ääntä kokoomukselle. Ja Sauli on niin vastenmielinen persoona et ei iske kyllä.
Mut samalla Haavisto ei minusta sovi pressaksi.
Siis todella vaikea päättää.
 
"utelias"
saankos mä kysyä uteliaana etelän hetelmänä: kun teillä on siellä sitä luontoa, ja niitä kaivoksia, niin miten nää vaikuttaa teidän mielipiteeseen? Kumpaa puoluetta silloin tarvitaan? Eikä tää ole mitään poliittista retoriikkaa, oikeesti haluaisin kuulla miten te näätte tämän
 
poignant harmaana
Oon lapista kotosi ja nyt asun kainuussa, mutta olen aina äänestäny vastavirtaan yleisestä kannasta. Jos Väyrynen ja Sauli olis olleet toisella kierroksella, olisin jättäny kokonaan äänestämästä. Joten minun ääni menee Pekalle ja se että hän edustaa vihreitä on plussaa.
 
[QUOTE="utelias";25501624]saankos mä kysyä uteliaana etelän hetelmänä: kun teillä on siellä sitä luontoa, ja niitä kaivoksia, niin miten nää vaikuttaa teidän mielipiteeseen? Kumpaa puoluetta silloin tarvitaan? Eikä tää ole mitään poliittista retoriikkaa, oikeesti haluaisin kuulla miten te näätte tämän[/QUOTE]

Kyllä mie kaivospaikkakuntalaisena sanoisin, ettei tuo vihreiden linja oikein aina ota huomioon ihmisiä.. mutta sitten taas toisaalta onko kokoomuksella sen enempää hajua pohjoisen erityisolosuhteista? Tjaa. Vienti sitä ja vienti tätä, jääkö Suomeen enää mitään, rahat valuu ulkomaille..
 
poromiesten ahdinko.. pyh sanon mie! kisurat aitauksiin ja sassiin ympäri vuen..
Ajattele asiaa laajemmin. Saamelaiset on oma vähemmistönsä. Eikä viimeaikainen politiikka metsänkaadon, myynnin etc. suhteen helpota porotaloutta.
Haavisto on ollut itse puolisonsa kanssa altavastaajana.
Noin muutoin hän on antanut haastatteluissa itsestään fiksun, maltillisen kuvan ja kyllä hän on kannuksensa oikealla työllä ansainnut.
 
Ajattele asiaa laajemmin. Saamelaiset on oma vähemmistönsä. Eikä viimeaikainen politiikka metsänkaadon, myynnin etc. suhteen helpota porotaloutta.
Haavisto on ollut itse puolisonsa kanssa altavastaajana.
Noin muutoin hän on antanut haastatteluissa itsestään fiksun, maltillisen kuvan ja kyllä hän on kannuksensa oikealla työllä ansainnut.
niin hyvin tuettua hommaa ku olla ja ossaa. ruokithaan porot vielä tien yli että kolisee varmasti.. pyh!
 
  • Tykkää
Reactions: Eragon ja Tepadj
On näköjään muutkin vaikean valinnan edessä... kahdesta pahasta, eli vihreistä ja kokoomuksesta, pitäisi jompikumpi valita...

Olen ajatellut niin, että on äänestettävä vain henkilöä, ei puoluetta. Presidentin valtaoikeuksia ollaan muutenkin kaventamassa. Presidentti on lähinnä Suomen edustushenkilö. Ja kumpiko näistä ehdokkaista sen tehtävän hoitaisi sitten paremmin?
 
"Frozenia"
Onneks on 2 viikkoa aikaa päättää. Tai sitten vaan liittyä nukkuvien puolueeseen. Jos ajattelee henkilövaalien kannalta nii Haavisto on sympaattisemman olonen kuin Niinistö joka vaan yrmyilee. Puolisoista myös näkisin (vaikka myönnän olevani jonkinasteinen homofoobikko!!) Antonion mieluummin edustamassa iloisine elämänasenteineen kuin tän kylmän olosen Niinistön vaimon. Mutta puolue tökkii. Mie kun en ihan periaattestakaan voi sietää Vihreitä. Vielä vähemmän oon sietäny jos mahdollista sen jälkeen kun luin Leo Straniuksen blogia. Mutta eipä tuo Kokoomuskaan loppujen lopuksi ole yhtään parempi Natoineen.

Eikös presidentti muuten luovu puoluekirjastaan tullessaan valituksi? Ja tuo ylemmän huomio valtaoikeuksien kaventamisestakin on ihan aiheellinen huomio sekin.

Varmaan tätä vielä pohdin, mutta saattaapi olla että teen kunnon hyppäyksen Väyrysestä pois päin ja äänestän kahdesta pahasta parempaa edustushenkilöä eli Haavistoa.
 
Lappalaisena sanon että Haavisto, uskon että hän kykenee ymmärtämään ja huomioimaan perämettissä lymyävien poromiesten ahdingon.

Ja homofobisten turha väännellä tota mun lausetta mieleiseksenne.
Porobisnes on kyllä perseestä, kivasti tuhoaa luontoakin kun tokat syö kaikki jäkälät, että on jouduttu jo ulkomailta tuomaan lisää.

Ja poroaidat, kunnon tappokoneita linnuille
 
"vieras"
[QUOTE="Frozenia";25502020]

Eikös presidentti muuten luovu puoluekirjastaan tullessaan valituksi? Ja tuo ylemmän huomio valtaoikeuksien kaventamisestakin on ihan aiheellinen huomio sekin.[/QUOTE]

Joo luopuu, presidentti ei presidenttikaudellaan edusta mitään puoluetta.
 

Yhteistyössä