Onko muut lappilaiset tiukan paikan edessä: kokoomus vai vihreät?

vihreätä täältä
Haavistoa meinaan äänestää. Itte asiassa minusta nytte oli vain huonoja vaihtoehtoja koko porukka. Köyhät-kyykkyyn-Niinistöä viimesenä. Häätyy kyllä sanoa, että lúojan kiitos Väyrynenki putosi, huumorintajuton ja leuhka olemassa :/

Olettako te muut äänestäny keskustaa, vai miksi valinnan vaikeus? Mie kannatan sdp:tä, mutta eipä ollu kaksinen heän edustus tänä vuonna. Ja Urpilainen... huoh.
 
En tällä hetkellä asu Lapissa, mutta haluan vielä joskus kotipaikkakunnalle muuttaa takasin. Äänestin ja aion äänestää Haavistoa. Haavistosta voin varmasti sanoa, että arvostaa luontoa, eikä lähde siitä tavoittelemaan suurinta mahdollista rahallista hyötyä.
 
Lunatic
Lappalaisena sanon että Haavisto, uskon että hän kykenee ymmärtämään ja huomioimaan perämettissä lymyävien poromiesten ahdingon.

Ja homofobisten turha väännellä tota mun lausetta mieleiseksenne.

Poromiesten ahdinko? Sekö ois vihreän ihmisen ensimmäinen suojelukohde.. herranen aika, jos tosiaankin jotain poromiehiä suojelee, niin jätän varmaan äänestämättä Haavistoa.
 
Poromiesten ahdinko? Sekö ois vihreän ihmisen ensimmäinen suojelukohde.. herranen aika, jos tosiaankin jotain poromiehiä suojelee, niin jätän varmaan äänestämättä Haavistoa.
vihreiden ja poromiesten näkemykset yhtyvät monissa kysymyksissä:

- vastustavat kaivoksia
- vastustavat metsähakkuita
- vastustavat tie- ja ratahankkeita
- vastustavat uusiutuvaa vesivoimaa

yleensäkin vastustavat kaikkea mitä Lapissa yritetään kehittää
 
"vieras"
perse palvelujen intiaani päälikköä "maailman viisain nainen" Osaan kirjottaa paperiin kysymys merkin! Ei kun olen !pöljä" tutkin huume käyttäjiä, kaikki joilla on aurinko lasit on kyllä huumeitten käyttäjiä tai niistää nenäänsä! Hei "perse" kokeile itse millasta on olla huume hörhö! Kokoomuksen perseen nuolija!
 
"expat"
Jos haluat äänestää ylimielistä sovinistia,joka on leikannut kaikkein heikommassa asemassa olevilta ja henkilökohtaisesti vaikuttanut tuloerojen kasvuun Suomessa, äänestä Niinistöä. Kokoomus on tälle valtakunnalle tosi vaarallinen puolue myös sillä tavalla, että ollaan samantien Natossa kun ne pääsee kunnolla valtaan. Miksi vihreä puolue olis niin suuri mörkö? Kohta Lapissakin huudetaan vihreitä apuun kun kaivosteollisuus turmelee luonnon niin kuin Talvivaaran lähistöllä on jo tapahtunut. Sitä paitsi kokoomus paskat välittää syrjäseuduista, sen osoittaa jo kuntauudistus.
 
"huomio"
No henkilövaalit, mutta jos jotain tukea pitää mielipiteistä ottaa niin niinistö on ainoa joka puolusti kuntien pakkoliitoksia ja muistaakseni havisto taisi olla ainoa joka on ottanut saamelaisten aseman puheeksi.....
 
"vieras"
En kerro, kummalle oma ääneni menee. Mutta kyllä keskusta on kunnostautunut Pohjois-Karjalan lakkauttajana. Nimim. Vehviläinen vei viimeisetkin liikenneyhteydet ja vaikeutti elinkeinoelämän toimintaa.
ydin pommii vai mitä tekis! Vaikka äänestät niinistöä niin niistöllä kuitenkin järki päässä sekin on vanha politiikko jonka muistan 1988. Katainen ei eikä stubi!
 
"mä"
vanhana pohjoisen kepulaisena äänestän noista vaihtoehdoista Niinistöä. Koskaan en ole jättänyt äänestämättä, enkä jätä nytkään, vaikka kumpikaan vaihtoehto ei tunnu omalta.
 
Haavisto se on
Äänestän Haavistoa, kuten moni muukin, mikä on mukava huomata. Haavisto toki on vihreä, mutta hyvin maltillinen puolueensa edustaja. Hän on sovitteleva keskustelija ja arvostettu rauhanrakentaja myös maailmalla, eikä "suuntautumisesta" ole ollut ongelmia tähänkään asti. Tehty työ puhukoon puolestaan. Uskon, että Haavisto on aidosti enemmän myös koko Suomen ja vähempiosaistenkin presidentti, ja luontoarvot merkkaavat hänelle muutakin kuin mahdollisuutta tienata rahaa. Niinistö on mulle liian "kova" enkä osaa nähdä itseäni äänestämässä kokoomuslaista pankkiiriä, vaikka hänestäkin varmaan tulisi ihan kelpo presidentti.
 
"Sanna"
Asun pääkaupunkiseudulla ja olen perussuomalainen. Yhtä vaikeaa on valita kahden huonon väliltä. Onneksi pressalla ei nykyään ole juuri vaikutusvaltaaa politiikassa. Kunhan toimii keulakuvana Suomelle. Vähän sama kuin kuninkaalliset muissa maissa.
 
"Sanna"
Alkuperäinen kirjoittaja vihreätä täältä;25506286:
Haavistoa meinaan äänestää. Itte asiassa minusta nytte oli vain huonoja vaihtoehtoja koko porukka. Köyhät-kyykkyyn-Niinistöä viimesenä.
Olen samaa mieltä Niinistön suhteen, mutta yhtälailla virheät ovat ajamassa köyhiä kyykkyyn jatkuvilla verojen korotuksilla ja lisäyksillä. Kokoajan keksitään lisää kaikenmaailman energia-, saaste-, kulutus-, haitta-, luonnonsuojelu-, mamujenhyysäämis-, yms. veroja. Mikäs siinä isotuloisten on niitä maksellessa, kun ei tunnu missään. Sen sijaan meitä keski- ja pienituloisia perheitä sekä yksinasuvia verot rokottavat pahiten.
 

Yhteistyössä