Onko mun kävelyvauhti hidas? Lenkkeilyyn

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tennari"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No kyllähän se aika hidas on. Yleensä "normaalina" reippaahkona vauhtina pidetään 6 km / h. Mutta ei se sitä tarkoita, etteikö se sulle olisi hyvästä, just ehkä sinulle oikea vauhti, eli jatka vaan.

Liian hidas mihin ?
Jos on tavoitteena esim kunnonkohotus, niin tunnissa sais mennä mieluummin jotain kuusi kilometriä. Tosin jos olet jo 90-vuotias, niin on tuokin vauhti ihan hyvä.

Jos saat jostain lainaksi sykemittaria, niin siitä pääsisi päättelemään. Rauhalllinen vauhti minunkin mieestä.

Toki sekin on parempi kuin sohvalla löhöily :flower:

No jos vertaa että mun lönköttelyvauhti on 4km ja 20min ja vielä olisi varaa kiristää hieman niin kävelet puolet hitaampaa joten joo. Mutta se mikä on tärkeintä niin sen vauhdin pitää olla suhteutettu omaan kuntoon, joten jos sulla tulee pieni hiki niin vauhtisi on hyvä.

[QUOTE="a p";26086249]Niin, unohtui laittaa että tuplia pukkaan samalla. Ilman rattaita menee nopeampaa, hölkkään silloin.[/QUOTE]

No silti on varaa hieman kiristää. Ota se tavoiteeksi, joka päivä vielä hiukan lujempaa. :)

No jos vertaa että mun lönköttelyvauhti on 4km ja 20min ja vielä olisi varaa kiristää hieman niin kävelet puolet hitaampaa joten joo. Mutta se mikä on tärkeintä niin sen vauhdin pitää olla suhteutettu omaan kuntoon, joten jos sulla tulee pieni hiki niin vauhtisi on hyvä.

Lönköttelyvauhti 12 km/h? Aika harva tota tahtia lenkkipolulla edes juoksee!

[QUOTE="vieras";26086364]On kyllä melkoisen hidas. Me käydään naapurin kanssa lenkillä ja tunnissa kävellään 8km lenkki.[/QUOTE]

Ja höpö höpö. Tota vauhtia en lenkkipolulla ole nähnyt kenenkään kävelevän. Oiskohan aika ihan mittauttaa lenkin pituus eikä elää haavemaailmassa? Realismia olisi mennä kuntosalille, laittaa juoksumatto nopeudelle 8 km/h ja katsoa,kauan sitä tahtia pystyt kävelemään. Juosten nimittäin tota tahtia on paljon helpompi edetä.

Tää tosiaan on jo melko reipasta juoksua. tavis lenkkeilijälle liian kovaa. Hyvä kuntoiset tota vetää, mutta jos juoksee vauhtia 10 km tunnissa, tarkoittaa se että kilometsiin menee 6 min. Kuulostaa helpolta, muttei ole ja tuohon vielä vauhtia lisää... Mä kyllä pystyn juoksemaan tuota vauhtia ehkä just sen tunnin, siis 12 km tunnissa, mutta ei se lönkättelyä ole. Ja treenaan puolimaratonille. En kyllä pingo sitä kilpavauhtia, kuten tämä "lönköttelijä"

On teillä kyllä hurjia kävelyvauhteja...

Mä meen 6 km/h eikä ole muita kävelijöitä ohi mennyt... eli ei ole kyllä ikinä vastaan (ohi) tullut kävelijää, joka menisi yli 7 km tunnissa saati hengästymättä :O Olette te muutamat melkoisia pikakävelijöitä ja kovakuntoisia!

Ai näitä oli enemmänkin. :D Joo, jos nuissa 12km/h nopeuksissa tosiaan on kyse _kävely_vauhdista, niin voin kertoa että in your dreams. Pääsis varmaan jo kotimaan kilpakävelyssäkin pistesijoille...

Tuo on tosiaan juoksijallekin ihan vikkelä tahti.

Ehkäpä se, että kuvittelee kävelevänsä tuota vauhtia kertoo lähinnä siitä, ettei sitä (tiedostavaa) lenkkeilyä ole juuri tullut harrastettua. Kokeilkaa: saatatte yllättyä! :D

http://www.sporttimedia.fi/arkisto.php?nayta=artikkeli&sivu=kuntovinkki&id=24

"Kävely vauhdilla 11 minuuttia/km on useimmilla ns. normaali kävelyvauhti ja 10 min./km nopeaa kävelyä. Kun nopeus on 7,5 min/km tai nopeampi useimmat jo mieluiten hölkkäävät tai juoksevat."

Eli miten voi lönkötellä 12 km/h????

Mun on kans pakko epäillä, että teillä joillain on lenkkinne pituudet ihan yläkanttiin arvioitu.

Canicrossvauhdiksi ihan normaali. Eli mulla on narun päässä reilu 40kg lihaa vetämässä mua eteenpäin. Eli ei ihme että vauhti on normivauhtia reilumpi. :)

Salilla juoksen 9km/h vauhtia. ja ilman koiraa lenkillä samaa tahtia.

Ja noi lenkkivauhdit on miehen sporttikellolla mitatut, eli ovat ihan oikein.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Canicrossvauhdiksi ihan normaali. Eli mulla on narun päässä reilu 40kg lihaa vetämässä mua eteenpäin. Eli ei ihme että vauhti on normivauhtia reilumpi. :)

Salilla juoksen 9km/h vauhtia. ja ilman koiraa lenkillä samaa tahtia.

Ja noi lenkkivauhdit on miehen sporttikellolla mitatut, eli ovat ihan oikein.

Sanoit näin:

"No jos vertaa että mun lönköttelyvauhti on 4km ja 20min ja vielä olisi varaa kiristää hieman niin kävelet puolet hitaampaa joten joo."

Mä en osta, en vaan osta. Siis että tuo ois "lönköttelyä" josta voi vielä kiristää. Ei, ei, ehei.

Yhteistyössä