Onko mulla oikeus suuttua? Ja mikä neuvoksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jumissa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kyllä osaatte taas takertua just niihin kohtiin mistä en mitään neuvoa kysynyt. Jos kaveri haluu oman firmansa piikkiin maksaa pimeesti ukolle palkkaa nii siitä vaan. Jos se pelastaa meidät siltä ettei taloa menetetä. Tää on vaan väliaikaista kunnes löytää töitä

Teille merkkaa nyt vaan tuo pimeä työ. Turhaan taas toivoin että täältä mitään neuvoja saa.

kylläpä sitä väkisinkin tarttuu ns. epäolennaiseen (sinun katsantokannasta), jos se näin suoraan tuodaan esille, ja jos tuo ns. epäolennainen on vastoin lakia.

Kyllä osaatte taas takertua just niihin kohtiin mistä en mitään neuvoa kysynyt. Jos kaveri haluu oman firmansa piikkiin maksaa pimeesti ukolle palkkaa nii siitä vaan. Jos se pelastaa meidät siltä ettei taloa menetetä. Tää on vaan väliaikaista kunnes löytää töitä

Teille merkkaa nyt vaan tuo pimeä työ. Turhaan taas toivoin että täältä mitään neuvoja saa.

Niin minkälaista apua sä tarvit? Ei me täällä voida auttaa jos mies ei jää kotiin niin vie jonnekki hoitoon. Soita päiväkotiin et olisko pari paikkaa vapaana sille päivälle ku hoidot on.
Mut jos ukko jää kiinni niin se on hänen häpeä ei työn antaja. Hän siittä kärsii jos pimeesti on töitä ruvennu tekeen.

Alkuperäinen kirjoittaja jossu:
ilmoita verottajalle miehesi pimeistä töistä, jo loppuu pimeiden töiden teko.. joo, tiedän ,huono vitsi, mutta mulla nin sieppaa nämä pimeästi töitä tekevät, enkä osaa ap:ta neuvoa, koska lähtöajatus meidän perheessä on ihan erilainen.. siis yhteiset lapset, yhtenen vastuu jne.

Meidän elanto riippuu nyt noista töistä niin kauan kun löytää rehellistä työtä. Kyllä se muakin ottaa päähän mutta jos ainoa keino pitää katto pään päällä niin hyväksyn sen.
Stä en hyväksy ettei mies voi olla silloin tällöin muutamaa tuntia kotona että pääsee tutkimuksiin.

hmm.. mielenkiintoista... jokaisessa lainaehdossa lienee nykyään kohta tai vakuutus, jolla turvataan lainan maksu esim työttömyyden aikana. Onko oikein tehdä vastoin lakia, jos "muuten ei pärjää"? Mulla pitää ryöstää pankki, koska rahat on loppu ja se on ok, koska muuten en saa talolainaani maksettua, näinkö?

Pankin kanssa puhuttu ja mitään helpotusta ei saa. Lainan mies otti ennen mua joten en ehdoista tiedä. Sitä maksetaan koko ajan.
Parin kuukauden pimeä työ..joo linnaan vaan koko perhe. Huoh.
Pankkiryöstö oliki muute oikein hyvä vertauskuva, pisteet sulle.

Kysykääs tosta lainaturvasta, ainakin Nordeassa tuputtavat sitä tänä päivänä pakollisena lainoihin mukaan, koska haluavat varmistaa omat saatavansa.

Onko teillä siellä avointa päiväkotia tai vastaavaa parkkia? Itse käytän avoimen parkkia, kun tarvitsen hoitopaikkaa tietyksi ajaksi. Meillä se on 3?/h per lapsi ja ajan voi varata 2vkoa etukäteen. Kätevä palvelu mielestäni. Mutta se ei tietenkään sovi alle 1-vuotiaille.

Ei nosteta soskusta rahaa eikä mies saa työttömyysrahaakaan. Helpottiko teitä tää tieto?!

Menee taas just siihen että voi vaan avata sateenvarjon.

jos mainostaa piemästi tehtävää töitä ja puhuu hyväksyen ko. hommasta, on aivan oikeutettua ja oikein, että rehellset palstalaiset nousevat takajaloilleen! kai pankista voi saada lyhennysvapaata työttömyyden aikana?

Uskallampa vaan väittää ettei tämä palsta ole nähnytkään siinä määrin rehellisiä palstalaisia kuin mitä juuri niitä tuilla eläviä!

Alkuperäinen kirjoittaja jhas:
Kysykääs tosta lainaturvasta, ainakin Nordeassa tuputtavat sitä tänä päivänä pakollisena lainoihin mukaan, koska haluavat varmistaa omat saatavansa.

Onko teillä siellä avointa päiväkotia tai vastaavaa parkkia? Itse käytän avoimen parkkia, kun tarvitsen hoitopaikkaa tietyksi ajaksi. Meillä se on 3?/h per lapsi ja ajan voi varata 2vkoa etukäteen. Kätevä palvelu mielestäni. Mutta se ei tietenkään sovi alle 1-vuotiaille.

Pitääkin miestä pommittaa kysymyksillä miten tuo pankki asia oikein menee. Jotain vakuutusta maksaa tuosta lainasta. Voi olla ettei mies siellä pankissa ole sanonut suoraan ettei voisi maksaa, itsepäinen kun on. Ei voi myöntää rahattomuutta.

Tuota lapsiparkki asiaa täytyykin selvittää. Kiitos ideasta sinulle :)

Jossu ja siiri, jos ei ole muuta asiaa ku lahdata mut tässä nyt niin onko pakko kommentoida enää mitään?

Ei me sinua olla ladattu vaan ukkoas. :)
Minun mies on myös yksityisyrittäjä ja tekee tosi paljon töitä ja pitkiä päiviä et tiedän mitä on lasten kans olla.
Mä ehdotinkin jo tuolla et soita päiväkotiin voiko sinne ottaa joku päivä?

Alkuperäinen kirjoittaja jhas:

Pitääkin miestä pommittaa kysymyksillä miten tuo pankki asia oikein menee. Jotain vakuutusta maksaa tuosta lainasta. Voi olla ettei mies siellä pankissa ole sanonut suoraan ettei voisi maksaa, itsepäinen kun on. Ei voi myöntää rahattomuutta.

Tuota lapsiparkki asiaa täytyykin selvittää. Kiitos ideasta sinulle :)

Jos on moitteetta aikaisemmin hoitanu laina-asiat niin yleensä siihen saa maksuhelpotusta väliaikaisesti.

kyllä se on niin että monet ovat vaan "kateellisia" jos joku tekee pimeetä työtä koska siitä tienaa niin paljon paremmin!
Jokainen päättäkööt itse ja on jokaisen oma asia kuinka työnsä hoitaa...on paljon esim.rakennusfirmoja joilla ei ole tarjota ns.kunnollista työtä,mutta pimeenä tarjoovat koska ne on hyvin vaihtelevia ja kannattavimpia yritykselle..

Alkuperäinen kirjoittaja siiri:
Jossu ja siiri, jos ei ole muuta asiaa ku lahdata mut tässä nyt niin onko pakko kommentoida enää mitään?

Minun mies on myös yksityisyrittäjä ja tekee tosi paljon töitä ja pitkiä päiviä et tiedän mitä on lasten kans olla.

Ja se on sulta pois jos mun ukko tekee väliaikasesti pimeitä töitä?

Ei ole päivkodilla antaa hätävara paikkoja.

ilmoita verottajalle miehesi pimeistä töistä, jo loppuu pimeiden töiden teko.. joo, tiedän ,huono vitsi, mutta mulla nin sieppaa nämä pimeästi töitä tekevät, enkä osaa ap:ta neuvoa, koska lähtöajatus meidän perheessä on ihan erilainen.. siis yhteiset lapset, yhtenen vastuu jne.

Meidän elanto riippuu nyt noista töistä niin kauan kun löytää rehellistä työtä. Kyllä se muakin ottaa päähän mutta jos ainoa keino pitää katto pään päällä niin hyväksyn sen.
Stä en hyväksy ettei mies voi olla silloin tällöin muutamaa tuntia kotona että pääsee tutkimuksiin.

hmm.. mielenkiintoista... jokaisessa lainaehdossa lienee nykyään kohta tai vakuutus, jolla turvataan lainan maksu esim työttömyyden aikana. Onko oikein tehdä vastoin lakia, jos "muuten ei pärjää"? Mulla pitää ryöstää pankki, koska rahat on loppu ja se on ok, koska muuten en saa talolainaani maksettua, näinkö?

Pankin kanssa puhuttu ja mitään helpotusta ei saa. Lainan mies otti ennen mua joten en ehdoista tiedä. Sitä maksetaan koko ajan.
Parin kuukauden pimeä työ..joo linnaan vaan koko perhe. Huoh.
Pankkiryöstö oliki muute oikein hyvä vertauskuva, pisteet sulle.

kiitos pisteistä! piti kärjistää asia äärimilleen, koska vaikuttaa siltä, ettei kaikki ihmiset oikeasti tajua veronkierron lainvastaisuutta, sitä, mitä se oikeasti tarkoittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja mami:
kyllä se on niin että monet ovat vaan "kateellisia" jos joku tekee pimeetä työtä koska siitä tienaa niin paljon paremmin!
Jokainen päättäkööt itse ja on jokaisen oma asia kuinka työnsä hoitaa...on paljon esim.rakennusfirmoja joilla ei ole tarjota ns.kunnollista työtä,mutta pimeenä tarjoovat koska ne on hyvin vaihtelevia ja kannattavimpia yritykselle..

!!!! peesi!!!!
Voi kuulkaa,tiedättekö mammat paljonko yksityis yrittäjät vetävät itse välistä!

Ja se on sulta pois jos mun ukko tekee väliaikasesti pimeitä töitä?

Ei ole päivkodilla antaa hätävara paikkoja.

Ei ole mut se voi olla jossain vaiheessa sun ukolta pois ;)
Esim jo siinävaiheessa kun jos teille syntyy uus vauva niin pitää toimittaa palkka tiedot kelalle niin ei saa siltä ajalta mitään kelanrahaa kun on pimeenä töitä tehnyt. (tai saa sen miniimin)
Minua lähinnä vaan ärsyttää kun itse yritää olla rehellinen ja joka viheliäisen asiaan verottaja puuttuu niin sit tuollaiset pimittäjät.

en ole kenellekään kateellinen lainvastaisesta toiminnasta, lähinnä säälin näitä ihmisiä ja ärsyynnyn sen vuoksi, että on ehdottomasti väärin tehdä pimeäst töitä, vastoin lakia...

Alkuperäinen kirjoittaja ....:

!!!! peesi!!!!

Kuule aika vähän! Siittä jää tosi helposti kiinni muutens.

Alkuperäinen kirjoittaja maximillianna:
Ei nosteta soskusta rahaa eikä mies saa työttömyysrahaakaan. Helpottiko teitä tää tieto?!

Menee taas just siihen että voi vaan avata sateenvarjon.

jos mainostaa piemästi tehtävää töitä ja puhuu hyväksyen ko. hommasta, on aivan oikeutettua ja oikein, että rehellset palstalaiset nousevat takajaloilleen! kai pankista voi saada lyhennysvapaata työttömyyden aikana?

Uskallampa vaan väittää ettei tämä palsta ole nähnytkään siinä määrin rehellisiä palstalaisia kuin mitä juuri niitä tuilla eläviä!

kelan tuet on tarkoitettu niitä tarvitseville, ja niitä saa käyttää, jos on niihin oikeutettu. työkykyiset ihmiset on tarkoitettu töihin, saamaan palkkaa ja maksamaan veroja. näin tämä yhteiskunta toimii, tai pitäisi toimia.

!!!! peesi!!!!

Yrittäjän vaimona voin sanoa, että ei ne kuulkaa ihan hirveästi mitään vedä. Tai ei ainakaan minun mies vedä. Pyörittää toiminimeä yksinään ja ei siinä jää mitään välistä vedettävää, kun alv ja ennakkoverot mätkähtelee luukusta tasaiseen tahtiin. Ainoastaan niin voi "vetää", että ostaa firmalle jotain mutta ottaa sen omaan käyttöön mutta pakkohan ne tuotteet silti on maksaa, vaikka niistä saa alv-vähennyksen.

!!!! peesi!!!!

Voihan sitä olla niin sinisilmäinen :))

!!!! peesi!!!!

Niinku tuossa toinenki yrittäjän vaimo jo totes et se ei kuule onnistu.

Voihan sitä olla niin sinisilmäinen :))

Kelalta tuli päätös ettei mies saa mitään työttömyyskorvauksia! Voitte jäädä tappelee tähän kun meidän asiat tasan tiedätte.

Kiitos asiallisille vastauksille.

Miksi? Jos on ilmottautunu työkkäriin ja sinäkään et ole töissä niin nyt kyllä vähän ihmettelen?

Onko Mll:llä vielä niitä lastenhoiotajia? Minä käytin sellaista tuossa pari vuotta sitten. Meilläkään ei tukiverkkoa silloin mihin olisi saanut hätätapuksessa lapset hoitoon. Kannattaa kysyä sieltä.

Yhteistyössä