Onko mulla oikeus suuttua? Ja mikä neuvoksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jumissa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jumissa

Vieras
Poika ja minä joudutaan käymää lähiaikoina erilaisissa tutkimuksissa. Lapsia yhteensä 3,neljäs tulossa.
Mies tekee kaverillaan pimeitä töitä ja on tosi vaikeaa saada häntä olemaan lasten kanssa silloin kun näitä tutkimuksia olisi.
Mitään tukijoukkoja meillä ei ole, asuvat kaukana.
Suutuin siis miehelle siitä kun alkaa napisee mulle ettei voi olla pois "töistä".
Miten sinne tutkimuksiin voi mennä jos kaikki lapset mukana?
Itse hoidan lapsia kotona ja ei minulla ole varaa palkata lastenhoitajaa.
Mikä tähän neuvoksi? Niin väsynyt tähän tilanteeseen.

Jos ei mies puhumalla ymmärrä jäädä hoitamaan lapsia, niin kiikuta ne muut lapset sinne "työmaalle" sillon kun meette tutkimuksiin. Luulis menevän kaaliin sitten.

Ilmoitat miehelle ajan milloin tutkimus on ja käsket varata sen ajan tutkimuksia varten. Vaihtoehdoiksi annat, että joko hoitaa muut lapset silloin tai sitten vie pojan sinne tutkimuksiin.

Rupeat myös etsimään tukiverkkoja, mihin niitä lapsia voi sitten välillä laittaa hoitoon vähäksi aikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ilmoitat miehelle ajan milloin tutkimus on ja käsket varata sen ajan tutkimuksia varten. Vaihtoehdoiksi annat, että joko hoitaa muut lapset silloin tai sitten vie pojan sinne tutkimuksiin.

Rupeat myös etsimään tukiverkkoja, mihin niitä lapsia voi sitten välillä laittaa hoitoon vähäksi aikaa.

Tuota vaihtoehto hommaa on kokeiltu. ei toimi.
Tukiverkkoa olen huono "etsimään", oon sellanen omissa oloissa viihtyjä. Tulee tunne ettei kukaan jaksa hoitaa kaikkia lapsia kerralla, varsinkin jos tällä henkilöllä olisi omiakin lapsia.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Tuota vaihtoehto hommaa on kokeiltu. ei toimi.
Tukiverkkoa olen huono "etsimään", oon sellanen omissa oloissa viihtyjä. Tulee tunne ettei kukaan jaksa hoitaa kaikkia lapsia kerralla, varsinkin jos tällä henkilöllä olisi omiakin lapsia.

Harva jaksaa hoitaa kaikkia, mutta jonkun voi saada vaikka lapsen kaverille kylään joksikin aikaa, jolloin on helpompi saada loput muualle.

Alkuperäinen kirjoittaja clivia:
Jos on varaa tehdä pimeitä töitä,on varaa maksaa lastenhoitajalle.

Melkein kaikki raha mikä tulee meneekin myös. Tuo pimeä työ on nyt väliaikaista että saadaan talolaina ja muut laskut maksettua. Ja tiukkaa on.

ilmoita verottajalle miehesi pimeistä töistä, jo loppuu pimeiden töiden teko.. joo, tiedän ,huono vitsi, mutta mulla nin sieppaa nämä pimeästi töitä tekevät, enkä osaa ap:ta neuvoa, koska lähtöajatus meidän perheessä on ihan erilainen.. siis yhteiset lapset, yhtenen vastuu jne.

Melkein kaikki raha mikä tulee meneekin myös. Tuo pimeä työ on nyt väliaikaista että saadaan talolaina ja muut laskut maksettua. Ja tiukkaa on.

Toivottavasti jää kiinni noista pimeistä töistä.

Eli yhteiskunta kustantaa teidän talonne?
Hienoa :o
Nostatte tuet, joihin ette ole oikeutettuja, jotta voisitte maksaa talolainanne.

Alkuperäinen kirjoittaja jossu:
ilmoita verottajalle miehesi pimeistä töistä, jo loppuu pimeiden töiden teko.. joo, tiedän ,huono vitsi, mutta mulla nin sieppaa nämä pimeästi töitä tekevät, enkä osaa ap:ta neuvoa, koska lähtöajatus meidän perheessä on ihan erilainen.. siis yhteiset lapset, yhtenen vastuu jne.

Meidän elanto riippuu nyt noista töistä niin kauan kun löytää rehellistä työtä. Kyllä se muakin ottaa päähän mutta jos ainoa keino pitää katto pään päällä niin hyväksyn sen.
Stä en hyväksy ettei mies voi olla silloin tällöin muutamaa tuntia kotona että pääsee tutkimuksiin.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:

Nostatte tuet, joihin ette ole oikeutettuja, jotta voisitte maksaa talolainanne.

Åbo hei, kaikki ei elä tuilla, vaikka tiukkaa tekisikin!

Kyllä on palsta taas täynnä katellisia!

Missä kohtaa lukee että nostetaan tukia mihin ei olla oikeutettuja?

Alkuperäinen kirjoittaja jossu:

Meidän elanto riippuu nyt noista töistä niin kauan kun löytää rehellistä työtä. Kyllä se muakin ottaa päähän mutta jos ainoa keino pitää katto pään päällä niin hyväksyn sen.
Stä en hyväksy ettei mies voi olla silloin tällöin muutamaa tuntia kotona että pääsee tutkimuksiin.

hmm.. mielenkiintoista... jokaisessa lainaehdossa lienee nykyään kohta tai vakuutus, jolla turvataan lainan maksu esim työttömyyden aikana. Onko oikein tehdä vastoin lakia, jos "muuten ei pärjää"? Mulla pitää ryöstää pankki, koska rahat on loppu ja se on ok, koska muuten en saa talolainaani maksettua, näinkö?

Alkuperäinen kirjoittaja maximillianna:

Åbo hei, kaikki ei elä tuilla, vaikka tiukkaa tekisikin!

Kyllä on palsta taas täynnä katellisia!

Mä en ole kateellinen mut mä en voi sietää niitä jotka tekee pimeitä töitä.
Ja raukat ei tajuu et se kalahtaa pitemmänpäälle vain omaan nilkkaan.

Kyllä osaatte taas takertua just niihin kohtiin mistä en mitään neuvoa kysynyt. Jos kaveri haluu oman firmansa piikkiin maksaa pimeesti ukolle palkkaa nii siitä vaan. Jos se pelastaa meidät siltä ettei taloa menetetä. Tää on vaan väliaikaista kunnes löytää töitä

Teille merkkaa nyt vaan tuo pimeä työ. Turhaan taas toivoin että täältä mitään neuvoja saa.

Ei nosteta soskusta rahaa eikä mies saa työttömyysrahaakaan. Helpottiko teitä tää tieto?!

Menee taas just siihen että voi vaan avata sateenvarjon.

jos mainostaa piemästi tehtävää töitä ja puhuu hyväksyen ko. hommasta, on aivan oikeutettua ja oikein, että rehellset palstalaiset nousevat takajaloilleen! kai pankista voi saada lyhennysvapaata työttömyyden aikana?

Ei nosteta soskusta rahaa eikä mies saa työttömyysrahaakaan. Helpottiko teitä tää tieto?!

Menee taas just siihen että voi vaan avata sateenvarjon.

Ei helpottanut, koska se ei sun asiaa auta. :hug:
Mieheni ottaa palkattomiksi sellaiset päivät, jos en lapsia muualle saa tutkimuspäiviksi. Mutta kiven ja kannon alla on nekin..

Yhteistyössä