Onko muka liikaa lahjoja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mies on mahdoton...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mies on mahdoton...

Vieras
Mies sanoi tänään, että olen ostanut aivan liikaa lahjoja:(

Minusta määrä on kohtuullinen, mutta mitä sanotte te:

6v saa kaksi geomag pakettia, legolaatikon, Barbien ja kalusteita, yöpaidan, kolme paitaa, kirjan, Angry Birds pallon, ZhuZhun prinsessalinnan, 3 hamsteria sinne, 2 elokuvaa, Barbien vauvalla.

3v saa kolme Barbieta, kaksi ponia, kävelevän Baby Born koiran, "leikisti oikean kissan", Littlest pet shoppeja ja niille talon. Zhu Zhun prinsessavaunut ja kaksi hamsteria. Yhden kirjan ja yhden cd:n

Sukulaisilta eivät saa kuin omat lehtitilaukset, 6v pyörän ja 3v potkurin, 6v Barbietalon ja auton, 6v Barbien matkailuauton ja Zhu Zhu petsien vauvahoitolan.

Miks 6v saa noin paljon enemmän kuin 3v. Esim. Barbien talo ja autot, vauvahoitolat yms?
On tossa kyllä aika paljon mun mielestä mutta lapsethan vaan mielissään. :)

Me ollaan ostettu kaikille neljälle n. 10 lahjaa, 1 isompi/kalliimpi ja sit pienempiä muut. Ostettiin tänä vuonna maltilla, koska pukki tuo "matkarahaa" ko ollaan lähdössä keväällä etelään..

Jos itse tienaamillasi rahoilla ostat (eikä vie teitä vararikkoon ;-) ) ja haluat antaa lapsillesi vain parasta ja ihania joulumuistoja, niin mitäs sanomista miehelläsi siihen on :)

Ei ole minusta liikaa. Vertailuksi meidän 3-v saa meiltä: 3 cars-autoa, cars 2 ison bussin ja laivan, autojen kilparadan, angry birds-pehmon, cars 2- elokuvan, pari paitaa, palapelin, tossut ja automaalaamon. Lisäksi sukulaisilta ja kummeilta 6-10 lahjaa vielä. Ja tuttavapiirissä kun on juteltu aiheesta niin aika lailla samoissa määrissä lahjat liikkuu.

Minun mielestä suht paljon. Esim. miksi 3-vuotias saa kolme barbia, miksi se yksi barbie ei riitä?

Meillä on lapselle ostettu neljä lahjaa, on kyllä pienempi vielä että ei kyllä osaa odottaakaan mitään. Mutta sukulaisilta saadaan sen verran, että enempää ei kannata itse ostaa..

Meidän 6-v saa meiltä:
Pet shop talon, yöpaidan, kasvomaalit ja pehmokissan.

En oikeastaan keksi, mitä hän tarvis tuohon lisäksi. Uskon, että leikkii noilla onnellisena, eikä kaipaa yhtään lisää. Toki meillä on useampi lapsi ja kaikki saa suunnilleen saman verran määrällisesti. Pyrimme kohtuuteen ja siiihen, että vähä voi olla paljon.

Ja tämä ei ollu joulusaarna, vaan ihan tajunnanvirtaa.