Onko muitten koululaisilla NÄIN vaikeeta nukkumaanmeno....

Jumankauta ku osaa taas rissata. tokaluokkalainen. joka ilta sama poru, "miksen mä saa IKINÄ valvoo, miksen mä saa IKINÄ kattoo simpsoneita, miksen mä saa IKINÄ SITÄ JA TÄTÄ" :kieh: Raivostuttavaa! Tuolla se poraa sängyssään ja huutaa ja raivoo, kun en sano syytä miksei saa kattella.. se ei kuulemma ole syy, että aamulla on herännyt 7.00 ja aamulla kasiin meno.. :whistle: ja ihan turha selittää lapsen unentarpeesta, "miks sä sitte saat valvoo" :kieh:

|O
 
XXS
Meillä tuohon vaivaan auttoi hyvin säännöllinen iltarytmi eli klo. 20 iltapala, sen jälkeen suihku + hampaiden pesu, sitten saa lukea omassa sängyssä klo. 21 asti, jolloin vielä hetki jutellaan yövalon hämärässä kaikenlaista ja minä silittelen häntä koko ajan. Yleensä poika unsessa muutaman minuutin silittelyn jälkeen.
 
kinuski
Alkuperäinen kirjoittaja jonna-76:
Jumankauta ku osaa taas rissata. tokaluokkalainen. joka ilta sama poru, "miksen mä saa IKINÄ valvoo, miksen mä saa IKINÄ kattoo simpsoneita, miksen mä saa IKINÄ SITÄ JA TÄTÄ" :kieh: Raivostuttavaa! Tuolla se poraa sängyssään ja huutaa ja raivoo, kun en sano syytä miksei saa kattella.. se ei kuulemma ole syy, että aamulla on herännyt 7.00 ja aamulla kasiin meno.. :whistle: ja ihan turha selittää lapsen unentarpeesta, "miks sä sitte saat valvoo" :kieh:

|O
Puhutkohan sä nyt mun lapsesta???? Tosin se on ekaluokalla vasta. Ja kaikki muut kuulemma saa valvoa tosi pitkään, ja pelata k-18 tietsikkapelejä, mutta mä vaan olen kuulemma niin paska äiti kun haluan kiduttaa lastani kieltämällä kaiken kivan. Murrosikää odotellessa......
 
kunhan testaa. jonkin ajan kuluttua kiukuttelee sitten jo ihan muusta. Ja sinä tietysti saat valvoa koska olet aikuinen ja poikasikin saa valvoa sitten myöhempään kun vähän kasvaa.

Onko sillä mitään syytä miksi haluaa Simpsonit katsoa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja kinuski:
Alkuperäinen kirjoittaja jonna-76:
Jumankauta ku osaa taas rissata. tokaluokkalainen. joka ilta sama poru, "miksen mä saa IKINÄ valvoo, miksen mä saa IKINÄ kattoo simpsoneita, miksen mä saa IKINÄ SITÄ JA TÄTÄ" :kieh: Raivostuttavaa! Tuolla se poraa sängyssään ja huutaa ja raivoo, kun en sano syytä miksei saa kattella.. se ei kuulemma ole syy, että aamulla on herännyt 7.00 ja aamulla kasiin meno.. :whistle: ja ihan turha selittää lapsen unentarpeesta, "miks sä sitte saat valvoo" :kieh:

|O
Puhutkohan sä nyt mun lapsesta???? Tosin se on ekaluokalla vasta. Ja kaikki muut kuulemma saa valvoa tosi pitkään, ja pelata k-18 tietsikkapelejä, mutta mä vaan olen kuulemma niin paska äiti kun haluan kiduttaa lastani kieltämällä kaiken kivan. Murrosikää odotellessa......
:xmas: Kuulostaa niiiin tutulta, sanoinki et mistä sua oikein rangaistaan et oot näin huonon äidin saanu :whistle:
 
Meilläkin nuo pääasiassa katsovat Simpsonit, myös eskarilainen. Sitä ennen tosin pitää olla iltapalat syötynä ja pesut tehtynä, ja heti Simpsoneiden jälkeen sänkyyn. Välillä komennan ne sänkyyn jo puoli ysiltä.

Eikä lukea enää saa, jos Simpsonit katsotaan.
 
Annuska
Täytyy myöntää, että en ole asiantuntija, koska meillä ei ole tapeltu koskaan nukkumaanmenosta, mutta puhuttuja keskustelunaiheita ovat olleet esim.

- lapsi kasvaa pituutta vain nukkuessaan (kasvuhormoni erittyy vain unen aikana), joten kantsii nukkua

- Simpsonit on todettu aikuisten ohjelmaksi tuossa iässä täysin viileästi (eihän se alakoululaisten ohjelma olekaan). Nyt 12 v saa katsoa Housen, mutta ei esim. sitä yliluonnollisuuksista kertovaa ohjelmaa. Eli ohjelmat on rajattu aikuisten ja alaikäisten ohjelmiin ja sillä siisti.

- viikolla ei saa valvoa, koska siihen ei ole mitään järkevää syytä, koska päivän aikana saa tehdä ihan riittävästi asioita. Lisäksi poika on ymmärtänyt, että ei jaksa herätä kouluun eikä olla siellä, jos ei nuku.

- Viikonloppunakaan ei saa valvoa järjettömiin, vaikka vähän myöhempään saakin. Edelleen on lisätty, ettei siinä ole järkeä, koska asioita voi tehdä päiväsaikaankin. Eli valvomisesta on yritetty viedä hohto pois.

- joo, tää meidän poika on pelannut aina kahdella systeemillä: huumorilla tai järjellä, ja tiedän kyllä, että olemme onnekkaita.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
kunhan testaa. jonkin ajan kuluttua kiukuttelee sitten jo ihan muusta. Ja sinä tietysti saat valvoa koska olet aikuinen ja poikasikin saa valvoa sitten myöhempään kun vähän kasvaa.

Onko sillä mitään syytä miksi haluaa Simpsonit katsoa?
on.. ettei tarvis mennä nukkuun :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja jonna-76:
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
kunhan testaa. jonkin ajan kuluttua kiukuttelee sitten jo ihan muusta. Ja sinä tietysti saat valvoa koska olet aikuinen ja poikasikin saa valvoa sitten myöhempään kun vähän kasvaa.

Onko sillä mitään syytä miksi haluaa Simpsonit katsoa?
on.. ettei tarvis mennä nukkuun :D
ja vanhemmat tässä asiassa päättää....

simpsoneissa ei le mitään sellaista minkä takia lapsen olsi se pakk nähdä
 
Alkuperäinen kirjoittaja jonna-76:
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
kunhan testaa. jonkin ajan kuluttua kiukuttelee sitten jo ihan muusta. Ja sinä tietysti saat valvoa koska olet aikuinen ja poikasikin saa valvoa sitten myöhempään kun vähän kasvaa.

Onko sillä mitään syytä miksi haluaa Simpsonit katsoa?
on.. ettei tarvis mennä nukkuun :D
Tietty :D ajattelin vaan että jonkun halun takana voi olla se että "kaikki " kaverit katsoo/tekee ja sitten koulussa leikitään tai puhutaan just siitä. Ja sitten jää itse tavallaan ulkopuoliseksi...



 
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Alkuperäinen kirjoittaja jonna-76:
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
kunhan testaa. jonkin ajan kuluttua kiukuttelee sitten jo ihan muusta. Ja sinä tietysti saat valvoa koska olet aikuinen ja poikasikin saa valvoa sitten myöhempään kun vähän kasvaa.

Onko sillä mitään syytä miksi haluaa Simpsonit katsoa?
on.. ettei tarvis mennä nukkuun :D
Tietty :D ajattelin vaan että jonkun halun takana voi olla se että "kaikki " kaverit katsoo/tekee ja sitten koulussa leikitään tai puhutaan just siitä. Ja sitten jää itse tavallaan ulkopuoliseksi...
silläkään ei oel merkitystä, ei meidänkaaän lapset katso olenkan salkkareita, vaikka muut katsovatkin.

ei se ole edtänyt heitä kavereita saamasta. ku meillä ei sitä katsota niin se on hyvksytävä. edes me vanhemmat ei sitä katsota
 
Borkku
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Alkuperäinen kirjoittaja jonna-76:
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
kunhan testaa. jonkin ajan kuluttua kiukuttelee sitten jo ihan muusta. Ja sinä tietysti saat valvoa koska olet aikuinen ja poikasikin saa valvoa sitten myöhempään kun vähän kasvaa.

Onko sillä mitään syytä miksi haluaa Simpsonit katsoa?
on.. ettei tarvis mennä nukkuun :D
Tietty :D ajattelin vaan että jonkun halun takana voi olla se että "kaikki " kaverit katsoo/tekee ja sitten koulussa leikitään tai puhutaan just siitä. Ja sitten jää itse tavallaan ulkopuoliseksi...
Me tehtiin neidin luokkalaisten vanhempien kans lista siitä mitä kaikki muutki meidän luokkalaiset saa vaikka eivät saaneetkaan ja sit koottiin niistä yks lappu monistettiin se joka perheeseen ja nää laput kiinnitettiin kodeissa jääkaapin oveen. Sieltä sit voi tarkistaa mitä ne kaikki muutki saa :D

Jostain syystä noi lapset ei oikeen tykänny meidän aikuisten hyvästä ja toimivasta ideasta
 
Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Alkuperäinen kirjoittaja jonna-76:
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
kunhan testaa. jonkin ajan kuluttua kiukuttelee sitten jo ihan muusta. Ja sinä tietysti saat valvoa koska olet aikuinen ja poikasikin saa valvoa sitten myöhempään kun vähän kasvaa.

Onko sillä mitään syytä miksi haluaa Simpsonit katsoa?
on.. ettei tarvis mennä nukkuun :D
Tietty :D ajattelin vaan että jonkun halun takana voi olla se että "kaikki " kaverit katsoo/tekee ja sitten koulussa leikitään tai puhutaan just siitä. Ja sitten jää itse tavallaan ulkopuoliseksi...
silläkään ei oel merkitystä, ei meidänkaaän lapset katso olenkan salkkareita, vaikka muut katsovatkin.

ei se ole edtänyt heitä kavereita saamasta. ku meillä ei sitä katsota niin se on hyvksytävä. edes me vanhemmat ei sitä katsota
Sanoinko, että sillä on merkitystä ?...

 
viers
En kyllä ymmärrä mikä Salkkareissa on pahaa!
Siinä hyvin puhutaan asioista, niitä on hyvä käsitellä lapsenkin kanssa saa apuja ja tulee asioista puhuttua. Kaikista ei varmasti tulisikaan aina aloitettua puhetta, tuossa käy niin luonnollisesti jatkaa juttelemista ja lapsi keksii lisää kysymyksiä. Monesti jatkettu jostain vielä nukkumaan laittaessa, silloin muutenkin hyvä keskustella.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Alkuperäinen kirjoittaja jonna-76:
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
kunhan testaa. jonkin ajan kuluttua kiukuttelee sitten jo ihan muusta. Ja sinä tietysti saat valvoa koska olet aikuinen ja poikasikin saa valvoa sitten myöhempään kun vähän kasvaa.

Onko sillä mitään syytä miksi haluaa Simpsonit katsoa?
on.. ettei tarvis mennä nukkuun :D
Tietty :D ajattelin vaan että jonkun halun takana voi olla se että "kaikki " kaverit katsoo/tekee ja sitten koulussa leikitään tai puhutaan just siitä. Ja sitten jää itse tavallaan ulkopuoliseksi...
Me tehtiin neidin luokkalaisten vanhempien kans lista siitä mitä kaikki muutki meidän luokkalaiset saa vaikka eivät saaneetkaan ja sit koottiin niistä yks lappu monistettiin se joka perheeseen ja nää laput kiinnitettiin kodeissa jääkaapin oveen. Sieltä sit voi tarkistaa mitä ne kaikki muutki saa :D

Jostain syystä noi lapset ei oikeen tykänny meidän aikuisten hyvästä ja toimivasta ideasta
LOISTAVA IDEA :D tarviikin kysyy seuraavassa vanhempainillassa :whistle:
 
Borkku
Alkuperäinen kirjoittaja viers:
En kyllä ymmärrä mikä Salkkareissa on pahaa!
Siinä hyvin puhutaan asioista, niitä on hyvä käsitellä lapsenkin kanssa saa apuja ja tulee asioista puhuttua. Kaikista ei varmasti tulisikaan aina aloitettua puhetta, tuossa käy niin luonnollisesti jatkaa juttelemista ja lapsi keksii lisää kysymyksiä. Monesti jatkettu jostain vielä nukkumaan laittaessa, silloin muutenkin hyvä keskustella.
MInkä ikäselle siis tulis alottaa kertominen autovarkaista, alkoholisteista, perheväkivallasta, huumeistä ja niiden käyttäjistä, seksistä, pettämisestä, tappamisesta jne...... Näistä ainakin kaikista on tuossa sarjassa ollut useemmin ku vaan yhden kerran ja useamman ihmisen osallakin.
 

Yhteistyössä