Onko muita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Viblsp
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Lapset ovat olleet mummilassa tai mun siskon luona välillä. Seurakuntakerhoon en vie, kirkkoon en kuulu ja se sotii mun periaatteita vastaan. Ymmärrän kyllä että jotkut kirkkoon kuulumattomat voivat viedä. =)

Kerran olivat vauvatkin yöhoidossa, äitini ja siskoni ehdottivat sitä itse. Epäröinnin jälkeen olikin sitten kaikki mummilassa mummin ja tädin hoidettavana. Silloin saatiin kyllä paljon aikaiseksi! Ja akut latautuivat. Vauvoja en kuitenkaan enää halua yöhoitoon ennen kuin ovat hiukan isompia.

Pitääpä kysyä mummilta, jos ottaisi edes toisen vauvoista hoitoon muutamaksi tunniksi. Mies ei oikein kahden vauvan kanssa pärjää ja ymmärrän kyllä, ei ole helppoa ei. Miehellä vartin kuluttua työhaastattelu, saas nähdä miten käy.

Voi että, paljon jaksamisia sulle. Itsellä 2 lasta ja kolmatta odotan ja oon välillä tosi poikki. Sulla niitä pieniä 4! Ymmärrän et tuon kotiavun vastaanottaminen voi olla vaikeaa, mutta yritä edes. Ja varmasti saisitten myös siivousapua. Kaverilla syntyi lapset vuoden ikäerolla (lapsia siis "vain" 2) niin sai kodinhoitajan kotiinsa. Tämä täti teki sitä mitä äiti pyysi. Yleensä ulkoili isomman kanssa, mutta siivosi ja teki myös ruokaa. Kavri oli tosi tyytyväinen apuun.

ymmärrän ettet lämpene seurakunnan kerholle, mutta meillä hätä ei lukenut lakia..
kuten tiedät, aikataulu pienten kanssa a ja o, nyt kun alkuun pääset, ruokailun jälkeen kaksosille vaatteet päälle ja parvekkeelle. aikas heijaat ja jätät sinne. eiköhän vähitellen totu, ja elämäsi helpottuu.. toivottavasti.
ps.. onko poika nyt siel partsilla, kun hyvin nukkuu?

Alkuperäinen kirjoittaja mm:
ymmärrän ettet lämpene seurakunnan kerholle, mutta meillä hätä ei lukenut lakia..
kuten tiedät, aikataulu pienten kanssa a ja o, nyt kun alkuun pääset, ruokailun jälkeen kaksosille vaatteet päälle ja parvekkeelle. aikas heijaat ja jätät sinne. eiköhän vähitellen totu, ja elämäsi helpottuu.. toivottavasti.
ps.. onko poika nyt siel partsilla, kun hyvin nukkuu?

Nukkui vähän yli tunnin makkarissa. Tyttövauvaa en saanut millään sitten nukkuun, sen voisi pukea ja pistää parvekkeelle.

Äh, miehen työhaastattelu siirretty maanantaille, kiva kun ilmoittivat melkein siitä.

kuinka usein ulkoilet lasten kanssa? onko siellä MLL:n perhekerhoa lähellä, monissa kaupungeissa se kokoontuu kerran viikossa, jos jättäsit kodin sikseen, kävisit lasten kanssa siellä, näet itse muita äitejä, ja isommat lapset saavat leikkiseuraa. helpottaa henkisesti hiukan kun kattelee välillä muutakin kuin omia nurkkia.

sekin tuli mieleen, onko sinulla itselläsi mitään harrastusta? jo kerran viikossa kun pääsee näin aluksi pois kotinurkista edes tunniksi, auttaa jaksamaan. eiköhän se ukkokulta pärjää lasten kanssa 1,5h kerran viikossa? käy jumpassa tai vaikka ikkunaostoksilla YKSIN.

En harrastuksista ole kiinnostunut, siis ainakaan sellaisista, jotka tapahtuu muualla kuin kotona. Ja olen melkoisen epäsosiaalinen ihminen. MLL:n kerho on kyllä, lasten takia siellä on aikomus alkaa käydäkin, muttei se väsymystä poista. Joskus kävinkin lasten kanssa kerhossa, ennen vauvojen syntymää. Sitten oli loppuraskaus, muuttohässäkät jne. Viihdyn kotona varmaan vähän liiankin hyvin, ei tunnu siltä että kodin seinät kaatuu päälle, vaikka hermolomaa kaipaankin välillä. ;)

Me käydään paljon kävelyllä ja leikkipuistossa, niistä tulee itelleki aina energiaa hieman, siis nimenomaan siitä raittiista ulkoilmasta. Sain eräältä äidiltä vinkin, että seurakuntakerhon muksut on jonain päivänä yhdessä leikkipuistossa joukolla kerhon jälkeen. Pitää ottaa selvää minä päivänä. :) Ite en seuraa kaipaa, mutta lasten takia.

Siellä Kotkassa toimii mll:llä myös sellainen hoito systeemi joka ei kai hirveitä kustannakkaan. Käyppäs mll.n sivuilta vilkasemassa. Siis ei se kotiin tuleva hoitaja vaan sellainen mihin saa lapsen jättää vähäksi aikaa. :)

Alkuperäinen kirjoittaja mää:
Siellä Kotkassa toimii mll:llä myös sellainen hoito systeemi joka ei kai hirveitä kustannakkaan. Käyppäs mll.n sivuilta vilkasemassa. Siis ei se kotiin tuleva hoitaja vaan sellainen mihin saa lapsen jättää vähäksi aikaa. :)

Juu se hoitohetki kerran viikossa, mutta eikös se ole 3h max?

Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Alkuperäinen kirjoittaja mää:

Juu se hoitohetki kerran viikossa, mutta eikös se ole 3h max?

Enpä tarkkaan muista mut voipi olla tuon 3h..noo kyllä siinä ajassa jo vähän pääsee huokaseen. Ja yks tietty mun mielestä käyttökelpoinen idis on et soitat mll:n hoitajan joka vei lapset leikkipuistoon pariks/kolmeks tunniks ja ite huilaat. Ei sekään ihan hirmu tyyristä oo ja pääasia on et saisit silloin tällöin omaa aikaa ees sen pari tuntia niin sillä jaksaa :) Mulla on neljä lasta joista pienin 8kk ja asutaan paikkakunnalla jossa ei asua suka tai tuttuja et ollaan ihan omilaan noiss hoitojutuissa. Mut mulla on kerta viikkoon tanssiharrastus joka kestää tunnin ja usko pois et sen avulla jaksaa passata koko viikon :)

Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
En harrastuksista ole kiinnostunut, siis ainakaan sellaisista, jotka tapahtuu muualla kuin kotona. Ja olen melkoisen epäsosiaalinen ihminen. MLL:n kerho on kyllä, lasten takia siellä on aikomus alkaa käydäkin, muttei se väsymystä poista. Joskus kävinkin lasten kanssa kerhossa, ennen vauvojen syntymää. Sitten oli loppuraskaus, muuttohässäkät jne. Viihdyn kotona varmaan vähän liiankin hyvin, ei tunnu siltä että kodin seinät kaatuu päälle, vaikka hermolomaa kaipaankin välillä. ;)

Me käydään paljon kävelyllä ja leikkipuistossa, niistä tulee itelleki aina energiaa hieman, siis nimenomaan siitä raittiista ulkoilmasta. Sain eräältä äidiltä vinkin, että seurakuntakerhon muksut on jonain päivänä yhdessä leikkipuistossa joukolla kerhon jälkeen. Pitää ottaa selvää minä päivänä. :) Ite en seuraa kaipaa, mutta lasten takia.

En jaksa ymmärtää miten niin moni kotiäiti kaipaa seuraa. Kun tuntuu, että ei jaksa vastata omillekaan jatkuvasti, vielä sitten rupatteluseuraa tässä...

Eikö meillä kotiäideillä ole sitä seuraa enemmän kuin jaksaisikaan...

Viblsp. Mieti minkälaista apua haluaisit (siivous, joku muu vie isommat lapset ulos, ruoanlaitto...) ja kerro se siellä neuvolassa/sosiaalitoimistossa/perhetyönteijälle. Jos eivät halua sellaista antaa, olet ainakin kysynt apua.

Et varmasti 4 pienen kanssa halua mitään rupatteluseuraa sohvalle.

Yhteistyössä