ap
Mä en tajua miten se voi murehtia mun läskeistä kun mä tuskin elän kauaa.Lääkärit on tämän sanoneet ja mies ei ota kantaa puhuu vaan mun läskeistä.
Alkuperäinen kirjoittaja tilhi:no mun meilestä suhde on silloin hyvällä pohjalla jos pystyy noista asiosita puhumaan ja meilipiteensä ilmaisemaan, joskus sitä vaan tarvitsee potkun persiille että saa asioita aikaseks, ja juurikin sitä varten se puoliso voi asista sanoa.. eikä paino ole mikään henk.koht asia.. siis suhteessa.. jos toisen paino radikaalisti muuttuu, esim. lihoo 30kg niin kyllä siinä voi toisen halut kadota, ei näe puoisoa haluttavana, seksikkäänä.. silloin kannattaa asiasta sanmoa koska muuten on suhde tuhoon tuomittu...Alkuperäinen kirjoittaja Outo tyttö:Täysi peesi!Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:Ja anteeksi vain, mutta minusta on oman itsensä aliarvioimista jos kiittää miestä siitä että on laihtunut: "Onneksi hän käski, en minä laiskimus muuten olisi viitsinyt laihduttaa". Minusta sellainen suhde ei ole tasa-arvoinen, jos toinen hallitsee toista tuolla tavalla.
Miehillähän on tunnetusti vaikeaa ilmaista tunteitaan,ehkä hän vain ilmaisee itseään tökerösti että on huolissaan sinun kunnosta ja jaksamisesta.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Juu on lääkitys ja todella reuma mennyt niin huonoksi että tuskat joskus hirveät.Siinä läskit on minusta pieni haitta.
ai onko ap:n mies sanonut että ap on ruma tai vähemmän haluttava kuin joku muu tai että hän häpeää tätä ? EI.Alkuperäinen kirjoittaja Outo tyttö:Alkuperäinen kirjoittaja tilhi:no mun meilestä suhde on silloin hyvällä pohjalla jos pystyy noista asiosita puhumaan ja meilipiteensä ilmaisemaan, joskus sitä vaan tarvitsee potkun persiille että saa asioita aikaseks, ja juurikin sitä varten se puoliso voi asista sanoa.. eikä paino ole mikään henk.koht asia.. siis suhteessa.. jos toisen paino radikaalisti muuttuu, esim. lihoo 30kg niin kyllä siinä voi toisen halut kadota, ei näe puoisoa haluttavana, seksikkäänä.. silloin kannattaa asiasta sanmoa koska muuten on suhde tuhoon tuomittu...Alkuperäinen kirjoittaja Outo tyttö:Täysi peesi!Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:Ja anteeksi vain, mutta minusta on oman itsensä aliarvioimista jos kiittää miestä siitä että on laihtunut: "Onneksi hän käski, en minä laiskimus muuten olisi viitsinyt laihduttaa". Minusta sellainen suhde ei ole tasa-arvoinen, jos toinen hallitsee toista tuolla tavalla.
Joo, onhan se hyvä, että voi käydä tällaisen keskustelun:
- Haluan, että laihdut 30 kiloa.
- Ahaa, miksi? Olen tyytyväinen painooni.
- Koska olet ruma ja häpeän ulkonäköäsi. Et sitä paitsi ole ollenkaan niin haluttava kuin kavereiden vaimot.
- Mutta rakastatko minua silti, vaikka minulla ylipainoa onkin.
- Tietysti, mutta enemmän rakastaisin, jos painaisit sen 30 kiloa vähemmän. Laihdutathan, minun mielikseni...
Siinä teille tasa-arvoa ja avoimuutta.
En mä ainakaan tuollaista kuuntelisi.Alkuperäinen kirjoittaja Outo tyttö:Joo, onhan se hyvä, että voi käydä tällaisen keskustelun:
- Haluan, että laihdut 30 kiloa.
- Ahaa, miksi? Olen tyytyväinen painooni.
- Koska olet ruma ja häpeän ulkonäköäsi. Et sitä paitsi ole ollenkaan niin haluttava kuin kavereiden vaimot.
- Mutta rakastatko minua silti, vaikka minulla ylipainoa onkin.
- Tietysti, mutta enemmän rakastaisin, jos painaisit sen 30 kiloa vähemmän. Laihdutathan, minun mielikseni...
Siinä teille tasa-arvoa ja avoimuutta.
Jos annat pituutesi ja painon niin mä voin laskea sun BMI;n eli body mass indexin josta näkee miten ylipainoinen olet...Alkuperäinen kirjoittaja ap:En tiedä mikä on mun BMI ja mun reuma on sjögrenin syndrooma eli ei oikein niveliin vaikuta vaan esim.mahani sökö yms.
BMI on 29.7Alkuperäinen kirjoittaja ap:Juu mä olen 178cm ja 94kg.
On aika erikoista, että kun olet lähtötilanteestanne laihtunut, että siitä sinänsä kommentoi. Mutta toisaalta sulla on edelleenkin ylipainoa paljon, joka vaikuttaa todella paljon sun omaan terveyteen. Mies ei varmasti halua elää loppuelämäänsä yh:na, kun sinä meet aikasin hautaan. Haluatko sinä?Alkuperäinen kirjoittaja en tajua:Olen yli 3v laihduttanut mutta tulosta ei ole tullut kuin 24kg ja 20 kg vielä pitäis saada pois.Mies ei ole tyytyväinen.Syön melko keveästi,herkkuja tosi harvoin.Liikkumistani haittaavat reuma ja sydänvaivat.Kysyin eikö ole onnellinen ja rakasta mua kun mä en enää jaksa laihduttaa?tiuskasi että tietenkin rakastan mutta lapsemme takia olisi hyvä jos laihtusin kun pian lapsemme juoksee.Kun aloimme seurustella painoin 118kg ja nyt painan 94kg eli luulin että hyväksyi ja rakastui muhun vaikka olinkin lihava.Mitä teen?
:flower:Alkuperäinen kirjoittaja endie:ei voi mennä jakeluun ,että joillain se homma menee niin, että itsekin haluaa laihduttaa ,mutta se motivaatio on kadonnut - sitä helposti putoo sinne märehtimiseen kiloistaan ja syyttelyyn "ai etkö rakasta mua tällaisena"- syytöksiin, vaikka ois itte kuinka uhonnut ja puhkunut, että juhannuksena minä painan sen ja sen verran. silloin musta on enempi ku hyvä, jos se puoliso tajuaa sanoa että esim. "nyt nainen lenkille että se paino putoaa!".Alkuperäinen kirjoittaja Outo tyttö:Täysi peesi!Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:Ja anteeksi vain, mutta minusta on oman itsensä aliarvioimista jos kiittää miestä siitä että on laihtunut: "Onneksi hän käski, en minä laiskimus muuten olisi viitsinyt laihduttaa". Minusta sellainen suhde ei ole tasa-arvoinen, jos toinen hallitsee toista tuolla tavalla.
m
suhteita nääs on erilaisia. esim mulla ja miehellä ei kumpikaan ottais herneitä nenään, jos toinen sanois että "oot tainnu vähän kerryttää tota painoo... ". so ? sitte sille asialle varmaan tehtäis jotain , puolin jos toisinkin. ja on tehtykin. kumpikin tykätään olla hyvässä kunnossa - itsekin jaksaa paremmin.
typerää ja loukkaavaa sanoa, että toisen suhde olis tuon takia jotenkin epätasa-arvoinen, jos suhde kestää puhumiset muustakin kuin "perusdiipa-daapasta" niin sanoakseni.
Näinpä.Jos mies käskisi laihduttamaan niin mä käskisin sitä lähtemään.Mun ylipaino ei ole riski terveydelle.Alkuperäinen kirjoittaja Ei kuitenkaan niin:Tukeminen ja käskeminen on eri asioita..
Varmasti olen miehelleni suuri rakkaus ja en suinkaan mikään näyttelyesine. Mutta kukapa ei tahtoisi kumppaninsa pitää huolta itsestään?Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:Jos mun mies käskis laihduttaa niin loukkaantuisin verisesti. Ehkä jos perustelis sen jotenkin kauniisti terveysasioilla niin silloin en ehkä loukkaantuis mut jos ulkonäkö olis se syy niin pian olis entinen mies mulle. Ainakin haluan uskoa että mä merkitsen mun miehelle muutakin kuin näyttelyesinettä.
Vaikka olenkin sitä mieltä, että ei ole väärin kannustaa kumppania lahduttamaan, mutta sellainen vaikutelma tulee että sun miehes on kyllä tosi inha ihminen.Alkuperäinen kirjoittaja ap:No ei mun mieheni kehu vaikka mä vielä 20kg laihtusin.Mulla sairauksien takia naama aina ruman ja turvonneen näköinen ja siihen ei laihdutus auta.