I
ikäkriisissäkö
Vieras
Olen varmaankin jossain kriisissä tällä hetkellä, olisiko lähestyvää neljänkympin kriisiä...Jonnekin on pakko purkaa tuntoja nyt. Hieman taustaa: olen 36v. neljän lapsen äiti, takana aikoinaan erinomainen koulumenestys, sen jälkeen korkeakoulututkinto ja muutamia vuosia työkokemusta erilaisissa työpaikoissa lasten välillä, välillä myös lisäopintoja. Mulla on hyvä parisuhde, uskollinen mies, avoimuutta, seksiäkin löytyy. Mitään sellaista tämä kriisi ei siis ole. Itse pikemminkin koen, että jotenkin en saa kunnianhimoani tyydytettyä. Kunnianhimo ei välttämättä ole oikea sanaa kuvaamaan tuntojani, mutta en keksi nyt äkkiä parempaakaan. En kaipaa valtaa tai mitään hurjan isopalkkaista työtä, mutta jotain...ehkäpä sitä, että saisin koulutettua itseni unelma-ammattiini. Se vaatisi pari vuotta työkokemusta lisää ja sen jälkeen muutaman vuoden opiskelun työn ohessa. Taloudellisesti se tietysti vaatisi myös suht paljon, koska koulutus maksaa aika paljon. Toisaalta voisin hakeutua nykyisen ammattini hommiin ja jäädä niihin loppuiäkseni...Mutta kadunko myöhemmin? Voisin toki jatkaa nykyammatissakin, sillä nämä eivät sulje pois toisiaan...Jotenkin vain tuntuu, ettei tässä ole enää vuosia hukattavaksi. Mitä ihmettä tehdä? Sisäisesti en jotenkin ole tyytyväinen "työ" tai "ammatti"aikaansaannoksiini, vaikka toisaalta en ole mikään uraihminen ja iso perhe on ollut tietoinen valinta. Nyt juuri vähän lattea olo kaikesta, olenko saanut mitään aikaiseksi, tuntuu etten ole päässyt elämässäni yhtään eteenpäin moneen vuoteen. Järjellä tiedän, että näin ei ole, mutta siltä nyt vain tuntuu...Tällä hetkellä olen kotona (kuopus 1v.), eikä ole vakityötä mihin palata. Kaikki tiet ovat tavallaan siis auki...