Mitä tehdä kun töihinpaluu ahdistaa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihan hukassa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Ihan hukassa

Vieras
Olen ollut kotona lasten kanssa jo vuosia ja töihinpaluu häämöttää joskus vajaan 2 vuoden päästä. Onhan siihen vielä aikaa, mutta tiedän että aika kuluu lopulta vauhdilla. Mulla on odottamassa vakityö, josta lähtiessäni olin aika stresssantunut. Nyt kun kuulen jotain työpaikalta tai mietin töihin paluuta, tunnen lähinnä ahdistusta. Tuntuu, että musta ei ole enää siihen työhön, kaikki tieto-taito on hävinnyt jonnekin, ei kiinnosta, asiat ovat muuttuneet liikaa työpaikalla. Olen akateemisesti kouluttautunut ja olin todella taitava ja pidetty työntekijä, mutta jotenkin työminäni on täysin hukassa, itsetunto nollilla. Välillä tuntuu, että menen miuluummin vaikka siivoamaan jonnekin kuin palaan omaan työhöni.

Tiedän, että nyt pitäisi jo vähitellen alkaa kertailemaan asioita, hankkia takaisin sitä hukattua tieto-taitoa, mutta kun en vaan saa itsestäni mitään irti... Jos keksisin mitä muuta haluan haluan, voisin lähteä opiskelemaan, mutta kun en tiedä siitäkään... Toisaalta tuntuu, että olen "velkaa" työnanatajalleni, jolle on tullut näistä vapaistani kuluja. Arrgh! En tiedä mitä tehdä...

Hmm, oisko sun työ sitten kuitenkin hieman epämiellyttävää, jos kerta olit stressaantunut jo perhevapaat aloitettuasi? Entä jos alkaisit miettiä mitä haluaisit oikeasti tehdä työksesi. Voithan aloittaakin siellä vanhassa työpaikassa mutta samalla etsit jotain muuta. Montako vuotta olet ollut pois?

[QUOTE="vieras";28075790]Hmm, oisko sun työ sitten kuitenkin hieman epämiellyttävää, jos kerta olit stressaantunut jo perhevapaat aloitettuasi? Entä jos alkaisit miettiä mitä haluaisit oikeasti tehdä työksesi. Voithan aloittaakin siellä vanhassa työpaikassa mutta samalla etsit jotain muuta. Montako vuotta olet ollut pois?[/QUOTE]

Yli 5 vuotta jo olen ollut pois. Jäädessäni äitiyslomalle työni oli hyvin kiireistä ja stressaavaa, tuntui helpotukselta päästä sieltä pois. Palatessani työ tulee olemaan hieman erilaista, vielä vähemmän sitä mitä haluaisin tehdä, mutta ei kuitenkaan niin kiireistä kuin ennen. Tuossa aloituksessa stressaa ehkä se hirmuinen työmäärä mitä joudun tekemään tieto-taidon päivityksen suhteen, koska näiden kotiäitivuosien aikana en ole yksinkertaisesti pystynyt/ehtinyt tekemään mitään muuta kuin hoitamaan lapsia. Meillä on monta lasta pienellä ikäerolla.

Ehkäpä oot ite tehnyt kynnyksen ittelles. Se voi toimia ihan toisin päin kun töihin pääset: minähän osaan edelleen ja täällä töissähän on eri tavalla mukavaa kuin kotona! Tai sitten alat jo hyvissä ajoin etsiä toista duunia.

Ehkäpä oot ite tehnyt kynnyksen ittelles. Se voi toimia ihan toisin päin kun töihin pääset: minähän osaan edelleen ja täällä töissähän on eri tavalla mukavaa kuin kotona! Tai sitten alat jo hyvissä ajoin etsiä toista duunia.

Juu, siinä voi hyvin käydä myös niin päin. Meillä on tosi kiva työyhteisö, joten ainakin siltä osin töihinpaluu on mukava juttu. Mun itsetuntoni ja usko omaan osaamiseen on nyt vaan hukkunut matkan varrella jonnekin...

Yhteistyössä