Onko muita jotka yrittä kasvattaa ihan sukupuolineutraalisti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitäs mieltä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitäs mieltä

Vieras
häh
Esim. kun tytöiltä aina vaaditaan pingottamista koulussa, ei vaadi sitä vaan saa tehdä vaan niitä aineita mitkä kinnostaa.
Meillä tähän saakka kaikki kokeet vielä kiitettäviä kaikissa aineissa, vaikka ei ole vielä lukenut ollenkaan läksyjä. teke vaan pakolliset tehtävät.

Minusta on niin, että pojilta ei vaadita mitään ja saavat tehdä vaan sitä mitä tykkäävät tehdä. Näin ehtii paneutua tarkemmin johonkin tiettyyn juttuun kun taas tytöt ovat täydellisiä kaikessa, eikä sitten jää aikaa siihen tietttyyn juttuun. Eikä tytöt yleensä ehdi kaikessa täydellisyydessään edes miettiä mikä kiinnostaa.
En tiedä onko maailma valmis siihen, että tyttö saa olla ihan sellainen kuin on. Ei tarvitse yrittää olla nätti tai miellyttää.
Maailman parhaimmat ihmiset ovat lapset ja nuoret naiset, niin vaatimattomia ja ahkeria ja masentuvat usein. Silti heille on vaa pienipalkkasta paskaduunia ja harjoittelupaikkaa kun röyhkeät ja ahneet keski-ikäiset äijät ovat tyhmiä ja ahneita ja laiskoja ja heille riittää hyväpalkkaista duunia.

no mä kyllä kannustan lasta olemaan ihan oma valloittava itsensä huolimatta siitä onko tyttö vai poika.
sukupuolineutraalikasvatus on kyllä tässä yhteiskunnassa aika vaikeaa minusta.

Höpö höpö... Toi ei oo sukupuolineutraalia kasvatusta, vaan feminismiä, joka on "keksitty jo satoja vuosia sitten". Lisäksituohon sinun ajatukseesi liittyy oletus poikien huonommuudesta tyttöihin nähden!

En kasvata sukupuolineutraalisti, sillä pidän hyvänä asiana sitä, että on olemassa kahta eri sukupuolta ja heidän eronsa. Enkä näe esimerkissäsi mitään tuohon viittaavaa. Kyllä meilläkin poika osallistuu kotitöihin ja vaadin samoja asioita, kuin muiltakin perheenjäseniltä. Se ei kuitenkaan mielestäni tarkoita sitä, että yrittäisin jotenkin peittää poikani olevan poika. Kasvatan poikaani hänen lähtökohdistaan käsin, en pakota leikkimään nukeilla, kun se ei ole hänen juttunsa enkä kiellä häneltä esim. nyrkkeilysäkin paukuttamista, mistä hän tykkää.

Jaa. Jos määrittelet asian noin, niin kai se sitten meilläkin menee niin. En vaadi pingottamista koulussa, mutta vaadin sitä, että ne asiat opitaan. Toiset oppivat helpommin, toisilla kestää kauemmin. Apua annetaan, kun sitä tarvitaan.

Mun oma perfektionismi on sisäsyntyistä. Olen kasvanut erittäin miehisessä ympäristössä customoitujen autojen ja moottoripyöräkerhojen maailmassa, enkä pidä itseäni ultrafeminiinisenä. Hikariksi mua ovat jopa opettajat itse haukkuneet. Aikaa mulla riittää kaikkeen ja mielenkiinnon kohteillekin on tilaa.

Mulla on kaksi tytärtä, jotka kasvavat paraikaa. Ulkonäköön ei meillä suurta huomiota kiinnitetä, kunhan on puhdasta yllä ja hygieniasta huolehditaan. Ovat silti käyneet prinsessavaiheen läpi, enkä sitä ole heiltä kieltänyt. Jokainen tekee perheessä oman osansa, enkä usko, että olisin kohdellut poikia toisin, jos minulla sellaisia olisi.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Höpö höpö... Toi ei oo sukupuolineutraalia kasvatusta, vaan feminismiä, joka on "keksitty jo satoja vuosia sitten". Lisäksituohon sinun ajatukseesi liittyy oletus poikien huonommuudesta tyttöihin nähden!

hei, jos kasvatus olisi sama molemmille, olisivat sukupuolet yhtä hyviä.
Jos pojille opetettaisiiin samanlainen vastuuntunto ja kuri ja koskemattomuus toisiin ihmisiin nähden.
mutta erilainen kasvatus alkaa jo sikiönä.
sen vuoksi pojista kasvaa huonompia ihmisiä, kun naiset kasvattavat pojat eri tavalla.

Alkuperäinen kirjoittaja mitäs mieltä:
Maailman parhaimmat ihmiset ovat lapset ja nuoret naiset, niin vaatimattomia ja ahkeria ja masentuvat usein. Silti heille on vaa pienipalkkasta paskaduunia ja harjoittelupaikkaa kun röyhkeät ja ahneet keski-ikäiset äijät ovat tyhmiä ja ahneita ja laiskoja ja heille riittää hyväpalkkaista duunia.

Tuskinpa noin huonolla itsetunnolla varustettu nainen pystyy kasvattamaan hyvän itsetunnon omaavaa vahvaa naista, vaan siirtää omat alistuvat mielipiteensä myös tyttäreen.

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Jaa. Jos määrittelet asian noin, niin kai se sitten meilläkin menee niin. En vaadi pingottamista koulussa, mutta vaadin sitä, että ne asiat opitaan. Toiset oppivat helpommin, toisilla kestää kauemmin. Apua annetaan, kun sitä tarvitaan.

Mun oma perfektionismi on sisäsyntyistä. Olen kasvanut erittäin miehisessä ympäristössä customoitujen autojen ja moottoripyöräkerhojen maailmassa, enkä pidä itseäni ultrafeminiinisenä. Hikariksi mua ovat jopa opettajat itse haukkuneet. Aikaa mulla riittää kaikkeen ja mielenkiinnon kohteillekin on tilaa.

Mulla on kaksi tytärtä, jotka kasvavat paraikaa. Ulkonäköön ei meillä suurta huomiota kiinnitetä, kunhan on puhdasta yllä ja hygieniasta huolehditaan. Ovat silti käyneet prinsessavaiheen läpi, enkä sitä ole heiltä kieltänyt. Jokainen tekee perheessä oman osansa, enkä usko, että olisin kohdellut poikia toisin, jos minulla sellaisia olisi.

Mutta perusmamman mielestä kaikki, mikä tyttöä luontaisesti kiinnostaa, kuten juuri prinsessuus tietyssä iässä (3-7?), on jotenkin huonompaa ja tyhmempää.
Joku kiekon perässä luisteleminen tai maailman saastuttaminen tekniikalla on perusmamman mielestä, joka on automaattisesti opetettu ajattelemaan olevansa huonompi kuin mies, on paaaaaljon hienompaa kuin prinsessaleikit (ihana se prinsessa lehti, lapsi opetetaan ajattelemaan mitä on olla hyvä ihminen)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Jos pojille opetettaisiiin samanlainen vastuuntunto ja kuri ja koskemattomuus toisiin ihmisiin nähden.
sen vuoksi pojista kasvaa huonompia ihmisiä, kun naiset kasvattavat pojat eri tavalla.

Anteeksi mitä? Mitä miehesi sanoi, kun ilmoitit pitäväsi itseäsi parempana kuin häntä?

Taidat olla aika sekaisin? Miten sikiötä kasvatetaan? Pojista huonompia ihmisiä? Luehan muutama kasvatusopas ja etsi faktat niistä ja sieniopaskin voisi olla paikallaan. Kaikki eivät sovi syötäviksi :o

Kasvatan poikaani oleman hyvä ihminen, en hyvä poika. Mutta kutsun häntä kyllä pojaksi, enkä pue häntä tyttöjen vaatteisiin. Oma mieheni osallistuu täysin tasa-arvoisesti kotitöihin, joten minun ei tarvitse mitenkään korostaa näitä asioita pojan kasvatuksessa. Meidän kotona asuu ihmisiä, joilla on myös sukupuoli, enkä koe mitään tarvetta sen kieltämiseen. Kiinnostua saa mistä haluaa ja tehdä itselle tärkeitä asioita, en osaa sanoa vaikuttaako sukupuoli näihin valintoihin.

Jaa. Minä kun oikeesti luulin, että koulussa tehdään niitä asioita mitä opettaja käskee tekemään. Ei siellä valita parhaat päältä tai niitä tehtäviä, jotka nyt vaan sattuvat kiinnostamaan. Tai sitten olen kuin olenkin natsi-äiti, diktaattori suorastaan. :heart:

Täh?
Jahas, kasvatus alkaa jo sikiönä, vaikka ei tiedä edes lapsen sukupuolta. Ja usko pois, hyvin monet pojat kasvatetaan juuri mainitsemallasi tavalla.

Mun mielestä on utopiaa väittää, että naiset ja miehet ovat syntyjään samanlaisia ja että vain ympäristö muovaa heistä erilaisia. Mielestäni se yksi x tai yksi y kromosomi vaikuttaa paljon muuhunkin kuin sukupuolielinten muotoon!

Mutta perusmamman mielestä kaikki, mikä tyttöä luontaisesti kiinnostaa, kuten juuri prinsessuus tietyssä iässä (3-7?), on jotenkin huonompaa ja tyhmempää.
Joku kiekon perässä luisteleminen tai maailman saastuttaminen tekniikalla on perusmamman mielestä, joka on automaattisesti opetettu ajattelemaan olevansa huonompi kuin mies, on paaaaaljon hienompaa kuin prinsessaleikit (ihana se prinsessa lehti, lapsi opetetaan ajattelemaan mitä on olla hyvä ihminen)

Mikä on perusmamma? Millä perustelet tuon väitteen?

No tuosta nyt on tutkimuksia aivan hirveästi. Kyllä markkinamiehiä kiinnostaa paljonko lapsiin laitetaan rahaa, ja se on niin, että poikiin laitetaan paljon enemmän, koska heidän juttujaan pidetään hienompana.

No tuosta nyt on tutkimuksia aivan hirveästi. Kyllä markkinamiehiä kiinnostaa paljonko lapsiin laitetaan rahaa, ja se on niin, että poikiin laitetaan paljon enemmän, koska heidän juttujaan pidetään hienompana.

Jos naiset ylistäisivät, että ostetaan noita prinsessajuttuja ym. ja sitä pidettäisiin hienona ja siihen laitettaiisin rahaa samalla tavalla kuin tekniikkaan, niin tottakai tytöille kasvaisi hyvä itsetunto.

Mutta ei. pojat opetetaan ajattelemaan että ovat parempia ja heidän kiinnostus parempaa. Näin kasvaa paskaperseitä, joista erotaan, kun käyttävät itsekkäästi perheen ruokarahat siihen taulutelevisioon tai uuteen autoon.

Ja pahinta on, että tuo tyttöjen väheksyntä on niin syvällä, että perusmamma ei edes huomaaa sitä. vaan jatkaa vaan perinnettä.

Miksi 6 äitiä kymmenestä haluaa tietää lapsensa sukupuolen ennalta jos sillä ei ole väliä?häh?

Ensinnäkin. Kasvatuksen vaikutus ihmisen persoonallisuuden muodostumiseen on rajallinen. Siitäkin vain pieni osa on tarkoituksellista, suoraa kasvatusta, loput tulee epäsuorasti.

Koululaisia ei vielä ole, mutta en näe mitään syytä, miksi heitä pitäisi evästää erityisesti eri tavalla juuri sukupuolen mukaan. Persoonan mukaan kylläkin.

Ja tytöt ja pojat ovat keskimäärin erilaisia, yritti sille asialle tehdä jotain tai ei.

Mistä johtuu, että kiltempänä pidettyä sukupuolta kohtaan osoitetaan enemmän ruumiillista kuritusta tutkimusten mukaan?
Miksi tytöt kasvatetaan sellaiseksi, joka ei saa näyttää agressiivisuutta eikä pitää ääntä?

Tuntemaan huonommuutta itsestään, olemaan hiljaa ja kiltti?

Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Ensinnäkin. Kasvatuksen vaikutus ihmisen persoonallisuuden muodostumiseen on rajallinen.

Mutta arvojen ja asenteiden osalta kasvatuksen merkitys on sitäkin suurempi. Ja se onkin sitten kinkkisempi juttu, että mitkä asiat juontuvat persoonasta ja mitkä ympäristöstä. Ne persoonalliset ominaisuudetkin kun voi valjastaa niin kovin monenlaiseen toimintaan.

Yhteistyössä