Onko muita jotka tuntevat itsensä epäsosiaalisiksi ja hyvin itsekseen/perheensä kanssa viihtyviksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja erakko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

erakko

Vieras
Olen 30v nainen, minulla on yksi 4v lapsi ja mies. Ammatiltani olen osastonsihteeri, eli työ ei ole yltiösosiaalista, mutta toki olen paljon eri ammattiryhmien ja potilaidenkin kanssa tekemisissä.

Vapaa-ajalla minulle riittää, että soittelen äitini kanssa usein, näen sisartani ja hänen lastaan kerran kahdessa viikossa, miehen veljen perhettä kerran viikossa ja soittelen ystäväni kanssa joka asuu kauempana viikoittain. Lisäksi minulla on lenkkikaveri jonka kanssa käyn satunnaisesti lenkillä.

Silloin tällöin voin lähteä esim. lastenvaatekutsuille ja ala-asteaikaisten tyttökavereiden kanssa bilettämään, eli nykyään kerran vuoteen, mutta muuten en kaipaa sosiaalista elämää yhtään enempää. Olenko outo lintu?

Et, mä viihdyn ihan vallan mainiosti oman porukan kesken..Toki joskus kaipaa muutakin seuraa, mut sellanen päivittäin hengailu tai tuntitolkulla oleminen saa mut lähinnä ahdistumaan..

et ole. Mäkin viihdyn aikapaljon itsekseni ja perheen kanssa. Mun unelma olisi asua erakkona jossain keskellä metsää, ilman naapureita. Toisaalta, mua kyllä pidetään välillä vähän kummallisena- kaikki luulee että olen kovin sosiaalinen.

Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;24512644:
et ole. Mäkin viihdyn aikapaljon itsekseni ja perheen kanssa. Mun unelma olisi asua erakkona jossain keskellä metsää, ilman naapureita. Toisaalta, mua kyllä pidetään välillä vähän kummallisena- kaikki luulee että olen kovin sosiaalinen.

Sama juttu, sillon kun olen ihmisten ilmoilla niin tulen toimeen kaikkien kanssa ja puhun paljon, ihmiset olettaa että miä olen oikein sosiaalinen elukka :D Päinvastoin, vapaa-ajalla olen täysin erakko =)

Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;24512681:
Juuri näin :D

Juu, sama myös minulla :D Tarvittaessa juttelen hyvinkin tuntemattomien ihmisten kanssa esim. jumpassa, tai leikkikentällä, mutta toisaalta kyläily puolin ja toisin esim. isommalla porukalla kavereiden kanssa, "tyttöjen illat" tms, ei oikein innosta... :0

Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;24512644:

Minä myös- mä vaan viihdyn niin peevelin hyvin mieheni ja lasteni seurassa ettei siihen muita liikaa kaivata. Ja tarviin yksinäisyyteni välillä.

Mä en jaksa painetta siitä että tarttis kokoajan olla menossa jonnekin, nähdä kaikkia jnejne. Enkä pelkää kuitenkaan sitäkään että jos jotain tapahtus jäisin yksin. a siksi että osaan olla yksin ja b siksi että mun luonne tapaa löytään kavereita jos tahdon niin.

[QUOTE="vieras";24512716]Sullahan on enemmän sosiaalista elämää kun mulla, tosin en kyllä enempää kaipaakaan. Olen tyytyväinen näin.[/QUOTE]

Näinpä täälläkin. Toiset saa energiaa runsaasta seuraelämästä, minulla taas akut latautuu kun saan olla itsekseni / perheen parissa. Näin me ollaan erilaisia ja hyvä niin. :)

Minä myös- mä vaan viihdyn niin peevelin hyvin mieheni ja lasteni seurassa ettei siihen muita liikaa kaivata. Ja tarviin yksinäisyyteni välillä.

Mä en jaksa painetta siitä että tarttis kokoajan olla menossa jonnekin, nähdä kaikkia jnejne. Enkä pelkää kuitenkaan sitäkään että jos jotain tapahtus jäisin yksin. a siksi että osaan olla yksin ja b siksi että mun luonne tapaa löytään kavereita jos tahdon niin.

Joo, tätähän joka tuutissa toitotetaan,että kannattaisi pitää ystäviin yhteyttä ja osallistua kaiken maailman kissanristiäisiin, että sitten kun lapsen kasvaa ei jäisi yksin, tai jos tulee ero tms tms. Mutta mä ajattelen samoin kuin sinä, että mä viihdyn hyvin itseksenikin ja jos myöhemmin tulee tilanne että haluaa enemmän nähdä ihmisiä, niin varmaan keksin sitten keinot löytää uusia kaveritakin.

Alkuperäinen kirjoittaja Miä;24512672:
Sama juttu, sillon kun olen ihmisten ilmoilla niin tulen toimeen kaikkien kanssa ja puhun paljon, ihmiset olettaa että miä olen oikein sosiaalinen elukka :D Päinvastoin, vapaa-ajalla olen täysin erakko =)

Kuten myös, kotiin kun pääsen niin viihdyn vallan hyvin omassa mukavassa seurassani. Kavereita ei oikein ole koska en tykkää olla kokoajan jonnekin menossa. Enkä edes kärsi tilanteesta, lasten mielestä minun pitäisi tavata enemmän ihmisiä ja olla sosiaalisempi.

Alkuperäinen kirjoittaja Miä;24513092:
Ovat :D Miulla on onneksi yksi ystävä jota ei häiritse tämä miun sosiaalinen omituisuuteni.. Oikeestaan hassua kun sen ihmisen elämä on vilkkaampaa kun lentokentällä :xmas:

Sinä olet tuki ja turva, hän tietää aina mistä sinut löytää ja ettet ole koko ajan varattuna. Oisko näin?

Tämä on tälläiselle erakolle, oikein sopiva tapa kohdata ihmisiä..
On ihmisiä,joita tapaan mielelläni ja en ole täysin eristäytynyt, mutta reviirini on rajoittunut ja
tarvitsen yksinoloa. Olisi oikeastaan kamalaa, jos tuntisin kaikki palstailijat livenä.. se kuormittaisi osa-aika erakon sietokykyä, etenkin, jos heitä pitäisi tavata sillä intensiteetillä, jolla täällä vietän aikaani.

Rakastan yksinoloa ja omaehtoista sosiaalisuutta. Joudun olemaan työn/opisken osalta sen verran sosiaalinen, että sitä kaipaa hiljaisuutta ja yksinoloa, enemmän nykyään kuin koskaan aikaisemmin. Kotona on pakko olla sosiaalinen, sana pakko, koska kanssakäyminen perheen kanssa on varmaan kaikille eduksi ja tärkeää. Minulle oikeasti välillä riittäisi sosiaaliseksi kanssakäymiseksi muun maailman kanssa se, että menen kirjastoon kirjani kanssa ja toivon, ettei kukaan puhu minulle.

Yhteistyössä