Onko muita jotka tunnustavat käyttävänsä usein eineksiä ja valmisruokia? Suosikkinne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja alkuper.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Niin tuohon kiireeseen vielä, joskus jos meillä on oikeen kiirus ja töissä mennyt pitkään, niin tehdään niin että annetaan lapsille pikkusen välipalaa silloin viiden aikaan, ja ruoka syödään sitten klo 19-20 välillä. Eli siis vaihdetaan iltapalan ja päivällisen paikkaa. Ittelläkin mukavampi sitten laittaa ruokaa kun lapset ei kilju vieressä nälkäänsä.

Meillä on tällainen rytmi, vaikka lapsi vielä kotihoidossa, mutta ihan tulevaisuuttakin ajatellen.

Mutta, eineksiäkin käytetään joskus, esim. tänään aiotaan syödä Vatajan nakkeja ja Rainbow:n lankkuperunoita. Tykkään noista, kun eivät ole täynnä lisäaineita, perunoissa vain perunaa ja auringonkukkaöljyä, nakit nitriitittömiä ja natriumglutamaatittomia. Lisäksi pidän pakastimessa kalapuikkoja ja joskus kasvispihvejä tms. varalta sellaisia tilanteita varten, kun edellispäivän iltaruoalta ei ole jäänyt (esim. noita nakkeja ja lankkuperunoita teen vain kerralla syötävän määrän, eivät oikein toimine lämmitettyinä), ja ulkoilun jälkeen pitää saada suht. pikaisesti evästä. Noille keittää kaveriksi esim. pastaa aika äkkiä.

Meillä syödään eineksi lähes joka arkipäivä, ainoastaan viikonloppuisin teemme itse ruokaa.
Suosikkeja on se ihan perinteinen Saarioisen makaronilaatikko, onkohan se Apetit-merkkinen perunamuusi, joka on sellaisessa kipossa, tietysti nakit, kalapuikot yms. maistuu.
Teillä on aika suppea ruokavalio jos liki jokapäivä syötte eineksiä ja tuossa on vaihtoehdot.

Vaikka olenkin kotiäiti eikä mieskään tee vuorotyötä, niin kyllä meillä silti viikottain syödään JOTAIN einestä: lihapullia, kalapuikkoja, maksalaatikkoa, nakkeja, ranskalaisia, sipuliperunasekoitusta... Just heitin uuniin sipuliperunasekoituksen, juureskuutioita ja kalapuikkoja, kaikki siis pakasteita. Kotimaisiakin kalapuikkoja lukuunottamatta. :)

Kalapuikot
Kananugetit
Nakit ja Grillimakkarat
Pinaattiletut
Maksalaatikko
Ranskalaiset
Kasvispihvit (jos ovat lähikaupassa -30%)
Kalapyörykät (jos ovat lähikaupassa -30%)
Pakastewokkivihanneksia + joskus muita Pakastekasvissekoituksia
Maissia ja Babyporkkanoita
Nuudeleita
Pakastepatonkeja
Coctailpiirakat

Siinä mun syntilistani. :ashamed:

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
[QUOTE="vieras";22894560]Et kuitenkaan ole ehtinyt ilmeisesti käydä edes peruskoulua loppuun.[/QUOTE]

miten niin? kyllä mie olen koulua käyny. jos sie nuita kirjotusvirheitä meinaat?

Chipsterssin kalapullat ovat hyviä keitossa, kastikkeessa tai ihan vain lämmitettyina ja tillikermaviiliin dipattuina.
Lisäksi broileripullia ja rusinatonta maksalaatikkoa ostetaan pari kertaa kuussa.

Perunasipulisekoitusta meillä on aina, samoin useita sortteja erilaisia pakastevihanneksia.
Ja kun oivallettiin miten paljon 1 v pitää kiehautetusta hemapa:stä aloin taas pitämään sitäkin pakastimessa.

Kyllä meillä syödään eineksiä:
kalapuikkoja
kananugetteja
pinaattilättyjä
metripizzaa, joskus pakastepizzaa
lihapiirakkaa
nakkeja/makkaraa
pussi perunamuusia
lihapullia
he-ma-pa
ja 4v:n suosikki on kukkakaali-porkkana-parsakaali pakaste
perunasipulisekoitusta mä en edes laske einekseksi, kiusaukset tehdään aina siitä
ranskalaisia

Mutta kyllä tehdään itsekin paljon, noita silloin kun tarvii saada nopeesti ruokaa tai osa perheestä syö jotain jämiä, mikä ei kaikille kelpaa, niin osa saa eineksiä. Enkä mä koe niiden käytöstä yhtään huonoa omaatuntoa, helpottaa vaan arkea, enkä jaksa stressata ruuanlaitosta. Marjoja ja hedelmiä meillä syödään varmasti enemmän mitä keskiarvo on.

Itse en edes käytä tuota kiirettä "tekosyynä", vaan voin tunnustaa ihan suoraan, että en näe mitään järkeä tuhlata kallista vapaa-aikaa tuntitolkulla jotain ruokaa laittamassa, kun sen ajan voi käyttää paljon järkevämmin esim. lukemalla lapsille tai olemalla pihalla heidän kanssaan. Yksinkertaisimmankin ruuan laittamiseen aivan älyttömästi aikaa, plus vielä päälle kauhea siivoaminen, eli ei kannata.

Tein eilen lasagnea niin, että valmiina otin vain levyt. Kastikkeet itse siis, eikä mennyt aikaa tuntitolkulla. Mihin arkiruokaan niin pitkään menee? Tietysti joku uunissa hautuva liharuoka voi olla sellainen.

En saa kovinkaan paljoa käytettyä aikaa vihannesten pilkkomiseen tai perunoiden keittämiseen. Pitää osata ajoittaa kaikki oikein, eikä siistinä pitäminenkään ole aikaa vievää. Sitä mukaa tavaroita takaisin paikoilleen, kun ei tarvita. Hyvä kokki pitää työpisteen aina siistinä ;)

[QUOTE="vieras";22894635]Mikä vittu sua molopää vaivaa, kun kirjoitus on tuommosta?[/QUOTE]

parit kirjotusvirheet? mitä muuta vikkaa tuossa on? sait kuiten selvän ko kerta kommentoit takasi

pinaattilätyt
maksalaatikko
lasagnette-ainekset
pakastepizzat
Saarioisten roiskeläppäpizzat

Näitä ainakin tulee syötyä :)

Ja peruna-sipulisekoitus ja ranskalaiset eivät ole eineksiä. Ne ovat pakastettuja raaka-aineita.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä