Onko muita jotka tunnustavat käyttävänsä usein eineksiä ja valmisruokia? Suosikkinne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja alkuper.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

alkuper.

Vieras
Tuntuu että melkein kaikki kertovat valmistavansa joka päivä itse ruokansa, ihan alusta asti. En tajua miten ehditte, varsinkin vuorotyöläiset.

Uskaltaako kukaan minun lisäkseni tunnustaa että tekevät itse ruokaa vain 1-2 kertaa viikossa, eli vapaapäivinään, ja muuten käyttävät valmisruokia tai eineksiä? Mitkä ovat suosikkinne?

Meillä suosikkeja ovat pakaste-pinaatti-ja kasvissosekeitto, joskus myös kala-ja siskonmakkarakeitto, maksalaatikko, pinaattiletut, lihaperunasoselaatikko, makaronilaatikko, pinaatti-perunasose (pakaste) sekä pakastetut coctailpiirakat munavoin kanssa. (jälkimmäinen on sentään itse tehtyä) Joskus syödään myös niitä ihania pakaste-thairuokia. (neliskanttinen pakkaus) :-)

älä huoli, täällä on yksi :D valmiit pinaatti & porkkanaletut ovat perheessämme suosittuja, samoin ne pastasoossit purkeissa.. dolmiohan se merkki taisi olla. ja pirkan kiviuuni-pitsat

tein ennen vuorotyötä mutta ehin silti tehä ruuan jokapäivä. meillä ei syä eineksi juurikaan. teen kaikki alusta asti. miehen pyytämää lihaa ja kalaa. potut,sipulit ja porkkanat omasta maasta...

Me tehtiin yhteen väliin miehen kanssa molemmat vuoroo ( tai mä siis 3-vuoroa ja mies vaan muuten epäsäännöllistä), ja silti oli kyllä aina aikaa se puoli tuntie tehdä ruokaa! Mä en kyllä voi käsittää miten ei muka ole aikaa tehdä ruokaa. Pakastevihanneksia toki minäkin käytän joskus, mutta ikinä ei syödä täysin einestä.

Me välillä syödään kun laiskottaa tai tajuaa vasta 12 et pitäis jotain syödäkkin eikä mitään oo tehtynä.. syödään perunasoselaatikkoa tai perunamuussia ja jauhelihakastiketta.. pussiperunamuussikin joskus ja kalapuikkoja sit vähän useemmin :D... aina tää äiti ei vaan jaksa tehä, mut enimmäkseen kylläkin teen ite :)

Minä käytän esim valmiswokkeja joita sitten "piristän" omilla raaka-ainelisillä.
Ja sitten ap:n listalta myös niitä coctailpiirakoita joskus.
Varmasti paljon muitakin, mutta en vain heti hokaa eli vaikka teen mielelläni paljon itse, en ole fanaatikko asiassa. Jos jokin eines on hyvää niin toki kelpaa meille.

Meillä syödään valmisruokia ja puolieineksiä jonkun verran:
- lidlin pussimuusia
- kalapuikkoja
- peruna-sipulisekoitusta
- verilettuja
- lihapullia
- jauhelihapihvejä
- kananuggetteja
- nakkeja tai lenkkimakkaraa
- jauhemaksapihvejä
- joku valmis lasagne
- lihaperunasoselaatikko

yleensä siis yhdellä kerralla jotain noista tai kahta, mutta noin kerran viikossa, korkeintaan kaksi kertaa viikossa. muuten tehdään ruoka itse.

Kalapuikot, pizzat, lihaperunasoselaatikko, pinaattiletut, mustamakkara, kananugetit, lihapullat, hernekeitto, maksalaatikko ja nakit ovat meillä vakio-ostoksia valmisruoista.

En kärsi yhtään huonosta omasta tunnosta valmisruokien takia. Olen niin uupunut iltaisin töiden jälkeen, etten todellakaan jaksaisi kokata, eikä lastenkaan kärsivällisyys riittäisi odottamaan ruokaa varttia kauempaa.

Kyllä meillä on aina eineksia (pinaattilettuja, lihaperusoselaatikkoa, makaronilaatikkoa) varalla, kun on niitä päiviä, että tullaan kylästä tai ulkoa sisään ja ruokaa pitäisi olla heti tarjolla, eikä edelliseltäkään päivältä ole jäänyt tähteitä. Tai ei ole käyty kaupassa...

[QUOTE="vieras";22894068]Meillä syödään valmisruokia ja puolieineksiä jonkun verran:
- lidlin pussimuusia
- kalapuikkoja
- peruna-sipulisekoitusta
- verilettuja
- lihapullia
- jauhelihapihvejä
- kananuggetteja
- nakkeja tai lenkkimakkaraa
- jauhemaksapihvejä
- joku valmis lasagne
- lihaperunasoselaatikko

yleensä siis yhdellä kerralla jotain noista tai kahta, mutta noin kerran viikossa, korkeintaan kaksi kertaa viikossa. muuten tehdään ruoka itse.[/QUOTE]

Tältäkin listalta löytyi meillekin sopivaa eli nugetteja ostan aina joskus.
(Usein niin että pienimmille nugetteja ja isommille hornetteja ja tarjolla sitten riisin ja wokin kanssa)

Meillä syödään eineksi lähes joka arkipäivä, ainoastaan viikonloppuisin teemme itse ruokaa.
Suosikkeja on se ihan perinteinen Saarioisen makaronilaatikko, onkohan se Apetit-merkkinen perunamuusi, joka on sellaisessa kipossa, tietysti nakit, kalapuikot yms. maistuu.

En minäkään tajua miten joku ei kerkeä tekemään ruokaa itse. Mun puolesta kukin saa syödä mitä mieli tekee :D Mutta onko kiire tekosyy?

Itse teen 2 vuorotyötä ja opiskelen päälle ja mies on pari päivää aina töissä ja 1-2 vapaalla. 2 lasta on. Keretään tehdä ruoka yleensä alusta asti itse. Käytän kyllä eineksiäkin joskus, mutta kiire ei ole syynä, vaan puhtaasti laiskuus :) Pinaatti- ja veriletut ostan valmiina, sekä ranskikset ja kalapuikot. Mutta siihen ne jääkin. En oo ikinä mitään valmis muusseja tai keittoja edes maistanut.

Niin tuohon kiireeseen vielä, joskus jos meillä on oikeen kiirus ja töissä mennyt pitkään, niin tehdään niin että annetaan lapsille pikkusen välipalaa silloin viiden aikaan, ja ruoka syödään sitten klo 19-20 välillä. Eli siis vaihdetaan iltapalan ja päivällisen paikkaa. Ittelläkin mukavampi sitten laittaa ruokaa kun lapset ei kilju vieressä nälkäänsä.

Alkuperäinen kirjoittaja öh;22894151:
En minäkään tajua miten joku ei kerkeä tekemään ruokaa itse. Mun puolesta kukin saa syödä mitä mieli tekee :D Mutta onko kiire tekosyy?

.

Itse en edes käytä tuota kiirettä "tekosyynä", vaan voin tunnustaa ihan suoraan, että en näe mitään järkeä tuhlata kallista vapaa-aikaa tuntitolkulla jotain ruokaa laittamassa, kun sen ajan voi käyttää paljon järkevämmin esim. lukemalla lapsille tai olemalla pihalla heidän kanssaan. Yksinkertaisimmankin ruuan laittamiseen aivan älyttömästi aikaa, plus vielä päälle kauhea siivoaminen, eli ei kannata.

Annan joitain eineksiä, koska lapset eivät syö kaikkea mun tekemää. En ole kovin hyvä kokki. Joskus annan valmis lihapullia, kalapuikkoja, kana nuggetteja sekä porkkanalättyjä. Perunan keitän aina itse, :)

Uusimmat

Yhteistyössä