Onko muita jotka oikeasti, vilpittömästi vaan haluavat hoitaa lapsensa kotona?

• Viestiketjun aloittaja "kotiäitee"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Minä. Mä teen 50% työaikaa, ja lapset kotona. Kun mies tekee normiviikkoa, mä teen viikonloppuja tms, eli aina joku kotona lasten kanssa. toimii meillä, eikä kukaan ole ratkaisua ihmetellyt. En mä pelkällä kht;n varassa kovin kauaa pärjäis, tästä ratkaisusta saa palkkaa ja kht.

Mua ei kukaan ole patistellut töihin. Mä alan etsimään duunia sitten, kun perheen kuopus täyttää sen 3v. Sitä ennen en tee elettämään töiden suuntaan.

Mä nimenomaan haluan hoitaa lapset kotona 3v ikään saakka ja niin aion tehfdä. Mä kyllä periaatteessa vopisin mennä duuniin, jos mies jäisi kotiin, mutta se ei ole taloudellisesti kannattavaa.

Ken guru
[QUOTE="no niin";24035897]Taas jakelet mielipiteitäs ainoana totuuten.. En mä ainakaan kadehdi tuota mallia jos niin tekisin niin varmasti toteuttaisin itsekin.[/QUOTE]

Ihan omia mielipiteitäni kirjoitan, kuten kaikki muutkin tällä palstalla.

"meikä"
Tuosta eläkkeestä tuli mieleen tuttu perhe, vaimo hoito 4 lasta kotona ilman että kävi töissä välillä ollenkaan..mies elätti perheen eikä naiselle kertynyt eläkettä ollenkaan.

Sit lapset kasvoi aikuisiksi, vanhemmille tuli ero ja mies meni uuden kanssa naimisiin. Nainen tulottomana ja ammatittomana jäi tyhjän päälle, kukaan ei halunnut palkata keski-iän ylittänyttä ja ammatitonta. Rahaa ei tullut ja asuntokin meni.

Aika akru tarina miten pahimmillaan tuossa voi käydä :(

Koulussa ja töissä olin ennen raskauksia, töihin varmaankin menen lapsien jälkeen tai opiskelen jonkin ihan uuden ammatin, mutta mun ja miehen yhteinen päätös oli, että minä jään kasvattamaan nämä naperot kotiin. Miehellä oma yritys niin mulla oli helpompi jäädä. Ja näin menemme vielä ainakin jonkin aikaa. Hyvä päätös meille!

Ihan omia mielipiteitäni kirjoitan, kuten kaikki muutkin tällä palstalla.
Niinpä, se on jännä kun jokainen täällä kertoo oman mielipiteensä johonkin asiaan mut sitten kun se jollain tavalla kolahtaakin johonkuhun niin tullaan sanomaan et "taasko tämä ainoa totuus muka" :D Menee monilla puurot ja vellit ihan sekaisin jos sattuu vähän sohaisemaan pikkasenkaa arempaan paikkaan.

Ken guru
Niinpä, se on jännä kun jokainen täällä kertoo oman mielipiteensä johonkin asiaan mut sitten kun se jollain tavalla kolahtaakin johonkuhun niin tullaan sanomaan et "taasko tämä ainoa totuus muka" :D Menee monilla puurot ja vellit ihan sekaisin jos sattuu vähän sohaisemaan pikkasenkaa arempaan paikkaan.
Näin. Lähes aina laitan viestiini, että: mun mielestä...olen sitä mieltä että...Nyt en sitä laittanut, koska en edes kuvitellut että tuota kirjoitustani voisi ottaa jollain muulla tavalla kuin omana mielipiteenäni. Kirjoituksestani suivaantunut ei edes tuon perusteella tiedän omaa kokonaisvaltaista näkökantaani asiaan, ainoastaan sen, mitä mieltä olen mummeliisan perheen järjestelyistä.

Kerrottakoon nyt vaikka tässä, että vaikka oma äitini oli kotona siihen asti kunnes menin toiselle luokalle, ei minusta ole itse kierrättämään tuota hyvää. Arvostan todella kotiäiteyttä, ja niitä ketkä siihen pystyy. Suivaantumisen varalta sanottakoon nyt myös, että arvostan myös niitäkin, jotka jaksavat käydä töissä....itse muuten kuulun tuohon "ryhmään".

Olen kyllä huomannut sen, että tällä palstalla on sellainen/sellaisia, joille jokainen kirjoitukseni on punainen vaate, sanoin mitä hyvänsä. (Ja jos sanon liipa laapaa, niin en ole älykäs tms..). Itse kirjoitan tänne ns. tunnistettavasti, omalla nimimerkilläni (tein sen myös harmaana). Mielestäni sellainen on selkärangatonta, että harmaana ja tunnistamattomana huutelee törkeyksiä toisten kirjoituksiin. Ja tuollaiset: "taas jakelet..." kommentit tuntemattoman kirjoittamana eivät ole kovinkaan älykkäitä, mm. siksi että eivät selvästi viittaa mihinkään aikaisempaan kirjoitukseen.

Siinä nyt tuli tämän ihmisen mielipide tästä asiasta, sori kun tuli sun ketjun perään näin pitkänä "vuodatuksena". Yleensä en jaksa kuluttaa omaa energiaanin ko. viestien miettimiseen.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
aijaa
Siinä nyt tuli tämän imisen mielipide tästä asiasta, sori kun tuli sun ketjun perään näin pitkänä "vuodatuksena". Yleensä en jaksa kuluttaa omaa energiaanin ko. viestien miettimiseen.
Sähän se oot yksi pahimmista jankkaajista ja vastaanväittäjistä, joka ei muita tapoja tunne kuin omansa :D Aika kova linjanveto toi "en jaksa kommentoida", ihan repesin täällä..

"Vieras"
[QUOTE="kotiäitee";24034349]Melkein vauva vielä :/
Lapsettomathan tietää aina parhaiten ;)
todella harmi jos vielä haluat itsekin hoitaa lasta kotona mutta mahdollisuutta ei ole, tosi harmi! :/[/QUOTE]

Aika outo tölväisy meitä lapsettomia kohtaan. Tiedoksi ettemme ole samaa massaa eikä ainakaan mulle tulisi sen paremmin lapsettomana kuin lapsellisenakaan ruveta neuvomaan toisia ratkaisuissa!! Ja mihin unohtui se että usein ne on toiset vanhemmat, ei suinkaan lapsettomat, jotka ihmettelee jos ei mene töihin. Mutta lapsettomia on niin kiva syyttää ja ivata.

Minä olen halunnut ja niin tehnytkin. Eikä ole erityisen hyvätuloista miestä ollut. Itsellä ollut työpaikka, josta saanut hoitovapaata. Asiat on vaan tehty niin, että pienet on kotona hoidettu.
Enkä kadu päivääkään. Isommat , jo aikuiset lapset ovat niin tasapainoisia, onnellisia yms.
Ap: lla mielestäni juuri oikea asenne, josta iloa hälle itselleenkin loppuelämän. :)

Ken guru
Sähän se oot yksi pahimmista jankkaajista ja vastaanväittäjistä, joka ei muita tapoja tunne kuin omansa :D Aika kova linjanveto toi "en jaksa kommentoida", ihan repesin täällä..
Kommentoida toki jaksan. Kirjoitin: "en jaksa kuluttaa energiaani ko. viestien miettimiseen".
Etkä tainnut lukea lainaamaasi kirjoitustani huolella kun kirjoitit etten mielestäsi tunne muita tapoja kuin omani.

ja taas
Kommentoida toki jaksan. Kirjoitin: "en jaksa kuluttaa energiaani ko. viestien miettimiseen".
Etkä tainnut lukea lainaamaasi kirjoitustani huolella kun kirjoitit etten mielestäsi tunne muita tapoja kuin omani.
Jankuti jankuti, jäkä jäkä..jos sulle jaksais väittää vastaan niin kuinka monta viestiä pystyisit kirjoittaan tähänKIN ketjuun? Vai meneekö sullakin raja jossain ja tajuat ettei aina tarvi lähteä kisaileen?

Ken guru
Jankuti jankuti, jäkä jäkä..jos sulle jaksais väittää vastaan niin kuinka monta viestiä pystyisit kirjoittaan tähänKIN ketjuun? Vai meneekö sullakin raja jossain ja tajuat ettei aina tarvi lähteä kisaileen?
Kirjoita seuraavan kerran tunnisetettavalla nimimerkillä niin tiedän olla vastaamatta sinulle. Muuten kommentoin ja vastaan juuri niihin viesteihin mihin haluan, kestit sitä tai et.

"sivustaseuraaja"
Voi ken guru, sä oot liian helposti provosoitavissa..ja pikkasen huvittavakin, antaisit vaan olla :) Jokaiseen nälväisyyn ei tarvi lähteä, sä tuot sodan mukanas.

Olisihan se kivaa. Pitäsi vain olla sellainen työ, jota voisin kotoa käsin tehdä. Vuositolkulla pelkkänä äitinä oleminen ei olisi minulle riittänyt. Tosin en usko, että noiden omien lasten kanssa olisi työnteosta kotona mitään tullut.

"sssss"
En jaksanut kaikkia vastauksia lukea, mutta kommentoin nyt lyhyesti. Ihanaa huomata, että löytyy muitakin samanlaisia. Meillä nuorin lapsi nyt 3,5-vuotias. Kotona lapset olen hoitanut ja vieläkään ei ole kiire töihin. Tullaan hyvin toimeen, vaikka itselläni ei lapsilisien lisäksi tuloja tällä hetkellä olekkaan. Mies keskituloinen. Ei ole uutta taloa eikä uusia autoja, mutta lainat on maksettu. Syödään ihan tavallista kotiruokaa, lapsilla siistit vaatteet päällä, laskut saadaan maksettua jne. Emme matkustele kuin ehkä kerran vuodessa lasten kanssa jossain päin suomea. Omista menoistamme ollaan PALJON jouduttu tinkimään, mutta mielestäni ollut sen arvoista. Töihin menen sitten kun on sen aika, ja kyllä, uskon työllistyväni suht helposti. Nämä pikkulapsivuodet elämästä haluan antaa lapsilleni.

"vieras"
Se täytyy sanoa, että ne on yleensä lapsettomia, jotka hoputtaa töihin tai kyselee, onko ikävä hommia... Sen kyllä tietysti ymmärtää, kun ne ei mitään asiasta tiedä.

Avovaimo
Ihanaahan se olisi olla kotona vaikka miten kauan. Mutta minun ainakin pitää jossakin vaiheessa mennä töihin tienaamaan. Muuten ei miehelläni ole mahdollisuutta kokea koti-isyyttä.

Provoilen sen verran, että totean: sääliksi käyvät ne miehet, jotka joutuvat painamaan pitkää päivää rahoittaakseen vaimon kotiäitiyttä, ja havahtuvat liian myöhään huomaamaan että siinä ne elämän ihanimmat vuodet menivät työtä tehden.

"kotiäitee"
Ihanaahan se olisi olla kotona vaikka miten kauan. Mutta minun ainakin pitää jossakin vaiheessa mennä töihin tienaamaan. Muuten ei miehelläni ole mahdollisuutta kokea koti-isyyttä.

Provoilen sen verran, että totean: sääliksi käyvät ne miehet, jotka joutuvat painamaan pitkää päivää rahoittaakseen vaimon kotiäitiyttä, ja havahtuvat liian myöhään huomaamaan että siinä ne elämän ihanimmat vuodet menivät työtä tehden.
No voin sen verran omasta elämästä vielä kertoa, että on myös mieheni päässyt kokemaan koti-isyyttä puolen vuoden verran... teimme pienet vaihtarit silloin :)
Mutta ei mies ole valittanut vaikka työtä tekee ja minä kotona, arvostaa sitä. Ja minä arvostan miehen työssäkäyntiä. Kumpikin tekee oman osansa jotta kaikilla on hyvä olla!

Yhteistyössä