onko muita jotka ajattelevat näin....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sekavaako
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
jep, minä olen maksanut matkan luottokortilla :) se on tullut selväksi neljän sivun verran :)

Ei, vaan olet ottanut luottokortillasi kulutusluottoa lomamatkaa varten. Olet siis siis lomaillut velaksi, ottanut kulutusluottoa loman kaltaisen normaalin menoerän kattamiseksi.

Vaikka turhahan tätä keskustelua on enää jatkaa. Kaikki pointit ovat tulleet esiin ja ap ei siitä huolimatta halua tajuta, mistä tässä koko ketjussa on ollut kyse. Ap ei saanut avaukseensa haluamansa kaltaisia vastauksia ja ottaa nyt kaiken itseensä ja omaan elämäntapaansa kohdistuvana arvosteluna (jota tämäkään kommenttini siis ei missään nimessä ole).

jep, minä olen maksanut matkan luottokortilla :) se on tullut selväksi neljän sivun verran :)

Jatkossakin kannattaa maksaa matkat luottokortilla koska tämä antaa lisäsuojan (tätä on selitetty jo sivulla 2 kun kysyit miten korttia käytetään järkevästi).

Mutta lähtekää seuraavalle matkalle vasta kun teillä on sen verran säästöjä että ette tarvitse käyttää kortin lainamahdollisuutta vaan voitte maksaa jokaisen laskun kokonaisuudessaan.

[QUOTE="vierailija";29478939]Täällä saa aina sättimistä :) Olihan tuolla jokunen vastaus, jossa on eletty samalla tavalla kuin sinä. Uskoisin, että varsinkin nuorten keskuudessa on aika tavallista, että huvitellaan ensin ja lasku siitä maksetaan vasta jälkikäteen. Ongelmat syntyvät, jos tapahtuu jotain, ettei olekaan varaa maksaa. Monen nuoren velka- ja ulosottokierre on alkanut juuri niin. On laskettu, että on varaa maksaa ja sitten sattuu jotain yllättävää eikä olekaan. Joudutaan siirtämään laksujen eräpäiviä, jättämään laksuja maksamatta ja pian niitä on kertynyt sellainen pino, ettei tulot enää riitäkään selviytymään sotkusta.[/QUOTE]

ymmärrän kyllä mitä tarkoitat, tuntui vain niin uskomattomalta lukea vastauksia luottokortin vingutuksista ja yli varojen elämisestä, koska en mielestäni niin ole koskaan elänyt, ei mun tarvitse luottolaskuja maksella kuukausittain tai laskea senttejä ruokakaupassa, ei tarvinnut siis silloinkaan kun oli luottokorttilaskua loman jälkeen, toki tiedostan, että jos jokin mullistava taloudellinen romahdus olisi tuossa reissun jälkeen tullut, niin olisi varmasti ollut tilanne se, että jokainen sentti olisi laskettava.
Olemme kuitenkin siinä onnellisessa asemassa, vaikkemme mitään multimiljonäärejä olekkaan, että muutaman kuukauden työttömyys tai sairastuminen ei pistäisi pakkaa sekaisin, ei vaikka siinä olisi se luottokortti maksettavana.

Olemme kuitenkin siinä onnellisessa asemassa, vaikkemme mitään multimiljonäärejä olekkaan, että muutaman kuukauden työttömyys tai sairastuminen ei pistäisi pakkaa sekaisin, ei vaikka siinä olisi se luottokortti maksettavana.

Tämä ei ole mikään perustelu miksi teidän jatkossakin pitäisi toimia hölmösti. Kun teillä on kaikki edellytykset säästää vähän ja samalla lopettaa luottokortin lainamahdollisuuden turhaa käyttöä.

Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;29478954:
Ei, vaan olet ottanut luottokortillasi kulutusluottoa lomamatkaa varten. Olet siis siis lomaillut velaksi, ottanut kulutusluottoa loman kaltaisen normaalin menoerän kattamiseksi.

Vaikka turhahan tätä keskustelua on enää jatkaa. Kaikki pointit ovat tulleet esiin ja ap ei siitä huolimatta halua tajuta, mistä tässä koko ketjussa on ollut kyse. Ap ei saanut avaukseensa haluamansa kaltaisia vastauksia ja ottaa nyt kaiken itseensä ja omaan elämäntapaansa kohdistuvana arvosteluna (jota tämäkään kommenttini siis ei missään nimessä ole).

no olen sitten ottanut kulutusluottoa ja lomaillut velaksi, pitäisikö mun nyt alkaa itkemään?

Kerrotko ystävällisesti mistä tässä ketjussa sitten on kyse jos en sitä tajua? olen saanut opastusta ja vinkkejä säästämiseen? todennut, että olen tässä asiassa huono?

tokihan sitä jokainen itseensä ottaa jos arvostellaan negatiivisen sävyyn.

Tämä ei ole mikään perustelu miksi teidän jatkossakin pitäisi toimia hölmösti. Kun teillä on kaikki edellytykset säästää vähän ja samalla lopettaa luottokortin lainamahdollisuuden turhaa käyttöä.

kuten sanottu, en ole järkevä ihminen raha-asioissa. helpoin tapa olisi minun kaltaiselleni säästää, niin, että pankki ottaa kuukausittain tietyn summan säästötilille suoraveloituksena, vielä en tätä ole tehnyt, ehkäpä jonain päivänä tämän teenkin.

Kuulostat täysin minulta n.5vuotta sitten!TÄYSIN.
Itseasiassa pakenin ajatuksiani.
Suunnittelematon shoppailu toi hetken mielihyvää.Elämäni oli impulsiivista.
Rahalla ei ollut "arvoa"-se oli vain väline, joka paloi käsissä.
Säästäminen oli kirosana.
Tuo kaikki naiivius johti velkaneuvonnan kautta täysin päinvastaiseen elämäntyyliin.
Nykyään olen pihi ja säästän:)Minulla ei ole kortteja eikä laskuja, muuta kuin juoksevat sähkö yms...

kuten sanottu, en ole järkevä ihminen raha-asioissa. helpoin tapa olisi minun kaltaiselleni säästää, niin, että pankki ottaa kuukausittain tietyn summan säästötilille suoraveloituksena, vielä en tätä ole tehnyt, ehkäpä jonain päivänä tämän teenkin.

Noin minäkin säästän. Eikö tuo ole kaikille helpoin tapa säästää?

Miksi tässä nyt pitää koko ajan korostaa, että sinä olet jotenkin erilainen kuin muut? Joo, kaikkihan me olemme erilaisia ja monenlaiset käytännöt ovat toisille kätevämpiä kuin toiset eikä siinä vieläkään ole mitään pahaa, mutta tähän yhteyteen en nyt keksi yhtään syytä, miksi impulsiivisen ihmisen olisi mahdotonta tai erityisen vaikeaa säästää ja luotolla eläminen sisältäisi vähemmän riskejä.

Kerrotko ystävällisesti mistä tässä ketjussa sitten on kyse jos en sitä tajua?

Siitä, ettei tuota tapaa voi oikein pitkän päälle suositella koska siinä on riskinsä kun jotakin odottamatonta tapahtuu. Useimmat velkakierteet ovat alkaneet siitä kun tapahtui jotakin odottamatonta.

Sinun on ihan OK elää noin, ei siitä ole kyse tässä ketjussa. Me muut emme vain halua suositella ja kehua sinun tapaasi elää.

Minulle heräsi sellainen kysymys, että jos tämä impulsiivisuus tuli elämääsi vasta näiden lähipiirin tapausten vuoksi, miten ihmeessä olet elänyt aikaisemmin? Miksi se säästäminen on ollut sinulle niin vaikeaa aiemmin? Vai koskeeko tämä luottolaskujen maksujen helppous nyt vasta tulevia kuukausia?

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29479091:
Noin minäkin säästän. Eikö tuo ole kaikille helpoin tapa säästää?

Miksi tässä nyt pitää koko ajan korostaa, että sinä olet jotenkin erilainen kuin muut? Joo, kaikkihan me olemme erilaisia ja monenlaiset käytännöt ovat toisille kätevämpiä kuin toiset eikä siinä vieläkään ole mitään pahaa, mutta tähän yhteyteen en nyt keksi yhtään syytä, miksi impulsiivisen ihmisen olisi mahdotonta tai erityisen vaikeaa säästää ja luotolla eläminen sisältäisi vähemmän riskejä.

kuka tässä luotolla on elänyt?

varmasti järkevää olisi tehdä noin, en voi kuitenkaan itseäni toiseksi ihmiseksi muuttaa, kuka tietää mitä esim 4kk päästä haluaa tehdä, jos maksan turhan korkoja pari kuukautta niin voivoi, ei pitäisi olla teiltä muilta pois.
Toki sen verran järkevästi sitä tulee elettyä, että vakuutukset on hyvät.

Ja jos tosiaan jokin hirvittävän iso mullistus tulisi kuten työttömyys yhtäaikaisesti meille molemmille, eikä meistä kumpikaan löytäisi työtä ansiosidonnaisen 500päivän aikana ja tiputtaisiin kelan rahoille, niin sitten varmaan olisi pakko myydä se kesämökki pois, ehkä luovuttava autoista ja tosiaan kiristeltävä hampaita rahan käytössä.

Apua miten lapsellista (=ärsyttävä) tekstiä ap suoltaa! Et tiedä mitä 4kk päästä haluat tehdä? No sitten et vielä tunne itseäsi. Ja impulsiivinen todellakin olet, ja myös erittäin lapsellisen oloinen. Minäkin tykkään matkustaa, mutta en ajattele että olen siksi jotenkin parempi kuin muut.

Ja vielä ap:lle sen verran, että ei se hampaat irvessä säästäminen aina ole oma valinta. Jos on pienet tulot ja yllättäviä menoja, niin ei niitä lomamatkoja tuosta noin vain impulsiivisesti tehdä, vaikka olisi luonteeltaan minkälainen ja visa taskussa. Sen takia tuota hampaat irvessä säästämistä ja hetkessä elämistä on mielestäni turha laittaa oman elämänasenteen ansioksi, jos on itsellä talous kunnossa, eikä mitään ylläreitä ole elämässä tullut vastaan.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29479435:
No olenko sanonut, että kortin käyttö olisi jatkuvaa. Sinä itse tässä olet hetkessä elämisestä puhunut ja kertonut rahoittavasi sen luotolla. Muuten et ilmeisesti koe "eläväsi".

hetkessä elämisestä kyllä, mutta eihän se sitä luottoa aina vaadi, esimerkkinä laitoin tuon etelänmatkan, ei mun hetkessä eläminen kuluta välttämättä rahaa.

Sinä se jaksat tuosta mun luottokortilla kustannetusta etelänlomasta jankuttaa, kun se ei ollut koko jutun pointti edes.

"olet hetkessä elämisestä puhunut ja kertonut rahoittavasi sen luotolla. Muuten et ilmeisesti koe "eläväsi"
tämä on sulle yhtä kuin yksi kustannettu loma?

Yhteistyössä