Onko muita joita nämä ainaiset juhlat ärsyttää?

• Viestiketjun aloittaja harnaa
  • Ensimmäinen viesti
harnaa
Kun pääsee joulusta on ystävänpäivä, ystävänpäivästä, pääsiäinen, pääsiäisestä vappu, vapusta äitienpäivä, äitienpäivästä juhannus jne.
No eihän niitä ole pakko pitää, mutta joka paikka pursuaa ohjeita miten pitää sisustaa, mitä pitää ostaa kaupasta,millaista ruokaa, millaiset vaatteet pitää olla, mitä pitää askarrella, miten täytyy koristella.
Mä en jaksa kiinnostua, lasten takia on vähän pakko yrittää kun kavereillakin on.
ja niiden äidit on ostaneet sitä ja tätä ja tuota ja niillä syödään niin ja miks meillä ei oo.
Ja kyllähän mäkin haluaisin innostua, mutta kun ei oo sitä inspiraatiota.
haluan pitää elämän mahdollisimman simmpelinä ja kiireettömänä.
eli musta ei oo juokseen tiimareissa ja kaupoissa yleensäkkään 1-2 kuukauden välein hankkimassa roska krääsää, vaihtamassa sisustusta joka kuukausi, tekemässä suur siivousta tai pakkailemassa kamoja.
Enkä mä ehdi askarrella, kasvattaa ruohoja, tai leipoa tai muista tehdä simaa oikeeseen aikaan.
eikä se kaupan munkki, sima tai teko rairuoho tuo yhtään enempää fiiliksiä.
Arjen töissä riittää tekemistä ihan nokko, aamulla kun saa silmät auki onkin jo ilta.
ehkä mä oon poikkeuksellinen yksilö, onkohan meitä paljonkin?

"Sanna"
Minä en ota juhlista stressiä. Mies osti kaupan simaa ja minä pussillisen ilmapalloja. Niillä saa jo lapsille kivan vapputunnelman. Ei sitä sen enempää tarvitse hösätä.

Kyllä mä tuppaan olemaan vähän tuollainen... ennen lapsia en juhlinut vappua, juhannusta tai uutta vuotta lainkaan. Halloween onkin tullut vasta sen jälkeen. Mutta meillä tärkeimmät juhlat edelleen on pääsiäinen ja joulu, niihin valmistaudutaan ja juhlitaan hartaudella. Vappuakin nyt jonkun verran juhlistetaan, mut muut juhlat menee sit lähinnä ohi. Kun ei tarvita. :) Äitienpäivä toki on, mutta sen lapset valmistelee päiväkodissa, isänpäiväksi tehdään vaan ne kortit ja se on muutenkin vaan se yks päivä. Voin jotain Uutta vuotta tai juhannusta juhlia, mutta en niihin sen enempää panosta. En ylipäänsä ota juhlimisesta stressiä, osta Tiimarista krääsää tai vaihda sisustusta.

Kuule. Minulla ihan samat fiilikset. Tosin tykkään kyllä juhlapyhistä, mutta mitään krääsää en kotia täyteen halua, enkä ole yhtään mikään askartelu/sisustaja-tyyppi. Meillä vietetään juhlia ihan oman perheen mieltymysten mukaan. Lapset saavat munia, pääsiäisenä ja laitetaan muutamia oksia ja koristellaan niitä. Vappuna pallot lapsille, munkit ostan kaupasta, simasta ei kukaan tykkään, limsat lapsille ja popcornia. Nakkeja ja perunasalaattia.

Jouluun panostan enemmän :D

'*
Juu, kuumeisesti mietin, mistä löytyisi "vappufiilis"... lapselle ostin ilmapalloja ja serpentiiniä, mutta muuten en jaksa panostaa. Syödään ihan normaali sapuskaa jne. Minkä ihmeen takia mun pitäis maanantaina juoda skumppaa ja hihhuloida piknikillä? :) Sallin sen muille, mutta itse en jaksa.

Ärsyttää.
Aiemmin ärsytti koska töissä oli pakko aina huomioida nuo juhlapäivät jollain tavalla vaikkei voinut vähempää kiinnostaa. Onneksi kotona pystyi olla normaalisti jos ei innostanut jotain päivää juhlia.

Nyt ärsyttää kun on kaksi pientä lasta jotka eivät vielä ymmärrä näiden päälle mutta silti ympärillä olevat ihmiset olettavat meidänkin näitä jollain tapaa juhlivan. Nyt siis lähinnä turhauttaa kun ns. ei voi juhlia niinkuin ennen mutta ei vielä voi tehdä näitä juhlia lapsille.

Täytyy kyllä nostaa hattua naapurin äidille. Hänen pihasta voi aina tarkistaa mikä pyhä/juhlapäivä on milloinkin. Aina on teemaan sopivat koristeet pihalla. Aina.

"vieras"
Ei ole muita, ei sitten todellakaan!!!!!! No tottakai on. Mua itseäni tosin ei ärsytä. Ystävänpäivä ei merkitse mulle mitään. Noh eipä noissa muissakaan juhlissa oikein mitään kummmempia...

"alma"
Ei ärsytä. Enkyllä myöskään lue mitään akkainlehtien koristelu ja leipomusvinkkejä, saati sitten testaa niitä. Pääsiäisenä unohdin taas kerran laittaa rairuohon kasvamaan, eilen aloin miettimään, että simaakin olis voinut tehdä, ja just kirjoitin munkit ostoslistaan. Juhlathan on siitä kivoja, ettei niitä tarvi viettää yhtään sen enempää kun haluaa.

Ei mua ärsytä.

Arki on ainaista, juhlat harvinaisempia.

Ja oon kieltäytynyt ottamasta itselleni mitään paineita. Miksi mun pitäisi tehdä esim. nyt vappuna munkit ja sima itse? Kaupasta saa ja myyvät mielellään.

Enkä jaksa olla naama norsunveellä siksi, jos joku toinen jaksaa ja haluaa tehdä kaikki alusta asti itse joka juhlan teeman mukaisesti, koristella, yms. Mun ei siltikään oo pakko :)

"vieras"
Ärsyttää.

Silti pidän vappubileet lapsille. Parvekekausi avataan huomenna ja herkutellaan. Meillä on saippuakuplia ja vaahtokarkkeja, jäätelöä ja grillattavaa sekä hyvä salaatti.

Mutta silti ärsyttää. Kun on nyt on vittu Vappu ja pitää olla kivaa ja bileet. Silti meillä on. Jääpä lapsille hyvä mieli.

ei ärsytä kun ei tee niistä juhlista niin suurta numeroa..meillä ei juhlita itseasiassa mitään juhlia perinteisesti..jouluna on kuusi,lahjoja ja jouluruokaa ( ei kinkkua tosin ),enkä koe että oltais jostain jääty paitsi

"mona"
[QUOTE="pollux";26173993]Ei ärsytä ollenkaan. Joitain juhlia meillä vietetään ja joitain ei, en koe että minun PITÄISI tehdä jotain tiettyä jos lehdissä vaikka vapusta toitotetaankin.[/QUOTE]

Näin meillä myös. Mä en tajua miten jotain voi ärsyttää muiden juhlien vietto.

Mä tykkään koska ei niitä oo kaikkia pakko viettää.
Nyt vappuna en mitään koristele, käydään vapputorilla ja piknikillä ja se on musta kivaa. Viime vappuna tein itse simaa mutta maistettuani sitä totesin etten enää toiste tee :D

Jouluna tykkään laittaa kotia enemmän, joulukuusi jne. mutta ruoat käydään syömässä muualla.

Pääsiäistä ei juurikaan vietetä, nautitaan vaan niistä vapaapäivistä ja suklaamunista.

.....Eli valitaan kaikista juhlista ne parhaat, meitä miellyttävät jutut.

"vieras"
Olen iloinen että lapset saavat koulusta vapaata. Saa hieman hellittää ja levätä. Rahaa ei ole joten lapset saa simaa ja munkkia sekä sitä vapaa-aikaa. Palloja ei ole varaa ostaa. Tein makaroonilaatikkoa ruoaksi.

[QUOTE="mona";26174147]Näin meillä myös. Mä en tajua miten jotain voi ärsyttää muiden juhlien vietto.[/QUOTE]

Helposti!
Esimerkiksi pari viikkoa sitten ärsytti seinänaapureitten synttärijuhlat, jossa yömyöhään juhli niiden oman 9- lapsisen perheen lisäksi toinen 4- lapsinen perhe.
Nyt pihalla remuaa parikymmentä lasta, hirveä älämölö ja riehuminen. Tekisi mieli puhkoa niiden ilmapallot.

Näissä juhlissa ärsyttää se että ne suo joillekin vapaapassin käyttäytyä kuin idiootit, sikailla, remuta, kiljua, rääkyä ja riehua kenestäkään muista välittämättä. Ja vaan sen takia kun on vappu, mikä ei ole kuin kerran vuodessa joka vuosi.

"sondersson"
Eipä ärsytä kun tehdään aina tasan se mitä jaksetaan ja huvittaa. Tänään siivosin vaan just ja just silleen et on siistin näköstä, grillataan mikä on iisimpää kun normiruuanlaitto, lapsille haettiin foliopallot ja metrilakua. Kaupasta simaa ja mies kuulemma aikoo tehä munkkeja, ite en oo ees kuvitellukaan tekeväni.
Joka juhla sama juttu. Paras juhlafiilis tulee kun ottaa rennosti.

Yhteistyössä