Onko muita,joita ei työnteko kiinnosta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mämättäjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tavallaan. Pidän kyllä työstäni ja työpaikastanikin, mutta haluaisin tehdä vähemmän töitä. Kun muutaman vuoden päästä kuopuskin muuttaa omilleen, ajattelin alkaa tekemään tätä nykyistä hommaani osa-aikaisesti. Vain sen verran, että tienaan rahat elämiseeni.

[QUOTE="vieras";25804404]Työssä ei vikaa, mutta työpaikassa tuntuu olevan välillä.[/QUOTE]

Juuri näin. Yksi ikävä ihminen työpaikalla onnistuu pilaamaan koko ilmapiirin.

Minuakaan ei huvita, mutta eri syystä. olin törkeän työpaikkakiusaamisen uhri enkä oikein uskalla mennä töihin. Kiusaaminen mm. ulkonäöllisten seikkojen vuoksi vihjailevaa haukkumista ja suoraakin, mutta niin etten voi todistaa. Saisin varmaan eläkkeen jos jaksaisin mennä sinne psykologin juttusille kertomaan millainen psyyke minulla on.

Mitäs sitten, jos ketään ei huvita herätä aamulla duuniin? Kivaa ois jäädä eukon viereen vällyjen alle, kääntäs vaan kylkee.
Kukas laiskamadot sit elättäs?

Onks sulla mitään koulutusta? Jos ei oo niin kannattais ehkä harkita edes jotain kurssia tms. josko sit löytyis kiva paikkakin. Pitemmän päälle voi elämä käydä tylsäksi jos vaan on.
Mulla on aivan ihana työpaikka (ja työkaverit) mutta en raaski millään viedä lapsia hoitoon, aina välillä on kyllä ikävä töihin (onneks voi käydä siellä pyörimässä muuten vaan :D)

[QUOTE="vieras";25804510]Työssä ei ole vikaa vaan palkassa. Saan työttömänä saman minkä olisin töissä.[/QUOTE]

Tää on kyllä persiistä, työn tekemisen pitäisi olla aina taloudellisesti kannattavaa.

Välillä tuntuu että jos talous olisi muutoin turvattu niin töihin en menisi enää ikinä! Mutta... toisaalta se, että kuuluu työyhteisöön ja joutuu poistumaan omien ongelmien keskeltä jonnekin tekee hyvää psyykelle. Estää syrjäytymistä jota muutoin voisi tulla. Lievän/keskivaikean masennuksenkin katsotaa jopa paranevan siitä että käy töissä. Tosin mielestäni työmäärän pitää olla kohtuullista ja se ei saa aiheuttaa stressia joka seuraa työpaikalta kotiin. Mieluiten tekisin työtä osa-aikaisesti.

[QUOTE="...";25805638]Välillä tuntuu että jos talous olisi muutoin turvattu niin töihin en menisi enää ikinä! Mutta... toisaalta se, että kuuluu työyhteisöön ja joutuu poistumaan omien ongelmien keskeltä jonnekin tekee hyvää psyykelle. Estää syrjäytymistä jota muutoin voisi tulla. Lievän/keskivaikean masennuksenkin katsotaa jopa paranevan siitä että käy töissä. Tosin mielestäni työmäärän pitää olla kohtuullista ja se ei saa aiheuttaa stressia joka seuraa työpaikalta kotiin. Mieluiten tekisin työtä osa-aikaisesti.[/QUOTE]
Samaa mieltä :) Meillä aloittaa onneksi uusi henkilö ensi viikolla ihan sitä varten, että muut eivät ylikuormitu vaan saadaan jaettua töitä siten, että jokainen voi tehdä halutessaan myös lyhyempää työviikkoa.

Tää on kyllä persiistä, työn tekemisen pitäisi olla aina taloudellisesti kannattavaa.

Työttömyystuet on liian hyvät. Jos on varaa jäädä työttömyyspäivärahalla kotiin eikä työnhaku innosta ollenkaan niin sitten sitä rahaa tulee kyllä liikaa eikä töihin kannata lähteäkään, kun onhan se elämä mielekkäämpää kotona, kun saa tehdä mitä huvittaa.

En mä kyllä luultavasti tässä elämäntilanteessa tekisi töitä, jos ei taloudellisesti olisi pakko. Mutta en mä loppuelämää haluaisi vain kotona olla, haluan koulutuksen kautta sellaiseen työhön, joka kiinnostaa. Toisaalta vaikka nyt teen työtä josta en pidä, on musta toisaalta kuitenkin ihan kiva mennä töihin, saa rytmiä elämään ja tarpeellisuuden tunnetta. Mutta olenkin töissä vain kolmena päivänä viikossa.

[QUOTE="Vieras";25804596]Mitäs sitten, jos ketään ei huvita herätä aamulla duuniin? Kivaa ois jäädä eukon viereen vällyjen alle, kääntäs vaan kylkee.
Kukas laiskamadot sit elättäs?[/QUOTE]

Te kiusaavat, ahneet paskiaiset jotka sinne enää jää kohta jäljelle. Eli kyllä sitä lopulta saa itse takaisin sitä mitä liikkeelle laittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25804550:
Tavallaan. Pidän kyllä työstäni ja työpaikastanikin, mutta haluaisin tehdä vähemmän töitä. Kun muutaman vuoden päästä kuopuskin muuttaa omilleen, ajattelin alkaa tekemään tätä nykyistä hommaani osa-aikaisesti. Vain sen verran, että tienaan rahat elämiseeni.

Miksi teet rikkaiden pentujesi eteen sitten hommia? molemmat rikkaita kapitalisteja, asunnonomistajia. Kuulostaa selittelyltä tuo, kun kuopus muuttaa...

Alkuperäinen kirjoittaja mämättäjä;25804381:
Mä elän sit mieluummin pienellä rahalla,kun ei töihin huvita mennä.menisin,jos olis joku hyvä/sopiva paikka,vaan ei oo!

Toivotamme sinulle auvoisia eläkevuosia kitueläkkeellä. Toivottavasti pysyt terveenä, sillä ruokaan ja lääkkeisiin sinulla ei tule olemaan varaa.

[QUOTE="vieras";25804510]Työssä ei ole vikaa vaan palkassa. Saan työttömänä saman minkä olisin töissä.[/QUOTE]

Tämä selitys ei ole ikinä mennyt mun kalloon. Me elämme kuitenkin yhteisessä maassa ja joku haluaa vapaaehtoisesti viedä muilta, mieluummin kuin menisi töihin ja tienaisi itse leipänsä. Tämä on nimenomaan loisimista, ei se joka joutuu sellaiseen tilanteeseen, ja johon sellaiset tuet ovat oikeasti tarkoitettukin. Noh, joillain ei ole yhtään kunnioitusta muita ja etenkään itseänsä kohtaan.

Yhteistyössä