Onko muita joilla ovulaatio ongelmia??

Kyselen täältä vähän vertaistukea.
Meillä saatiin tyly tuomio ku lääkäri ilmoitti eilen etten näillä näkymin ovuloi ollenkaan. Onneks tämä on nyt huomattu ajoissa, yritystä takana n. 4kk.

Olen syönyt nyt yhden 3kk:n terolut kuurin pois jääneiden kuukautisten vuoksi, jonka jälkeen luomut eivät alkaneetkaan. Jatketaan näillä näkymin teroluteilla, viikon päästä verikoikeisiin jossa selvitetään keltarauhashormonin määrä. Clomien alottamisesta oli jo puhetta, toivottavasti ne saisin varsinkin jos keltarauhashormonia ei erity lainkaan. Tilasin itelleni parin kk:n ovulaatio testiliuskat et voin kotonakin seurata et missä mennään tuon ovulaation kanssa, ultarassa ku ei voi joka päivä juosta.

Minkalaisia hoitoja te muut olette ovulaatio-ongelmiinne saaneet, kauan yritystä takana ja onko jollakulla mahdollisesti jo tärpännyt? Sais jonkun laisen kuvan miten kauan tässä sitä nyyttiä saa odotella :(
 
Meillä alkoi yritys noin vuosi sitten. Neljän kuukauden yrittämisen jälkeen menin lääkärin kun kuukautisia ei kuulu eikä näy.syy selvisi että munasarjat ovat pco tyyppiset..eli rakkuloita on monia.Kaksi kiertoa kokeiltiin clomi hoidolla ensin yksi tabletti ja sitten kaksi ja minulla ei tapahtunut mitään. Sitten pistin menopur nimistä lääkettä ja tänään oli ultra,mitän ei ollut tapahtunut ei siis mitään.Lääkärikin sanoi etä olen hankala tapaus.Ei kovin lohduttanut.
Nyt pidetään pieni tauko ja odotellaan lähetettä yliopiskolliseen sairaalaan.
En halua mitenkään masentaa mutta näin minulla.Toivon kovasti että sinulla onnistuu clomeilla.
 
Meillä miehen kanssa yritystä 14kk. 2kk yrittämisen jälkeen menin lääkäriin kun menkkoja ei kuulunut. Sain Terolutit ja kuukautiset sitten sen kuurin jälkeen. Tän jälkeen 4kk aikana ei mitään, joten eiku taas gynelle ja yksi kartta Divinaa, ja sitten taas ne menkat. Uä:ssä "mahdollisesti, älä nyt pelästy, PCO-tyyppinen oikea munasarja" vasenta ei löytynyt. Sain lähetteen keskussairaalaan, jonka asikkaita/potilaita ollaan oltu 2/10 lähtien. 4/10 diagnoosiksi PCO, tuubien aukiolotutkimus ei onnistunut. 5/10 1 Clomi/vrk kokeilu - ei vastetta. 7/10 laparoskopia, jossa tuubat auki ja vasen munasarja piilossa jonkun liepeen alla. Nyt sitten oon juuri napsinut 2 Clomia/vrk sen viisi päivää, ja ens ti. olis ultra.
Mulle on sanottu, että en taida ovuloida ollenkaan. Tiedä siitä sitten.. Kerran on tikuttanut ovisplussan, ja just ennen äskeistä clomikuuria mulla oli menkat luomusti(!), eli ehkä mun hormonitoiminta ei oo ihan jäässä. Epäilenpä vaan, että tuplaclomeilla ei ollu tehoja niilläkään, koska mitään tuntemuksia ei oo ollu..
Pelkäämpä että mulla on tuo Menopur se seuraava kortti, vai onko kellään kokemusta siitä, että Clomit tehoaisi, vaikka mitään tuntemuksia ei olisikaan? (oon aatellu et ne tuntemukset on jotenkin tärkeitä kun niistä ekana "aina" lääkäri kyselee.. :ashamed: .

Tsemppiä siskot! =)
 
Kiva kuulla etten ole ihan ainut tämän asian kanssa. Mulla on tosiaan sen verta hyvä tilanne et ku ultralla kateltiin munasarjoja niin kaiken pitäs kyllä olla ok. Hieman helmimäistä rihmastoa siellä oli, mutta ei ainakaan siltä seisomalta uskonut että PCO olis, saa nähä miten käy. Tulkaahan toki kertomaan miten teillä hoidot etenee, ois kiva kuulla muidenkin kokemuksia, auttaa jaksamaan tätä omaakin kokemusta. Nää miehet ku ei oikein taida osata ymmärtää mitä kaikkee tähän liittyy niin seuraamuksineen kuin tuntemuksineen.

Tsemppiä teillekkin :heart:
 
jsl
Memelisa: Meiltä löytyy kotoa kohta pari vuotias taapero, joka on saanut alkunsa clomeilla. Mulla siis PCO ja ovulaatio saatiin aikaiseksi 2 tbl Clomifenia. Nyt kohta vuosi yritetty kakkosta, eka luomusti, koska näytti siltä että imetyksen lopetuksen jälkeen kuukautiset tuli säännöllisesti, mutta ei tärpännyt. Nyt syöty neljässä kierrossa taas clomeja. Joka kierrossa ollut ovulaatio, mutta ei ole tärpännyt. Viimeisin ovulaatio oli lauantaiana eli jännitys on valtava. Meillä tilannetta hankaloittaa, että miehellä ollut lääkitys, joka aiheuttaa hedelmättömyyttä.

Tuulensuoja: En tiedä noista oireista... mulla on tullu erilaisia tuntemuksia, joista pahin on vaihdevuosityyppinen hikoilu, clomeista ekassa ja tokassa kierrossa, jotka loppuivat kuin seinään kun ovulaatio tuli. Kolmannessa kierrossa ei mitään tuntemuksia, mutta viikko ennen ovulaatiota alkoi järkyttävät vatsakivut. Nyt neljännessä kierrossa ovulaatio oli tosiaan lauantaina ja sen jälkeen alkanut hikoilukohtaukset...
 
Täällä myös yksi jolla ongelmaa ovuloinnissa...
E-pillereiden jälkeen omat kuukautiset eivät alkaneet lainkaan, johon lääkäri kirjoitti teroja. Niillä kuukautiset alkoivat, mutta eivät tulleet ilman. Sitten sain clomit, ei mitään hyötyä minulle. Siitä jatkettiin hoitoihin ja menopur ja pregnyt piikitykset ja inssiä päälle. Näillä yhdistelmillä meille syntyi ihana poika!! <3
 
Hei.
Kerron lyhyen version meidän tarinasta, joka on vielä kyllä kesken. Eli lopetettuani pillerit 5/09 tulin heti raskaaksi. Odotin identtisiä kaksosia, jotka syntyivät ennenaikaisina 11/09 ja kuolivat. Yritystä ollut siitä lähtien. Viime keväänä kävin lekurissa, koska en raskautunut. Diagnoosina ovulaatiohäiriö ja PCO-tyyppiset munasarjat. Hoidoiksi Terolutit (kiertoa lyhentämään) ja Clomifenit. Seurantaultrassa paljastui, että Clomeilla oli kasvanut vain järkyttävä kysta vasempaan munasarjaan, ei muuta. Clomit eivät siis sovi minulle ja seuraava hoitomuoto on pistoshoito (olemme nyt menossa yliopistolliseen tätä hoitoa toteuttamaan). Mutta on harvinaista, etteivät clomit sovi, minulle nyt valitettavasti kävi näin. Toivon sinulle onnea yritykseen ja tsemppiä, tämä on raskasta aikaa!
 
On oikeasti todella mukavaa kuulla muidenkin kokemuksia. Hieman pelottaa että mitä tuleman pitää, mutta silti pitää olla toiveikkaana eikä vaipua epätoivoon.

Mullahan tää alkutarina on aikalailla sama kuin Lennyskällä. Pillereiden pois jättämisen jälkeen tuli yksi tyhjennysvuoto, jonka jälkeen jäivät menkat kokonaan pois ja sain 3kk:n terot 2tbl/pv. Lennyskä, miten kauan sulla oli ns. hoitoja ennen kuin sait tärpin? antais hieman kuvaa mahdollisesta hoitojen kestosta mikäli tuonne asti mennään.

Kaikkein hassuinta tässä tilanteessa on nyt se että olen ottanu vasta kaksi terolut-pilleriä + syöny multivita tabletteja ja juonut greippimehua. Mulla vissiin sit alko menkat tänään! |O . Jätin mun gynelle soittopyynnön et saisin lisätietoo et miten tästä eteenpäin mennään, jatkanko teroja ja meenkö kp 21-24 verikokeisiin selvittämään keltarauhashormonin tilaa. Ovistikut onneks tilasin jo tiistaina, voi sitten kotonakin seurata hieman tilannetta.

Sunburned + muut. Tulkaa toki kertomaan miten teidän hoidot etenee ja varsinkin jos tärpin saatte :)
 
Memelisa, meillä hoidot lähtivät todella nopeasti liikkeelle. Ensiksi minulle tehtiin aukiolotutkimus ja miehen piti antaa spermanäyte, toisella käynnillä sain jo menopur ja pregnyt reseptit ja inssiajan. En muista ajallisesti kauanko tuossa kaikessa meni...Ensimmäinen inseminaatio tuotti meille plussan ja sain soitella osastolle hyviä kuulumisia! :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lennyskä:
Memelisa, meillä hoidot lähtivät todella nopeasti liikkeelle. Ensiksi minulle tehtiin aukiolotutkimus ja miehen piti antaa spermanäyte, toisella käynnillä sain jo menopur ja pregnyt reseptit ja inssiajan. En muista ajallisesti kauanko tuossa kaikessa meni...Ensimmäinen inseminaatio tuotti meille plussan ja sain soitella osastolle hyviä kuulumisia! :heart:
Muistatko ees oliko vuodesta, kuukaudesta vai puolesta kyse?
 
Mulla oli pillereiden lopettamisen jälkeen 1,5 vuotta kierto täysin hakusessa, välillä 90 pv...

Kokeilin kaikkia mahdollisia luonnonkonsteja eli luontaistuotteita ym. mutta kiertoni tasaantui kun olin kuukauden vähähiilihydraattisella ruokavaliolla. Vaikka en jatkanutkaan sitä sen jälkeen, kiertoni tasaantui 35-40 päivää. Nyt masussa kasvaa pikkuinen, viikkoja 9+4 :heart: Jos mahdollista niin suosittelen kokeilemaan VHH:ta. Ei siinä mitään häviäkään (korkeintaan muutama kilo painosta :D )

Googlettamalla VHH saa lisätietoa ja reseptejä aiheesta.

Terkuin Mariaana
 
Täällä kans samanlainen tarina ku monella muulla. Ei menkkoja pillereiden jälkeen, sit terolutteja mut luonnollinen kierto ei käynnistynyt, siihen lisättiin clomit mut munarakkula ei jaksanu kypsyy ovulaation asti. (ja ihan hirveet vaihdevuosi oireet!). Täs meni n. vuos. Lähete eteenpäin ja 5 kuukauden pääst alotettiin pistoshoidot. Rankkaa oli, mut neljäs kerta pregnyl, puregon ja inssi yhdistelmä tuotti tulosta. Jouluksi odotellaan vauvaa sylkkyyn :heart:

Olihan se pelottavaa aikaa, mut jos yhtään lohduttaa ni pistoshoidot ei pitäs aiheuttaa sellasii vaihdevuosi oireita ku clomit, et siin mieles mukavampii. Tsemmppii teille kaikille joil yritys menossa :hug:
 

Yhteistyössä