Onko muita, joilla LA aika

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja helmikuun alussa?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ollanpas me taas pudottu alas! Nyt asia korjataan=)

Mulla on tänään rakenneultra iltapäivällä, jännittää ihan kamalasti...haluttais saada tietää sukupuolikin jos se nyt vaan onnistuu.
Onkos muut jo käyneet rakenneultrassa? Mitä siellä tapahtuu ja mitä tarkalleen kuvista näkee?

Heippa! Mul on rakenne ultra ke...se on ilmeisesti nopeampi tarkastus kuin se Np..jokos te tunnette liikkeitä? mul on tuntunut jo 3 viikkoa muljahduksia ja töytäisyjä!! Papuli kirjoittele tänne kunhan olet ultrasta tullut..olisi kiva tietää siitä tutkimuksesta.

Huomenet!

Rakenneultra oli tosi kiva ja mielenkiintoinen!

Siinä näkyi tosi selvästi kaikki elimet, jotka tutkittiin yksitellen (aivot,sydän,munuaiset jne.). Samoin verenkierto näkyi selvästi ja sekin tutkittiin useammasta paikasta katselemalla ja kuuntelemalla(!) (mm.istukan ja vaavin välinen verenkierto), laite jopa näytti valtimo- ja laskimoverenkierrot eri värisinä niin pystyi seuraamaan, että miten veri vaikkapa vauvan sydämessä kiersi. (Ja tämä oli siis vain ns.tavallinen ultralaite eikä mikään 3d-ultra.)

Kaikkien mittojen (pään koko, reisiluun mitta jne.) keskiarvoksi tuli vkot 18+2 kun eilen olisi ollut ""virallisesti"" menossa 18+5, mutta lääkärin mukaan kaikki kahden viikon sisään osuvat aikavaihtelut ovat normaaleja eikä niiden persuteella lähdetä LA:ta muuttamaan.

Kaikki oli onneksi ok ja lääkärin mukaan meillä on varsin eläväinen masuasukki=) Ja kyllähän sen näki itsekin kun ruudulla oleva ihmistaimi pomppi kuin popcorni kädet ja jalat vispaten. Lääkäri oli sellainen lähempänä kuuttakymmentä oleva harmaahapsinen mies, joka selitti koko ajan, että mitä kuvassa näkyi jne. Sukupuolta lääkäri ei olisi arvaillut ellen olisi asiasta kysynyt. Nyt on sitten siitäkin meillä melko hyvä tieto ;-)

Jahka alan tuntemaan liikkeet paremmin (nyt on tuntunut vain muutaman kerran sellaista poreilua, jonka olen luottavisesti tulkinnut liikkeiksi) niin taidan olla tämän villihkön masuasukin kanssa vielä ihmeissäni=)

Vaikka nyt on nähnyt jo aika valmiilta näyttävän vauvelin niin ei vieläkään millään meinaa uskoa, että ko. olento kasvaa omassa mahassa...ihmeellistä=)

Heippa,

Papulille ensinnäkin onnittelut hyvin menneestä rakenneultrasta. Sellaista olisin kysynyt, että missä noin tarkka ja upealta kuullostava ultraus tehtiin? Julkisella vai yksityisellä? Itse olen Hkista, ja kävin np-ultrassa sekä julkisella että yksityisellä. Ja yllättäin kunnallinen terveydenhuolto näytti kyntensä ja oli huomattavasti parempi ja yksityiskohtaisempi kuin yksityinen. Nyt vaan tuota rakenneultraa mietin...

Helmi rv 18+0

hei

meillä on huomenna rakenneultra - oli kiva lukea kokemuksista. olitko helmi missä rakenneultrassa täällä hesassa?
oma la 27.1, mutta voinee hyvinkin mennä helmikuulle, jos seurailen siskoni ja äitini jälkiä.

mulla myös joidenkin mukaan on tosi iso maha...ja jotkut ei sitten kommentoi ollenkaa - toisaalta ikävää olla yhtäkkiä kaikkien vapaasti kommentoitavana. varsinkin +50 daamit on heti antamassa arvioitansa...onko muilla kokemuksia?

Heissan!

Jouduin käymään rakenneultrassa Jyväskylässä yksityisellä (Mehiläisessä) kun en muuten ko.ultraa olisi saanut.

Täytyy sanoa, että tuo ultra kevensi kovasti mieltä kaikkien huolien/pelkojen suhteen, joten suosittelen sitä lämpimästi!Lääkärikin valoi meihin uskoa sanomalla, että kun kaikki on näin hyvin ja raskaus jo kuitenkin lähes puolivälissä niin riskit siihen, että jotain enää sattuisi ovat todella pienet. Nyt olen jo uskaltanut laittaa vaunutkin netin kautta tilaukseen:)

Ihania ultrakokemuksia vaan kaikille, ko.kokemus jää varmasti mieleen!

Heissan! Tultiin ultrasta ja kaikki on hyvin...masukki meni viikoissa 2 pv edellä..siellä se heitti kuperkeikkaa ja vispasi käsillään! masukin pituus on 20cm...mukavaa päivänjatkoa kaikille! T: Ninnu+masukki 18+6

Hyvää viikon alkua!

Mitkäs on viimeisimmät oireet vai onko niitä?

Mulla nuo nivus-ja jalkasäryt yltyvät koko ajan. Varsinkin yöllä juilii välillä niin, että siihen herää. Ja nyt uusimpana ihmeenä oon huomannut, että muutamana päivänä on paidan etumuksessa ollut isoja ""maito""läiskiä! Ei viitsi kauhean vaaleita paitoja pitää läiskien pelossa ennenkun saan ostettua liivinsuojukset...lieköhän tuommonen tiputtelu normaalia?
Liikkeitä en edelleenkään ole juuri tuntenut:(

Heippa!

Oireet on aika vähissä onneksi. Joskus vähän närästää ja väsymys on aikamoista hemoglobiinin tippumisen takia. Yhtenä yönä heräsin siihen, että maha oli tosi kipeä ja aivan kireä ja jännittynyt kauttaaltaan. Nousin ylös ja kipu helpotti heti. Jokohan se olisi voinut olla supistus? Eikös kohtu ""harjoittele"" jo hyvissäajoin? Liikkeitä olen tuntenut noin viikon ajan. Kuplintaa ja nipistelyjä. Viikkoja nyt 18+6. Rakenneultra on reilun viikon päästä.
Toivottavasti Papulin vaivat alkaisivat helpottaa, jotta voisit nauttia raskaudesta ja nukkua yöt hyvin. Hyviä vointeja muillekin!

Heippa!
Täällä taitaa olla joku muukin Helmi. Edellistä Helmi nimimerkkistä viestiä en ole minä laittanut.

Miulla potkut jo tuntuvat ja se luo uutta kivaa jännitystä raskauteen. Silloin tällöin päivittäin tuntuu potkuja.

Papuli, miulla myös tulee maitoa, oikein rasvaisen keltaista molemmista rinnoista. Ei kylläkään valuta vaan piti ihan puristaa. On se hyvä että tulee niin ajattelisin että imetys lähtee sitten paremmin käyntiin ja maidontulo myös.

Rakenneultra perjantaina ja kampaaja myös. Ihanaa! :)

Syysterkkuja kaikille!

hyvää viikon alkua kaikille äityleille!

Täällä vointi mainio!Nyt tuntuu jo jotain pientä liikettä masussa,vihdoinkin!
Rakenne ultraan saa odottaa vielä ens viikon tiistaihin.....
Mulla oli kans yksi yö tuskainen nukkua, vatsaan sattui aika paljon ja hyvää asentoa ei löytynyt millään.Tällä hetkellä on jonkinlaisia selkävaivoja,johtunee kai osittain seisomatyöstä.
Ilmoittelen sitten viikon päästä mitä Meille kuuluu!!!
Vointeja kaikille ja aurinkoista syksyä!

Heippa! oireiluna minulla on päänsärky...rautatabletteja olen syönyt muutaman viikon...tänään oli neuvola ja kaikki oli ok! painoa oli tullut lisää..lähtöpainosta on tullut 6 kiloa! vaik ihan normaalisti olen syönyt mut ei se täti mitään siihen sanonut! sunnuntaina lähdetäänlin Sisiliaa kohti! : ) T: Ninnu+masukki RV 19+4 hyviä vointeja!

Hauskaa reissua Ninnulle=)!
Oletteko muut ajatelleet tehdä jotain yhteistä matkaa tms.erilaista yhdessä miehenne kanssa ennen vauvan tuloa? Itselleni riittää se, että pääsen miehen kanssa vaikkapa joskus ulos syömään tai sitten ihan viikonloppumatkalle kotimaassa.
Oletteko hommanneet jo vauvatarvikkeita? Me ollaan ostettu yhdistelmät ja sitteri, mutta ei vielä muuta.
Sain muuten lääkäriajan vasta ensi viikon maanantaille, neuvolasta olivat sitä mieltä, että vaivoilleni tuskin mitään mahdetaan vaan ne kuuluvat vain asiaan:(

Moi! Kiitos! kyllähän vielä kannattaa reissuja tehdä yhdessä ennenkuin vatsa on niiiin iso ettei enää jaksa : ) vaunuja ollaan kovasti katseltu mut ei vielä olla ostettu! vaatteita olen ostanut ja ommellut itse...reissusta tulee osteltua vaatteita lisää masukille...kyllä muakin välillä kolottaa jaloista, selästä ja sit vaivat yht´ äkkiä häviää pois! Neuvolalääkäri minulla on RV 24.

Moi kaikille!

Kävin tänä aamuna sitten vaivoineni lääkärissä. Vauva on kuulemma jo laskeutunut sen verran alas, että vaivani (siis mm.nivus-ja jalkasäryt) aiheutuvat siitä. Eikä muuta lääkettä ole kuin sitten aikanaan synnytys:( Tukiliivin sain koekäyttöön, siitä saattaa olla apua noiden jalkavaivojen suhteen. Mutta olo helpottui kun kuuli, että kaikki on kuitenkin vaavilla ok:)
Maidon erityksestä kysyin lääkäriltä myös ja lääkärin mukaan on vaan tosi hyvä, jos jo tässä vaiheessa maitoa tihkuu.

Minullakin nivusvaivat on lisääntyny paljon viimeisen viikon aikana ja maha on suorastaan ompsahtanut esille. On oikee vauvavatsa : ) Kumartelu ja kyykistely on jotenkin aivan järkyttävää. Tuntuu kuin vatsa litistäisi keuhkot aivan littuun.

Tällä hetkellä huolettaa lähinnäse, että en tunne kunnolla pikkuisen liikkeitä. Tällä hetkellä tilanne on rv20+3 ja uskoisin että eka ""potkun"" tunsin jo viikolla 17, mutta ne eivät ole lisääntyneet siitä tai ainakaan tulleet voimakkaammiksi. Neuvolassa kävin joku viikko sitten ja ainakin silloin kaikki oli hyvin ja silloin tunsin liikkeetkin. Pikkuinen mennä viuhtoi doppleria pakoon sen minkä kerkesi :) Ahdistaa vaan kun en itse tunne kunnolla liikkeitä, vaikka kuinka olisi makuulla ja koittaisin rentoutua. Sitten kun liikun enemmän, kurkottelen, kyykistelen ja kannan tavaroita, niin vatsaan käy kamalan kipeesti ja huolettaa että onko ne suppareita vai onko pikkuisella kaikki hyvin vai onko se vaan liitoskipua vai mitähän se aina milloinkin on... Onneksi on rakenneultra loppuviikosta, niin näkee millä mallilla asiat on.

Ai niin joo... Me päätettiin varata kylpylämatka marraskuun loppuun. Ihanaa kun pääsee porealtaaseen lillumaan ja saunomaan ja syömään jonkun muun valmistamaa ruokaa ilman mitään kiireitä ja höpöttämään vaan miehen kanssa kahdestaan. Aattelin vielä käydä siellä sitten jalkahoidossa ja kasvohoidossa ja kampaajalla ja ottaa oikein rennosti... : ))

Moi!

Mulla on huomenna viikkoja tasan 21 enkä minäkään mitenkään kovin usein tai voimallisesti tunne vaavin liikkeitä. En kuitenkaan ole ollut asiasta huolissani, sillä tiedän, että ko.asia on tosi yksilöllinen ja riippuu monesta eri asiasta. Kuitenkin rakenneultrassa kaikki oli ok ja sikiö oli lääkärin mukaan hyvinkin vilkas=)
Eiköhän tämäkin asia ajan kanssa muutu ja vielä jossain vaiheessa täällä valitellaan, että voisi tuo masuasukki olla vähän rauhallisempikin;-)

Nostellaanpas vielä...
Eilen oli rakenneultra ja kaikki oli ihan hyvin. Poikakin näyttäisi olevan tulossa, ei tarvinnut pahemmin lääkäriltä asiaa kysellä, kun pippelin itsekin huomasimme : )
Tietääkös kukaan mitää nettisivua, jossa olisi lastenrattaiden arvosteluja..? Semmoiseen joskus törmäsin, mutta en enää löydä sivua.

Hyvää viikon alkua!

On tainnut tukiliivi ja kaurapussi auttaa kun nuo jalka-yms.säryt ovat onneksi vähentyneet=) Ja vekaran liikkeetkin olen alkanut tuntemaan selvästi, tälläkin hetkellä käypi alamahassa sellanen ""plopsahtelu"" - ja tuntui, että vaavi ei nukkunut koko viikonloppuna kun liikkeitä tuntui jatkuvasti;-)

Mä kävin katsomassa vaunuarvosteluja vaan ihan Vauvattaren ja Pikkupingviinin sivuilta (joidenkin mallien kohdalla käyttäjien arvioita), mitään kattavampaa sivustoa en löytänyt:( Me tilattiin Vauvattaresta sellaset Jovi Air:in yhdistelmät ja ihan hyviltä vaikuttavat. Mutta jos netin kautta tilaa niin kannattaa varautua siihen, että irto-osia vaunuista löytyy eivätkä mukana seuraavat asennusohjeet ole välttämättä mitenkään pätevät...että sellasta ""tee-se-itse-asennetta"" tarvitaan.

Huomenna neuvolaan ;-)!

Yhteistyössä