Onko muita, joilla LA aika

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja helmikuun alussa?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minun äitini meni omien sanojensa mukaan onnesta mykkyrälle kun kerroin tulevasta mummoudesta. Isälleni en ole edes kertonut, koska suhteeni häneen on aika ristiriitainen. Hän on alkoholisti ja asuu yksin. Mieheni soitti äidilleen ja kertoi uutisen ja anoppi oli ollut onnessaan. Anopille meidän vauva tulee olemaan toinen lapsenlapsi ja minun äidilleni ensimmäinen.
Minua on myös vaivannut ajoittain lievä päänsärky. Lääkkeitä en ole syönyt. Mitään vitamiineja tai lisäravinteitakaan en ole syönyt, koska veri- ja muut arvot ovat olleet niin hyviä. Ehkä sitä D-vitamiinilisää tarvii sitten kun tulee pimeämpi vuodenaika.

Mä oon syönyt jo viikkoja kalkkitabletteja, jotka sisältävät D-vitamiinia - neuvolatädin kehotuksesta. En juo maitoa (syön kyllä jugurttia ja juustoa) ja lihan syöntikin on jäänyt lähes kokonaan raskauden myötä (ei vaan maistu), joten minun täytyy saada ko.aineita pilleripurkista.

Talven, ja pimeän, tullen täytyy kysäistä neuvolasta, josko pitää turvautua joihinkin monivitamiinitabletteihin tms.

Hyvävointista viikonloppua kaikille =)!

Hauskaa viikon alkua tältä mammalta!! oireilut alkaa olla todella vähissä nyt mutta, kai se on normaalia?! noh ens viikon ma neuvolaan...ei malttais odottaa..mites teidän olonne?

Pahoinvointi on enimmäkseen hävinnyt, mutta huom! vain enimmäkseen. Mutta huomaa kuitenkin, että paljon monipuolisemmin pystyy jo syömään eikä suunnilleen jokaikinen ruoka-aine ällötä.

Päänsärky vaivaa varsinkin jos on vähänkin lämpimämpää.
Muuten olen kyllä kans samaa mieltä, että oireilut on todella vähentyneet eikä sitä aina edes muista olevansa raskaana - paitsi sitten kun yritää ängetä jotain vaatetta päällensä:)...

Sain viime viikon lopussa sen tilaamani Belly Beltin, vaikuttaa ihan hyvältä tuotteelta ja jos ei nyt ihan megagigamasu tule niin eiköhän sen avulla pärjäile normaalihousuilla aika pitkään.

Me ollaan alettu pikkuhiljaa tekemään vaaville omaa huonetta meidän entisestä ""työhuoneesta"". Tosin eihän me vielä olla ostettu mitään tarvikkeita, mutta ollaan vähän siivoiltu ja tehty tilaa viemällä turhaa tavaraa pois. Hassua ajatella, että siellä kohta asustaa uusi ihmisenalku =)

Eniten mua tällä hetkellä mietityttää se, että miten ihmeessä mä osaan hoitaa niin pientä?! Mulla ei oo minkäänmoista kokemusta niin pienistä vauvoista. Kauhistuttaa suorastaan ajatus siitä hetkestä kun laitokselta päästetään kotiin ja sitten meidän pitäisi saada vauva hoidettua omin avuin...apua. Miten joku voi antaa ihmislapsen meidän hoitovastuulle (eikö se kätilö nyt tajua, että sen pitää tulla meitä auttamaan?!) ;)...? En todellakaan koe olevani mikään ns.uusavuton, mutta silti moiset ajatukset vaivaavat. Onko muilla samanlaisia ajatuksia?

Kyllä mekin ollaan mietitty kuinka mahtaa olla sormi suussa kun vauva on kotona ja kaikki pesut yms...pitäis suorittaa! kyllä sen varmaan nopeasti oppii!!! katselin aamulla vatsaani niin kyllä se alkaa muistuttaa vauvamahaa! voikun jo tuntisi asukin liikkeet!

Kyllä niitä sitten siellä lapsivuodeosastolla synnytyksen jälkeen pääsee harjoittelemaan. isä voi jo synnytyssalissa kylvettää vauvan ja äiti vaikka sitten kotiin lähtiessä. Jos vauva on ympäri vuorokauden vierihoidossa sairaalassa, niin kyllä siinä saa aika monta kertaa pestä sitä pyllyä ja vaihtaa vaatteita ja imettää ja tutustua vauvan olemukseen ja tarpeisiin. Jotkut on hirmu vaativia ja jotkut taas hyvin rauhallisia ja eivät juuri ärhentele.

Miulla on kokemusta synnytyssalissa ja lapsivuodeosastolla työssä olosta, voitte kysyä miulta, jos jotakin tulee mieleen! :) Vastailen mielelläni. Kuitenkaan kokemusta ei ole sitten vauvan kanssa kotona olosta, mikä on jo eri juttu kuin sairaalassa.

Moi!

Kävin tänään veriseulassa tk:ssa. Nyt vaan sitten odottelen tuloksia, jokohan ehtivät seuraavaan neuvolakäyntiin pari vkon päästä..?
Onko muilla päänsärkyä? Mua on vaivannut jo pari viikkoa päänsärky, välillä lievempänä ja välillä kovempana. Valitin päänsärystä jo edellisellä neuvolakäynnilläkin ja multa mitattiin heti verenpaine. Mutta verenpaine oli normaali, joten särky ei siis johdu siitä. Ei tää nyt mikään maailmaa kaatava oire ole, mutta on kipu vaan välillä yltyessään epämukava.
PS. Viikkoja 15 + 1!

Mulla on myös päänsärkyä lähes päivittäin, joten se kuuluu asiaan...(oireisiin) olen lukenut vauvalehdistä. Harmi kun nyt alkoi nämä kauheat vesisateet ettei pääse edes lenkille!! sekin jo auttais päänsärkyyn! T: Ninnu ja Asukki RV 15

Hauskaa viikon alkua tulevat mammat=)!

Olo on viime päivinä ollut mainio, ei niin minkäänlaisia oireita:) (jos ei pissahätää lasketa mukaan...)
Jokohan sitä vähitellen alkaisi se paljon mainostettu oireeton keskiraskaus?

Hyvää kuuluu. Maha on jo aikamoinen kumpu ja vaivoja ei paljoa ole. Kävin äitiyspolilla pari viikkoa sitten ja siellä juteltiin ja ultrattiin mahaa. Vauva liikkui koko pitkän ultrauksen ajan niin, että lääkäri ei meinannut saada mittoja. Lisäksi vauva huvitti lääkäriä näyttämällä kieltään. Kaikki oli hyvin ja seuraavaksi on sitten rakenneultra syyskuun loppupuolella.
Ihanaa syksyn alkua kaikille mammoille!

Heips vaan kaikille... Oottakos huomannut että täällä pyörii jo vissiin kolme helmiäitien porukkaa? Välillä saa kyllä miettiä, että mihin kuuluu itse...

Vatsarintamalle kuuluu itselä sellaista, että kyllähän se alkaa jo näkyä ja asiasta tietämättömätkin siitä huomauttelevat. Muuten olo nyt ihan ok. Viime viikolla kärsin jatkuvasta pissausvaivasta. Ajattelin sen olevan pissatulehdus, mutta nyt olo on helpottanut, joten luulen että pikkuinen vain teki minulle kiusaa... Paino näyttää kotipuntarin mukaan pysyvän edelleen samassa, mutta jospa se ei olisi kovin vakavaa. Pari päivää sitten mahassa tuntui jänniä pulpahduksia. Vaikea sanoakun kokemusta ei ole,että oliko se vauva vai ihan vaan tavallisia vatsan möyrähdyksiä. Nyt olen vain odotellut uusia pulpahduksia : )

Hnkintalistaa tein yhtenä pävänä ja meinaa välillä ahdistaa tuo hankintojen paljous ja se miten paljon niihin tule uppoamaan rahaa ja mistä löydän kaikki kivat jutut joita vauvalleni haluaisin. Pitää vain koittaa pikkuhiljaa ostella jotain... Harmittaa että äitiyspakkauksen toppapuku taitaa olla liian suuri vauvalle. Jää pian käyttämättä kokonaan : (

Suunnittelin yhtenä päivänä isyyspakkausta, kun iskällä sattuu olemaan synttärit kuukautta ennen laskettua aikaa.
Vauvan omistajan opaskirjasen ajattelin pakkaukseen pistää ja superman t-paidan. Sitten pullo viskiä ja sikari, niin voi juhlistaa varpajaisissa. Varmaan jotain vauva juttua pitäisi laittaa vielä mukaan. Jos joku keksii hauskoja ideoita, niin ilmoitelkaa... Oma mielikuvitus tahtoo loppua kesken...

Hauskaa viikonalkua kaikille :)

Nekku rv16+3

Heippa kaikille! Vatsa on jo kasvanut melkoisesti ettei enää omat housut mene päälle! lyhyt kun olen niin vatsa näkyy!! pulpahduksia olen jo tuntenut viikon ajan :) rv 16+4 rasvailetteko vatsaa millään voiteilla? jos niin millä? meinaan että iho kutisee vatsan alueella...

Hei!
Itsestä tuntuu, että masun kasvu on hidastunut, mutta kun viikonloppuna näin pikkusiskoa niin hänen ensimmäinen kommettinsa oli, että ""Onpas sun maha kasvanut! Sulla on paljon isompi maha kuin viimeksi!"" Että kaipa se sitten kasvaa...tosin itsestä tuntuu, että se on nyt kasvanut enemmän yläosastaan l. on paljon pömpömpi rintojen alta napaan kuin sitten siitä alaspäin. Painoa ei ole minullekaan juurikan tullut, liekö sitten vaavi kuluttaa runsaita läskejäni eikä paino sen vuoksi nouse?
Kukaan asiasta tietämätön ei ole tullut minulle mitään sanomaan, töissäkin kaikki ovat olleet kommentoimatta. Olen tosin onnistunut peittämään mahaani aika hyvin ""sopivilla"" vaatteilla.
Onneks parin päivän päästä taas pääsen neuvolaan ja kuulemaan sydänäänet! Jotenkin ei oikein usko edelleenkään, että masussa kasvaa joku ja että sillä jollakin olisi asiat hyvin...sydänäänien kuuleminen auttaa taas hetkiseksi.
Itse en ole tuntenut minkäänlaisia pulpahduksia tms. Vatsaa rasvaan joka ilta samalla kun rasvaan kuivaa nahkaani muutenkin. Käytän ihan tuoksutonta perusvoidetta. Masukutinaa ei ole.
Nyt rv 16+6.

Heippa!

Varasin juuri ajan rakenneultraan. Sieltä saa kuulemma siitä videonauhaa mukaan, jos tuo oman nauhan. Ostin jo innokkaana 60min nauhan. Hampilääkärikin on huomenna.
Molemmat yksityisellä ku tää kunta ei tarjoo.

Miullakin masu jo pömpöttää ja sama ""vaiva"" kuin siull papuli, että masu pömppää rintojen alta. Välillä sitäå pitää kädellä litistää niin näkee oikean kummun. On se jo kasvanu.
Miuta oireita tai vaivoja ei ole. Olen tyytyväinen, ettei mitaan herkkujen himoa ole iskenyt, kun kuvittelin, että raskaana ollessaan sitä syö vaikka mitä. Kai sitä pelkää niin kovi sitä raskausajan diabetestä ja pre-eklapsiaa.

Aika tiukka työtahti on harjoitteluissa ja menen vielä Prismalle töihinkin. Toivottavasti tästä ei tule raskauden kannalta ongelmia.

Joku puhui isyyspakkauksen kokoamisesta. Minä olen kanssa miettinyt sitä. Jostakin voi tilata myös valmiin isyyspakkmauksen. Se maksaa noin 50e ja siinä on t-paidat mis lukee isukki ja vaavi ja vaari paidan voi myös tilata. Sit siinä oli joku kirja ja cd-levy isin ja vaavin yhteisiin hetkiin. Omaa äitiyspakkausta odotan innolla. Siinä on niin ihanat värit tänä vuonna. Ostin jo mammafarkut alesta. oon aatellu talvitakkia sitten ku maha on tosi iso, miulla ei varmaan mahu nykyiset takit... Ootteko aatellu, mistä löytäs kivan, mutta tarpeeksi väljän talvitakin?

Hyvää viikonloppua!! :)

Minunkin pitäisi löytää mammahousut mut en tiedä mistä niitä hakisin?? vaatteet täl hetkel melko vähis..kun vatsa pömpöttää aivan urakalla! syystakkiakin sovitin ja vetskari ei mene kiinni enää! ( sellanen tyköistuva takki) mä ajattelin myös kasata isyyspakkauksen, täytyy miettii mitä sinne laittais!
3 viikon päästä me lähdemme sisiliaan viikon reissulle! vähän jännittää toi lentomatka, mut täytyy muistaa vaan liikkua ja pyöritellä nilkkoja ettei turvotuksia tule! niin ja tukisukat myös jalkaan...
Mä kävin viime viikol hampilääkäris ja hampaat oli kunnossa Onneks! mä pelkään sitä laitosta niin älyttömästi!
Hyvää viikonloppua! Ninnu+masukki RV 17

Moi!

taas on neuvolakäynti takana ja kaikki oli ok, mitä nyt hb oli romahtanut siihen malliin, että saan alottaa rautakuurin:( Ja mulla on aina ollut todella paksu ja vahva veri...kaikenlaista se tämä masuasukkaan kasvatus aiheuttaa;-) Paino mulla ei ole noussut koko raskausaikana oikeastaan yhtään (sinänsä hyvä, koska olen kaikkea muuta kuin siro keijukainen!ennemminkin löysä elefantti...), mutta terveydenhoitajan mukaan siinä ei ole mitään huolenaihetta. Jos syöterveellisemmin niin paino tippuu raskausaikanakin ja vauva ottaa kuulemma takuulla tarvitsemansa ravinnon äidiltä.

Mä kävin kans eilen hammaslääkärissä eikä reikiä löytynyt=) Mullakin on karsea hammaslääkärifobia, muut lääkärit on ihan ok, mutta hammaslääkäriin en mene yleensä kuin pakon edessä.

Ajattelin huomenna varailla aikaa rakenneultraan yksityiselle. Täytyy kysellä, että minkämoista dokumenttia sieltä saapi matkaan vauvasta.

Mulla on nyt lähinnä syksytakkiongelma, pitäis löytää sellanen joka ei olis liian ohut muttei mikään topattukaan...onneks mulla on muinaisilta ajoilta yks niin löysä toppatakki, että uskon pärjääväni sillä ihan loppuun asti. Tai no, mistäs sitä tän mahan kasvusta koskaan tietää...

Mennään tänään miehen kans Lastentarvikkeeseen katselemaan ja hipelöimään, että mitä kaikkea sitä on oikein tarjolla :) :) :)

-Papuli rv 17+1-

Hyvää viikon alkua!

Sain rakenneultra-ajan 5.9. Kovan työn takana tuntui ajan saanti olevan, sai soitella useampaankin yksityiseen paikkaan ennenkuin nappasi.

Mä oon alkanut kärsiä selkä- ja nivus-+jalkasäryistä. Kaikki alkoi toissaviikkoisesta noidannuolesta ja vaikka se parantui suht hyvin niin alaselkävihlonnat jäivät ja myös nivusiin on alkanut vihloa, siitä vihlonta leviää reisiin ja monesti illasta mun kävely alkaa olla jo sellasta ""mummotaaperrusta"" kun ei kärsi nostaa jalkoja kunnolla:( Toivottavasti tämä on vaan väliaikasta. Sanoin asiasta neuvolassakin ja kertoivat kipujen olevan normaaleja...Mutta ei tätä nyt koko loppuaikaa jaksaisi...jos ei helpota niin kai se on suunnattava lääkäriin.

Tervehdys!

Päätin kirjoitella nyt tällekkin listalle. Aloitin kirjoittelemisen tuonne maaliskuisten puolelle, kun LA oli 3.3, kunnes viime perjantaina ultrassa selviskin, että olen pidemmällä ja LA on 6.2. Kirjoittelin myös helmikuisiin ja nyt siis tännekkin.
Taustoista sen verran, että ensimmäistä odotellaan ja miehen kanssa molemmat ollaan 29 v ja asustellaan Espoossa.

sportti 17+1

Hei vaan kaikki äitylit!
Meillä LA 5.2.2006. Ensimmäistä odotellaan,kauheen jännittävää kun yritystä oli takana yli vuosi ennenkuin tärppäsi.
Olo on ollut erinomainen paitsi pientä päänsärkyä lukuunottamatta. Paitsi nyt kun on palannut loman jälkeen töihin niin kaikki hajut käyvät nenään tosi pahasti (olen kokki) jouduin lähtemään pois töistä kesken päivän pahan olon takia.Mitään ei oikein uskalla laittaa aamulla suuhun kun kaiken saa oksentaa pois.Nyt toivottavasti tutut hajut keittiössä ovat menneet ""takaraivoon"" että alkaisi helpottamaan. En kuitenkaan haluaisi jäädä tämän takia pois töistä kun muuten olen jaksanut ihan hyvin.

Ekassa ultrassa näkyi pienen ihmisen alku ja rakenne ultraan mennään kolmen viikon päästä,ei vaan millään jaksais odottaa sinne asti!

Tällä hetkellä viikkoja 17+2
Äippä 27v. Isukki 31v.

Oikein antoisaa odotusta kaikille tuleville äideille!

Toivottavasti olen nyt saanut kerätyyä tähän kaikkien ajat:)
terkuin: Papuli

* Papuli 1.2.2006
* Ninnu 2.2.2006
* Nekku 3.2.2006, Tessa 3.2.2006
* Mampsuli 5.2.2006
* Sportti 6.2.2006, Helmi 6.2.2006
* Mauku 7.2.2006
* Nallu 13.2.2006?
* Plim 21.2.2006

Yhteistyössä