Onko muita joilla imetys pitää menkat poissa pitkään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kohta 7kk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
oisko ollu vauva 4 kuukautta kun kuukautiseni palasivat, täysimetin 6kuukautiseksi ja siitä vielä kaksi vuotta osittaisimetyksellä. Ei paljon tainnut imetys kuukautisiin vaikuttaa..

Imetys loppui kun poitsu oli 7kk ja menkat alkoi joskus sen jälkeen, meni vielä jonkin aikaa siitä. Tosin minä söin myös pillereitä imetyksen ajan ja nehän vie myös menkat pois, että en osaa sanoa, kumpi piti menkat poissa imetys vai pillerit.

Joka kerralla (3) on olleet pois niin kauan kun olen imettänyt edes yhden kerran päivässä. Sitten kun olen kokonaan lopettanut, on menkatkin alkaneet n. kuukauden päästä. Kaikkia imetin 8-9kk.

No mulla ei ole viel alkanut ja vauva 5kk. En muista miten kahdella ekalla kerralla on ollut.Kahdella ystävälläni taas alkoi vauvan ollessa 2kk vaikka täysimetyksellä. Niin henkilökohtaista. Olen kuullut sanottavan, että jos imetyksellä ollessa menkat alkaa niin taitaa olla aika hedelmällinen :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
oisko ollu vauva 4 kuukautta kun kuukautiseni palasivat, täysimetin 6kuukautiseksi ja siitä vielä kaksi vuotta osittaisimetyksellä. Ei paljon tainnut imetys kuukautisiin vaikuttaa..
Mulla näin ekalla kierroksella mutta tokalla pysyivät sitten puolitoista vuotta poissa.

Ehdin jo edellisen kokemuksen perusteella alkaa odotella...

Mulla oli ekalta pois 1v 3kk synnytyksen jälkeen ja kylläpä oli juhlaa :D Imetin osittain vielä 1v. asti.

Toisella menkat alkoin n. 11kk synnytyksestä. Tällöin imetyksen lopetinkin jo aikaisemmin.

Muutaman kuukauden synnytyksestä. Ärsytti oikein, kun kuvittelin imetyksen pitävän menkatkin poissa. :kieh:

Pysynyt poissa aina niin kauan kuin imettänyt, ja kk lopettamisesta alkaneet. Eli joka kerta noin 1v2kk, jonka jälken olenkin sit melkein ollut taas raskaana. Näin ollen menkkoja on ollut vajaan 7 vuoden aikana, alle kymmenet=)

Joo, tosiaankin. "Piti" lopettaa imetys että voitiin edes teoriassa koittaa saada seuraavaa lasta (poika oli 1v3kk) sitten vasta alkoi menkat. Nyt tyttö kohta vuoden ja tosiaankin menkat vielä puuttuu. Ihan kiva, ei sen puoleen. Eli mulla tulee menkat vasta kun tosiaan imetys on loppu.

Keskimmäisestä alkoi 10kk synnytyksestä. Imetin kaiken kaikkiaan 2v4kk ikäiseksi, lopetin rv 17 imetyksen.

Kuopusta imetän edelleen, on nyt 2v2kk. Menkat alkoi 1v7kk synnytyksestä.

Nyt alkoi just menkat. Täysimetin 4½kk, tuolloin aloiteltiin kiinteitä, joten 2 viikkoa ehti maistelemaan kiinteitä, kun mulla alkoi menkat. Näin on käynyt joka kerta, paitsi että oon aloittanut kiinteät toisilla aiemmin, jotne menkatkin ovat alkaneet tuossa 3-3½kk synnytyksestä.

Ekan lapsen aikana menkat alkoi 11 kk synnytyksestä, nyt toinen lapsi on 1v, eikä menkat ole vieläkään alkaneet. Tosin imetän edelleen useasti päivässä. Ekaa lasta imetin myös 2v asti, mutta menkat alkoi, kun imetyskerrat harveni.

Yhteistyössä