Menkat vai uudestaan jälkivuotoa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Onko muita mammoja joilla menkat alkaneet pian synnytyksen jälkeen täysimetyksestä huolimatta? Olivatko ensimmäiset menkat suht niukat?

Mulla synnytyksestä nyt 6 viikkoa, toinen lapsi kyseessä. Jälkivuotoa kesti n. 2 viikkoa (jonka jälkeen tuhrua). Nyt tuli sitten 3 päivää kirkasta verta taas, ihan kuin niukat menkat.

Esikoisesta (myös täysimetin) menkat alkoivat vasta 8kk päästä synnytyksestä joten olen todella ihmeissäni että voiko menkat nyt jo alkaa...

Mulla alkoi menkat 4 vkoa synnytyksen jälkeen vaikka lapset oli täysimetyksellä (kaksoset).

Lapset tosin syntyivät ennenaikaisina, saattoi vaikuttaa omaan hormonitasapainooni. Mutta oli siis jälkivuotoa noin 2-3 vkoa, sitten viikon tauko ja sitten niukkaa vuotoa, kuin niukat menkat. Siitä vielä jälkitarkastuksessa mainitsin ja lääkäri ihmetteli.

No, tuo niukka vuoto kesti noin 4 päivää ja uusi sitten vajaan kuukauden kuluttua, eli menkat ne oli ja jatkuivat siitä heti säännöllisinä. Arvatkaa ketuttiko?

Menkkojen aikana lapset myös tissittelivät nihkeämmin, ilmeisesti maidon maku muuttui silloin.