Onko muita joiden lastenvaate tilanne on ns. riistäytynyt käsistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No miten ois, laittaisitteko niitä ylimääräisiänne vaikka hyväntekeväisyyteen, esim. vaatekasseihin Venäjälle tms.? Tai sitte vaikka kirppiksille. On kait ne vaatteet ihania, mutta mitä järkee niitä on siellä kaapissa piilotella jos puoliakaan ei kerkee pitämään?

sama ongelma täällä! eilenkin kävin aikaani vain kuluttamassa kaupungilla kun lapsi nukkui päikkäreitä rattaissa ja mukaan tarttui; housut missä käärittävät lahkeet, yksi tunika, yksi hellemekko, t-paita, tanktoppi, kahdet sukat ja yksi body. juuri laitoin tytön kaapista yhden ikea kassillisen pieneksi jääneitä 68 ja 74 cm vaatteita :0 ihan hullu olen siis ostamaan tytölle vaatteita!

Meilläkin on vanhemmalla tytöllä vaatteita niin paljon, etten nyt tiedä, mihin nuoremman vaatteet tunkisin. Tällä hetkellä ovat lipaston laatikoissa, kun vaatekaappeihin ei mahdu. Ja vanhemmalta on säästössä pahvilaatikoissa ihan järjettömät määrät, silti tekee mieli ostaa uusia. Kirppareilta lähinnä ostelen, mutta kaupoistakin... Ja ebay on vienyt mukanaan...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No miten ois, laittaisitteko niitä ylimääräisiänne vaikka hyväntekeväisyyteen, esim. vaatekasseihin Venäjälle tms.? Tai sitte vaikka kirppiksille. On kait ne vaatteet ihania, mutta mitä järkee niitä on siellä kaapissa piilotella jos puoliakaan ei kerkee pitämään?

Yritän mä koko ajan kirppikselle jotain karsiakin, mutta sitten ostelen taas uusiakin, kun ihania näkee. Mua ei edes haittaa, vaikkei kaikkia ehtisi pitää, onhan miehelläkin hyllyt täynnä elokuvia, mä rakastan noita vaatteita!

:wave: Täällä ilmoittautuu myös himoshoppailija. Varastot ja kaapit pursuaa pikien 3v ja 6kk vaatteita ja viikonlopunkin aikana tuli ostettua taas lissää reilulla 200e, osa vaatteista oli alessa -50%, kaikki merkkivaatteita Legoa jne =)

Tytöille on ollu mutta pojalle on todella vaikeeta löytää mukavia/hauskannäköisiä vaatteita. 3veelle kun ei viitsis ostaa pelkkää pääkalloa ja lieskaa ja farkkuja... Niitä siis on vähemmän,mutta tarpeeksi ;)

Mulla on homma karannut myös ihan kokonaan lapasesta. :| Tytöllä (kohta 3kk) on useampi sata vaatetta koossa 68-98cm ja osa ihan uutta tavaraa.Paljon olen myös kirpparilta ostanut,mutta silti. Pojalla (2v 9kk) on myös paljon vaatetta, muttei nyt ihan noin paljon.
Lasten vaatteet on vaan niin ihania... :heart: Uusin "löytöni" on Polarn o Pyret ,vähänihania kuoseja tuolle pikkuemännälle niillä. :D

Ei mulla ihan käsistä karannut ole lastenvaatetilanne, mutta vähemmälläkin pärjäisi. Toisaalta on kyllä kiva kun vaatteita riittää niin ei tarvitse panikoida, jos ei pyykkikonetta laulata vähään aikaan.

Lapsi on pian 4 ja nyt ihan viime vuoden aikana olen onnitunut karsimaan sellaiset "ihanat ja ah-niin-halvat alennusvaatteet tulevaisuutta varten". Sitten ne housut ovat ikuisesti liian isot vyötäröltä ja paidat hassun värisiä...
Ostelen sellaisilta merkeiltä, joiden mallin tiedän sopivan lapselle. Parempi pikkasen liikaa kun pikkasenkaan liian vähän vaatteita kuitenkin... ( :

Täytyy myöntää, että näin on käynyt täälläkin. Onneksi suurin osa on ostettu joko hyväkuntoisena käytettynä tai sitten alennuksella. Kun vaan aina sattuu jotain ihanaa eteen... 3 v pojalla on niin paljon vaatteita ja kenkiä, että niillä pärjäisi varmaan 3-4 lasta. No, onneksi löytävät aina uudet omistajat eli eivät jää nurkkiin pyörimään ; )

Pojan vaatteet ovat meillä lipaston laatikossa kaikki omina pinoinaan eli esim. t-paidat omissaan, pyjamat omissaan, housut omissaan. Näin löytyvät helposti. Ja loput (siis suuremmat koot) koon mukaan jaoteltuna pojan vaatehuoneessa.

Jos jollakulla on tarvetta vähentää pojan vaatteita kokoja 110-116, voi tarjota. Aina sinne lisää mahtuu ; )

Meillä ei ole tuota ongelmaa - enää.
Myin/annoin pois kaikki lasten vaatteet, joita ei juurikaan käytetty. Säästettiin vaan ne kaikkein kivoimmat, ja niitä jäi kyllä jäljelle sen verran että ne riittää oikein hyvin =)

Täällä sama vika. Poika on nyt 8 kk ja vaatetta riittää. Vaikka toiselle samanikäiselle ja kokoiselle. Mutta poiskaan en raski antaa, yritän käyttää kaikkia. Puhdasta vaatetta tosin meneekin kun sottaa syödessään paljon ja toisaalta annan sotata kun kerran vaatetta piisaa..

MEILLÄ MYÖS KAAPIT TÄYNNÄ LASTEN VAATTEITA!!JA VAATETTA ON SEKÄ TYTÖLLÄ,ETTÄ POJALLA!!!KUN OSTELEN MOLEMMILLE UUSIA JA KÄYTETTYJÄ.PJAN VAATTEITA EN KUITENKAAN KÄYTÄ TYTÖLLÄ ELI MOLEMMILTA JÄÄ VAATETTA JA KUN OLEN OSTELLUT MYÖS TULEVAISUUTTA AJATELLEN,NIIN KAMAA LÖYTYY..

Alkuperäinen kirjoittaja :
MEILLÄ MYÖS KAAPIT TÄYNNÄ LASTEN VAATTEITA!!JA VAATETTA ON SEKÄ TYTÖLLÄ,ETTÄ POJALLA!!!KUN OSTELEN MOLEMMILLE UUSIA JA KÄYTETTYJÄ.PJAN VAATTEITA EN KUITENKAAN KÄYTÄ TYTÖLLÄ ELI MOLEMMILTA JÄÄ VAATETTA JA KUN OLEN OSTELLUT MYÖS TULEVAISUUTTA AJATELLEN,NIIN KAMAA LÖYTYY..

Älä herran tähden huuda.

Täällä kans on mopo karannut vähän käsistä....
Tykkään niin hirveästi että pojalla on kivaa ja uutta vaatetta. Tosin kaikkia kyllä käytetään.
Mutta halvemmalla pääsisi jos ostais jostain lindexistä tai henkkamaukalta....

Ei ole.
Olen köyhä kotiäiti, asuntolaina vie rahat. Ei ole tilaa eikä aikaa lastenvaateliikkeissä juosta.

Ostan joskus jotain uutta, jos edelliset pienet tai rikki.

:wave:

Tuolla pojalla on 3-ovinen (1 hyllykaappi ja 2-ovinen tankokaappi) vaatekaappi huoneessaan täynnä tällä hetkellä sopivia vaatteita :D. Esimerkix t-paitoja on reilusti päälle 20, ehtii varmaan kaikkia käyttää :D. Lisäksi on jo seuraavaa kokoa vajaa pahvilaatikollinen vaatehuoneessa odottamassa (nämä vähän käytettyinä tullu meille, nykyset kaikki uutena ostettu).

Yhteistyössä