Onko muita joiden lastenvaate tilanne on ns. riistäytynyt käsistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Eilen viikkasin puhtaita vaatteita ja vein lasten kaappeihin. Sulloin ihan puoliväkisin niitä sinne. Etenkin 3v tytöllä on niin paljon vaatteita että esim. kaikki kesävaatteet ja myös talvikäyttöiset hameet on siellä kahtena SUURENA pinona josta ei ole mitään toivoa löytää mitään ellei tiedä mitä etsii. Eikä voi edes muistaa mitä kaikkea siellä voi olla. Ja nytkin on silti pyykkikopassa lastenvaatteita huima määrä likaisenakin.

Lapset siis poika 5v ja tytöt 3v ja 2kk. 2kk ikäiselläkin on bodeja niiiiiin järjetön määrä ettei mitään rajaa.

Ja siis vaatteista suurin osa on ostettu huutonetistä, kirppareilta tai kavereilta. Kuitenkin uudenveroista vaatetta.

Niin ja lisään että eilen tuskittelin sitä kun noilla kahdella isommalla on nyt synttärit tulossa ja saavat taatusti taas lisää vaatettakin. Enkä edes osaa kenellekään sanoa, että mitä voisi tuoda lahjaa kun sekä vaatteita että leluja on PALJON.

Mä olen himoshoppaaja ja vaatteita löytyy myös melkoiset vuoret..enkä muista edes kaikkia vaatteita mitä olen ostanut ja löydän niitä sitten myöhemmin..kuukaudessa saattaa mennä yli 500e pelkästään lasten vaatteisiin. Ne on vaan niin ihania ja tykkään kun lapset kulkee näteissä ja muodikkaissa vaatteissa=)

No vissiin sitten vähän samaa vikaa, mies sanoi ettei noita vaatteita kerkiä pitämään jokaista kertaalleen päällä vaikka kakkonen tuli avuksi olemalla samaa sukupuolta. Tosin meillä on oikeastaan vaan uusia vaatteita.

Mulla sama "ongelma", lapsilla vaatteita ihan liikaa. En koskaan löydä itselleni kivoja vaatteita, niin ostan lapsille. Mutsilla vanhat vaatteet ja lapsilla aina uutta, mahtaa puistomammat ihmetellä.

meillä on riistäytyny!
ex oli auttamassa tuttua muutossa sillon kun poika ei ollu viel syntyny,sai palkaksi 2jätesäkillistä poikien vaatteita :o
nyt mulla on tuolla 21muovipussillista pieneks käyneitä :kieh: ja kaikki on poikaa ennen ollut yhdellä lapsella ja suurinosa satunnaisessa käytössä eli lähes uusia.en haluis myydä pois mutta pakko koska ei oo tilaa varastoida niitä.
nytkin on pojalla paljon vaatteita,pitäs karsia niin että olis kaikkia vaatekertoja 5kpl niin olis hyvä

Tänään tuskailin saman asian kanssa. Tyttöjen 3 ja 1,5-veet vaatekaappi on täynnä vaatetta. Joka hyllyllä on kuusi pinoa paitoja tai housuja. Siis hyllyjä on kuusi kpl, ja olen asetellut joka hyllytasoon kolme pinoa taakse ja kolme eteen. Eli 36 pinoa vaatetta, jokaisessa paljon paitoja tai housuja. Lisäksi viereisessä hengarikaapissa on mekkoja, sukkiksia, paitapuseroita, hameita jne. kasamäärin. Apua, ostan niitä hiljotellen mutta sitten niitä kertyy. Ja nämä nyt ovat niitä käytössä olevia. Lisäksi on vaatehuoneessa paljon pieneksi jääneitä-

Kyllä meilläkin on liikaa vaatteita, ja ongelmaa "pahentaa" se, että lapset ovat kotihoidossa ja asumme maalla (eli ei tarvitse joka päivä näyttää siistiltä ja muodinmukaiselta, kun eihän mjeitä kukaan edes näe täällä), joten käytännössä kotona pidetään niitä vanhoja "kotivaatteita" ja sitten ne uudet vaatteet, joita on kaikilla vino pino kaapissa jäävät vähälle käytölle ja pahimmassa tapauksessa unohtuvat kaappiin.
(lapset nyt iältään 5v., 4v. ja pian 2v.)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Blue Rush:
Miksi et myy eteenpäin? (tytön 98cm voit tarjota ;) :D )

No toi tyttö alkaa nyt vähitellen siirtyä täysin 98 kokoon eli on just samaa kokoo sit kun teillä. :)

No voihan hitsi. Periaatteessa kokoa 80cm hieman tarvittais myös 8 ei pitkähihaisia paitoija ).Itse juri pieniä otin viikolla kaapista pois joten tarvitsee vähän täydennystä =)

profiilissa sähköposti jos sattuu että jaksat jotain kuvata ja myydä :wave:

mutta ei nyt enempää ennekuin menee kirppariosioon :ashamed:

täällä kans yks "hullu".. välil ihan masentaa kun kokoajan pitäs jotai muka ostaa.. mun 3v. tytöllä on 3 täyttä kaapillista vaatteita ja nää kaikki on sellasia isoja hyllykaappeja, hengari kaappi on sit erikseen..

:wave: joo.. ja lisää kannetaan kokoajan. pojan serkku on sitä 9kk vanhempi ja sieltä saadaan joka vierailukerta pussillinen benettonia ja muuta merkkivaatetta. sit ku ostan itekin niin tietäähän sen. haalareitakin on aina monin kappalein ku ostan ite ja sit tuleekin vähän käytettyjä serkkupojalta. ehkä isoin ongelma on noi "paremmat" sisävaatteet. housujakin on niin ettei niitä kaikkia ehdi millään käyttää. nytki katoin että parit exitin housut on ollu kerran päällä ja ne ostettiin helmikuussa. että uudenveroisia olis... no, toivottavasti ne on muodikkaita vielä 2-vuoden päästä ku kuopus mahtuu niihin. muuten menee hukkaan.

Jep, aikoja sitte riistäytyny käsistä :D

Keskimmäisellä on esmes 2 vaatekaappia joissa on sopivat vaatteet + kevättakit ja housut :ashamed:

Eikä nuo vaatekaapit oo ees pieniä...

Kun olisikin ostettu kirppareilta ja muualta saatu, vaan kun mä en voi olla ostamatta noille lapsille vaatteita. En voi olla ostamatta vaikka joudun hampaat irveessä sullomaan kaappiin jotta mahtuvat. On muuten todella kannattavaa näin opiskelijana :laugh:

Meillä on tuolla tytöllä 1½v, tosi paljon, paitoja lähinnä. Mut suurin osa on saatu(käytettynä). Ite ostan silti välillä lisää, kun on sitä kiva itekin niitä vaatteita ostaa. Ja et on jotain uusiakin, eikä kaikki käytettyjä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ja meillä ei mies edes viitsi hakea lapsille vaatteita tuolta kaapista koska oven avatessaan näkee jo miten mahdoton tehtävä se on.

Näin meilläkin. Meillä on tytön vaatteille niin epäkäytännöllinen vaatekaappi että siellä on vaatteet välillä ihan väärissä pinkoissa kun niitä joutuu laittamaan sinne mihin mahtuu.. Pojan vaatteet on vielä hoitopöydän laatikoissa suht hyvässä järjestyksessä. Ja niitä ei ees oo niin paljoo kun ei pojille löydy semmosia "järkeviä" vaatteita.

Yhteistyössä