onko muita - 83 odottajia?

emmy: Jospa se vasta harjoittelisi. Eihän sitä kyllä tiedä, että milloin lähtö tulee. Joillakin supistuksia tulee jo kuukausia ennenkin ja saattaa mennä yliaikaiseksi.
Yleensähän se suositus on, että, kun supistuksia tulee sen 10 minuutin välein, niin silloin olisi hyvä lähteä. Ja sitten se, että, kun tuntuu siltä, ettet enää kotona pysty olemaan. Kivut niin sietämättämättömät.

Ilmoittelehan, mikä on siun vointi aina! :hug:
 
No yöstä selvittiin ilman lähtöä. Ne oli taas vain harjoitus suppareita. No hyvä, että kohtu valmistautuu. Sitä on vain itse ihan hämmästynyt, että mitä tapahtuu.... Ollen huono arvioimaan tuollaisia tilanteita. No m varmaan soitan sata kertaa synnärille ennen kuin menen ees synnyttämään... :LOL:

emmy ja prinsessa 36
 
red dragon juu saahan sinne soitella, se vain tuntuu niin typerältä soitella että joko pääsen synnyttämään.
Alkaa tosiaan tämä raskaus "kyllästyttää" olo on niin hankala. Pieniä vaivoja paljon, niin jotenkin alkaa mieli olee jo hieman maassa, ja viel ois hyvä ainakin se 2 viikkoa vauvan pysyä mahassa.
Oliko sulla loppu aika näin vaikeaa??

No ehkä ens viikko sujuu nopeasti, kun joka päivälle jotain tekemistä...

Prinsessa pitää mahassa bileitä. Se on nyt tykästynyt tohon oikeaan puoleen, ja siellä se majailee, jolloin toinen puoli mahasta on ihan tyhjä.

Nyt syömään, mies teki ruoan, kun en jaksanut millään.

Emmy ja prinsessa 36
 
emmy: Liitoskivut oli itsellä pahimmat. Kävely oli yhtä tuskaa, joten lenkkeilykin jäi.. Varsinkin kaupassa oli "hauskaa" käydä, ku nivusiin sattui niin helkutisti. Ja toisekseen yöt oli kauheita.. Kyljen kääntäminen oli vaikeaa, mutta muuten kyllä sain yön nukuttua.

Ja muutenkin, kun oli iso maha, ni ei oikein pystynyt mitää tekemään, ku maha oli koko ajan edessä. Sitten, kun oli jo viikkoja 40 kasassa.. Ni silloin varsinkin alkoi olee mieliala, että eikö jo voisi tulla.. Mutta päivät meni eteenpäin ja jouduin odottaa prinsessan syntymää rv 41+1 asti.

Mutta sitten se helpottaa, kun vauveliini tulee ulos :D. Itsellä on vain tää hirveä kengurupussi muistona raskaudesta :$ . Mitenkähän senkin saa pois..
 
Mulla pahinta ehkä tämä tukala olo. Ja sittenkun alkaa kriittisyys itseään kohtaan nousemaan. Pitäisi olla mukamas koko ajan hehkee, vaikka kukaan muu sitä ei vaadi kuin minä. Mutta inholla aamullakin katselin itseäni peilistä.
Tosin mulle paino aina ollut suuri kysymys, kun olen syömishäiriöstä, eli kiloja liian vähän pomppasin erittäin ylipainoiseksi. Ja sitten kun neuvolassa katsotaan painoa niin mulle se on yhtä tuskaa. Varsinkin kun en mä tän mahan kanssa jaksa lenkille lähteä, kun jalat ei kestä pitkiä kävelyreissuja.
No sitten synnytksen jälkeen alkaa taas ahdistus siitä painosta....

Että mä tulen sitten synnytyksen jälkeen valittamaan omasta kengurupussista... Oi näitä raskauden riemuja... :D
 
emmy: Älä muuta sano: Raskauden tuomia riemuja :kieh:
Aikaisemmissa raskauksissa oon päässyt omilla vaatteilla loppuun asti ja maha ollut ns. "normimitoissa" synnytyksen jälkeen.. Ja nyt on tällainen kengurupussi alamahalla :$ :x :/
 
red dragon voi kun oisinkin pärjännyt omilla vaatteilla, oli pakko jo tossa ennen rv 20 vaihtaa äitiyshousuihin, kun ei omat menneet päälle. Muut vaatteet kyllä menee hyvin, mutta housuja on ollut pakko ostaa. Ja onneks sain siskoltakin jotain mammavaatteita, kun ne tuppaa olee kalliita.

hieman taas jännittää tuo neuvolaan meno. Mulla oli viimeks pulssi aika korkea 134 ja sitten kun mun paino vaan nousee...
No pääseehän taas kuuntelemaan sydänäänet se on kivaa...
 
neuvolakuulumiset:
hb 121:nyt ppitäis alkaa syömään rautaa.
:heart: 157
rr 118/77
pulssi 104
painoa viikossa kilo!!!
sf-mitta: 38cm
terkkarin mukaan tulossa iso vauva. Torstaina olis sitten tuo lääkäri, että jos se osaisi sanoa jotain syntymäkoosta.
eilen illalla taas kivuliaita supistuksia tunnin ajan. Mua jo alkoi hieman pelottaa, että joko se syntyy. voi olla että paniikki iskee kun se lähtö tulee..
 
Tänään oli sitten lääkäri neuvola, eipä muuta juuri tehty kuin katsottu kohdun suun tilanne, kaikki kiinni vielä. Höh..Eli ei ole supistuksilla ollut mitään apua. Kokoarviota, ei lähtenyt tekemään käsin, sanoi vain, että iso neiti tuloillaan. Ja muuten kaikki hyvin. Sain kiitosta hyvästä mielialasta..

Nyt pitäis jaksaa alkaa tekemään jotain järkevää, ekan koneellisen pyykkiä laitoin jo pyörimään, vessan pesu ois kai seuraava ja sitten tiskaus ja lattian pesu... Ei vaan yhtään innosta...

 
tänään tasan 25+0. Huomenna on neuvola. Juuri sopivasti keskellä päivää, että ei tarvii mennä enää sen jälkeen töihin. Töistä neuvolaan kestää autolla 45 minuuttia ni ei jaksa ees taas ajella.

Emmy: kyllä hä sieltä sitten tulee kun on se aika. en ole kuullut että ykskään vauva olis jäänyt äitinsä sisälle :)
 
inkaliina kiitos lohdutuksesta. Kyllähän sen tietää ja viikotkin on vasta 36+4, että eihän sieltä ole vielä kiire ulos, mutta jotenkin itä toivoisi että saisi tuon käsiin.
No tänään ei sitten ole juurikaan supistanut... nyt tosin vähän mutta mutta..

tule ilmoittelemaan neuvolakuulumiset kun olet siellä käynyt!!

Enpä saanut oikeasti mitään tehtyä. Mies tosin tiskasi. Ja mä pesin 2 koneellista pyykkiä. siivoaminen jää sitten huomiselle.

 
Emmy: meillä muilla varmaan tuossa vaiheessa ihan samanlainen odotus... Kaikki neuvolassa ihan kunnossa. Oli vaan kohdun korkeus kasvanut kolmessa viikossa viis senttiä ja painoa tullut kaks kiloa enemmän kuin koko alku raskaudessa :) viimeksi oli kohdun koko keskellä käyriä ja nyt yläpäässä. Hups! Voiskohan kaikella mässyllä olla osuutta asiaan? Hmm.
 
inkaliina: mulla on tullut painoa ihan kamalasti. Että on kyllä kamala tiputtaminen niissä sitten jossain vaiheessa, nyt yritän todellakin vähentää, että vauva ei synny missään sokerihumalassa... :LOL:

Olipas taas viikonloppu, menoa riitti ihan tarpeeksi, eilen oltiin 6h mun isonsiskon luona ja tuliaisina 4 kassillista lastenvaatteita. nyt koot ulottui jo 100cm, kun ne siivoaa varastojaan.
Että on sitten vaatteita, nyt pitäisikin mennä kissankarvat niistä pois pesemään, että voi niitä jotenkin edes käsitellä.

mutta vointeja.
 
oi musta tuntuu että siitä kun saatiin tuo äpakkaus on ikuisuus. Ne on kyllä niin söpöjä.. Juu mä otan ihan mielellään vaatteita vastaan, kun lapsi kasvaa niin nopsaan ekat vuodet, että menee sitten vähän vähemmän rahaa noihin vaatteisiin, kun ei tuota rahaa puussa kasva.


tänään olen jopa saanut yhden koneellisen pyykkiä pestyä, vessan siivottua ja tiskit tiskattua. tuli hyvä mieli. Tosin rupes kivasti supistelemaan, mutta istuin sitten pari tuntia puhelimessa, kun muutama kaveri soitti peräjälkeen. no tuli taas suhteita hoidettua. Toivottavasti toinen noista tulis huomen käymään, alan tylsistymään kotona olemiseen kun tän mahan kans on niin vaikea liikkua

 
Juu eilen mietin samaa. Itse olen ollut niin kiukkuinen tällä viikolla että olen pysynyt aika hiljaisena. Tämä alkaa ottaa voimille tämä odotus. supistuksia tulee päivittäin, mutta kun ei noista ota selvää millaisia supistuksia ne on. Nyt odottelen miestä kotiin. On ollut yön hommissa tulee kotiin kyl vasta kahdeksan pintaan, mutta ikävä on o kova.
 
emmylle voimia supistuksiin :hug: on ne kurjia jos kaiken aikaa riesana :kieh: hyvin uskon että alkaa odotus riittää pikkuhiljaa ja synnyttämään kun pääsis niin hyvä!! Sulla on kyllä niin hyvin viikkoja jo että sehän voi sieltä pian tullakki :whistle:

Kiukkusuutta on ilmassa tääläkin!! mulla näköjään on joka toinen päivä hyvä ja joka toinen taas oon kiukkunen ja mikään ei huvita |O tänään taas ollu hermot koetuksella ja mitään ei jaksa :kieh:

Oi tätä loppuodotuksen ihanuutta |O

Jaksuja kaikille :wave:

mmamaa 35+4
 
Juu nää supistukset ottaa koville, käytiin tossa kaupoilla ja oli ihan pakko pysähdellä kun sattuu...
Ja ruoan laittoa varten oli pakko ottaa tuoli hellan viereen,, kun teki tuskaa. Kun se tonne maanantaille, kun on se ä-poli. Ja kokoa neidillä on jo sen verran ja huomen poksahtaa 38, että kyl se vois jo syntyä.

Mulla tuo kiukku tulee ja menee. Ja se on vähän yhditettävissä noihin supistuksiin, että jos niitä paljon, niin munkin pinna kirenee...
 
Ä-polilla käytiin tänään ultrassa, nyt painoa 3300g. Kohdunkaula on lyhentynyt 3 cm tohon 1 cm:n. Käynnistyksestä ei mitään puhuttu joten normina mennään.

Supistuksia tulee nyt päivittäin... raivostuttavaa knu ei lähde kunnolla käyntiin...
 

Yhteistyössä