Onko muilla vauvoja jotka ei viihdy vaunuissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja km
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

km

Vieras
Mä niin haaveilin tän kolmannenkin kanssa vaunulenkeistä mutta eihän tää viihdy vaunuissa. Huutaa pää punaisena koko ajan. Ikää nyt vajaa 3kk. Muilla sellaisia vauvoja?

meilläkin.. sylissä nukahtaa, sitten laitetaan vaunuihin nukkumaan, kunnes taas herää huutamaan.. ja sitten taas nukutetaan sylissä.. myös bussissa pitää ottaa syliin, jos on hereillä, koska muuten huutaa ja mummot katsoo kieroon... :) ikää nyt tasan 2kk

Meidän 3,5 kk ei ollenkaan vihdy vaunuissa. Lenkit tehdään tosi nopeesti, että saisi raitista ilmaa. Pian jo herää ja loppumatka pitää kantaa sylissä toisella kädellä vanuja työnnellen....Ei kyllä paljoo paremmin viihdy rintarepussakaan, tosin nyt ehkä hiukan kauemmin viihtyy kun pystyy jo olemaan kyydissä kasvot eteenpäin maisemia katsellen. Sylissä viihtyy mutta siinäkin asentoa täytyy vaihtaa jatkuvasti. En tiedä mikä on, ehkä vatsakivuilla osuutta asiaan? Tai sitten vaan kiinnostunut ympäristöstään, eikä jaksa vaunun pohjalla köllöttää, eikä rintarepun asento miellytä. Odotellaan jo ratasvaihetta, josko sitten pääsisi lähikorttelia pidemmälle reissulle!

ON!
Tää meidän viides, jos sattuu nukahtamaan vaunuihin niin hyvin menee mutta hereillä ei ole vaunuissa/rattaissa viihtynyt ikinä, ikää ihan pian 1v2kk. Tämä tapaus ei tykkää yhtään olla autossakaan. Oon pähkännyt että jos on samanlainen erittäin herkästi pahoinvoiva ihminen kuin minäkin ja tulee kotvelo olo kärrätessä... Miettikää itse kuinka kamalaa olis maata vaunuissa jotku heiluu ja hytkyy :D

Kaikki kolme olleet samanlaisia?
Onhan niitä sellaisia vauvoja jotka ei ihan oikeasti viihdy vaunuissa.
Mut jos sama toistuu joka kerta,niin etsisin syytä jostain muualta.
Esim. siitä milloin vauvan laittaa vaunuihin,vaunuista,vaatetuksesta ym.

Ei tuon ikäisenä vielä tykännyt. Huusi koko matkan yleensä, eikä koirakaan tuohon aikaan siksi päässyt kovin pitkille lenkeille : / Olisiko ollut jossain vaiheessa puolivuotissynttäreiden jälkeen kun vasta unet tuli vaunuissakin, liittyi unirytmin löytymiseen mun mielestä silloin.

Meidänkään 4 kk ei ole koskaan tykännyt yhtään. Eli nukahtaa vaunuun mutta herää jos tulee kuuma/ pysähtyy hetkeksi, sitten alkaa itku ja loppumatka kannetaan. Helposti tulee kuuma ja laitan vaunuihin aina puolipukeissa, mammat sitte kauhistelee itkevää puolialstonta lasta :/
Olen ajatellut että olis kyllästyväistä sorttia, kun ei vaunun pohjalta näe mitään. Hetken jaksaa olla jos äiti laulaa, mutta ei oo kovin kiva kaupungilla hoilata.. Kokeiltiin jo rattaita, missä selkänoja on hiukan ylempänä vaikka onkin lepoasennossa, ja kasvot eteenpäin, ja hiukan paremmin taisi jaksaa olla, välillä piti silti ottaa syliin. Rintarepussakaan ei kauaa viihdy. Kaverit käy vauvojen kanssa kaupungilla, mutta mepä ei paljoo päästä, nopeasti vaan kävästään. Poika on kyllä sellainen ettei kotonakaan viihdy lattialla tai sitterissä vaan haluaa olla sylissä. Eli ehkä luonnekysymys vaan.

Meillä tykkää vain nukkua vaunuissa. Kun ei nukuta, haluaa nähdä maailmaa. Ja tällainen on ollut pienen ikänsä, nyt ikää viittä vaille 6kk. Ihmettelen aina kaupoissa kun jotkut vauvat kiltisti jokeltelee selällään vaunuissa. Itse jouduin ottamaan matkikset käyttöön jo 4kk iässä, niistä saa selkänoja alas kyllä mutta tuettuna on istunut hieman selkänoja nostettuna jo varhain nähdäkseen maailmaa.

Meillä esikoinen viihtyi vaunuissa tosi hyvin, nukahti heti kun sinne laittoi ja nukkui pitkiä päiväunia. Kakkonen ei viihtynyt 0-2kk ikäisenä vaunuissa kuin lyhyitä unia ja valvoessa ei ollenkaan. Jatkoin kuitenkin vaunuttelua ja siihen opettelua, niin kyllä se kakkonenkin alkoi sitten nukahtamaan vaunuihin ja viihtyi niissä hyvin. Kolmonen ei viihtynyt vaunuissa juuri ollenkaan! Vain jos oli tosi väsynyt niin saattoi nukahtaa niihin. Yleensä nukahti ensin syliin ja sitten laitoin vaunuihin, kun piti esim. lähteä hakemaan esikoista kerhosta vaunujen kanssa. Aika vähän siis tuli vaunuteltua kolmosen kanssa ja olin vielä ostanut uudet vaunutkin häntä varten, niin vähän harmitti sekin! :) Mutta sitten kun kolmonen oli noin 5kk ikäinen, niin otin takaisin käyttöön meidän vanhat vaunut, joissa eka ja toka oli viihtyneet, ja niinpä vain alkoi kolmonenkin viihtyä vaunuissa! Nyt 8kk ikäisenä nukahtaa niihin mielellään ja viihtyy myös valvoessa niissä hyvin. Ollaan päästy vaunulenkeillekin! <3

Minäpä siis luulen, että meidän tapauksessa ongelma oli vaunut! Vanhat vaunut ovat vm. 2004 Teutonia Mistral. Uudet puolestaan upouudet Emmaljunga Sport Edget. Edgeissä on mielestäni jäykempi jousitus, Teutoniat taas rullaa ja keinuu pehmeämmin, mutta ei kuitenkaan ihan holtittoman paljon.

Mitkä vaunut teillä muilla on ollut käytössä, missä ei vauvat ole viihtyneet?

Ei tuon ikäisenä vielä tykännyt. Huusi koko matkan yleensä, eikä koirakaan tuohon aikaan siksi päässyt kovin pitkille lenkeille : / Olisiko ollut jossain vaiheessa puolivuotissynttäreiden jälkeen kun vasta unet tuli vaunuissakin, liittyi unirytmin löytymiseen mun mielestä silloin.

Meillä oli ihan sama juttu! Sitten, kun ikää tuli hiukan lisää ja selkänojaa pystyi pitämään pystymmässä, alkoi viihtyä. Näki maisemia vaunutellessa =)

Meillä Eka huus siinävaiheessa kun näki vaunut, oli yli vuoden kun suostui rattaisiin. *eläköön kantoliina*
Kakkonen oli pikkasen helpompi, saatto jopa joskus nukkua pihalla.
Kolmonen ei taas sitten nuku ku pihalla. vaunuissa. hyvässä lykyssä voi nukahtaa autoon, mutta ei sisään missään nimessä.

Meillä! Mutta, heti kun oppi kääntymään mahalleen niin tykkäs olla vaunuissa vatsallaan. meillä on vaunuissa kuomussa sellanen "tuuletusluukku", avasin sen niin pötkötteli vatsallaan ja katseli luukusta eteenpäin. Sitten välillä nukahteli, painoi vain pään alas. 4kuisena saatiin Manduca, ja siitä eteenpäin kulki siinä. Puolivuotiaana yritin vaunuihin istuvaan asentoon, mutta ei viihtynyt, koko ajan sai olla keksimässä uusia leluja viihdykkeeksi. Nyt kun on 7kk, tyrkkäsin tiukassa paketissa vaunuihin pitkälleen, ja yllätysyllätys, viihtyi kaksi 20min pätkää siellä katselemassa taivasta :O Pitää varmaan kokeilla pian uudestaan :)

Minäpä nostan...

Minäpä siis luulen, että meidän tapauksessa ongelma oli vaunut! Vanhat vaunut ovat vm. 2004 Teutonia Mistral. Uudet puolestaan upouudet Emmaljunga Sport Edget. Edgeissä on mielestäni jäykempi jousitus, Teutoniat taas rullaa ja keinuu pehmeämmin, mutta ei kuitenkaan ihan holtittoman paljon.

Mitkä vaunut teillä muilla on ollut käytössä, missä ei vauvat ole viihtyneet?

Meillä Teutonia timmyt eli kuomurattaat. Johtuisko niistä sitten, ettei viihdy. Kevyesti kyllä rullaavat mun mielestä.

Meidän vauva on semmonen että alkaa huutaa, kun laitan kantokoppaan sisällä ja sitten ku laitan kantokopan vaunuihin. Hiljenee yleensä jonkin ajan päästä, ku vaunut alkavat liikkua ja keinuttelen vaunua tai kantokoppaa. Kokoajan pitäs olla liikkeessä. Pienen hetken voi olla vaan paikallaan, ettei ala itkeen taas.
Sitten ku jättää ulos nukkuun vaunuihin, niin tahtoo herätä melkein heti, vaikka työnnettäessä olis nukkunu kiltisti. Nyt vähän isompana olen saanu sillon tällön nukkuun pidempään pihassa vaunuissa.
Ihan pienenä eli 1. kuukauden aikana kyllä nukahti aina vaunuihin laitettaessa melkein heti.
Luulen että nyt on vatsakipuja, eikä viihdy paikallaan selällään. Joskus olen pitäny kyljellään tutti suussa, mut enää ei huoli tuttiakaan.

Yhteistyössä