Onko muilla vastaavaa?? Alamaha kivuista....

  • Viestiketjun aloittaja Siiri 82
  • Ensimmäinen viesti
Siiri 82
Kymmenes rv menossa ja kiusaksi on muodostunut alamahakivut. Istuminen tietokoneen ääressä on tuskaa, samoin autolla ajaminen.
Onko tämä nyt keskenmeno vai mitä tää on????
 
milia80
mulla myös ollut todella kovia alavatsakipuja.. ite en oo vielä ainakaan säiköhtänyt niitä suuremmin. mut ainahan neuvolaan voi soittaa ja kysyä, jos ne vaivaa kauheesti..
 
jos ei...
ole vuotoa niin ole rauhassa. KAikenlaiset vatsakivut tuossa vaiheessa ovat "normaaliakipua", johtuen kohdun kasvamisesta, kannakkeiden venymisestä ja joustosta, joillakin liitoskivutkin alkavat jo noin alkumetreillä.
 
Tiiikeri
Mulla on diagnosoitu endometrioosi ja se aiheuttaa alavatsakipuja varsinkin alkuraskaudessa. Istuminen tuskaa, autolla ajaminen kamalaa ja kaikki tärinä sattuu. Nyt kivut ovat vähän hellittäneet olen rvllä 14 mutta silti joudun oleen päiviä saikulla kun alavatsaa särkee. Ihan alkuraskaudessa mut passitettiin lääkäristä ultraan mutta siellä kaikki oli ok. Lääkärissä kannattaa käydä tarkistamassa, ettei kohdunulkoinen raskaus. Mutta mulla ainakin tosi viheliäistä ihan alavatsan särkyä, joka vaihtelee päivän mittaan ja istuminen pahentaa. Mun kivusta ei mitään haittaa sikiölle, äiti vaan kärsii.
 
tintintin
jos huolestuttaa, niin kannattaa noi tulehdukset tosiaan pois sulkea. mulla pissatulehdus oli kehittynyt alle viikossa, edellisellä viikolla otettiin kokeet ja silloin ei näkynyt mitään ja seuraavassa kokeessa olikin leukosyytit runsaasti plussalla. raskaanaolevalle vaarattomatkin emätin- yms. tulehdukset saattavat olla hyvinkin kohtalokkaita, joten soittele neuvolaan/ lääkäriin kannataako ottaa kokeita. sieltä saa parhaat neuvot kuitenkin...
 
huonosti kävi
Minulla oli hiukan alavatsakipuja ja sitten ristiselän kipuja. Hieman myös kramppasi. Vauvat olivat kuolleet viikolla 12 ja 11, odotin kaksosia. Kipuja on sekä normaalissa raskaudessa että keskenmenoissa joten totuuden kertoo vain ultra.

MInulle kävi huonosti, sinulle tuskin :)
 

Yhteistyössä