Onko muilla vaikeuksia keksiä mitä tänään syötäisiin ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kurniva näklä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kurniva näklä

Vieras
Tuntuu että aina pyörii sama mielessä, mitäs nyt syödään ?

Tosi vaikea keksiä "uusia" ruokia, eikä aina jaksaisi puputtaa samoja.

Millä te muut ideoitte ruokia ?

Multa puuttuu kanssa usein ideoita ruoan suhteen....tunnustan, että välillä ideointi tapahtuu vasta kaupassa. Aina ei muuten sielläkään. Saatan ostaa esim. lohta ja perunoita ja vasta kotona mietin, tekiskö soppaa vai uunilohta ja muusia.

Eilen tuli kerättyä niin valtavat saaliit suppilovahveroita ja kanttarelleja, että sieniruokia syödään meillä loppuviikko. Pakkasessa on vielä viimevuotisiakin, eli kaikkea ei viitsi säilöä. Siispä ruokalistalla tänään sienimuhennosta, perunoita ja kasvispihvejä. Huomenna teen keittoa ja piirakkaa. :)

Yleensä kyllä. Mutta tänään löytyy jääkaapista vain kanan fileesuikalaleita ja pakkasesta wokkivihanneksia, niin ei paljoa tarvi miettiä että mitähän sitä tänään söis :)

Meillä "tylsä" loppuviikko. Tänään makaronilaatikkoa ja huomenna prinsessakeittoa ( kasvissosekeittoa jossa on punajuurta = vaaleanpunainen keitto = prinsessakeitto :D )

Mulla on reseptikirjan takaosassa Semmonen lista, johon oon listannu erilaisia ruokia omien otsikoiden alle (siis kasvisruuat, jauheliharuuat, pastaruuat jne.) ja merkannu siihen aina, mistä resepti löytyy, jos ei omassa päässä oo. Sen avulla teen sitte aina viikon ruokalistan niin, että joka viikko on Yks kasvisruoka, Yks kalaruoka jne. Päivälliseksi teen aina uuden ruuan ja lounaaksi lämmitetään edellisiä tai tuunataan jotain jämiä.

ja siis siihen listaan oon keränny kaikista lehdistä yms. Reseptejä. Siitä on helppo poimia aina ideoita jos pää tuntuu tyhjältä.

Alkuperäinen kirjoittaja kurniva näklä;29030400:
Tuntuu että aina pyörii sama mielessä, mitäs nyt syödään ?

Tosi vaikea keksiä "uusia" ruokia, eikä aina jaksaisi puputtaa samoja.

Millä te muut ideoitte ruokia ?

Ota joku raaka-aine, esim. porkkana ja googleta! Saat monia ruokavinkkejä!

Yhteistyössä