Onko muilla ongelmaa, että tekemiset kasaantuu ja lopulta ei pysty tekemään mitään...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja IhanaValo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meiltäkin ne kysyivät että onko lähisuvussa näitä mut ei oo ainakaan diagnososituja tapauksia..
Mie oon aina ollu semmonen "laiska, tyhmä ja saamaton".

Linkitänkö taas blogistani kuvan? :whistle:

tyhm%C3%A4laiskasaamaton.gif

Tervetuloa pääni sisään...: TyhmäLaiskaSaamaton

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
:wave: Tuttua! Helpottaa vähän tietää, että muillakin on samaa. Tuntuu, että mitä enemmän on vain kotona -kotiäitinä tai työttömänä- sitä saamattomammaksi sitä tulee, kun aina kuvittelee, että kohta ja huomenna tai ens viikolla voi tehdä ton ja ton asian.

[QUOTE="utelias";22397280]Mistä diagnoosista te puhutte, mitä teillä on diagnosoitu? En ole koskaan ajatellut, että olisi jotain diagnosoitavaa.[/QUOTE]

F98.8 (Tarkkaavuushäiriö ilman ylivilkkautta) ja F84.0 (HFA) mulla.

Suosittelen tätä sivustoa: www.flylady.com
Olin ennen samanlainen ja tuolta löysin kohtalotovereita ja voimia muutokseen. Vauvan askeleita, baby steps. Pikkuaskelin kohti unelmia :)

F90.0 minulla

Kombi-malli olisi ehkä tarkempi, mutta sille ei ole omaa luokitusta.

Mä en tiedä millä perusteella en ole hyperaktiivinen. Voidakseen keskustella kanssani, heidän täytyi tarjota mulle koko ajan tekemistä ja huomauttivat siitä, että kädet ja jalat vispasivat alituiseen. Noh, suurin osa siitä kyllä tapahtuu ihan pääni sisällä.

Erikoista, ettei R46 -lohkosta ole vielä mulle mitään langetettu. R46.1 ja R46.2 oisvat ihan mua.

Tossa listassa tuo F84 on jäänyt ihan typistetyksi. Ehkei moni ADHD-ihminen halua olla tekemisissä autismin kanssa vai? Noh, tässä kuitenkin se lista:

F84 Laaja-alaiset kehityshäiriöt
F84.0 Lapsuusiän autismi
F84.1 Epätyypillinen autismi
F84.2 Rettin oireyhtymä
F84.3 Muu lapsuusiän persoonallisuutta hajottava (disintegratiivinen) kehityshäiriö
F84.4 Älylliseen kehitysvammaisuuteen ja kaavamaisiin liikkeisiin liittyvä hyperaktiivisuusoireyhtymä
F84.5 Aspergerin oireyhtymä
F84.8 Muu lapsuusiän laaja-alainen kehityshäiriö
F84.9 Määrittelemätön lapsuusiän laaja-alainen kehityshäiri

Lääkärini ovat soutaneet ja huovanneet (huopanneet?) F84.0 ja F84.5 välillä, mutta koska näyttäisi siltä, että AS dg:na lakkaisi lähitulevaisuudessa ja dg:ksi tulisi autismin kirjo tms., päädyttiin F84.0. Lisäksi psykiatrini sanoi, että HFA (joka ei ole stand alone dg, mutta ikään kuin alatyyppi) on se, mikä professoreille annetaan. Joten, olen sitten se. Lukee ihan papereissani se HFA, koska kuulemma antaa selvimmän kuvan siitä, mikä olen.

HFA – Wikipedia

Minun on siis saatava nukkua niin halutessani. :kieh:

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
[QUOTE="vieras";22397252]:wave: Tuttua! Helpottaa vähän tietää, että muillakin on samaa. Tuntuu, että mitä enemmän on vain kotona -kotiäitinä tai työttömänä- sitä saamattomammaksi sitä tulee, kun aina kuvittelee, että kohta ja huomenna tai ens viikolla voi tehdä ton ja ton asian.[/QUOTE]

Niin no, miekin nyt kotiäitinä..voihan se johtua vähän siitäkin :)

Mulla on tuhat asiaa jotka pitäis tehdä: pyykkejä, perussiivous, tiskit, raivaus, vaikka mitä ja sitten pitäis ulkoilla ja tehdä ruokaa... ja tässä netissä vaan roikun!!
Aion mennä metsään vielä tänään, jos saisin mielenrauhan sitten.

Don't have enough money to buy a house? Worry not, just because it's real to take the <a href="http://bestfinance-blog.com/topics/home-loans">home loans</a> to solve such problems. So take a credit loan to buy all you need.

Yhteistyössä