Onko muilla isovanhemmilla "pakkomielle" lasten nakuilusta?

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
ap
Enkä siis tarkoita mitään pedofiliaan liittyvää vaan sellaisia kommentteja, että nyt helteellä 1v tyttö voikin hyvin viilettää nakuna pihalla ym. Muistan itsekin että lapsuudessani 70-luvulla isommatkin lapset olivat ihan alasti taloyhtiön pihalla, mutta nykyään sellaista ei näe koskaan. Nykyäänhän suositellaan uv-säteilynkin takia vaatetusta ja muutenkin kulttuuri on muuttunut niin, ettei lasten nakuilu ole enää niin tavallista.
 
Vauvaa en pitäisi alasti auringonpaisteessa, mutta isompia kyllä. Kunhan muistaa rasvata, juoda paljon ja olella varjossakin väliin! :wave:


muoks. En nyt ymmärtänyt tota isovanhempi-asiaa. Miksei se koske myös vanhempia? :attn:
 
äippä4
kyllä meillä kaikki lapset ovat lämpimillä ilmoilla nakuna juosseet pitkin pihaa. aurinko rasvaa laitan ja uima-altaassa käyvät väillä ja taas jatkuu juoksu. välilä laittavat sadettimen päälle ja juoksevat siinäkin nakuna.....
ei mun tulis mieleenkään käskee niitä laittaan vaatteita päälle jos on kuuma ilma. niitähän sais si koko ajan käskee laittaan. se et lapsi nakuilee pihallaan ni siittä vaan mun mielest. aika ahdasmielistä on jos ei kestä katsoo lasten riemua ja nakuilua kun on lämmin.
 
ap
Siis tarkoitin että isovanhemmat sanovat että lapsi voi hyvin nakuilla (ja muistan että lapsena nakuiltiin isompannakin yleisellä pihalla), mutta itse en anna olla ihan nakuna yleisellä pihalla enkä ole muitakaan lapsia nähnyt. Ehkä sitten olen ahdasmielinen jos pidän ainakin vaippaa päällä? En vaan täällä Helsingissä ole kerrostalon piihalla nähnyt kertaakaan kokonaan nakua lasta, joku omakotitalon piha on tietty eri asia.
 
wb
en mä tykkää että lapset alasti olis ulkona,sisällä tietty saa olla mut ehkä jos asuis maalla ja ei olis naapureita. mut ei asutuksen keskellä. en tykkäis että kukaan kattelis..
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja wb:
en mä tykkää että lapset alasti olis ulkona,sisällä tietty saa olla mut ehkä jos asuis maalla ja ei olis naapureita. mut ei asutuksen keskellä. en tykkäis että kukaan kattelis..
Tätä mäkin oon ajatellut, mutta näemmä oon vähemmistössä :D.
 
Ymmärrän pointtis ap...

Meillä äiti kans hiukan "vanhan aikainen" ja aurinkoa voisi ottaa (suorastaan pitäisi d-vitamiinin takia) vaikka ihan alasti juu...
Ja anoppi taas siitä syystä, että itseään on kiva esitellä!!! :eek:
Omassa pihassaan naapureihin päin yläosattomissa on kuulemma ihan ok, vähänkö meiän lapset katsoi pitkään...
En haluaisi sellaista mallia lapsilleni antaa...
Omassa pihassa saa tehdä mitä tahtoo, mutta en ihan tollasta pienestä asti opettaisi normaalina käytäntönä (nudisti rannat on erikseen)... :kieh:
 
Meidän lapset on 2- ja 3-vuotiaat enkä oikein näe mitään syytä miksi pitäisi olla ilkialastomana ulkona, ainakin pikkuhousut olisi jalassa. Ei ne pikkuhousut ainakaan mitään d-vitamiinin saantia estä, ja jos kuitenkin aurinkovoiteena se fysiologisen suojan antama voide, niin eipä se d-vitamiini imeydy vaikka olisi kuinka ilman vaatetta. En mä nyt siinä mitään pahaakaan näe että lapsi on alasti, itse en vaan näe mitään järkevää tarvetta tai perustetta sille.
 

Yhteistyössä