Onko muiden mielestä "karppaajat" idiootteja?

  • Viestiketjun aloittaja ei-pöpi
  • Ensimmäinen viesti
karppi on
Alkuperäinen kirjoittaja urheilija:
Minulle itselleni ei oikein ole selvinnyt tämän uskonnon idea. Olen kyllä ollut vähähiilarisella, mutta ei se ole mikään keino poistaa ylipainoa. Se tulisi pitää painoluokkaurheilijoiden ja kehonrakentajien keinovalikoimassa, jota ei suositella nuorille tai ylipainoisille.
Tämä kyllä osoittaa ettet tiedä karppauksesta oikeastaan yhtään mitään.

Ja toisekseen ylipainolla ja karppauksella ei välttämättä ole mitään tekemistä keskenään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja urheilija:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Hyvä ja huono ovat mielipiteitä, joten ihan hyvin voi jaotella hyviin ja huonoihin. Jonkun mielestä nopea on hyvä, toisen mielestä hidas.
Jaotellaan hyviin ja huonoihin.

Monosakkarideistä hyviä on varmaankin glukoosi ja fruktoosi. Kai se galaktoosikin olisi sellaisenaan ihan ok, mutta sitä taitaa yleisimmin olla tarjolla vain glukoosiin sitoutuneena eli laktoosina.

Disakkarideista yleisimmät eli glukoosuin ja fruktoosin muodostama sokeri, aiemmin mainittu laktoosi ja kahden glukoosin muodostama maltoosi ovat myös kaikki hyviä.

Miten sitten polysakkaridit? Cn(H2O)n-1 Tärkkelys, selluloosa ta glykogeeni? Miten oligosakkaridit. Sanoisin edelleen, että ne ovat kaikki hyviä. Mikä on sinun mielipiteesi?
Oligosakkaridit ovat suolistoflooralle tärkeitä. Polysakkarideista tärkkelys on aika huono, selluloosa ei taida ihmiselle sopia energianlähteeksi mutta tuleehan sitä kasvisten mukana, eipä se haitallistakaan ole. Glykogeeniä ei tarvita, sitähän kroppa valmistaa itse tarpeen tullen muista hh:sta.

Sakkaroosi on huono juttu, samoin laktoosi aikuiselle. Imeväiselle hyvä, tietty. Fruktoosi on mun mielestä ok kohtuudella.

Entä sun mielestä?
 
urheilija
Alkuperäinen kirjoittaja karppi on:
Alkuperäinen kirjoittaja urheilija:
Minulle itselleni ei oikein ole selvinnyt tämän uskonnon idea. Olen kyllä ollut vähähiilarisella, mutta ei se ole mikään keino poistaa ylipainoa. Se tulisi pitää painoluokkaurheilijoiden ja kehonrakentajien keinovalikoimassa, jota ei suositella nuorille tai ylipainoisille.
Tämä kyllä osoittaa ettet tiedä karppauksesta oikeastaan yhtään mitään.

Ja toisekseen ylipainolla ja karppauksella ei välttämättä ole mitään tekemistä keskenään.
Ihmiset siis aivan huvikseen aiheuttavat itselleen ongelmia?
Se, että on ollut vähähiilarisella aiheuttaa see, että siitä ei tiedä mitään?
 
karppi on
Alkuperäinen kirjoittaja urheilija:
Alkuperäinen kirjoittaja karppi on:
Alkuperäinen kirjoittaja urheilija:
Minulle itselleni ei oikein ole selvinnyt tämän uskonnon idea. Olen kyllä ollut vähähiilarisella, mutta ei se ole mikään keino poistaa ylipainoa. Se tulisi pitää painoluokkaurheilijoiden ja kehonrakentajien keinovalikoimassa, jota ei suositella nuorille tai ylipainoisille.
Tämä kyllä osoittaa ettet tiedä karppauksesta oikeastaan yhtään mitään.

Ja toisekseen ylipainolla ja karppauksella ei välttämättä ole mitään tekemistä keskenään.
Ihmiset siis aivan huvikseen aiheuttavat itselleen ongelmia?
Se, että on ollut vähähiilarisella aiheuttaa see, että siitä ei tiedä mitään?
Jos katsot tuosta lainauksen alusta niin sanot siinä: minulle itselleni ei oikein ole selvinnyt tämä karppauksen idea. Oletettavasti tarkoitat uskonnolla karppausta, kun olet käyttänyt sitä synonyyminä koko ketjun ajan.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja urheilija:
Minulle itselleni ei oikein ole selvinnyt tämän uskonnon idea. Olen kyllä ollut vähähiilarisella, mutta ei se ole mikään keino poistaa ylipainoa. Se tulisi pitää painoluokkaurheilijoiden ja kehonrakentajien keinovalikoimassa, jota ei suositella nuorille tai ylipainoisille.
Miksi olet itse ollut, kun se on niin vaarallista? Ja miksi Ruotsissa vähähiilihudraattista suositellaan virallisesti diabeetikoille, kun se kerran on niin vaarallista?
 
urheilija
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Kaikki niistä vai? Pitäisikö eri hiilareita saada jossakin tietyssä suhteessa toisiinsa? Tai suhteessa rasvoihin, proteiineihin?
Esimerksi parjaamastasi sokerista puolet on kehumaasi fruktoosia ja puolet glukoosia. Huomattavasti gi:n tarkkailua tärkeämpää on kyllä sen tarkkaileminen, että syö monipuolisesti ja oikeassa suhteessa.

Ei se sokerikaan pahasta ole. Sen avulla voi vaikka kiertää maailmaa:
http://www.seponkotisivut.com/vb/showthread.php?t=3098&page=2
 
Carb
Alkuperäinen kirjoittaja urheilija:
Alkuperäinen kirjoittaja tiina:
Eli lapsi siis tarvitsee kasvaakseen/jaksaakseen valkoisia jauhoja, sokeria, perunaa, valkoista riisiä?
Lapsi tarvitsee erityisesti niitä hiilihydraatteja. Ja kyllä. Valkoiset jauhot, sokeri, peruna ja riisi on hyvää ruokaa. Pasta vielä siihen listaan ja ollaan kunnon ruuan perusteissa.
SOKERI ja VALKOISET JAUHOTKO hyvää ruokaa??? Siis mitä vit.... Päivän naurut!!!

Ihminen ei tarvitse grammaakaan vehnäjauhoja tai sokeria pysyäkseen terveenä! Jollain ei kyllä ole kaikki inkkarit veneessä : laugh :
 
urheilija
Lainaan suomen suositummalta kehonrakennusfoorumilta osion laihdutus for beginners- aloitusviestista: "Ketoilut jätän myös pois tästä, koska aloittelevalle voimailijalle/läskinpolttajalle on tärkeämpää oppia syömään kunnolla ennen kuin alkaa käyttää salamyhkäisten bodarien erikoistekniikoita."
 
urheilija
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Miksi olet itse ollut, kun se on niin vaarallista? Ja miksi Ruotsissa vähähiilihudraattista suositellaan virallisesti diabeetikoille, kun se kerran on niin vaarallista?
Miksiköhän sokereihin pitää kiinnittää huomiota, jos sairastaa sokeriaineenvaihdunnan häiriötä?
 
näin
Alkuperäinen kirjoittaja Babylonin Riippuva Puutarha:
Kun nyt kaiken niin hyvin tiedätte, kertokaas mikä on ensimmäinen oire siitä että mun aivot on piiputtamassa, koska ne ei saa sitä hiilihydraattia niin paljon?
Ensimmäiset oireet:
* heikotus
* hikoilu
* vapina
* kalpeus
* poikkeava käytös: ärtyisyys, levottomuus
* epäselvä puhe
* näön hämärtyminen ja kaksoiskuvat
* horjuva liikkuminen.

Sitten lähteekin jo taju...
 
Ugh
Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Alkuperäinen kirjoittaja Babylonin Riippuva Puutarha:
Kun nyt kaiken niin hyvin tiedätte, kertokaas mikä on ensimmäinen oire siitä että mun aivot on piiputtamassa, koska ne ei saa sitä hiilihydraattia niin paljon?
Ensimmäiset oireet:
* heikotus
* hikoilu
* vapina
* kalpeus
* poikkeava käytös: ärtyisyys, levottomuus
* epäselvä puhe
* näön hämärtyminen ja kaksoiskuvat
* horjuva liikkuminen.

Sitten lähteekin jo taju...
Mä syön niin paljon kaviksia ja Uotilan ruisleipää ettei ole vaaraa :D
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja urheilija:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Miksi olet itse ollut, kun se on niin vaarallista? Ja miksi Ruotsissa vähähiilihudraattista suositellaan virallisesti diabeetikoille, kun se kerran on niin vaarallista?
Miksiköhän sokereihin pitää kiinnittää huomiota, jos sairastaa sokeriaineenvaihdunnan häiriötä?
Sanopa sinä se, jos osaat :D
Löytyykö _edelleen_ ihmisiä, jotka kuvittelee diabeteksessa sen _sokerin_ olevan pahimman?
Ja enivei, ne sokerithan on....?
 
näin
Alkuperäinen kirjoittaja Babylonin Riippuva Puutarha:
Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Ensimmäiset oireet:
* heikotus
* hikoilu
* vapina
* kalpeus
* poikkeava käytös: ärtyisyys, levottomuus
* epäselvä puhe
* näön hämärtyminen ja kaksoiskuvat
* horjuva liikkuminen.

Sitten lähteekin jo taju...
Eli ei pitäisi ainakaan jäädä huomaamatta. Kiitos.
Ole hyvä
 

Yhteistyössä