Onko muiden mielestä "karppaajat" idiootteja?

  • Viestiketjun aloittaja ei-pöpi
  • Ensimmäinen viesti
häh
Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Alkuperäinen kirjoittaja häh:
Joo ei vaineskaan, minulle on niin tasan sama mitä muut ihmiset/perheet syövät.
Lapset kannattaa jättää hömpötysten ulkopuolelle.
Älä nyt enää, et kai oikeasti ole sitä mieltä että sokerin ja jauhohötön karsiminen ruokavaliosta on hömpötystä?
No joo, ihan miten vaan, meillä jatketaan meidän tavalla, voidaan hyvin ja syödään vielä paremmin.
 
karppi on
Alkuperäinen kirjoittaja häh:
Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Alkuperäinen kirjoittaja tarina jatkuu:
Minua huvittaa suuresti, että karpaajat perustelee vain vaihtavansa lapsella pottumuusin kasviksiin, ja that`s it ! Todellisuudessa lasten ruokavalioita ei pidä mennä sörkkimään oman ruokavalion innoittamana, kun mutu- tuntumalla ette ole siihen päteviä! Mun puolesta aikuiset voi syödä mitä lystää, ottaa ite siitä sit vastuun, jos kokeilee kaalikeittoa viikko tolkulla, mutta LAPSET on kasvavia ja kehittyviä, ja niille suotakoon terveellistä ja monipuolista ruokaa, kun sitä kerran länsimaissa on saatavilla.
Juuri näin.

Lapsen tulee saada energiastaan vähintään puolet hiilareista
Näinhän tapahtuukin, tosin "karppilapset" saavat ne hiilarinsa täysjyvästä, kasviksista, juureksista ym. Eivät sokerihötöstä ja valkoisista jauhoista.
No meidän vauveli ei mussuttele perunaa, viljoja eikä muutakaan sokerimössöjä kuin hyvin satunnaisesti. Hiilaripuolella on valikoimissa kasvikset, marjat ja jonkin verran hedelmät. Maitotuotteistakin niitä tulee.

Edelleenkään lasten ei tarvi saada puolta energiastaan hiilareista. Nimenomaan hiilarimössöt eivät ole terveellistä ja monipuolista ruokaa.
 
ei pahalla
Olen lukenut ketjun, asiasta en ihan hirveitä tiedä, tässähän siitä oppii. Mutta jos tästä keskustelusta saa mielipiteen sanoa niin menee hiukan puurot ja vellit sekaisin. Pitäisikö ensin sopia yhteisesti mitä tarkoitetaan karppauksella, sen "alalajeilla", terveellisellä ruokavaliolla ja pullamössöllä. Kun tuntuu, että ihmiset puhuvat ihan eri asoista samoilla nimillä ja toinen ymmärtää sen tietenkin omalla tavallaan. Siinä missä toinen puhuu esim. riisistä niin toinen automaattisesti sen olevan aina valkoista laatua ja sitten kehutaan miten heillä syödään terveellisesti (ja ehkä karpataan) täysjyvä riisiä. Ei ihme että menee sanailuksia, mutta tämä vain mielipiteeni...
 
pumpelo
Alkuperäinen kirjoittaja häh:
Alkuperäinen kirjoittaja pumpelo:
Alkuperäinen kirjoittaja häh:
Alkuperäinen kirjoittaja pumpelo:
Alkuperäinen kirjoittaja häh:
Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Alkuperäinen kirjoittaja tarina jatkuu:
Minua huvittaa suuresti, että karpaajat perustelee vain vaihtavansa lapsella pottumuusin kasviksiin, ja that`s it ! Todellisuudessa lasten ruokavalioita ei pidä mennä sörkkimään oman ruokavalion innoittamana, kun mutu- tuntumalla ette ole siihen päteviä! Mun puolesta aikuiset voi syödä mitä lystää, ottaa ite siitä sit vastuun, jos kokeilee kaalikeittoa viikko tolkulla, mutta LAPSET on kasvavia ja kehittyviä, ja niille suotakoon terveellistä ja monipuolista ruokaa, kun sitä kerran länsimaissa on saatavilla.
Juuri näin.

Lapsen tulee saada energiastaan vähintään puolet hiilareista
Näinhän tapahtuukin, tosin "karppilapset" saavat ne hiilarinsa täysjyvästä, kasviksista, juureksista ym. Eivät sokerihötöstä ja valkoisista jauhoista.

Meillä ei karpata, mutta pääosa hiilareista tulee nimenomaan täysjyvätuotteista, kasviksista ja juureksista. Mitä pahaa siis meidän ruokavaliossamme on?

Miksi karppaajat kuvittelevat kaikkien ei-karppien vetävän päivät pääksytysten jotakin kummaa sokerihöttöä tai valkoisia jauhoja? Miksei kohtuutta ja keskitietä voi olla? Miksi aina pitää tapella?
Siis minäkö olen antanut ymmärtää että teidän ruokavaliossanne on jotain vikaa?
En ole missään vaiheessa arvostellut kenenkään ruokavaliota, olen vain sanonut että MINÄ en halua syöttää lapselleni sokeria ja muuta mitä olen jo moneen otteeseen luetellut.
Meillä kaikki hiilari tulee ns. hitaista hiilareista ja se että meillä ei syödä perunaa tuntuu olevan se suurin ongelma monille.
Mutta mutta, tämä kaikki johtunee siitä että keskustelen lapseni ruokavaliosta karppiketjussa, jos tekisin sen muualla uskon että vastauskset olisivat ihan eri luokkaa, ruokavaliota ehkä sanottaisiin jopa terveelliseksi?

Pointti on se, että karppaajien päähän ei näytä mahtuvan se, että KAIKKI ei-karppaajien ruoka EI OLE EPÄTERVEELLISTÄ, vaan voi sisältää pääosin myös hitaita hiilihydraatteja. Karppaaja vain haluaa sädekehän päänsä päälle, kun noudattaa tällaista ultimate-hienoa ruokavaliota, johon kukaan tavallinen tallaaja ei pysty. Painakaa, vhh-ihmiset, nyt päähänne se, että ei-karpit syövät muutakin kuin sokeria ja valkoisia jauhoja!
Ja sitten ne väittää että karpit aina vaahtoaa..:)
Joo ei vaineskaan, minulle on niin tasan sama mitä muut ihmiset/perheet syövät.
En kai sitten karpiksi kutsuisi itseänikään, varsinkaan siksi koska en laske mitään hiilareita, syön kyllä vain tietynlaista viljaa mutta laskematta. No, ehkä vähän rajoitan. Mutta en lapsella.
Mutta syökää ihmiset ihan mitä haluatte, jokainen varmaan itse tietää mikä on itselleen hyvksi, niin karpit kuin ei-karpitkin.
Peace!
:headwall: Joko karppaaminen on sulattanut aivosi tai sitten et vain halua ymmärtää...

 
urheilija
Alkuperäinen kirjoittaja ei pahalla:
Mutta jos tästä keskustelusta saa mielipiteen sanoa niin menee hiukan puurot ja vellit sekaisin. Pitäisikö ensin sopia yhteisesti mitä tarkoitetaan karppauksella, sen "alalajeilla", terveellisellä ruokavaliolla ja pullamössöllä.
Olet ymmärtänyt karppaamisen syvimmän olemuksen. Siitä on todellakin tullut muotijuttu ja ihmiset, joilla ei edes ole vähähiilarinen ruokavalio sanovat karppaavansa.

Itse karppaaminen ei ole mikään keino ylipainoiselle. Se toimii kyllä ja olen itsekin pudottanut painoa ketoosilla.
 
lol
Alkuperäinen kirjoittaja ei-pöpi:
siis hohhoijaa, miten aikuiset(????) ihmiset lähtee aina jonkun gurun perässä kaikkeen hilipalipippaniin mukaan?? Mikä siinä oikein on?
Koskahan tämä villitys nyt loppuu.. sitten kun tilalle tulee joku uusi?
Se on oikeastaan jo loppunut, sillä karppaajat ovat liukuneet perustrveeseen ruokavalioon päin. Enää karppaamisessa ei puhuta hiilareiden välttämisestä samoin, kun aiemmin ja tänä päivänä karppaamisen rajat on aika liukuvat.
 
ei hiivapullia
Alkuperäinen kirjoittaja tiina:
Olet oikeassa, valkoisen jauhon, sokerin, valkoisen riisin ym. jättäminen pois ruokavaliosta on todella idioottimaista.
Vehnäjauhon voi korvata monesta mantelijauheella. Just tein sellaista vuokakakkua ja muffinsseja ja hyvää tuli:)

 
näin on
Alkuperäinen kirjoittaja urheilija:
Alkuperäinen kirjoittaja ei pahalla:
Mutta jos tästä keskustelusta saa mielipiteen sanoa niin menee hiukan puurot ja vellit sekaisin. Pitäisikö ensin sopia yhteisesti mitä tarkoitetaan karppauksella, sen "alalajeilla", terveellisellä ruokavaliolla ja pullamössöllä.
Olet ymmärtänyt karppaamisen syvimmän olemuksen. Siitä on todellakin tullut muotijuttu ja ihmiset, joilla ei edes ole vähähiilarinen ruokavalio sanovat karppaavansa.

Itse karppaaminen ei ole mikään keino ylipainoiselle. Se toimii kyllä ja olen itsekin pudottanut painoa ketoosilla.
"Urheilija" on Timppa. Se on ennenkin haukkunut karppaamista mutta on käyttänyt sitä itsekin ja tietää kyllä asian. Provosoi vaan noilla sokeripuheilla.
 
vttuuntunut
Kyllä tän ketjun alottaja on yks täys vitun idiootti pelle :D Mitä se sua liikuttaa miten kukakin syö? Mee hoitoon kusipää. Oot varmaan joku himoläski kuka on katkera sellaisille, ketkä on ottanut itseään niskasta kiinni ja tehnyt omalle kropalleen sen mitä pitää.

Oot katkera vanha lehmä. PISTE
 
"vieras"
No juu, ei tietysti kaikki mutta karppaus on nykyään niin yleistä, että mukaan mahtuu monenlaisia... Niin kuin yksi tuttu, joka yrittää laihduttaa sen avulla, valittaa koko ajan ettei laihdu, mutta silti vaan jatkaa ja sit itkee myös koko ajan kun "ainiin, täähän on tämmöstä, enhän mä tätä saa syödä, ja tätäkään en saa syödä, enkä tätä" ja voi voi... No älä sit syö, mut älä myöskään valita...

Ja sit toinen tapaus, vetelee munia ja pekonia, makkaroita ja voita, vaikka kolesteroli on melkein 9 eikä lääkitystä... Sit valittelee sitä kolesteroliaan, mutta karppaa vaan. Ja moralisoi muita että kyllä se tuo leipä muuten on epäterveellistä...
 

Yhteistyössä