Onko muiden 6v tämmöisiä vinkeitä ??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SuklaaMousse
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

SuklaaMousse

Aktiivinen jäsen
26.05.2004
8 646
0
36
Meidän esikko on ruennut hoksaamaan että kiukuttelulla ei saa asioita periksi..
Hän on ruennut sanomaan että voi ku sä äiti olet ihana, voinko viedä roskat, voinko täyttää pesukoneen ym..

sit kaupassa kun se haluaa jotain se sanoo että ku mä olen ollut niin kiltti ja sä olet niin ihana niin saanko mä tän ??

:whistle:

Mun melkein 5 vee on myös hoksannut tuon :D
Aloittaa kaupassa lauseen sanoen "Äiti rakas, ihana kiltti äiti...." ja sitten pyytää vaikka Hello Kitty-palloa tms vedoten siihen, että on ollut niin kiltti, pyyhkinyt pölyt ja kaikkea.

Meillä ei ainakaan ole :) Koskaan en oo kuullu et lapset sanois et oon ihana tai mitään muutakaan sinne päin olevaa. Ja hommia eivät tee kuin siitä pakosta että saavat viikkorahaa siitä hyvästä. Jos eivät tee niin sit ei tipu rahaakaan.

Meillä tuo 4v välillä oikein anelevasti sanoo: "äiti kiltti saanko pliiis"
Toi pliis perässä on aika liikuttava ja vetoava välillä on vaikea pysyä tiukkana.
6v luottaa vielä että kiukuttelemalla huutamalla ja itkemällä saa mitä tahtoo vaikka ei kyllä tehoa mitenkään päin vastoin. Esim hyvin sujunut kauppa reissu yleensä palkitaan....
Mikähän siinäkin muuten on mitä enemmän ihmisiä ympärillä sitä pahemmin noi käyttäytyy...
ja nuorempi vielä saa tuon vanhemman yllytettyä tyhmyyksiin. heidän lempi puuhaa kaupassa on saada äiti hermoromahduksen partaalle leikkimällä piilosta ja mitä enemmän särkyviä esineitä sen kovempaa riehuvat.

Meillä ostellaan aika paljon lapsille kaikkea, mutta joskus kaupassa 6v saattaa kysyä, että saisko jonkun lelun ja jos siihen sanoo, että ei nyt, ei viitsi leluja ihan joka päivä ostaa, niin sanoo sitten että no, ostetaanko se sit joku toinen kerta? ja tällä selvä...

Yhteistyössä