onko mitään mahdollisuutta parisuhteeseen vai olenko loppuelämäni yksin?

• Viestiketjun aloittaja "ruusunnuppu"
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Vieras";26860931]Millaista sattuu? Palstan juttujen perusteella nämä monen kanssa maanneet ja irtosuhteita harrastavat harvemmin edes saavat orgasmia yhdynnässä. Ei kuulosta kovin hienolta sellaisen korvaan, joka laukeaa taatusti joka kerta ja voi aina halutessaan ajoittaa sen miehen kanssa samaan hetkeen.[/QUOTE]

Edelleen: palsta ei ole mikään kovin luotettava lähde erilaisten johtopäätösten tekemiseen. Tutkimusten mukaan seksistä nauttivat eniten ne, joilla siihen on luonteva, kompleksiton ja ahdistumaton suhtautuminen ja jotka pitävät seksiä positiivisena ja hyvänä asiana. Tällöin ei ole merkitystä seksikumppaneiden määrällä - niitä voi olla yksi tai yhdeksänkymmentä.

Ja irtosuhteet ovatkin ihan eri asia kuin se, että voi harrastaa seksiä myös muuten kuin avioliitossa. Useimmiten ihmiset kokevatkin parisuhdeseksin tyydyttävämpänä kuin irtosuhteet, mutta se on jo ihan eri juttu kuin neitsyyden vaaliminen.

Ja toisaalta voisi kyllä kysyä, että miksi se orgasmi muuten edes pitäisi saada nimenomaan yhdynnässä? Itselläni ei ole tämän suhteen ongelmia, mutta itse en ymmärrä, miksi klitorisorgasmi olisi jotenkin huonompi. Itse tykkään joskus siitä jopa enemmän (ja molemmathan voi saada saman seksikerran aikana, tiedoksi sinulle, jos et mahdollisesti tiennyt). Miksi sinun muuten pitää ajoittaa orgasmi samaan aikaan miehen kanssa? Mietin vaan, että olisiko joku ongelma, jos saisit orgasmin jo aiemmin ja sitten vaikka toisen orgasmin samaan aikaan miehen kanssa - ja tarvittaessahan mieskin voi pitkittää ja ajoittaa? Ei tietenkään tuossakaan mitään vikaa ollut, mitä kuvailit, mutta jäin vaan miettimään, miksi juuri tuo on sinusta hyvän seksin tärkeimpiä määrittelyjä.

[QUOTE="miiu";26861394]Ymmärrätään toisiamme viissiin vähän väärin;) Eikö mun lause, minkä perään laitoit tän kommentin, tarkoita ihan samaa?[/QUOTE]

No ei todellakaan. Kirjoitit näin: "Jos suhde toimii muuten ja toinen kiinnostaa seksuaalisessa mielessä, niin ei se itse yhdyntä asioita mihinkään muuta." Itse taas tarkoitin, että vaikka suhde toimisi muuten ja olisi kiinnostunut toisesta seksuaalisesti, niin SILTI välttämättä ei itse seksissä ollakaan samalla aaltopituudella. Ja kyse ei siis ole mistään "yhdyntäasioista" - seksi on paljo, paljon enemmän. Ja varsinkin seksuaalinen yhteensopivuus on paljon, paljon enemmän.

Kepsis
[QUOTE="Miiu";26861448]Tässä keskustelussa ihmeteltiin, että miksi jättää juuri seksi vasta avioliittoon eikä jotain muuta kanssa käymisenmuotoa. Silloinhan ei pidetä seksiä mitenkään erityisenä kanssakäymisen muotona.[/QUOTE]

Hmm.. no jos nyt vaan tähän kommenttiin kommentoisin (ei millään jaksa mennä lukemaan aiempia :D )

Niin siis sehän on yksilöriippuvainen arvoasia miten erityisenä seksin ajattelee, paha sitä on mennä yleistämään. Harva sitä seksiä oikeasti oikealle ja vasemmalle jakelee, vaikkei paineita sen harrastamisesta ottaisikaan.

Tärkeä osa suhdettahan se on jos molemmat osapuolet omaa jonkin tasoisen suvunjatkamisvietin. Mutta niin on moni muukin asia tärkeää suhteessa, puhuminen, huomioiminen, empatia jne.

Ei se perseen jakaminen itsessään ole yhtään sen tuomittavampaa kuin sen jakamatta jättäminen kokonaan, molemmissa on omat todella huonot puolet kuin myös hyvät puolet.

Ihmissuhde on kumminkin aina omanlaisensa "riski", ei ikinä voi varman päälle pelata mitään, mutta sellainen yletön sinisilmäisyyskin on suhteellisen varma lippu henkiselle teho-osastolle.

[QUOTE="Miiu";26861448]Tässä keskustelussa ihmeteltiin, että miksi jättää juuri seksi vasta avioliittoon eikä jotain muuta kanssa käymisenmuotoa. Silloinhan ei pidetä seksiä mitenkään erityisenä kanssakäymisen muotona.[/QUOTE]

Niin, minähän kysyin, että miksi VAIN seksi koetaan erityisenä, mutta ei esim. rakkautta? Ja tuossa neitsyyden koroistamisessahan seksi vielä koetaan erityisenä nimenomaan kieltäytymisen kautta. Miksi ei samalla lailla vaadita, että toinen ei olisi koskaan rakastanut ketään? Onko siis rakkaus vähempiarvoinen kuin seksi? ja jos seksi on niin tärkeä, miksi sen laadulla ei ole mitään merkitystä? Täällä on todisteltu, kuinka muuten toimiva suhde kyllä pelastaa huonommankin seksin - mutta miten se voisi olla niin, jos suhteen muilla osa-alueilla ei ole mitään erityistä merkitystä? Tai sellaisen käsityksen tuosta ainakin saa.

-
[QUOTE="ruusunnuppu";26857872]mitä tarkoitat sanomalla, että kaikki miehet ei ole samanlaisia? seksin suhteenko vai ylipäätään?
olen aina ajatellut, että kyllä sekin asia hoituu kun rakastaa toista ja puhuu asioista. ei saa antaa periksi.[/QUOTE]

Heheheh... no ei se vaan pelkästään rakastamalla hoidu... tai ehkä hoituu, muttei välttämättä ole mitenkään ihanaa.
Seksi ei ehkä kuulu niihin asioihin, joista pitää vaan puhua ja puhua, eikä antaa periksi. Kyllä mä sanoisin, että seksi alkaa maistua äkkiä puulta, jos sinnillä vaan mennään :)

Kepsis
Ja aika usein ne hyvissä ajoin säkistä ulos otetut ovat myös myöhemmin sioiksi paljastuneet.
Noh sika ja paska ämmä jne mitä nyt voikaan kivasti sanoa epäonnistuneen parisuhteen osapuolista, aika usein kyse on myös siitä että on haluttu kovasti suhdetta, ihastuttu / rakastuttu, mutta arki ei vaan suju, ei kemiat kohtaa sillä puolella mitä pitää eniten kestää elämän aikana. Ei se sika / paska ämmä välttämättä ole ihan sellainen fakta sen ihmisen kohdalla, vaan ongelma enemmänkin suhteen yhteensopivuuden kohdalla.

Kepsis
[QUOTE="ruusunnuppu";26857872]mitä tarkoitat sanomalla, että kaikki miehet ei ole samanlaisia? seksin suhteenko vai ylipäätään?
olen aina ajatellut, että kyllä sekin asia hoituu kun rakastaa toista ja puhuu asioista. ei saa antaa periksi.[/QUOTE]

suurin osa asioista hoituu yrittämällä ja nimenomaan haluamalla, panostamalla, työtä tekemällä suhteen eteen tavalla tai toisella. joskus se jaksaminen vaan loppuu kun elämä on tarpeeksi vastenmielistä tavalla tai toisella.

"poikia3"
ja toiseen kysymykseesi vastaus. En edes oleta että henkilö joka on harrastanut seksiä monien ihmisten kanssa ymmärtäisi sen tunteen mikä tulee siitä että tämä asia on jaettu vain tämän kumppanin kanssa ja se on meidän oma "salaisuutemme" :) Hyvähän se on että monia ei haittaa toisten edelliset puolisot, koska kuitenkin suurimmalla osalla niitä on.
Siis käsittämätön veto sinulta. Jokainen joka on harrastanut seksiä usean ihmisen kanssa on harrastanut sitä vain yhden kumppanin kanssa. Minäkin ensimmäiseni kanssa 15 vuotta.

Seksi puolisoni kanssa on aina ainutkertaista, juuri meidän välistämme, meidän salaisuutemme. Meidän välinen seksi on jaettu vain oman kumppanini kanssa. Vaikka olenkin ollut naimisissa aikaisemmin, ja vaikka puolisollanikin on ollut seksisuhteita aiemmin.

Meidän välinen seksi on meidän välistä, erilaista kuin mikään aiemmin koettu ja siksi ainutkertaista.

• Tykkää
Reactions: Saraella
"miiu"
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;26861484:
No ei todellakaan. Kirjoitit näin: "Jos suhde toimii muuten ja toinen kiinnostaa seksuaalisessa mielessä, niin ei se itse yhdyntä asioita mihinkään muuta." Itse taas tarkoitin, että vaikka suhde toimisi muuten ja olisi kiinnostunut toisesta seksuaalisesti, niin SILTI välttämättä ei itse seksissä ollakaan samalla aaltopituudella. Ja kyse ei siis ole mistään "yhdyntäasioista" - seksi on paljo, paljon enemmän. Ja varsinkin seksuaalinen yhteensopivuus on paljon, paljon enemmän.
Ok, ei me nyt ihan eri linjoilla mielestäni olla.
Tiedätkö että eivät ne, jotka pidättäytyvät seksistä (yhdynnästä) avioliittoon saakkaa, tyydy toisiaan vaan kädestä pitämään. Kyllä siinä tulee seksuaalinen yhteensopivuus testattua, vaikka ei tosiaan yhdyntään asti mennäkään.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;26861484:
Juuri näin.

"ruusunnuppu"
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;26861281:
Mitä tarkoitat ensitreffeillä? Et siis aio tutustua ollenkaan tulevaan kumppaniisi, vai?
tarkoitan siis ensimmäistä yhteistä illallista avioliitossa, en treffejä. toki aion tutustua mieheeni ennen naimisiin menoa.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;26861506:
Niin, minähän kysyin, että miksi VAIN seksi koetaan erityisenä, mutta ei esim. rakkautta? Ja tuossa neitsyyden koroistamisessahan seksi vielä koetaan erityisenä nimenomaan kieltäytymisen kautta. Miksi ei samalla lailla vaadita, että toinen ei olisi koskaan rakastanut ketään? Onko siis rakkaus vähempiarvoinen kuin seksi? ja jos seksi on niin tärkeä, miksi sen laadulla ei ole mitään merkitystä? Täällä on todisteltu, kuinka muuten toimiva suhde kyllä pelastaa huonommankin seksin - mutta miten se voisi olla niin, jos suhteen muilla osa-alueilla ei ole mitään erityistä merkitystä? Tai sellaisen käsityksen tuosta ainakin saa.
Ja juuri näin. :)

-
Mä en kyllä ymmärrä, että jos haluaa pidättäytyä seksistä ennen avioliittoa, niin miten ihmeessä voi ottaa toiselta poskeen tai muuta vastaavaa. Mun silmissä toi vaikuttaa vähän tekopyhältä.
Hei, mä voin ottaa kullin suuhun, mutten sinne, mihin se on oikeastaan tarkoitettu menemään?
Sori.... mutta mä en vaan tajua. Tosin ei mun tarvitsekkaan. Kukin kulkekoon valitsemallaan tiellä ja tehköön asioita, jotka kokevat oikeiksi. Eikä mun ehkä tarvitse kaikkia tajutakkaan.

Kepsis
[QUOTE="miiu";26861549]Ok, ei me nyt ihan eri linjoilla mielestäni olla.
Tiedätkö että eivät ne, jotka pidättäytyvät seksistä (yhdynnästä) avioliittoon saakkaa, tyydy toisiaan vaan kädestä pitämään. Kyllä siinä tulee seksuaalinen yhteensopivuus testattua, vaikka ei tosiaan yhdyntään asti mennäkään.[/QUOTE]

Se on vähän niinkuin "huijaamista" jos annetaan asioiden edetä kaikin puolin ilman yhdyntää jos ja vaikka minne. Samahan se olisi sitten mennä loppuun asti jos lähdetään tämmäiselle "heavy petting" linjalle.

Mutta niin, ei se estoton seksi ole ollenkaan sama asia kuin leikitellä seksin ajatuksella ja kumminkin kieltäytyä pitemmälle menemisestä. Siinä se puutostila / hormoonit antaa sellaisen latauksen että voi luulla että asia on ihan sama, kun itseasiassa siinä vaan kiusataan puolin ja toisin millä pitkässä suhteessa nimenomaan saadaan liekkiä pidettyä yllä, mutta se ei ole ollenkaan sama kuin seksuaalinen yhteensopivuus. Se on aivan muuta kuin dry humpingia ja suu- / sormileikkejä.

[QUOTE="miiu";26861549]Ok, ei me nyt ihan eri linjoilla mielestäni olla.
Tiedätkö että eivät ne, jotka pidättäytyvät seksistä (yhdynnästä) avioliittoon saakkaa, tyydy toisiaan vaan kädestä pitämään. Kyllä siinä tulee seksuaalinen yhteensopivuus testattua, vaikka ei tosiaan yhdyntään asti mennäkään.[/QUOTE]

Ahaa, eli he siis harrastavat ESIAVIOLLISTA SEKSIÄ eivätkä olekaan neitsyitä mennessään naimisiin?! Siis valehtelevat kaikille ja itselleen?

Ja ei, yhdyntä ei ole seksin synonyymi.

• Tykkää
Reactions: Saraella
"Miiu"
Mä en kyllä ymmärrä, että jos haluaa pidättäytyä seksistä ennen avioliittoa, niin miten ihmeessä voi ottaa toiselta poskeen tai muuta vastaavaa. Mun silmissä toi vaikuttaa vähän tekopyhältä.
Hei, mä voin ottaa kullin suuhun, mutten sinne, mihin se on oikeastaan tarkoitettu menemään?
Sori.... mutta mä en vaan tajua. Tosin ei mun tarvitsekkaan. Kukin kulkekoon valitsemallaan tiellä ja tehköön asioita, jotka kokevat oikeiksi. Eikä mun ehkä tarvitse kaikkia tajutakkaan.
No jokaisella pidättyvällä ne rajat ovat varmaan vähän erilaiset.

Eipä sitä tarvitse kenenkään muun tajutakaan, kuin tällaisen päätöksen tehneen pariskunnan. Tää on ihan mutu, mutta tunnen aika paljon kyseisen päätöksen tehneitä naimisiin menneitä pariskuntia, todella harva heistä on ratkaisuaan katunut, ainakin avioerojen määrästä päätellen.

[QUOTE="Miiu";26861639]No jokaisella pidättyvällä ne rajat ovat varmaan vähän erilaiset.

Eipä sitä tarvitse kenenkään muun tajutakaan, kuin tällaisen päätöksen tehneen pariskunnan. Tää on ihan mutu, mutta tunnen aika paljon kyseisen päätöksen tehneitä naimisiin menneitä pariskuntia, todella harva heistä on ratkaisuaan katunut, ainakin avioerojen määrästä päätellen.[/QUOTE]

Ei varmaan kannata sitten puhua seksistä pidättäytymisestä tai neitsyydestä, jos kyse on kuitenkin vain siitä, että valikoi ainoastaan sen, minkälaista seksiä haluaa harrastaa milloinkin. Jos ei halua harrastaa yhdyntöjä, niin sitten vaan yksinkertaisesti jättää ne väliin. Eihän niitä tarvitse olla joka kerta muutenkaan, vaikka olisi oltu naimisissa 40 vuotta - jokaisella seksikerralla voi tehdä erilaisia asioita, joskus voi olla kiva harrastaa pääasiassa suuseksiä. Tottakai niitä eroja tulee vähemmän, jos harrastaa sellaista seksiä, josta itse tykkää ja jos kommunikoi aiheesta kumppaninsa kanssa.

Joku pidättäytyy yhdynnästä, joku pidättäytyy seksistä takaapäin (jos ei se vaikka tunnu hyvältä), joku muu pidättäytyy vaikka homoseksistä (jos se ei kiinnosta), joku toinen vastaavasti heteroseksistä. Joku ei harrasta seksileluja, joku toinen harrastaa. ja sitä rataa. Onneksi seksissä vaihtoehtoja on niin paljon, että lähes kaikki varmaan löytävät sen "oman juttunsa".

"Miiu"
No neitsyydestäkin voi näköjään olla eri tulkintoja.

Yhtä kaikki, ap:lle onnea valitsemallasi tiellä. Ja kukaan ei tässä keskustelussa pystynyt perustelemaan että esiaviollisesta seksistä pidättäytymisessä olisi mitään haittaa tulevalle parisuhteelle tai että kumppanin valinta voisi sen takia mennä pieleen;)

Se on vähän niinkuin "huijaamista" jos annetaan asioiden edetä kaikin puolin ilman yhdyntää jos ja vaikka minne. Samahan se olisi sitten mennä loppuun asti jos lähdetään tämmäiselle "heavy petting" linjalle.

Mutta niin, ei se estoton seksi ole ollenkaan sama asia kuin leikitellä seksin ajatuksella ja kumminkin kieltäytyä pitemmälle menemisestä. Siinä se puutostila / hormoonit antaa sellaisen latauksen että voi luulla että asia on ihan sama, kun itseasiassa siinä vaan kiusataan puolin ja toisin millä pitkässä suhteessa nimenomaan saadaan liekkiä pidettyä yllä, mutta se ei ole ollenkaan sama kuin seksuaalinen yhteensopivuus. Se on aivan muuta kuin dry humpingia ja suu- / sormileikkejä.
Peesi tälle. Tämän kokemattoman exän kanssa homma meni juurikin tähän tapaan: edetään hitaasti, ei yhdyntään heti, lataus on valtava juuri tästä syystä. No, sitten kun itse yhdyntään päästään PITKÄN ajan kuluttua, lopahtaa koko seksielämä omaan surkeuteensa, koska mitään muuta latausta ei ollutkaan kuin se molempien puutostila. Ei kovin hehkeää.

[QUOTE="Miiu";26861884]No neitsyydestäkin voi näköjään olla eri tulkintoja.

Yhtä kaikki, ap:lle onnea valitsemallasi tiellä. Ja kukaan ei tässä keskustelussa pystynyt perustelemaan että esiaviollisesta seksistä pidättäytymisessä olisi mitään haittaa tulevalle parisuhteelle tai että kumppanin valinta voisi sen takia mennä pieleen;)[/QUOTE]

Kuinka täsmällisesti se pitää perustella. Minusta on täysin ilmeistä, että seksistä pidättäytymisestä ennen papin aamenta voi olla haittaa. Välttämättä siitä ei tietenkään haittaa ole.

"Hanna"
[QUOTE="ruusunnuppu";26861553]tarkoitan siis ensimmäistä yhteistä illallista avioliitossa, en treffejä. toki aion tutustua mieheeni ennen naimisiin menoa.[/QUOTE]

Kun tapaat nyt miehen, johon rakastut ja josta haluat itsellesi aviomiehen, niin ennen avioliittoa tutustutaan toisiin ja käydään treffeillä.

millaisia nämä treffit sinusta ovat, mitä niillä voi tehdä.

ensimmäinen yhteinen illallinen avioliitossa - eli et esim. kävisi illalla syömässä seurusteluaikana ? sehän on ihan mukava siveellinenkin tutustumistapa, mukavassa ravintolassa syöminen ja jutustelu.

Mutta mielenkiinnosta vain, että mitä sitten treilleillä haluat tehdä

"ruusunnuppu"
[QUOTE="Hanna";26863941]Kun tapaat nyt miehen, johon rakastut ja josta haluat itsellesi aviomiehen, niin ennen avioliittoa tutustutaan toisiin ja käydään treffeillä.

millaisia nämä treffit sinusta ovat, mitä niillä voi tehdä.

ensimmäinen yhteinen illallinen avioliitossa - eli et esim. kävisi illalla syömässä seurusteluaikana ? sehän on ihan mukava siveellinenkin tutustumistapa, mukavassa ravintolassa syöminen ja jutustelu.

Mutta mielenkiinnosta vain, että mitä sitten treilleillä haluat tehdä[/QUOTE]

Totta kai aion käydä treffeillä tulevan mieheni kanssa jo seurusteluaikana. Tässä kohtaa tarkoitin, että haluan järjestää kahden keskistä aikaa mieheni kanssa illallisella sitten kun olemme naimisissa. :)

Yhteistyössä